Despre motorul VW 2.0 TSI/TFSI EA888

Despre motorul VW 2.0 TSI/TFSI EA888

VW 2.0 TSI / TFSI EA888 este un motor de 2.0 litri cu patru cilindri pe benzina, bazat pe seria 1.8A TSI / TFSI din seria EA888. Productia motorului 2.0 TSI a inceput in martie 2008. A fost lansata ca inlocuitor pentru motoarele 2.0 TSI ale familiei anterioare EA113.

La fel ca si motorul 1.8 TSI, aceasta versiune de 2 litri a trecut printr-o serie de modificari in timpul productiei. Exista trei generatii ale ultimului motor VW 2.0TSI.

2.0 TSI EA888 Gen 1

2.0TSI EA888 / 1 este cunoscut prin urmatoarele coduri: CAWA, CAWB, CBFA, CCTA si CCTB. La fel ca 1.8TSI, motorul de 2.0 litri are un bloc cilindric din fonta, cu o distanta de 88 mm si o inaltime de 220 mm. Cresterea deplasarii a fost realizata de noul arbore cotit din otel fortat cu o deplasare de 92,8 mm, in timp ce dimensiunea gaurii a fost mentinuta la fel.

De asemenea, motorul are tije scurte de legatura (144 mm), iar celelalte pistoane reduc raportul de compresie la 9,6: 1. Blocul motorului este echipat cu doi arbori de echilibrare contra-rotitori cu lant.

Chiulasa din aluminiu cu 16 valve de 2.0 TSI este similara cu chiulasa de la 1.8 TSI. Exista doua supape de admisie si doua supape de evacuare pe fiecare cilindru.

Diametrul supapei de admisie este de 34,0 mm; diametrul supapei de evacuare este de 28,0 mm; diametrul tijei pentru ambele supape este de 6 mm. Supapa are suporti cu came cu role de frecare cu frecare redusa si capse hidraulice pentru compensarea cursei valvelor.

Arborii cu came de admisie si evacuare se afla in partea superioara si sunt actionati de lantul de distributie. Arborele cu came este echipat cu sistemul de reglare variabila a supapei de admisie. 2.0 TSI Gen1 are injectie directa de combustibil cu amestecare omogena.

Pompa de combustibil de joasa presiune montata intr-un rezervor livreaza combustibil la pompa de inalta presiune care alimenteaza pana la 190 bari presiunea combustibilului pentru injectorii cu combustibil cu sase gauri. Pompa de injectie de inalta presiune este actionata de o cama cu patru lobi pe arborele cu came. Motorul are, de asemenea, aprindere controlata electronic cu bujii lungi si patru bobine individuale cu scanteie.

Motorul este ajutat de turbocompresorul KKK K03 racit cu apa si integrat in turbocompresor KKK K03 cu presiune maxima de presiune de 0,8 bar. Aerul de admisie comprimat trece prin galeria de admisie a geometriei variabile din plastic.

Intreaga operatiune este controlata de ECU Bosch Motronic MED 17.5. Sistemul 2.0 TSI Gen1 cu senzori cu 2 sonde lambda indeplineste standardele europene de emisie Euro 4 (CAWB, motoare CAWA) si ULEV 2 (CCTA, motoare CCTB); Versiunea CCTA are 3 senzori cu sonda lambda si respecta standardul californian SULEV.

Citeste si despre: motorul 1.2 TSI/TFSI de la Volkswagen AG

2.0 TSI EA888 Gen 2

Modelul 2.0TSI EA888 / 2 a aparut si in 2008 si avea aceleasi modificari ca si modelul 1.8 TSI Gen2. Obiectivul principal a fost reducerea frecarii si cresterea eficienta. In acest scop, diametrul jgheaburilor principale a fost redus cu 6 mm (58 mm la 52 mm). De asemenea, s-au aplicat segmenti de piston subtiri cu frecare redusa, pistoane noi si o noua metoda de fabricare a suprafetei peretilor cilindrilor.

Aceasta generatie are o pompa de ulei variabila. In plus, motoarele 2.0TFSI pentru aplicatiile Audi au fost echipate cu sisteme AVS (motoare CCZA, CCZB, CCZC si CCZD). Este un control al supapei de ridicare in doua trepte. Sistemul variaza inaltimea supapei in doua trepte: 6,35 mm si 10 mm dupa 3100 rpm.

2.0 EA888 / 2 indeplineste standardele de emisie mai mari comparativ cu EA888 / 1 – Euro 5 (motor CDNC) si ULEV 2 (motor CAEB). Productia acestor motoare a continuat pana in 2015.

