Diagnosticare erori auto acasa

Diagnosticare erori auto acasa

Una dintre cele mai frecvente probleme cu care se confrunta proprietarii de masini, mai ales cei care nu au cunostinte de mecanica, este aceea ca isi duc masinile in service pentru o anumita problema, iar mecanicii le comunica faptul ca este nevoie sa inlocuiasca mai multe piese. 

Acest lucru inseamna ca mecanicii fie chiar au dreptate si trebuie inlocuite mai multe componente, fie incearca sa obtina mai multi bani de la clientii lor, fara sa fie nevoie sa inlocuiasca piesele respective.

Ei bine, pentru a veni in ajutorul proprietarilor de masini care se confrunta cu o astfel de situatie, in cele ce urmeaza vom vedea cum pot fi depistate acasa problemele masinilor, si cum pot fi acestea reparate acasa, folosind un tester si achizitionand mai multe scule care pot fi folosite acasa, in propriul garaj.

Asadar, vom incepe cu procedura de depanare

Mai intai de toate trebuie sa cititi codul de eroare DTC. De cele mai multe ori, defectiunile care urmeaza sa fie diagnosticate au legatura cu partea electrica sau cu motorul, iar depanarea incepe prin citirea memoriei codului de eroare DTC.

Masinile pe care le folosim in zilele noastre sunt mult mai inteligente decat cele din trecut dat fiind faptul ca tehnologia a evoluat foarte mult si in industria auto, iar astazi se pot detecta mult mai usor problemele masinilor.

In momentul in care o unitate de control depisteaza o problema, unitatea de control va stoca eroarea in memoria codului de eroare, asa ca din acest motiv este important ca mai intai de toate sa fie facuta citirea defectelor.

Se vor salva apoi codurile de probleme in memorie, o perioada de timp indelungata, iar aceasta procedura se numeste ciclu. Este important de specificat faptul ca de fiecare data cand se va porni un ciclu, vehiculul va stoca defectiunea.

Totul depinde foarte mult atat de masina cat si de unitatea de control, insa in cele mai multe cazuri, masina va testa defectiunea de aproximativ 20 – 30 de ori, iar in cazul in care unitatea de control nu depisteaza problema dupa aceste testari, va sterge codul de eroare in mod automat.

In conditiile in care unitatea de control depisteaza o problema, atunci folosind un instrument de diagnosticare veti reusi sa vedeti si dvs. codul de eroare.

In prezent, cele mai multe service-uri auto folosesc instrumente de diagnosticare care au preturi foarte mari, iar din acest motiv le solicita clientilor preturi piperate pentru a efectua o testare a masinii. In ciuda faptului ca procesul de diagnosticare dureaza cateva minute, pretul pentru o asemenea operatiune va fi unul destul de mare.

Puteti alege insa pentru acasa un instrument de diagnosticare mult mai ieftin decat cele pe care le folosesc specialistii la service, iar instrumentul respectiv va putea rula la fel de bine ca si un instrument scump. 

Este foarte important ca inainte de a cumpara un instrument de diagnosticare, sa cautati cat mai multe recenzii pe internet despre produsul respectiv. Este de asemenea important sa va informati daca acesta este compatibil cu masina dvs.

De exemplu, puteti gasi un instrument de diagnosticare si care poate verifica memoria DTC a motorului, la pretul de 200 de lei. Pentru o diagnoza auto, la service este posibil sa vi se solicite suma de 100 de lei. Ei bine, este mult mai rentabil sa alegeti instrumentul pentru acasa, iar apoi il veti putea folosi ori de cate ori veti considera ca aveti nevoie de el.

In cazul in care intentionati sa achizitionati un astfel de instrument, cu siguranta un OBD II Reader Code Reader poate reprezenta o solutie ideala pentru dvs.

Avand la dispozitie acest instrument, care vine la un raport calitate – pret foarte bun, veti putea citi si in acelasi timp veti putea sterge memoria DTC pentru o gama larga de autovehicule de pe piata.

In cazul in care folositi instrumentul mai sus amintit si descoperiti ca aveti un cod de eroare, precum P0301, atunci ar fi indicat sa cautati la noi pe site mai multe informatii despre acest cod de eroare.

Fie ca instrumentul folosit descopera P0301, fie ca acesta descopera un alt cod de eroare, este important sa gasiti cele mai bune informatii despre codul de eroare. Este foarte important sa descoperiti care sunt posibilele cauze pe care unitatea de control le-ar stoca pentru acest cod de eroare.

