A opta generatie Honda Civic a fost introdusa in septembrie 2005,urmand sa fie lansata in 2006. In multe tari (SUA, Marea Britanie, Noua Zeelanda), toate modelele (inclusiv modelul de baza) sunt dotate standard cu geamuri electrice, sistem ABS si airbaguri laterale (avand un numar de 6 airbag-uri). In plus, modelele din 2006 au obtinut certificarea ULEV-2 (Ultra Low Emission Vehicle) si se mandresc cu un motor mai puternic de 1,8 litri decat omologii din 2005, pastrand in acelasi timp o economie de combustibil aproape egala.
Civic-ul european (sasiu FK/FN) este oferit in principal sub forma de hatchback cu 3/5 usi si produs in Swindon, Anglia. Are un aspect si o suspensie diferita in comparatie cu americanul si JDM Civics. Masina a castigat premiul de cea mai buna masina in Irlanda in 2007. Modelul european Civic a fost vandut si in Australasia sub denumirea de Civic Hatch, alaturi de stilul caroseriei sedan.
Am cautat parerile posesorilor de Civic din Romania pe site-ul nostru, Dailydriven si am gasit cateva review-uri destul de complexe si interesante.
La intrebarea: De ce ati ales acest model?, Sergiu Paul ne raspunde: "Mi-a placut designul futurist precum si calitatea masinii." In timp ce Claudiu spune: "Fiabilitate, felul cum arata, dotari, reputatie. Consum bun pentru motorizarea si puterea pe care o are. Tinuta de drum este excelenta."
Le-am cerut posesorilor sa ne spuna cateva lucruri generale despre Civic. Sergiu Paul ne povesteste: "Aproape zilnic merg cu ea si la drumuri lungi 300+km si scurte 15km, nu e asa inconfortabila suspensia, are scaunele ergonomice. Informatii si comenzi ergonomic gandite, directia precisa si rapida, insa nu poti parca mereu bine, raza de bracare e mare.
Magic seats in spate fac toti banii, incap 4 oameni de 1,85 si 80kg cu bagaje la drum lung lejer. Motor care consuma cam cat un 1,6 pentru alte firme auto, puternic, atipic de condus (ca motocicleta). Motorul este simplu, fiabil si puternic, nu am avut niciodata senzatia de schimbare in caracteristica lui de functionare in aproape 100.000 km. Portbagaj mare."
Domnul Claudiu ne-a spus: "Imi place tinuta de drum, directia este destul de precisa, m-a surprins pozitiv, imi place ca este foarte bine compartimentata, foarte sf interior/exterior. Ce-mi displace, hmm, nu prea am gasit mare lucru, se aburesc stopurile, plasticele nu se imbina tocmai ok, cutia i-shift e un pic lenta, dar e ok."
La intrebarea cat costa intretinerea pe an la Honda Civic 1.8 i-VTEC 16V (140 Hp) Automatic ?
Sergiu raspunde: "Piesele pe un an sunt infime, ca medie un schimb de ulei+filtre MAX 450 lei (cu manopera, eu acasa 250). Discuri si placute poate 1 la 1 cu aceeasi firma de placute fata de o alta masina poate este mai scump cu 10 lei/reper. Insa nu am schimbat prea multe."
La aceeasi intrebare Alexandru, un alt posesor de Civic, scrie: "Foarte putin. Piesele pentru revizie sunt foarte ieftine. Faci revizia cand doresti, nu are martori de service sau intretinere la bord!"
Am insistat la acesti posesori si le-am mai pus o intrebare despre costul pieselor. Asadar la intrebarea:Ti-ai facut o idee cat costa piesele la Honda Civic 1.8 i-VTEC 16V (140 Hp) Automatic ? Este o masina mai scumpa decat competitia in materie de piese?
Sergiu Paul a raspuns: "Nu este mai scumpa, adica pentru 10 lei/reper la un disc de aceeasi dimensiune, nu cred ca e mult, filtre gasesti pe toate gardurile, ambreiaj nu am schimbat, dar cu tot cu manopera e 1400 lei (service acreditat RAR- ce oferte am primit)."
Victor a raspuns: "Este o masina usor mai scumpa fata de o Skoda Octavia, dar nu se compara."
Negrescu Claudiu a raspuns: "Nu, este o masina cu preturi decente la piese, in niciun caz la fel de mari ca la BMW 118d detinut anterior."
Probleme comune la Honda Civic VIII (2006 – 2011)
Am analizat cat mai multe probleme intampinate de posesori si am tras o concluzie. Cele mai intalnite probleme la Civic apar la:
Parerea unuia dintre posesori despre fiabilitatea masinii:
Sergiu Paul a raspuns: "Probleme: electroventilator habitaclu, l-am inlocuit cu unu sh. Bucse punte spate (la toate se strica). Caseta de directie (la mine bate de ceva timp jocul e mic, dar va fi reconditionata). Radiocasetofonul mai face figuri. Suport anticuplu schimabat (700lei)."