2.0 TSI EA888 Gen 3

Modelul 2.0TSI EA888 / 3 sau Gen3 a fost conceput pentru a fi mai usor si mai eficient. In primul rand, motorul a primit un nou bloc cilindric din fonta cu pereti mai subtiri cu 0,5 mm (3 mm tin loc de 3,5). Exista un nou arbore cotit din otel, pistoane si segmenti, pompa de ulei si arbori de echilibrare usori. Noul design al motorului incorporeaza un cap cilindric complet rearanjat.

Este un cap cilindric DOHC din aluminiu cu 16 valve, cu racord integrat si racit cu apa. La fel ca inainte, arborii cu came sunt actionati de lantul de distributie si sistemul AVS este aplicat doar pentru supapele de admisie. Dar sistemul de reglare variabila a supapelor este disponibil pentru ambii arbori cu came.

2.0TSI EA888 / 3 este echipat cu injectoare duale. Un set este montat in port (MPI) si un alt set este in interiorul cilindrilor (injectie directa), pentru o putere extraordinara atunci cand este necesar. Presiunea maxima a turbinei a crescut pana la 1,3 bar.

A devenit posibila instalarea noului turbocompresor (IHI IS20) cu o noua desurubare electronica, care a reglat impulsul de presiune. Versiunile CULA, CULB, CULC, CPLA si CPPA sunt echipate cu un turbocompresor mai mic si mai putin performant - Garrett MGT 1752S.

Pentru vehiculele de inalta performanta, inginerii au facut unele imbunatatiri la design. Motoarele cu cod CJX au o forma usor diferita a capului cilindrilor, arborele cu came de admisie performant, supapele de evacuare mai mari, rata de compresie redusa la 9,3: 1, pistoanele noi, injectoarele mai productive si pompa de combustibil de inalta presiune.

Motoarele sunt echipate cu turbocompresor IHI IS38 cu o presiune maxima de 1,2 bar. Versiunile mai puternice vin cu un intercooler mare de aer-aer.

Motoarele Gen3 sunt echipate cu unitatea electronica de comanda a motorului Siemens Simos 18.1 (ECU). Actualizarea 2.0 TSI EA888 / 3 corespunde celor mai recente reglementari privind emisiile, cum ar fi Euro 6 pentru piata europeana.

Citeste si despre: motorul Volkswagen Audi 1.4 TSI/TFSI

Specificatii motor

Producator: Volkswagen AG

Anii de productie: 2008-prezent

Material bloc cilindru: Fonta

Material chiulasa: Aluminiu

Tipul combustibilului: Benzina

Sistem de alimentare: Injectie directa, injectie directa + injectie multi-punct pentru Gen 3

Configuratie: In linie

Numarul de cilindri: 4

Supape pe cilindru: 4

Schema de comanda a supapelor: DOHC

Diametru, mm: 82.5

Cursa, mm: 92.8

Deplasare, cc: 1,984

Tipul motorului cu combustie interna: In patru timpi  cu turbocompresor

Rata compresiei: 9.6:1

Putere, HP: 170-310 (125-228kW)/ 4,300-5,900

Cuplu: 280-380 Nm/ 1,500-5,500

Ordine de aprindere: 1-3-4-2

Ulei de motor: VW 504.00; SAE 5W-30, 5W-40

Capacitate ulei de motor, litri: 4.6 – Gen 1, 2; 5.7 – Gen 3

Intervalul schimbului de ulei: 15,000 km sau 12 luni

Aplicabilitate

VW Golf 5 GTI, Golf 6 GTI, Golf 7 GTI/7R,Volkswagen Jetta GLI, VW Passat B6/B7/B8, VW Passat CC, VW Tiguan, VW Amarok, VW Beetle, VW Eos, VW Scirocco, VW Sharan/SEAT Alhambra, VW T6/California, Audi A4, Audi A5, Audi A6, Audi S3, Audi Q5, Audi A1, Audi TT/TTS, Audi Q2, Audi Q3, Audi Q7, Skoda Octavia RS, Skoda Superb, Skoda Kodiaq, SEAT Leon Cupra, SEAT Altea, SEAT Leon

Probleme ale motorului 2.0 TSI EA888 si fiabilitate

Poate parea ciudat, dar toate problemele principale au fost mostenite de la motorul 1.8 TDI EA888 fara nicio schimbare in directia mai slaba sau mai buna. Exista probleme cu lantul de sincronizare intins, consumul ridicat de ulei, depozitul de carbon din porturi si supapele de admisie. Puteti citi informatii detaliate despre problemele comune pentru fiecare generatie din aceasta recenzie pentru modelul 1.8SI / TFSI EA888.