Puteti sa cautati gratuit informatii despre codurile de eroare pe care vi le indica instrumentul de diagnosticare, insa inainte de a va comanda o anumita piesa, este important sa aveti toate informatiile necesare. In cele ce urmeaza veti avea un bun exemplu in acest sens.

Sa zicem ca folositi memoria codului de eroare DTC, si descoperiti codul de eroare P0341, care reprezinta performanta circuitului senzorului de pozitie a arborelui cu came.

Majoritatea celor care obtin acest cod de eroare se gandesc la senzorul de pozitie a axului cu came, dupa care urmatorul pas este acela de a comanda un senzor de pozitie pentru axul cu came.

Priviti apoi cu atentie si codul de eroare P0340 care reprezinta o defectiune a circuitului senzorului de pozitie a axului cu came. Atunci cand instrumentul de diagnosticare arata aceste doua coduri de eroare, multi sunt cei care cred ca este vorba despre aceiasi problema, insa lucrurile nu stau chiar asa. Aceste coduri de eroare sunt total diferite, si indica doua probleme diferite.

P0341 specifica faptul ca pozitia axelor cu came este gresita, iar problema poate fi cauzata de catre un senzor al pozitiei axului cu came care este defect, desi sunt sanse mici ca aceasta sa fie problema.

Atunci cand instrumentul de diagnosticare prezinta codul de eroare P0341, sunt sanse mari ca problema sa fie cauzata de cureaua de aliniere/cronometrare a axului cu came.

In cazul in care aceasta este de fapt problema, insa se inlocuieste doar senzorul respectiv, atunci nu doar ca se vor cheltui banii inutil pentru achizitionarea unui senzor nou, ci va fi nevoie mai mult ca sigur de achizitionarea unui motor nou, pentru ca motorul existent se va defecta atat de rau, incat nu va mai fi rentabil sa fie reparat.

De obicei, masinile au probleme comune dat fiind faptul ca modelele motoarelor sunt asemanatoare, si cu siguranta nu veti fi prima persoana care trece printr-o astfel de situatie.

Puteti sa cautati pe internet cazuri similare cu cazul dvs. pentru a vedea cum se poate depista o problema de acest gen, pentru a nu ajunge in situatia de a plati multi bani pentru o eventuala reparatie. Daca nu gasiti astfel de informatii, cu siguranta, trebuie sa descoperiti urmatorul pas.

Citeste si despre: care sunt cele mai comune defectiuni ce apar la motor

Obtineti diagrame de cablare si alte informatii

In momentul in care folositi un instrument de diagnosticare iar acesta va oferi un cod de eroare, cu siguranta daca ati gasit pe internet cazuri similare si stiti cat de grava poate fi problema, este vital sa va asigurati ca inlocuiti piesa defecta cat mai repede.

In acest sens, puteti sa va indreptati atentia si spre un multimetru pentru a face o masuratoare exacta a pieselor. Este necesar de asemenea sa stiti cum functioneaza acestea si ce rezultate de testare este necesar sa obtineti.

In cazul in care considerati ca o anumita piesa nu functioneaza la parametri optimi, ar fi indicat sa cautati cat mai multe informatii despre piesa respectiva si despre modul de functionare al acesteia.

De multe ori, cand vreti sa remediati probleme ale masinii este greu sa depistati valorile exacte, insa din fericire, pe internet puteti sa gasiti in clipa de fata toate aceste informatii de care aveti nevoie.

Puteti sa cautati pe internet informatiile de care aveti nevoie in functie de codul motorului si modelul masinii, iar astfel veti gasi un manual de reparatii si veti obtine cele mai bune rezultate. Aceste manuale de reparatii va pot veni in ajutor cu cele mai bune informatii, despre modul in care se masoara si se testeaza piesele, si cum trebuie sa arate piesele care sunt in stare perfecta.

Cunoscand modul in care trebuie sa se comporte piesele perfecte, veti stii apoi care sunt cele care trebuiesc inlocuite si care nu, iar apoi veti putea sa cautati tot online, cele mai ieftine piese auto pentru masina dvs.

Odata facut si acest pas, cu siguranta trebuie sa inlocuiti piesele stricate cu cele noi, dupa care trebuie sa testati masina. Atunci cand deja aveti piesele, puteti sa consultati manualul de reparatii al masinii pentru a va fi mai usor sa inlocuiti piesele defecte.

