Honda Civic VIII (2006 – 2011) pareri si probleme comune

Honda Civic VIII (2006 – 2011) pareri si probleme comune

A opta generatie Honda Civic a fost introdusa in septembrie 2005,urmand sa fie lansata in 2006. In multe tari (SUA, Marea Britanie, Noua Zeelanda), toate modelele (inclusiv modelul de baza) sunt dotate standard cu geamuri electrice, sistem ABS si airbaguri laterale (avand un numar de 6 airbag-uri). In plus, modelele din 2006 au obtinut certificarea ULEV-2 (Ultra Low Emission Vehicle) si se mandresc cu un motor mai puternic de 1,8 litri decat omologii din 2005, pastrand in acelasi timp o economie de combustibil aproape egala.

Civic-ul european (sasiu FK/FN) este oferit in principal sub forma de hatchback cu 3/5 usi si produs in Swindon, Anglia. Are un aspect si o suspensie diferita in comparatie cu americanul si JDM Civics. Masina a castigat premiul de cea mai buna masina in Irlanda in 2007. Modelul european Civic a fost vandut si in Australasia sub denumirea de Civic Hatch, alaturi de stilul caroseriei sedan.

Am cautat parerile posesorilor de Civic din Romania pe site-ul nostru, Dailydriven si am gasit cateva review-uri destul de complexe si interesante.

La intrebarea: De ce ati ales acest model?, Sergiu Paul ne raspunde: “Mi-a placut designul futurist precum si calitatea masinii.” In timp ce Claudiu spune: “Fiabilitate, felul cum arata, dotari, reputatie. Consum bun pentru motorizarea si puterea pe care o are. Tinuta de drum este excelenta.”

Le-am cerut posesorilor sa ne spuna cateva lucruri generale despre Civic. Sergiu Paul ne povesteste: “Aproape zilnic merg cu ea si la drumuri lungi 300+km si scurte 15km, nu e asa inconfortabila suspensia, are scaunele ergonomice. Informatii si comenzi ergonomic gandite, directia precisa si rapida, insa nu poti parca mereu bine, raza de bracare e mare.

Magic seats in spate fac toti banii, incap 4 oameni de 1,85 si 80kg cu bagaje la drum lung lejer. Motor care consuma cam cat un 1,6 pentru alte firme auto, puternic, atipic de condus (ca motocicleta). Motorul este simplu, fiabil si puternic, nu am avut niciodata senzatia de schimbare in caracteristica lui de functionare in aproape 100.000 km. Portbagaj mare.“

Domnul Claudiu ne-a spus: “Imi place tinuta de drum, directia este destul de precisa, m-a surprins pozitiv, imi place ca este foarte bine compartimentata, foarte sf interior/exterior. Ce-mi displace, hmm, nu prea am gasit mare lucru, se aburesc stopurile, plasticele nu se imbina tocmai ok, cutia i-shift e un pic lenta, dar e ok.”

La intrebarea cat costa intretinerea pe an la Honda Civic 1.8 i-VTEC 16V (140 Hp) Automatic ?

Sergiu raspunde: “Piesele pe un an sunt infime, ca medie un schimb de ulei+filtre MAX 450 lei (cu manopera, eu acasa 250). Discuri si placute poate 1 la 1 cu aceeasi firma de placute fata de o alta masina poate este mai scump cu 10 lei/reper. Insa nu am schimbat prea multe.”

La aceeasi intrebare Alexandru, un alt posesor de Civic, scrie: “Foarte putin. Piesele pentru revizie sunt foarte ieftine. Faci revizia cand doresti, nu are martori de service sau intretinere la bord!”

Am insistat la acesti posesori si le-am mai pus o intrebare despre costul pieselor. Asadar la intrebarea:Ti-ai facut o idee cat costa piesele la Honda Civic 1.8 i-VTEC 16V (140 Hp) Automatic ? Este o masina mai scumpa decat competitia in materie de piese?

