Despre pompa de aer secundar de pe evacuare

Despre pompa de aer secundar de pe evacuare

Pompa de aer este o componenta esentiala a sistemului de injectie a aerului. De asemenea, este cunoscuta ca o pompa de smog datorita faptului ca lucreaza cu gazele arse. Functia de baza a pompei de aer este de a pompa aerul proaspat si bogat in oxigen in galeria de evacuare pentru o eliminare mai buna a noxelor.

Aceasta permite arderea completa sau aproape completa a combustibilului inainte de iesirea din galeria de evacuare a vehiculului.

Arderea incompleta poate produce hidrocarburi ca poluanti, care pot fi reduse prin instalarea unei pompe de aer eficiente. Reglarea pompei pentru a completa sistemul este, de asemenea, importanta pentru a maximiza eficienta.

O pompa de aer defecta poate deteriora semnificativ eficienta motorului, precum si durata de viata a vehiculului. Pentru arderea optima, motorul are nevoie de un raport corect oxigen-combustibil.

Mentinerea in stare buna a pompei de aer nu este benefica numai pentru mediul inconjurator, ci si va ofera un avantaj in ceea ce priveste eficienta consumului de combustibil al vehiculului dumneavoastra.

Regulile stricte pentru emisiile vehiculului necesita, de asemenea, un sistem de pompare a aerului functional si eficient. Daca emisiile vehiculului nu sunt in conformitate cu standardele, vehiculul dumneavoastra poate, de asemenea, sa nu treaca testul de emisie reglementat la ITP.

Simptome ale unei pompe de aer defecte

In termeni generali, trebuie sa oferiti vehiculului dumneavoastra suficient aer pentru a respira, pentru a putea functiona mai bine. Exista anumite semne si simptome care va pot ajuta sa intelegeti daca pompa de aer merge prost.

Iata cateva dintre cele mai frecvente simptome pe care le poate intampina vehiculul dumneavoastra daca aveti o pompa de aer defecta.

Puterea afectata

O pompa de aer defecta poate, de asemenea, sa produca o reducere considerabila a puterii motorului. Puterea este redusa si se poate observa in timpul functionarii.

Acesta este un moment in care va dati seama ca vehiculul dvs. necesita o reglare. Ca rezultat, performanta generala a motorului va fi afectata si veti avea parte de o masina lenesa, precum si de fluctuatii atunci cand atingeti acceleratia. Ar fi ca si cum vehiculul dumneavoastra da rateuri si motorul se sufoca.

Motorul nu trage liniar

Puteti simti acest lucru in timpul conducerii, deoarece motorul dvs. va functiona mai greu. De asemenea, poate cauza fluctuatii in acceleratie atunci cand acceleratia este apasata.

Acesta poate fi considerat unul dintre simptomele initiale pentru o pompa de aer defecta. Aceasta se datoreaza fie faptului motorul dvs. cu combustie nu primeste suficient combustibil, fie ca nu primeste suficient aer.

Oricum, aceasta poate fi cel mai probabil din cauza defectiunii pompei de aer. In anumite cazuri, ar putea fi o explicatie, de asemenea, si aprovizionarea necorespunzatoare a combustibilului. Cu toate acestea, prima diagnoza ar trebui sa fie facuta pompei de aer. Performanta motorului dvs. va fi semnificativ afectata in ceea ce priveste viteza, oprirea si turatia de la ralanti.

Martor motor aprins in bord

In majoritatea vehiculelor, sistemul de automatizare este capabil sa detecteze o pompa de aer defecta. In astfel de cazuri, veti vedea o indicatie pe martorul de verificare a motorului.

Lampa va fi aprinsa numai daca pompa de aer s-a defectat complet. Cu toate acestea, este posibil ca acesta sa nu indice nimic daca pompa de aer merge prost si se afla pe punctul de a se defecta. Pentru a evita problemele, cel mai bine este sa o pastrati reglata si reparata inainte ca masina sa se opreasca complet.

Prin urmare, acesta este ultimul lucru pe care ar trebui sa il cautati. In cazul in care ati reparat recent pompa de aer, aceasta problema ar putea fi cauzata si de o defectiune electrica.

Este de asemenea important sa retineti ca un martor motor aprins in bord nu este doar o indicatie a unei pompe de aer defecte. Poate fi din cauza mai multor motive. De aceea nu puteti considera acest lucru drept simptomul principal al defectiunii pompei de aer.

Care este durata de viata a pompelor de aer?

Daca aveti un vehicul nou, nu trebuie sa va asteptati la inlocuirea unei pompe de aer in timpul duratei de viata a autovehiculului decat daca a avut loc un accident sau daca apa a intrat in sistemul intern al vehiculului. In majoritatea cazurilor, este posibil sa aveti nevoie de o reglare a pompei de aer.

Cum sa fixati o pompa de aer defecta?

Daca pompa de aer are nevoie de o inlocuire, abordarea dvs. poate varia in functie de vehiculul pe care il aveti, deoarece poate fi diferita pentru fiecare vehicul.

Cu toate acestea, ca regula generala, trebuie sa intelegeti cateva lucruri care va vor ajuta sa inlocuiti pompa. Iata o abordare pas cu pas pentru inlocuirea unei pompe de aer defecte.

In primul rand, asigurati-va ca conexiunile electrice sunt scoase si deconectate prin scoaterea terminalului negativ al bateriei.

  • Scoateti cureaua de pe pompa dand jos suportul.
  • Verificati atat cureaua cat si conexiunile electrice pentru posibile deteriorari.
  • Inlocuiti cureaua sau conexiunile electrice, daca este necesar.
  • Faceti-va loc pentru a avea acces la pompa de aer.
  • Scoateti capacele si legaturile.
  • Deconectati toate conexiunile de la pompa si montati una noua.
  • Legati-l inapoi in acelasi mod.
  • Puneti toate conexiunile si cablurile inapoi de unde le-ai scos.
  • Puneti piesele care au fost pe partea de sus.
  • Activati toate conexiunile electrice si borna negativa a bateriei.
  • Verificati performanta cu o unitate de testare.

Concluzie

Pompa de aer este precum plamanii pentru sistemul de evacuare. De aceea este foarte important sa o pastrati in ordine.

Nu este important doar sa pastrati vehiculul in stare buna de functionare, dar este important si in ceea ce priveste normele si reglementarile, fara de care puteti pica ITP-ul. O examinare atenta va fi efectuata de un tehnician daca nu sunteti in masura sa observati probleme de baza.

Sursa foto: philkotse.com, knowhow.napaonline.com

Citeste si...
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...