Despre sistemul cu dubla evacuare

Despre sistemul cu dubla evacuare

Motorul masinii, care este ca o pompa imensa de vid, aspira aer si combustibil. Majoritatea vehiculelor au un motor in 4 timpi: admisie, compresie, combustie si evacuare.

Odata ce aerul si combustibilul sunt trase in motor (admisie), pistonul are rolul de a comprima amestecul si a-l face mai volatil (compresie). Dupa care bujia se aprinde si creaza o mica explozie in cilindru (combustie).

Insa cu toate acestea nu se foloseste tot amestecul de aer-combustibil. Acest amestec trebuie sa iasa din motor pentru a face loc unui nou val. Aici isi intra in rol evacuarea, amestecul de aer si combustibil ramas este fortat sa iasa din cilindru prin supapele de evacuare, in galeria de evacuare si sa iasa prin sistemul de evacuare.

 

Citeste si despre: ce este galeria de evacuare si ce face

 

 

Esapamente simple si duble

 

Un vehicul poate avea un sistem de evacuare unic sau dublu. Un singur sistem de evacuare poate avea una sau doua galerii de evacuare, depinde de capacitatea motorului.

De exemplu, daca aveti un motor in 4 cilindri, vehiculul dumneavoastra va avea un singur colector de evacuare, insa daca aveti un motor in 6 cilindri sau mai multi, vehiculul dumneavoastra va avea 2 colectoare de evacuare.

Un vehicul cu 2 colectoare poate avea in continuare o singura evacuare. Dupa colector, conductele duc la convertorul catalitic (catalizator) si toba de esapament.

Daca masina are o singura evacuare, conducta care iese din fiecare colector este imbinata intr-un Y inainte de catalizator si toba de esapament. 

O evacuare dubla, are o conducta in forma de H inaintea catalizatorului pentru a ajuta la controlul presiunii si de asemenea la cresterea puterii motorului.

 

Evacuare simpla vs evacuare dubla

 

Principalul motiv pentru care o evacuare dubla este mai performanta este datorita faptului ca aceasta evacuare scoate mult mai repede aerul din cilindri, astfel urmatorul ciclu sa poata sa se reia mult mai repede.

Viteza cu care aerul este scos prin evacuare este limitata din cauza dimensiunii arborelui cu came si sincronizarii acestuia. Cu cat iese mai mult aer, cu atat motorul poate aspira mai mult, astfel vom avea o putere mai mare a motorului. 

Cu toate acestea, daca aveti un motor in 4 cilindri, dar care nu are turbocompresor, adaugarea unei evacuari duble nu va schimba mare lucru, in acest caz va fi doar pentru design. In schimb, daca aveti un motor in 4 cilindri cu turbocompresor, evacuarea dubla va face diferenta datorita cantitatii de aer si combustibil fortata in motor de catre turbocompresor.

 

Ce face evacuarea dubla?

 

Daca fiecare banc al motorului are propriul sistem de evacuare, exista spatiu pentru a adauga inca un sistem de evacuare motorului. De exemplu, daca vehiculul are 8 cilindri si o singura evacuare, tot aerul este fortat sa iasa printr-un singur sistem de evacuare, un singur catalizator si o singura toba de esapament.

Acest lucru poate provoca o contrapresiune, impiedicand astfel motorul sa aiba mai multa putere. Asadar adaugarea unei evacuari duble va creste semnificativ puterea motorului. Sistemul cu dubla evacuare scade, de asemenea, o parte din contrapresiune, care este comuna la sistemul cu o singura evacuare. 

Cand treceti la un sistem cu dubla evacuare, asigurati-va ca inlocuiti colectoarele cu anteturi. Alegeti anteturi din otel inoxidabil pentru a tine rugina la distanta pentru mai mult timp. 

Daca aveti 2 tevi de esapament montate la un singur sistem de evacuare, vehiculul va arata bine, intr-adevar, dar nu va face nimic pentru a creste puterea motorului. 

Sistemul de evacuare dublu va oferi o crestere semnificativa a motorului datorita capacitatii motorului de "a respira" mai bine. 

Asadar daca incercati sa mariti puterea motorului, investitia intr-o evacuare dubla merita pe deplin. Va trebui sa inlocuiti colectoarele de admisie cu anteturi, apoi sa adaugati conductele, catalizatoarele si bineinteles tobele de esapament corespunzatoare.

