Cand martorul de presiune a uleiului se aprinde, puteti paria ca exista un motiv. Ar putea fi ceva la fel de simplu ca nivelul uleiul scazut, sau ar putea fi un indiciu al problemelor grave ale motorului. Problema este ca nu stim daca problema este serioasa sau nu, asa ca cea mai buna cale de actiune este sa trageti imediat pe dreapta si sa opriti motorul. Acest lucru se datoreaza faptului ca, in cazul in care presiunea uleiului scade la zero, va puteti deteriora motorul pana la punctul in care veti avea nevoie de reparatii semnificative si poate chiar sa inlocuiti motorul.
Deci, ce cauzeaza aprinderea martorului de presiune a uleiului? Ar putea fi o serie de lucruri:
Nivelul scazut al uleiului ar putea fi cauza. Acest lucru este cel mai simplu pentru a corecta - faceti plinul de ulei si urmariti daca lumina se stinge, si daca acest lucru se intampla, puteti reveni la drum.
O pompa de ulei defecta ar putea fi, de asemenea, vinovatul. Daca nivelul de pe joja se afiseaza intre “adaugati” si “plin”, iar apoi motorul functioneaza zgomotos, trebuie sa opriti condusul pana cand problema poate fi remediata. Am putea avea de-a face cu o pompa de ulei defecta.
Pe de alta parte, daca nivelul este intre “adaugati” si “plin”, iar apoi motorul functioneaza in liniste, am putea avea o unitate de expediere a presiunii de ulei, un comutator de lumina sau un indicator de presiune al uleiului. Puteti sa conduceti in siguranta pana acasa si mai apoi sa remediati acest lucru, dar daca motorul incepe sa sune zgomotos, opriti-va imediat si apelati la o platforma auto.
Ati putea avea, de asemenea, scurgeri de ulei pe la garnituri sau sigilii. Veti avea nevoie sa va reumpleti motorul cu ulei si, din nou, puteti sa conduceti spre casa in siguranta. Asigurati-va ca inlocuiti garniturile de ulei sau garnituri de schimb, deoarece daca acestea dau pe afara toate dintr-o data s-ar putea termina destul de repede cu motorul si reparatia va costa mai mult decat un set de garnituri.
O alta cauza posibila ar putea fi segmentii pistoanelor. In acest caz motorul trebuie desfacut si inspectat de aproape, sa vedem daca si camasile cilindrilor au fost afectate sau doar segmentii trebuie inlocuiti.
Deci, este sigur sa conduci cu martorul de presiune a uleiului aprins? In functie de cauza, puteti sa conduceti in siguranta pentru o perioada suficient de lunga pentru a determina problema exacta si remedierea ei de catre un service din apropiere.
Sursa foto: medium.com