In timp ce Victor ne raspunde: "Dupa 9 ani de regim de Romania 2 bielete antiruliu, un suport de motor, un cap de bara. Pe tester am pus masina si am avut cod eroare 2 becuri arse, cele de pozitii. Nu am avut vreodata "check engine", ABS sau ASR aprins. Ca fapt divers bateria are 12 ani si inca porneste, mai greu iarna, dar totusi 12 ani."
Cum se conduce?
Exista trei motoare cu lant si doua transmisii diferite, toate noi pentru Civic. Cel mai putin puternic este 1.4i DSI de la Jazz, dar cu 83 CP, se simte foarte slab in Civic, mai ales in comparatie cu i-VTEC de 1,8 litri cu 140 CP. Si cu siguranta nu exista plangeri cu privire la excelentul motor i-VTEC. Este posibil sa nu fie cel mai puternic motor pe benzina la acest nivel, dar este o adevarata bijuterie.
Cu toate acestea, motorul i-CDTi de 2,2 litri este cu adevarat alegerea potrivita si, de fapt unul dintre cele mai bune motoare diesel. Acest lucru il face relaxant sa conduci in trafic si sa fie foarte silentios pe autostrada cu o mare putere datorita cuplului de 340 Nm.
Este cu adevarat o placere la condus. Agila si sigura, in timp ce directia precisa ofera o comunicare buna. Totusi, nu este perfecta, suspensia este destul de moale, iar la condusul pe autostrada amortizarea lasa de dorit.
La intrebarea cum se conduce in oras:
Sergiu Paul a raspuns: "Trebuie sa fii atent in oras ca trebuie sa o turezi, altfel se misca bine, atentie la unghiuri moarte."
Victor a raspuns: "Nu este o masina exagerat de lunga, dar clar nu e hatchback. Are un consum decent, cunosc colegi cu motoare de 1.6 de pe Renault sau Opel care se plang de consum 11-12 in oras."
Alexandru a raspuns: "Exceptional, o precizie extraordinara, directia este 100% electrica, raspunde instant si are un feedback foarte bun. Dinamica foarte buna a caroseriei, suspensie independenta spate, aderenta pe asfalt. Cutia automata accelereaza instant pana la 90km/h intre 2 semafoare scurte."
Motorizari disponibile
Honda Civic vine cu o gama larga de motorizari, care poate fi pe placul oricarui sofer, de la cel mai tanar care doar ce si-a luat permisul, pana la cel mai varstnic sofer.
In continuare va vom prezenta cateva exemple de motorizari:
Fiabilitate
Honda Civic este un model care a redefinit ideea de design auto, atat in interior, cat si in exterior - nimic altceva pe drum nu seamana cu el.
Honda Civic anterior era o masina foarte capabila, dar suferea de o problema de imagine. Forma sa radicala nu este doar o forma supra functionala, ci ajuta la aerodinamica.
Este, de asemenea, minunat sa conduci cu directie extraordinara, in timp ce cabina este la fel de futurista ca si exteriorul, cu un aspect si un aspect unic, care nu numai ca este elegant, dar este foarte usor de realizat. Exista dezavantaje, cum ar fi vizibilitatea spate incomoda datorita lunetei divizate.
Cu toate acestea, unul dintre acestea este superbul 2.2 i-CDTi diesel - unul dintre cele mai rafinate si mai puternice motoare diesel disponibile, ideal pentru calatorii pe distante lungi. Doar 1.4 i-DSI modelul vechi este cel mai bine de evitat, deoarece are capacitatea cilindrica destul de mica. Un alt motiv bun pentru a lua in considerare Civic este fiabilitatea excelenta si calitatea constructiei, in timp ce dealerii Honda tind sa fie printre cei mai buni din domeniu atunci cand vine vorba de satisfactia clientilor.
Intrebati, posesorii de Honda Civic despre fiabilitatea masinii, acestia au raspuns:
Alexandru a raspuns: "Singura problema este suportul motor dreapta. De la condusul agresiv si modului cum a fost gandit, se rupe la fiecare 30.000 km. Se gaseste foarte greu (prima data l-am gasit doar in america, acum recent l-am gasit si la noi). Multi nici nu isi dau seama ca motorul este rupt, devine doar mai zgomotoasa masina si vibreza excesiv la ralanti motor rece (900-1500rpm)."
Victor a raspuns: "Este o masina fiabila. Grija mare la aripi spate/prag pentru ca din pacate mai dau puncte de rugina."
Cat costa Honda Civic VIII la mana a doua?
Ne uitam din nou pe pagina celor de la Autovit si constatam ca preturile difera de la 3000 de euro pana la 5000-6000 de euro. De exemplu pe o Honda Civic din 2008 cu motor de 1,8, benzina cu 50.000 de km, propietarul cere 6000 de euro. In timp ce o Honda Civic din 2007, motor 1,8, benzina, cu 190.000 km costa 3800 de euro.
Intrebati la ce ar trebui sa fie atenti atunci cand cumpara o Honda Civic la mana a doua, proprietarii au raspuns:
Sergiu Paul: "Sa fie cumparata nelovita, cu un istoric bun si sa fie pregatiti sa evite gropi. Altfel e o masina pe viata, nu prea are ce sa mearga prost, nu m-a lasat in drum, a mers ca un ceas elvetian ca si propulsor caroserie si suspensie."