Dupa ce veti parcurge deja aceasta etapa, este important sa iesiti cu masina la un test drive, pentru a va asigura ca memoria codului de eroare DTC este stearsa. Este o idee foarte buna sa stergeti codurile de eroare DTC de fiecare data, mai ales daca luati in considerare si ideea de a vinde in viitorul apropiat masina.

Dupa ce veti sterge memoria codului de eroare DTC, ideal ar fi sa parcurgeti cativa kilometri cu masina. Este important sa incercati toate scenariile care ar putea sa va aduca din nou eroarea, atunci cand testati masina.

Puteti conduce fie cu o viteza mare, fie cu o viteza mica, puteti incerca diferite tipuri de conducere, printre care condusul agresiv, condusul sportiv, etc. dupa care puteti merge cu masina intr-o parcare oarecare, pentru a opri motorul. Scoateti timp de cateva secunde cheia din contact, dupa care introduceti iarasi cheia in contact si porniti motorul masinii.

In cazul in care ati condus in diferite stiluri masina si credeti ca problema a disparut, atunci trebuie sa ajungeti acasa si sa testati inca odata masina folosind instrumentul de diagnosticare. In cazul in care codul de eroare nu mai apare, atunci totul este in regula, si ati reusit pe cont propriu, fara a mai fi nevoie sa cheltuiti o suma mare de bani.

Concluzii

Inainte de a merge cu masina in service acolo unde mecanicii va pot taxa foarte multi bani, mai ales daca isi dau seama ca nu aveti cunostinte foarte multe despre reparatiile auto, ar fi mai indicat sa incercati totusi sa depistati pe cont propriu problema, si poate chiar sa o remediati, iar astfel veti economisi niste banuti.

Cautati de fiecare data informatii despre codurile de eroare pe care instrumentul de diagnosticare le depisteaza, si incercati sa reparati masina acasa. In acest fel veti face economii importante la reparatia masinii, iar in loc sa mergeti de fiecare data in service pentru o diagnoza auto, mai bine va cumparati propriul instrument de diagnosticare.

Speram ca acest ghid v-a fost util pentru a va repara acasa masina, si pentru a nu mai fi nevoie sa cheltuiti multi bani intr-un service auto.

In cazul in care considerati ca nu va descurcati, atunci decat sa stricati masina si mai tare, mai bine mergeti cu ea la service, acolo unde veti beneficia de o reparatie adecvata.

Totusi, instrumentul de diagnosticare va va fi util in foarte multe situatii, pentru ca oricand va fi nevoie, veti putea efectua o diagnosticare fara a mai cheltui bani.

Citeste si despre: defectiuni auto pe care nu este bine sa le reparati singur

Sursa foto: glendalenissan.com, pinterest.com, twelfthroundauto.com, volvoforums.com, youtube.com, edmunds.com

Articole similare
Diagnosticare erori auto acasa

Diagnosticare erori auto acasa

Totusi, instrumentul de diagnosticare va va fi util in foarte multe situatii, pentru ca oricand va fi nevoie, veti putea efectua o diagnosticare fara a mai cheltui bani.

Martor de bord al airbag-ului aprins?

Martor de bord al airbag-ului aprins?

S-a aprins in bord martorul airbag-ului si nu se mai stinge? Afla ce probleme are masina si cum poti remedia situatia. Este periculos sa mergi asa?

Probleme cu transmisia: Reparatii ale cutiei de viteze automate

Probleme cu transmisia: Reparatii ale cutiei de viteze automate

Vi s-a intamplat vreodata sa simtiti ca masina dumneavoastra intra mult mai greu in viteze decat o facea de obicei, sau chiar sa nu intre in viteza?

Ce inseamna lumina de avertizare a sistemului de servodirectie?

Ce inseamna lumina de avertizare a sistemului de servodirectie?

Lumina de avertizare ( martorul luminos ) al sistemului de servodirectie te anunta cand este o problema cu sistemul de servodirectie si va fi deconectat pana va fi reparat.

EPC - Tot ce trebuie sa stiti despre acest martor

EPC - Tot ce trebuie sa stiti despre acest martor

Poti conduce masina cu martorul EPC aprins in bord? De la ce vine EPC si ce vrea masina sa iti transmita cand se aprinde martorul de bord.