Sergiu Paul a raspuns: “Nu este mai scumpa, adica pentru 10 lei/reper la un disc de aceeasi dimensiune, nu cred ca e mult, filtre gasesti pe toate gardurile, ambreiaj nu am schimbat, dar cu tot cu manopera e 1400 lei (service acreditat RAR- ce oferte am primit).”

Victor a raspuns: “Este o masina usor mai scumpa fata de o Skoda Octavia, dar nu se compara.”

Negrescu Claudiu a raspuns: “Nu, este o masina cu preturi decente la piese, in niciun caz la fel de mari ca la BMW 118d detinut anterior.”

Probleme comune la Honda Civic VIII (2006 – 2011)

Am analizat cat mai multe probleme intampinate de posesori si am tras o concluzie. Cele mai intalnite probleme la Civic apar la:

Parerea unuia dintre posesori despre fiabilitatea masinii:

Sergiu Paul a raspuns: “Probleme: electroventilator habitaclu, l-am inlocuit cu unu sh. Bucse punte spate (la toate se strica). Caseta de directie (la mine bate de ceva timp jocul e mic, dar va fi reconditionata). Radiocasetofonul mai face figuri. Suport anticuplu schimabat (700lei).”

In timp ce Victor ne raspunde: “Dupa 9 ani de regim de Romania 2 bielete antiruliu, un suport de motor, un cap de bara. Pe tester am pus masina si am avut cod eroare 2 becuri arse, cele de pozitii. Nu am avut vreodata “check engine”, ABS sau ASR aprins. Ca fapt divers bateria are 12 ani si inca porneste, mai greu iarna, dar totusi 12 ani.”

Cum se conduce?

Exista trei motoare cu lant si doua transmisii diferite, toate noi pentru Civic. Cel mai putin puternic este 1.4i DSI de la Jazz, dar cu 83 CP, se simte foarte slab in Civic, mai ales in comparatie cu i-VTEC de 1,8 litri cu 140 CP. Si cu siguranta nu exista plangeri cu privire la excelentul motor i-VTEC. Este posibil sa nu fie cel mai puternic motor pe benzina la acest nivel, dar este o adevarata bijuterie.

Cu toate acestea, motorul i-CDTi de 2,2 litri este cu adevarat alegerea potrivita si, de fapt unul dintre cele mai bune motoare diesel. Acest lucru il face relaxant sa conduci in trafic si sa fie foarte silentios pe autostrada cu o mare putere datorita cuplului de 340 Nm.

Este cu adevarat o placere la condus. Agila si sigura, in timp ce directia precisa ofera o comunicare buna. Totusi, nu este perfecta, suspensia este destul de moale, iar la condusul pe autostrada amortizarea lasa de dorit.

La intrebarea cum se conduce in oras:

Sergiu Paul a raspuns: “Trebuie sa fii atent in oras ca trebuie sa o turezi, altfel se misca bine, atentie la unghiuri moarte.”

Victor a raspuns: “Nu este o masina exagerat de lunga, dar clar nu e hatchback. Are un consum decent, cunosc colegi cu motoare de 1.6 de pe Renault sau Opel care se plang de consum 11-12 in oras.”

Alexandru a raspuns: “Exceptional, o precizie extraordinara, directia este 100% electrica, raspunde instant si are un feedback foarte bun. Dinamica foarte buna a caroseriei, suspensie independenta spate, aderenta pe asfalt. Cutia automata accelereaza instant pana la 90km/h intre 2 semafoare scurte.”

Motorizari disponibile

Honda Civic vine cu o gama larga de motorizari, care poate fi pe placul oricarui sofer, de la cel mai tanar care doar ce si-a luat permisul, pana la cel mai varstnic sofer.