Deoarece o evacuare dubla face un vehicul mai eficient, veti putea face astfel o economie la combustibil, bineinteles asta depinde de vehicul in sine si ce ii faceti ca sa ii creasca puterea. Cu un sistem de evacuare mai mare si mai eficient, puteti creste cantitatea de aer si combustibil aspirat in motor.

Anumite tipuri de tobe de esapament, cu configurarea corecta, nu numai ca vor creste puterea motorului adaugand cativa caluti, cu siguranta vor economisi combustibil dar vor arata si excelent si vor face ca vehiculul dumneavoasta sa scoata un sunet pe placul inimii.

 

Citeste si despre: simptome probleme la evacuarea masinii

 

 

Sursa foto: cjponyparts.com, helixsf.com, vipermotorsports.com

Articole similare
Despre sistemul VANOS de la Bmw

Despre sistemul VANOS de la Bmw

Astazi vom explica ce este vanosul, cum funtioneaza, tipurile de vanos, fiabilitate si multe altele.

Masina scoate fum pe evacuare?

Masina scoate fum pe evacuare?

Daca masina ta scoate fum de orice culoare si prezinta unul din semnele din articol du-te cu ea in service si rezolva problema preventiv.

Totul despre sistemul mild-hybrid

Totul despre sistemul mild-hybrid

Motorul electric functioneaza ca un ajutor la motorul de combustie interna si nu este capabil sa alimenteze motorul de unul singur.

Totul despre arborele cu came

Totul despre arborele cu came

Dupa cum am mentionat deja, DOHC vine din engleza, de la Double OverHead Cam si se refera la un motor cu doi arbori cu came in chiulasa.

P000B Raspuns lent din partea sistemului de pozitionare a arborelui cu came de evacuare

P000B Raspuns lent din partea sistemului de pozitionare a arborelui cu came de evacuare

Miscarea supapelor este tot timpul monitorizata si atunci cand apare o eroare in functionarea supapelor de evacuare acest cod va aparea.

Totul despre sistemul mbrace de la Mercedes-Benz

Totul despre sistemul mbrace de la Mercedes-Benz

Cand mbrace a debutat in 2008, sistemul s-a concentrat in principal pe navigatie, ajutand soferii sa ajunga cu usurinta la destinatie.

Totul despre sistemul Angel Eyes de la BMW

Totul despre sistemul Angel Eyes de la BMW

Cum s-ar traduce din engleza, ochi de inger sunt o inventie a bavarezilor cu care au reusit sa atraga foarte multa lume care sa le cumpere masinile.

Despre anvelopele cu camera de aer

Despre anvelopele cu camera de aer

Masinile si autovehiculele moderne, mai ales cele destinate transportului de pasageri, SUV-urile si camionetele sunt dotate cu anvelope fara camere.

Despre motorul M272 de la Mercedes

Despre motorul M272 de la Mercedes

Acest motor a aparut in 2004 ca un nou motor pentru Mercedes-Benz SLK 350 R171. Seria M272 este noua generatie de motoare V6 Mercedes.

Despre motorul 4G63T Mitsubishi

Despre motorul 4G63T Mitsubishi

Motorul Mitsubishi 4G63T este legendarul motor turbo de 2.0 litri produs in perioada 1987-2007 si bazat pe versiunea cu aspiratie naturala - 4G63 non-turbo.

Despre motorul Mazda L3-VE sau MZR

Despre motorul Mazda L3-VE sau MZR

Este un motor pe benzina cu 4 cilindri in linie, de 2,3 litri, care a fost produs intre 2001 si 2010.

Despre motorul 2.5 SkyActiv-G de la Mazda

Despre motorul 2.5 SkyActiv-G de la Mazda

Modelul 2.5 SkyActiv-G (PY-VPR si PY-VPS) este un motor pe benzina de 2.5 litri care a fost introdus pentru prima data in Mazda KE CX-5 si Mazda6 in 2012.

Despre motorul 1.6 dci de la Renault

Despre motorul 1.6 dci de la Renault

Motorul de 1,6 litri dCi 130 este un alt produs al Renault-Nissan Alliance, dezvoltat impreuna. Acest motor diesel cu patru cilindri a aparut in 2011.