Victor: "Verificati mecanica si directia, au o suspensie rigida de fabrica, e o masina gandita sa o calci in curbe daca ai nevoie, nu e tocmai cea mai confortabila masina, e mai mult gandita sa mergi si pe drumuri serpuite."
Citeste si despre: alfa Romeo MiTo (2008-2018) pareri si probleme comune
Sursa foto: honestjohn.co.uk, rac.co.uk
Ford Focus (a treia generatie), cunoscut si sub denumirea de Focus Mk III, a debutat la Salonul International Auto din America de Nord in 2010.
A4 a fost construit in cinci generatii si se bazeaza pe platforma Volkswagen Group B.
Motorul R18A de 1.8 litri a fost prezentat in 2006 pentru Honda Civic. Aceasta noua serie R a fost creata pentru a inlocui vechile motoare din seria D.
Peugeot 307 este o masina mica de familie produsa de producatorul francez Peugeot inca din 2001, succedand Peugeot 306.
D16 este un motor de 1.6 litri cu patru cilindri din seria D de la Honda. Cel mai masiv motor de serie este modelul D16A.
Peugeot 508 este o masina de familie lansata in octombrie 2010 de producatorul francez de automobile Peugeot si urmata de modelul 508 SW, in martie 2011.
In acest articol o sa gasesti, sumarizat, pe baza review-urilor facute de posesori, pareri despre Alfa Romeo 159 si probleme comune.
Partajand platforma Volkswagen Group A5 (PQ35), a debutat la Salonul Auto de la Frankfurt in octombrie 2003 si a fost pus in vanzare in Europa o luna mai tarziu.
BMW E46 este a patra generatie a gamei BMW Seria 3 de masini, care a fost produsa din 1997 pana in 2006.
La Salonul Auto de la Geneva din 2003, Audi a lansat a doua generatie a modelului A3, 8P, proiectat de Gary Telaak in anul 2000.
Suzuki Swift a inceput in 1983 ca un rebranding de comercializare si fabricatie al Suzuki Cultus, un supermini fabricat si comercializat in intreaga lume in trei generatii.
Volkswagen Passat este o serie de masini mari de familie fabricate si comercializate de producatorul german de automobile Volkswagen din 1973 pana in prezent.
Dezvoltat cu ajutorul Porsche, Zafira a fost prezentat pentru prima data sub forma de concept la Salonul Auto de la Frankfurt in 1997.
Modelul D15 este un motor cu patru cilindri de 1,5 litri din seria D utilizat in vehicule mici precum Honda Civic.
Skoda Octavia este o masina de familie produsa de producatorul ceh de automobile Skoda Auto inca de la sfarsitul anului 1996.
Prima generatie a Superb-ului modern, produsa din 2001 pana in 2008, s-a bazat pe platforma VW B5 PL45 +.
Numerotarea interna a Audi trateaza A6 ca o continuare a liniei Audi 100, A6 initiala fiind desemnata ca membru al seriei C4, urmata de C5, C6, C7 si C8.
A sasea generatie a BMW Seria 5 este formata din masinile BMW F10 (versiunea sedan), BMW F11 (versiunea vagon) si BMW F07 (versiunea fastback).
Dezvoltarea familiei Tipo a inceput in 2014, cand Fiat a anuntat proiectul Ægea (Tip 356) dezvoltat intr-o asociere intre Fiat (FCA Italia) si Tofas.
Anvelopa de rezerva are o inaltime si o latime in general diferita, roata sau janta este fabricata din material usor.
BMW E36 este a treia generatie a gamei de masini BMW Seria 3 si a fost produsa din 1990 pana in 2000.
Volvo Cars a prezentat Volvo V50 la Salonul Auto de la Bologna in 2003 ca versiune break a masinii de familie mici Volvo S40.
Producatorul nu a aplicat adevaratul VTEC Honda pentru motorul turbo de 1,5 litri - nu exista niciun mecanism de turatie variabila, doar VTС dual.
Prima generatie BMW X3, denumita intern ca E83, a fost produsa din 2003 pana in 2010 si pe baza platformei BMW Seria 3.
A cincea generatie a BMW Seria 5 este formata din masinile BMW E60 (versiunea sedan) si BMW E61 (break).
Nu puteti permite sa aveti un vehicul cu un capac distribuitor defect sau cu un rotor defect, deoarece pot provoca o multime de probleme motorului.
Cand trebuie sa schimbi discurile de frana ale masinii? Cum se comporta franele cand se incing?
Dar daca doriti o masina rafinata, nu este nevoie sa cheltuiti suplimentar pentru un diesel - motoarele pe benzina TSI sunt silentioase si produc un cuplu maxim.
Skoda Octavia este o masina de familie produsa de producatorul ceh de automobile Skoda Auto incepand cu anul 1996.
Acest Mondeo are o structura mai puternica decat inainte, dar este de fapt mai usor datorita caracteristicilor precum hayonul din magneziu.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login