Dar totul este reparabil. Blocul motorului din fonta este reconstruit, solutiile pentru rezolvarea problemelor comune sunt deja gasite, iar piesele de schimb nu sunt foarte scumpe. Se foloseste uleiul de motor de inalta calitate, se alimenteaza cu benzina de minimum 95, se urmareste precis programul de intretinere si motorul va rezista aproximativ 250.000-300.000 km.

Longevitatea motorului nu scade dupa etapa 1 (remaparea ECU) si nici chiar si dupa etapa a 2-a (bobina, turbocompresor mai productiv si remapare ECU) depinde de puterea pe care o vei obtine. Dar, desigur, Etapa 3 va reduce semnificativ fiabilitatea.

Citeste si despre: motorul Volkswagen Audi 1.8 TSI/TFSI

Sursa foto: vwvortex.com, youtube.com, blog.arizqi.com, vagtechniek.nl, 

Articole similare
Despre motorul Volkswagen Audi 2.0 TDI

Despre motorul Volkswagen Audi 2.0 TDI

Motorul 2.0 TDI Common Rail se bazeaza pe versiunea anterioara - motorul 2.0 TDI PD. Acest motor nou apartine familiei EA189 (scandalul emisiilor VW).

Motorul Volkswagen Audi 1.0 TSI EA211

Motorul Volkswagen Audi 1.0 TSI EA211

Volkswagen a introdus motorul in 2015 ca pe un alt pas al strategiei sale de reducere a capacitatii cilindrice.

Despre motorul Volkswagen Audi 2.0 TDI PD

Despre motorul Volkswagen Audi 2.0 TDI PD

TDI-ul de 2.0 litri a fost primul motor diesel Volkswagen cu patru supape pe cilindru utilizat in 2004 pe Golf si Passat.

Motorul Volkswagen Audi 1.4 TSI EA211

Motorul Volkswagen Audi 1.4 TSI EA211

1.4 TSI a seriei EA211 este un motor de 1.4 litri cu patru cilindri pe benzina cu turbocompresor.

Despre motorul 2.0 Ecoboost de la Ford

Despre motorul 2.0 Ecoboost de la Ford

Motorul Ford 2.0 EcoBoost GTDI nu are probleme enorme, dar totusi, unii proprietari de masini s-au confruntat cu probleme pe parcursul anilor de productie.

VW Golf V (2004 – 2009) pareri si probleme comune

VW Golf V (2004 – 2009) pareri si probleme comune

Partajand platforma Volkswagen Group A5 (PQ35), a debutat la Salonul Auto de la Frankfurt in octombrie 2003 si a fost pus in vanzare in Europa o luna mai tarziu.

VW Passat B6 ( 2005–2010) pareri si probleme comune

VW Passat B6 ( 2005–2010) pareri si probleme comune

Volkswagen Passat este o serie de masini mari de familie fabricate si comercializate de producatorul german de automobile Volkswagen din 1973 pana in prezent.

Motorul Volkswagen Audi 2.5 R5 TDI

Motorul Volkswagen Audi 2.5 R5 TDI

Acest motor este motorul turbo diesel de 2,5 litri cu 5 cilindri, cu sistem de injectie a pompei. Viata sa a inceput in 1989.

Motorul 2.0 SkyActiv-G (Mazda PE-VPS)

Motorul 2.0 SkyActiv-G (Mazda PE-VPS)

Modelul 2.0 SkyActiv-G (Mazda PE-VPS) este un motor pe benzina cu patru cilindri de 2,0 litri si a fost introdus pentru prima data in 2011.

Despre motorul VW/AUDI 2.5 TDI R5 CR

Despre motorul VW/AUDI 2.5 TDI R5 CR

Acest motor de generatie noua se bazeaza pe modelul 2.5 R5 TDI si a fost creat special pentru Volkswagen Crafter in 2006.

Despre motorul Volkswagen Audi 1.2 TDI

Despre motorul Volkswagen Audi 1.2 TDI

Motorul diesel de 3 cilindri 1.2 TDI-CR a aparut pentru prima data in 2009 ca noul motor pentru VW Polo.

VW Golf VII (2012 – 2016) pareri si probleme comune

VW Golf VII (2012 – 2016) pareri si probleme comune

Golful este printre putinele masini despre care se poate spune cu usurinta ca se confunda cu clasa din care face parte. Golful nu a fost niciodata catalogat ca rivalul lui Ford, Bmw.

