Despre motorul VW/AUDI 2.5 TDI R5 CR

Despre motorul VW/AUDI 2.5 TDI R5 CR

Acest motor de generatie noua se bazeaza pe modelul 2.5 R5 TDI si a fost creat special pentru Volkswagen Crafter in 2006. Acesta este un motor diesel interschimbabil, cu cinci cilindri (R5), cu turbocompresor interschimbabil (TDI). De asemenea, are un bloc cilindric din fonta (GG350), SOHC actionat de curea de distributie, cap de aluminiu cu 10 valve si tacheti hidraulici. Dar acum motorul este echipat cu cel mai recent sistem de combustibil Common Rail (CR).

Pentru a raspunde cerintelor crescute de putere, acustica, emisii, consum de carburant si pentru a prelungi intervalele de intretinere, multe componente ale motorului au fost redezvoltate. Acest motor a primit un filtru de particule diesel (DPF), control electronic al clapetei de acceleratie, racitor EGR si control electronic al supapei EGR, senzor de nivel al uleiului de motor pentru cresterea intervalului de intretinere. Motorul a fost amplificat de un turbocompresor cu geometrie variabila. Toate versiunile de 80kW (107hp) si cele de mai sus au un intercooler. Pompa de injectie directa Common Rail produce o presiune de pana la 1.600 de bari. Functionarea tuturor sistemelor este controlata de unitatea electronica de comanda a motorului (ECU) Bosch EDC16.

Gama de putere a motorului este intre 65-120kW (87-161 CP). Aceasta generatie este conforma cu standardele europene de emisii Euro IV. Motoarele cu cinci cilindri in linie au fost inlocuite in intregime de motoarele Volkswagen V6 TDI mai compacte (3.0 TDI, 2.7 TDI) in 2011.

Specificatii motor

Producator: Audi Anii de productie: 2006-2011 Material bloc cilindru: Fonta Material chiulasa: Aluminiu Tipul combustibilului: Motorina Sistem de alimentare: Injectie directa Common Rail Configuratie: In linie Numarul de cilindri: 5 Supape pe cilindru: 2 Schema de comanda a supapelor: SOHC Diametru, mm: 81.0 Cursa, mm: 95.5 Deplasare, cc: 2461 Tipul motorului cu combustie interna: In patru timpi cu turbocompresor Rata compresiei: 18.0:1 Putere, HP: 87-161/3500 Cuplu: 162-258/2000 Ordine de aprindere: 1-2-4-5-3 Ulei de motor: VW 504 00/ 507.00, 5W30 Capacitate ulei de motor, litri: 8.5 (9 litri cu filtru de ulei) Intervalul schimbului de ulei: 30,000 km /12 luni

Aplicabilitate: Volkswagen Crafter

Probleme ale motorului VW 2.5 litri TDI CR si fiabilitate

TDI CR de 2.5 litri a avut unele defectiuni turbo, ceea ce a cauzat un consum ridicat de ulei. Versiunea 2010 a motorului 2.5 TDI CR a fost reproiectata, corectand problemele anterioare ale esecului turbo. Durata de viata a DPF este de aproximativ 150.000 de km. Multe probleme legate de DPF sunt insotite de senzori de presiune defecti.

Citeste si...
Totul despre supraincalzirea motorului
Totul despre supraincalzirea motorului

Supraincalzirea motorului este o situatie neplacuta cu care se pot confrunta soferii. De fapt, aceasta este o problema care daca n...

Cauzele comune ale detonatiei motorului
Cauzele comune ale detonatiei motorului

Combustibilul din motor arde in etape, care se potrivesc ciclului motorului. Aceasta cauzeaza explozii si interfereaza cu ciclul m...

Ce este cuplul motorului unei masini?
Ce este cuplul motorului unei masini?

Cuplul motorului este o caracteristica cel putin la fel de importanta intr-o masina precum puterea. Cuplul exprima forta rotationa...

Ce este segmentarea motorului si cat costa?
Ce este segmentarea motorului si cat costa?

Daca motorul masinii tale incepe sa dea semne ca s-a defectat, s-ar putea sa aiba nevoie de segmentare. Acesta este un proces in c...