Martor EPC aprins la Volvo V50

Martor EPC aprins la Volvo V50

Aprinderea martorului EPC in bord este una dintre acele situatii pe care trebuie sa le tratezi cu responsabilitate si care au nevoie de service autorizat pentru a fi investigate in detaliu si remediate inainte ca starea tehnica a masinii devina precara.

Probabil ai patit deja sa vezi in bord EPC-ul luminand fie de la prima cheie, fie in timpul mersului, tocmai de aceea ne-am propus sa iti punem la dispozitie toate detaliile despre situatiile in care aprinderea acestui martor te poate trimite cu masina in service, dar si informatii de baza pe care ar trebui sa le stii despre martorul EPC aprins in bord.

Afla mai departe ce se intampla si ce trebuie sa faci cand martorul EPC ramane aprins la Volvo V50!

Ce este martorul EPC la Volvo V50 si cum functioneaza?

EPC este prescurtarea de la Electronic Power Control. Martorul EPC apare in bord si lumineaza cu scop de avertizare atunci cand exista semnale ca sistemul de acceleratie are probleme. Posesorii de masini marca Volvo V50 pe motorina se pot confrunta, de exemplu, cu aprinderea martorului EPC in bord atunci cand bujiile se incalzesc foarte tare. Supraincalzirea bujiilor este anuntata prin luminarea acestui martor si este o problema care trebuie sa fie verificata de un mecanic.

Aprinderea martorilor in bord sunt semnale pe care masina le da atunci cand exista defectiuni in functionare. Aceste probleme pot fi mai putin urgente sau foarte urgente, iar acest aspect este indicat de culoarea luminii martorilor aprinsi in bord. Martorul EPC are lumina de culoare galbena ceea ce inseamna ca, in principiu, masina are o defectiune care trebuie verificata in service in cel mai scurt timp posibil.

Nu trebuie sa pierzi din vedere, insa, ca exista situatii in care activarea martorului EPC poate porni modul de siguranta al masinii, Limp Mode si atunci functiile masinii (in principiu cele legate direct de aceasta situatie – acceleratie, turatie a motorului) au comportament de avarie.

Nivelul de gravitate al problemelor pe care martorii le semnalizeaza este indicat de culoarea acestora. Martor cu lumina galbena/portocalie = nivel mediu, masina trebuie adusa in service in cel mai scurt timp posibil. Martor cu lumina rosie = nivel ridicat, masina trebuie adusa urgent in service pentru a nu te pune in pericol pe tine sau pe ceilalti participant la trafic.

Pot fi semnalate de martorii din bord de culoare rosie cazuri foarte grave in care este necesara parcarea masinii si transportarea ei pana la cel mai apropiat service auto cu ajutorul unei platforme pentru a putea evita orice pericol.

Cauze care duc la aprinderea martorului EPC la Volvo V50

Atunci cand te confrunti cu aprinderea martorului EPC in bord trebuie sa iei o decizie corecta despre cat de sigur este sa circuli in continuare cu masina.

Odata aprins, martorul semnalizeaza aparitia unor defectiuni. Daca nu sunt remediate la timp, aceste defectiuni se agraveaza, iar functiile masinii pot fi afectate si mai mult. Tocmai de accea recomandarea este sa mergi la service imediat cum s-a aprins in panoul de bord martorul EPC.

Pentru a afla cauzele reale care au dus la aprinderea martorului EPC la Volvo V50 ai nevoie de echipament professional, adica de un tester auto - diagnoza OBD2. Cu ajutorul testerului care scaneaza sunt descoperite erorile care au activat martorul din bord.

Cum scapi de martorul EPC aprins in bord la Volvo V50

Inainte de a te gandi cum sa stergi din bord martorul EPC, este important sa identifici problema care a dus la aceasta situatie. Scanarea profesionala OBD2 stabileste care este cauza aprinderii acestui martor.

Pentru ca nu este indicat sa elimini efectul – adica sa stergi pur si simplu martorul din bord, ci mai degraba sa elimini cauza, urmatorul pas este reparatia de catre un mecanic autorizat a defectiunilor indicate de tester. Fiecare conducator auto trebuie sa constientizeze ca ruland cu grave probleme la sistemele importante ale masinii devii un pericol pe sosea si risti viata ta si a celorlalti participant la trafic.

Ulterior, tot in service, martorul EPC poate fi sters din bord.

Problema martorilor care se aprind in bord la Volvo V50 sau la orice alta masina trebuie tratata cu simt de raspundere de catre soferi si trebuie remediata cat mai prompt pentru a evita agravarea starii tehnice a masinii si a mentine siguranta in deplasare.

Citeste si...
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...