Despre motorul D16 de la Honda

Despre motorul D16 de la Honda

D16 este un motor de 1.6 litri cu patru cilindri din seria D de la Honda. Cel mai masiv motor de serie este modelul D16A.

Despre motorul 1.6 Ecoboost de la Ford

Despre motorul 1.6 Ecoboost de la Ford

EcoBoost 1.6L are un cap cilindric din aluminiu cu 16 valve. Intre capul cilindrului si blocul motor exista o garnitura din otel inoxidabil multistrat.

Sistemul quattro. Cum functioneaza, defectiuni, fiabilitate.

Sistemul quattro. Cum functioneaza, defectiuni, fiabilitate.

Ce este drept acest sistem de tractiune integral creste consumul, nu cu mult dar il creste. Dar din experienta propie va putem spune ca acest sistem merita.

Sistemul de detectare a unghiurilor moarte

Sistemul de detectare a unghiurilor moarte

Acum exista un sistem care se numeste tehnologie de detectare a unghiurilor moarte (blind spot detection - BSD), care este in dotarea vehiculelor noi.

Probleme cu garnitura de chiulasa?

Probleme cu garnitura de chiulasa?

In momentul in care va confruntati cu probleme ale garniturii de chiulasa, primul pas este acela de a merge la mecanicul auto pentru a rezolva problema.

Merita sa cumperi o masina cu piese aftermarket?

Merita sa cumperi o masina cu piese aftermarket?

Nu e intotdeauna posibil sau practic sa cumperi sau sa inchiriezi o masina noua. Uneori esti in situatia in care trebuie sa cumperi o masina folosita.

Curatarea tapiteriei auto cu aburi

Curatarea tapiteriei auto cu aburi

In articolul de astazi vom vorbi putin despre igienizarea interiorului. Mai exact vom vorbi despre curatarea tapiteriei auto cu aburi.

Totul despre chiulasa masinii

Totul despre chiulasa masinii

Pentru a clarifica, corect se spune chiulasa, la plural se spune chiulase. Cea mai intalnita varianta este de chiuloasa care este total gresita.

Sistemul automat de frana: ce este si ce face?

Sistemul automat de frana: ce este si ce face?

Afla ce este sistemul automat de franare, cum functioneaza si cat de util este. Cruise controlul adaptiv foloseste acest sistem. Citeste mai mult.

Totul despre discul si kit-ul de ambreiaj

Totul despre discul si kit-ul de ambreiaj

Kit-ul de ambreiaj este compus din mai multe piese si anume, discul de ambreiaj, volantul, rulmentul si placa de presiune.

Totul despre consumul de antigel

Totul despre consumul de antigel

Poate ati auzit la posesorii de masini mai vechi sau care au un numar foarte mare de kilometrii ca masina scoate fum alb si consuma antigel.

Totul despre convertizorul de cuplu

Totul despre convertizorul de cuplu

Acestea sunt cele mai importante informatii legate de convertizorul de cuplu al unei masini.

Totul despre turbina auto

Totul despre turbina auto

Aici o sa afli ce este turbina masinii, ce rol are, cum iti dai seama ca este defecta, cum sa faci sa o intretii si de ce suiera atunci cand o accelerezi.

Tu cu ce combustibil alimentezi?

Tu cu ce combustibil alimentezi?

In articol gasiti diferenta dintre benzina si diesel, dar si intre diferitele cifre octanice si cetanice. Iti spunem ce sa alegi, benzina sau diesel.

Despre motorul K20C1 de la Honda

Despre motorul K20C1 de la Honda

Motorul turbo 2.0L al lui Honda are un cap cilindric ( chiulasa ) usor din aluminiu. Galeria de evacuare este turnata cu chiulasa ca o unitate.

Despre 1MZ-FE de la Toyota

Despre 1MZ-FE de la Toyota

Modelul 2GR-FE a inlocuit versiunea precedenta 1MZ-FE V6 si legendarele sase motoare 2JZ inline.

Masina nu mai porneste. Ai probleme cu bateria sau cu alternatorul?

Masina nu mai porneste. Ai probleme cu bateria sau cu alternatorul?

Ce se intampla cand bateria sau alternatorul masinii nu mai functioneaza? Care sunt simptomele cand se defecteaza?