In continuare va vom prezenta cateva exemple de motorizari:

  • 1.4i-DSI SE 5dr - accelereaza pana la 100km/h in 13 secunde;
  • 1.8i VTEC SE 5dr - accelereaza pana la 100km/h in 8,9 secunde;
  • 1.8i V-TEC Si Auto 5dr - accelereaza pana la 100 km/h in 11 secunde;
  • 2.2i CTDi SE-T 5dr - accelereaza pana la 100km/h in 8,7 secunde;
  • 1.8i-VTEC ES GT 5dr - accelereaza pana la 100km/h in 8, 9 secunde;
  • 1.8i-VTEC Sport 5dr - accelereaza pana la 100km/h in 8,9 secunde;
  • 2.2i CTDi S 3dr - accelereaza pana la 100 km/h in 8,6 secunde;
  • 2.2i-CTDi Sport 5dr - accelereaza pana la 100 km/h in 8,6 secunde.

Fiabilitate

Honda Civic este un model care a redefinit ideea de design auto, atat in ​​interior, cat si in exterior - nimic altceva pe drum nu seamana cu el.

Honda Civic anterior era o masina foarte capabila, dar suferea de o problema de imagine. Forma sa radicala nu este doar o forma supra functionala, ci ajuta la aerodinamica.

Este, de asemenea, minunat sa conduci cu directie extraordinara, in timp ce cabina este la fel de futurista ca si exteriorul, cu un aspect si un aspect unic, care nu numai ca este elegant, dar este foarte usor de realizat. Exista dezavantaje, cum ar fi vizibilitatea spate incomoda datorita lunetei divizate.

Cu toate acestea, unul dintre acestea este superbul 2.2 i-CDTi diesel - unul dintre cele mai rafinate si mai puternice motoare diesel disponibile, ideal pentru calatorii pe distante lungi. Doar 1.4 i-DSI modelul vechi este cel mai bine de evitat, deoarece are capacitatea cilindrica destul de mica. Un alt motiv bun pentru a lua in considerare Civic este fiabilitatea excelenta si calitatea constructiei, in timp ce dealerii Honda tind sa fie printre cei mai buni din domeniu atunci cand vine vorba de satisfactia clientilor.

Intrebati, posesorii de Honda Civic despre fiabilitatea masinii, acestia au raspuns:

Alexandru a raspuns: “Singura problema este suportul motor dreapta. De la condusul agresiv si modului cum a fost gandit, se rupe la fiecare 30.000 km. Se gaseste foarte greu (prima data l-am gasit doar in america, acum recent l-am gasit si la noi). Multi nici nu isi dau seama ca motorul este rupt, devine doar mai zgomotoasa masina si vibreza excesiv la ralanti motor rece (900-1500rpm).”

Victor a raspuns: “Este o masina fiabila. Grija mare la aripi spate/prag pentru ca din pacate mai dau puncte de rugina.”

Cat costa Honda Civic VIII la mana a doua?

Ne uitam din nou pe pagina celor de la Autovit si constatam ca preturile difera de la 3000 de euro pana la 5000-6000 de euro. De exemplu pe o Honda Civic din 2008 cu motor de 1,8, benzina cu 50.000 de km, propietarul cere 6000 de euro. In timp ce o Honda Civic din 2007, motor 1,8, benzina, cu 190.000 km costa 3800 de euro.

Intrebati la ce ar trebui sa fie atenti atunci cand cumpara o Honda Civic la mana a doua, proprietarii au raspuns:

Sergiu Paul: “Sa fie cumparata nelovita, cu un istoric bun si sa fie pregatiti sa evite gropi. Altfel e o masina pe viata, nu prea are ce sa mearga prost, nu m-a lasat in drum, a mers ca un ceas elvetian ca si propulsor caroserie si suspensie.”

Victor: “Verificati mecanica si directia, au o suspensie rigida de fabrica, e o masina gandita sa o calci in curbe daca ai nevoie, nu e tocmai cea mai confortabila masina, e mai mult gandita sa mergi si pe drumuri serpuite.”

Sursa foto: honestjohn.co.uk, rac.co.uk

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...