Despre motorul 8NR-FTS de la Toyota

Despre motorul 8NR-FTS de la Toyota

A fost introdus in 2015 si a devenit cea mai buna oferta pentru Toyota Auris si mai tarziu o optiune pentru Toyota C-HR.

Motorul Volkswagen Audi R32 3.2 VR6

Motorul Volkswagen Audi R32 3.2 VR6

VW R32 este un motor de 3.2 litri VR6 cu aspiratie naturala bine cunoscut de pe modelul VW Golf R32 mk4 / 5.

VW Bora (1999 – 2005) pareri si probleme comune

VW Bora (1999 – 2005) pareri si probleme comune

Volkswagen Bora este o masina mica de familie, a patra generatie a Volkswagen Jetta si succesorul Volkswagen Vento.

Despre motorul K20C1 de la Honda

Despre motorul K20C1 de la Honda

Motorul turbo 2.0L al lui Honda are un cap cilindric ( chiulasa ) usor din aluminiu. Galeria de evacuare este turnata cu chiulasa ca o unitate.

Despre motorul duratec HE de la Ford

Despre motorul duratec HE de la Ford

Aplicabilitate: Ford S-Max, Ford C-Max Mk I, Ford Mondeo Mk III and Mk IV, Ford Focus Mk II, Mazda 3, Mazda 5, Mazda 6, Ford Galaxy Mk III.

Skoda Octavia II (2005 – 2013) pareri si probleme comune

Skoda Octavia II (2005 – 2013) pareri si probleme comune

Skoda Octavia este o masina de familie produsa de producatorul ceh de automobile Skoda Auto incepand cu anul 1996.

Despre motorul Volkswagen Audi 1.4 TDI

Despre motorul Volkswagen Audi 1.4 TDI

Noul motor cu trei cilindri 1.4 TDI face parte din seria EA288. Acesta a inlocuit motorul de 1,2 litri cu 3 cilindri EA189.

Top 5 masini second hand pe benzina sub 10.000 de euro

Top 5 masini second hand pe benzina sub 10.000 de euro

Atunci cand vine momentul sau pur si simplu ne dorim sa schimbam masina, un intreg proces de gandire se dezlantuie.

Despre motorul FB20 de la Subaru

Despre motorul FB20 de la Subaru

Motorul de 2.0 litri FB20 a inlocuit motorul de 2.0 litri din seria EJ. Modelul FB20 este noul motor complet nou-generatia a treia.

Despre motorul 4G63 de la Mitsubishi

Despre motorul 4G63 de la Mitsubishi

Acesta este motorul cu patru cilindri de 2,0 litri pe benzina natural aspirat (versiunea turbo este motorul 4G63T).

Despre motorul 4G63T Mitsubishi

Despre motorul 4G63T Mitsubishi

Motorul Mitsubishi 4G63T este legendarul motor turbo de 2.0 litri produs in perioada 1987-2007 si bazat pe versiunea cu aspiratie naturala - 4G63 non-turbo.

Motorul Volkswagen Audi 2.7 V6 TDI

Motorul Volkswagen Audi 2.7 V6 TDI

Motorul V6 TDI de 2,7 litri este o versiune mai mica a motorului TDI de 3,0 litri. Acest motor a fost dezvoltat de Audi.

Despre motorul QR25DE de la Nissan

Despre motorul QR25DE de la Nissan

Motorul QR25DE de 2,5 litri este tehnic copia lui QR20DE, cu exceptia catorva detalii.

Despre motorul D4F de la Renault

Despre motorul D4F de la Renault

Motorul D4F a inlocuit vechiul D7F la sfarsitul anului 2000. Acest motor a fost proiectat, la fel ca toate seriile D, pentru masinile mici si compacte.

Despre motorul QR20DE de la Nissan

Despre motorul QR20DE de la Nissan

Motorul Nissan QR20DE este un motor de 2.0 litri, care inlocuieste vechiul motor renumit SR20DE.

Despre motorul Ecoboost 1.5 de la Ford

Despre motorul Ecoboost 1.5 de la Ford

Ford Motor Company a anuntat un nou motor al familiei EcoBoost in 2013. Noua versiune de 1,5 litri are designul motorului EcoBoost I-3 de 1,0 litri.

Despre motorul FA20 de la Subaru

Despre motorul FA20 de la Subaru

Noul motor Subaru de 2.0 litri FA20 a fost dezvoltat pentru proiectul comun al Subaru si Toyota (4U-GSE).