Martor ABS aprins la Volvo S90, ce e de facut?

Martor ABS aprins la Volvo S90, ce e de facut?

Incepem multe articole prin a va spune ca masinii trebuie sa ii acordam o mai mare atentie in zilele noastre. Masinile din ziua de azi au sute de senzori in plus fata de acum 20 de ani, senzori care se pot strica si pot aprinde diferiti martori in bord. Despre unul din acei martori vom discuta astazi.

Martorul Check-Engine si martorul de la ABS sunt unii dintre cei mai infricosatori si enervanti martori. Am scris acest articol in ideea de a te ajuta sa diagnostichezi si sa rezolvi repede problema atunci cand martorul de la ABS sta aprins in bord la Volvo S90.

Ce semnificatie are martorul ABS la Volvo S90?

La inceputul articolului o sa scriem despre martorul de ABS. Dar pentru a intelege martorul trebuie sa intelegem ce este sistemul ABS de la bun inceput. La final vom scrie de ce sta martorul tot timpul aprins si ce trebuie facut pentru a il stinge.

Care este rolul sistemului ABS?

ABS este prescurtat de la Anti-lock Braking System si este un sistem care previne la Volvo S90 blocarea rotilor atunci cand actionezi frana brusc. Sistemul ABS previne blocarea rotilor pentru a miscsora pe cat posibil distanta de franare.

Din ce este compus sistemul ABS?

  • senzori de viteza sau senzori abs care sunt unul pe fiecare roata. Ei sunt foarte importanti pentru ca astfel vede motorul cand o roata s-a blocat sau cand o roata derapeaza;
  • un sistem hidraulic pus pe sistemul de franare care controleaza forta de apasare a placutelor de frana pe discuri;
  • un modul central, care este cunoscut ca modulul ABS, care controleaza toate componentele sistemului. El este si cel care aprinde martorul ABS in bord.

Cu totii am simtit cum functioneaza sistemul ABS si este destul de usor de inteles ce face. Cand apesi tare pe frana, atunci cand sistemul ABS preia controlul, o sa simti ca nu mai poti apasa pedala de frana si chiar se va simti ca cineva tine contra si nu te lasa sa apesi pedala tare. De ce face asta? De ce e mai ok ca frana sa nu stea tare presata? Pentru ca presata la maxim ar bloca rotile si implicit si directia. Masina se va deplasa ca o sanie, in alunecare si fara directie. Sistemul ABS de la Volvo S90 previne blocarea rotilor si astfel reduce mult distanta de franare.

Ce inseamna cand apare in bord martorul ABS la Volvo S90?

Pana acum am inteles exact cum functioneaza sistemul ABS. Acum trebuie sa aflam de ce se aprinde martorul in bord.

Martorul de la ABS este de culoare galbena si apare atunci cand sistemul are o problema si nu mai functioneaza. Odata aparut in bord martorul, sistemul nu mai functioneaza, asa ca mergi mai incet cu masina mai ales daca conditiile de trafic sunt unele mai grele.

Ce probleme pot ilumina martorul ABS la Volvo S90.

Prima data putem sa luam in calcul un scurt-circuit la senzorii de viteza, un fir intrerupt sau chiar o siguranta arsa sau un releu defect. De asemenea, un singur senzor de viteza daca nu mai transmite date, tot sistemul se va defecta. Poate fi defect tot modulul de comanda ABS sau doar sistemul hidraulic care blocheaza pedala de frana.

Nu uita si este important de tinut minte, daca martorul ABS este aprins in bord tot sistemul nu va mai functiona.

Cum sa stergi martorul de la ABS la Volvo S90?

Am ajuns la ultima parte a articolului nostru in care trebuie sa gasim o rezolvare a problemei si sa stergem martorul enervant din bord.

Este usor de inteles ca solutia este diferita in functie de problema care a generat aparitia martorului ABS in bord.

Primul si primul lucru care trebuie facut, masina trebuie pusa pe un tester care va identifica in 3 minute problema, mai ales daca este vorba despre ceva electric care dauneaza.

Odata identificata sursa problemei uite care sunt pasii pentru a o rezolva si pentru a sterge martorul ABS la Volvo S90:

  • Probleme la calculator masinii sau la sistemul de blocare: daca piesele nu sunt stricate ele pot fi remediate la un service specializat pe marca masinii tale. Din pacate, daca trebuie inlocuite amandoua pretul poate ajunge pana la 7500 de lei.
  • Probleme de natura electrica: daca problema este generata de un releu sau de o siguranta, reparatia te va costa 50 de lei. Daca nu ele sunt de vina va trebui verificat tot cablajul, manopera va costa mult mai mult de 50 de lei.
  • Un senzor de viteza defect: daca senzorul este defect, nu il schimba din prima. Incearca prima data sa il cureti cu un spray de contacte. Daca nu isi revine trebuie inlocuit, o sa trebuiasca sa platesti doar cateva sute de lei pentru inlocuirea lui.
Citeste si...
Cum functioneaza sistemul VTEC si ce este acesta?
Cum functioneaza sistemul VTEC si ce este acesta?

Producatorii de automobile continua sa inoveze, ceea ce a condus la aparitia unui sistem de care probabil nu foarte multi soferi a...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...