Departamentul de justitie al Statelor Unite ale Americii a luat masuri dupa ce Ford a avertizat Agentia de Protectie a Mediului asupra potentialelor probleme in luna februarie.
Ford a declarat ca problema nu implica folosirea dispozitivelor de trecere a testului emisiilor, care au fost principala cauza a scandulului emisiilor in care Volkswagen a fost implicat in 2015.
Compania Volkswagen a fost descoperita ca ar fi folosit un program (software) care ar fi putut insela testele privind emisiile.
Testarea emisiilor in Statele Unite are doua parti: testarea pe sosele si modelarea pe calculator.
Sistemul de modelare computerizat, genereaza kilometri parcursi si datele privind emisiile sunt transmise autoritatilor de reglementare.
Angajatii Ford si-au exprimat ingrijorarea cu privire la modelarea computerizata, si in special, la schitele pe care inginerii Ford le-au folosit pentru traficul rutier, ceea ce implica greutatea vehiculului si alte date.
Ford accelereaza dezvoltarea automobilelor electrice
“Colaboram pe deplin cu toate agentiile guvernamentale. Avand in vedere ca aceasta problema se afla inca, in stadii preliminare, nu putem anticipa rezultatul si nu putem asigura ca nu va avea un efect negativ asupra noastra”, a declarat Ford.
Ford a cerut expertilor externi, sa investigheze procedura de testare, un proces care ar putea dura cateva luni.
Scandalul Volksagen
Autoritatile reglementare au acordat o atentie sporita testarii emisiilor, in urma scandalului care a implicat compania Volskwagen in anul 2015.
Volkswagen a vandut peste 10 milioane de autoturisme, intre anii 2007 si 2015, ce aveau instalat un program de a insela emisiile legale.
Anul trecut compania Volkswagen a fost amendata cu 1 miliard de euro, de catre autoritatile germane, in urma scandalului, iar in 2017 a fost de acord sa plateasca 4.3 miliarde de dolari pentru solutionarea unei investigatii americane.
In urma intelegerii cu Departamentul de Justitie, Volkswagen a fost de acord sa fie examinata de catre o comisie independenta, timp de 3 ani. La inceputul acestei luni, fostul director executiv al Volkswagen a fost acuzat in Germania pentru implicarea sa in scandal.
Procurorul general din Braunschweig l-a acuzat pe Martin Winterkorn, si pe alti patru manageri, de frauda. Domnul Winterkorn se confrunta deja cu acuzatii penale in SUA, dar este putin probabil sa supuna procesului, doarece Germania nu-si extradeaza cetatenii. Acesta a demisionat la 71 de ani, in urma scandalului aparut in septembrie 2015.
Intr-o declaratie, procurorii l-au acuzat pe domnul Winterkorn de frauda “deosebit de grava”, precum si o incalcare a legilor privind concurenta.
Citeste si despre: de ce nu treci testul de emisii la ITP
Sursa foto: web2carz.com, autoguide.com
Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!