Martorul de la centura de siguranta sta aprins la Volvo V40

Martorul de la centura de siguranta sta aprins la Volvo V40

Cu cat evoluam, cu atat masinile pe care le conducem sunt mai inteligente. Tehnologia ne ajuta sa aflam in timp util mai multe informatii pentru functionarea masinilor noastre si sa fim avertizati atunci cand exista pericolul unor defectiuni. Cele mai simple semnele de avertizare atunci cand esti la volan vin de la martorii din bord.

Martorii din bord se aprind cand ceva este in neregula. Fara indoiala, cel mai frecvent martor de bord care da semnale de atentionare este martorul de la centura de siguranta. Descopera mai departe tot ce trebuie sa stii despre martorul centurii de siguranta la Volvo V40: cum functioneaza, cand apare in bord, de ce ramane aprins desi toate centurile sunt inchise, ce se intampla cand lumineaza intermitent.

Cum functioneaza martorul de bord pentru centura de siguranta la Volvo V40?

Masinile pot avea un singur martor de bord pentru centura sau martori de bord pentru fiecare scaun dotat cu centura, cele mai noi avand inclusiv pentru locul din mijloc de pe bancheta din spate. In momentul in care ai cheia in contact si vrei sa pornesti masina, se aprind in bord si martorii de centura de siguranta. Acestia au rolul de a avertiza pasagerii ca trebuie sa verifice cuplarea corecta a centurilor de siguranta.

Pentru a constientiza si mai mult situatiile in care uiti sa cuplezi centura de siguranta, lumina martorilor din bord este urmata de un sunet de avertizare continuu sau intermitent.

Purtarea centurii in timpul deplasarilor este o masura de siguranta in primul rand, dar si o masura legala. Deoarece airbagul masinii este sincronizat cu centura de siguranta, este necesara purtarea centurii pentru o functionare corecta a airbagului la impact.

De ce ramane pornit martorul de la centura la Volvo V40?

Aceasta este cea mai frecventa intrebare despre functionarea martorului de la centura de siguranta la Volvo V40. Urmareste mai departe explicatiile pentru fiecare caz in parte!

Daca ai pozitionat si ai inchis corect centurile de siguranta ale masinii dar martorul din bord continua sa fie aprins, inseamna ca ceva nu functioneaza cum trebuie. Sistemul de prindere functioneaza cu senzori asa ca poti fie sa verifici cu ajutorul unui tester care dintre senzori este defect, fie sa iei manual la rand centurile si sa le testezi.

Daca martorul din bord sta aprins chiar si atunci cand nu este nimeni pe bancheta, inseamna ca este de vina unul dintre senzorii de presiune ai scaunului.

Exista si varianta in care martorul din bord ramane aprins si semnalul acustic de avertizare nu mai porneste. In acesta situatie, probabil ca este arsa una dintre sigurantele sistemului de siguranta.

Solutii si costuri pentru a remedia problema martorului de siguranta aprins la Volvo V40?

Am vazut cele mai frecvente cazuri in care martorul ramane aprins in bord. Urmeaza sa iti spunem care sunt solutiile pentru a remedia situatia si ce costuri au acestea!

Sezor de prezenta sau de presiune defect. Ca sa fii sigur ca aceasta este problema verifica adaugand pe scaun o greutate mai mare de 10 kg sau rugand un prieten sa te ajute sa testezi fiind pasager pe scaunul cu senzor defect. Daca senzorul nu functioneaza corect, costurile se ridica la aproximativ 300-400 de lei, manopera inclusa pentru inlocuirea senzorului cu unul nou.

Senzor al sistemului de prindere al centurii defect. Ca sa verifici daca senzorul este defect si de aceea martorul din bord ramane aprins, misca ferm centura dupa ce ai cuplat-o, incearca sa vezi daca ai joc si daca se fixeaza bine. Daca problema continua, insemana ca senzorul nu mai raspunde si acesta trebuie inlocuit cu unul functional. Costurile sunt de aproximativ 100 de euro pentru un senzor nou. Vestea buna este ca poti gasi un sistem functional in dezmembrari pentru a optimiza cheltuielile de reparatie.

Pont! Cand verifici sistemul de siguranta, nu uita sa te asiguri ca toate sigurantele sunt in stare buna. Si sigurantele arse pot cauza erori are martorilor de bord de la centura de siguranta.

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...