Noul Maserati MC20 - un halo car admirabil

Noul Maserati MC20 - un halo car admirabil

Constructorul auto italian a lansat miercuri seara Maserati MC20, o super masina care isi merita titulatura de “halo car”. Iata ce motorizare are si ce noutati aduce.

Noul MC20 (MC pentru Maserati Corse si 20 pentru 2020, anul premierei sale mondiale si inceputul noii ere a Marcii) este Maserati-ul pe care toata lumea il astepta. Este o masina cu o eficienta aerodinamica incredibila, care ascunde un suflet sportiv, cu noul motor Nettuno, un V6 de 630 cai putere cu cuplu de 730 Nm care ofera o acceleratie de 0-100 km / h in sub 2,9 secunde si o viteza maxima peste 325 km pe ora. Un motor care semnaleaza revenirea Maserati la producerea propriilor sale unitati de putere dupa o pauza de peste 20 de ani.

Maserati MC20

Nettuno, primul motor din acest nou capitol al istoriei Tridentului, este un V6 twin turbo al lui MC20, o bijuterie tehnologica deja atribuita unui brevet international, care pune tehnologia MTC (Maserati Twin Combustion), sistemul de combustie revolutionar dezvoltat in casa, pe soselele lumii.

MC20 este o masina extrem de usoara sub 1.500 kg (greutate) si, datorita puterii sale de 630 CP, devine cea mai buna din clasa sa pentru raportul greutate/putere, la doar 2,33 kg/CP. Acest record se datoreaza utilizarii materialelor de cea mai buna calitate, exploatand toate calitatile fibrei de carbon, fara sacrificii in ceea ce priveste confortul.

MC20 a fost proiectat la Modena si va fi construit la uzina Viale Ciro Menotti, unde modelele Trident au fost construite de mai bine de 80 de ani. Noua linie de productie, creata in spatiile in care modelele GranTurismo si GranCabrio au fost asamblate pana in noiembrie 2019, este acum gata de actiune in fabrica istorica. Site-ul ofera, de asemenea, un nou magazin de vopsele care incorporeaza tehnologii inovatoare, ecologice. Nettuno va fi construit si la Modena, la nou-infiintatul Maserati Engine Lab.

Designul lui MC20 a fost produs in aproximativ 24 de luni, cu implicarea de la inceput, intr-o abordare inovatoare, a unei echipe de ingineri Maserati Innovation Lab, specialisti tehnici de la Maserati Engine Lab si designeri de la Maserati Style Center.

Maserati MC20

Sistemul de dezvoltare a dinamicii vehiculelor virtuale, care include utilizarea unuia dintre cele mai avansate simulatoare dinamice din lume, a fost dezvoltat intern de catre Maserati Innovation Lab si se bazeaza pe un model matematic complex numit Masina virtuala. Aceasta metoda a permis efectuarea a 97% din testele dinamice, optimizand timpii de dezvoltare. Masina a fost apoi reglata in cea mai buna traditie Maserati, cu sedinte exhaustive de testare pe pista si sosea, in conditiile cele mai variate de utilizare.

Tema de indrumare a designului MC20 a fost identitatea istorica a marcii, cu toata eleganta, performanta si confortul integrate in constructia sa genetica. Accentul pus pe performanta a condus la conceptia unei masini cu o personalitate distincta, cu forme inconfundabile care o fac unica.

“Usile fluture sunt nu numai uimitor de frumoase, ci si functionale, deoarece imbunatatesc ergonomia masinii si permit accesul optim la si din cabina”, ne-a transmis Maserati Romania.

Maserati MC20

Aerodinamica a fost proiectata prin peste doua mii de ore in Tunelul de vant Dallara si peste o mie de simulari CFD (Computational Fluid Dynamics), care au permis crearea unei opere de arta autentice. Masina rezultata are o linie eleganta, fara anexele mobil, ci doar un spoiler discret care imbunatateste forta, fara a afecta frumusetea MC20. CX are mai mult de 0,38.

MC20 este conceput pentru a permite versiuni coupé si decapotabile si pentru putere electrica completa.

Ce trebuie sa retinem (pana il testam cum trebuie) despre Maserati MC20:

  • lungime 4,66m;
  • latime 1,96m;
  • inaltime 1,22 m;
  • ampatament 2,70m;
  • motor V6 twin turbo, 3 litri, capabil de 630 CP la 7500 rpm si cuplu 730 Nm de la 3000 rpm;
  • cutie de viteze DCT in 8 trepte;
  • tractiune spate cu diferential autoblocant;
  • 0-100 km/h in 2,9 s;
  • rezervor combustibil de 60 litri.

Lansarea productiei este programata pentru sfarsitul anului curent, comenzile urmand sa fie acceptate incepand cu 9 septembrie dupa premiera mondiala.

Maserati MC20

Noi de-abia asteptam sa-l zarim in Romania!

Maserati MC20 schimba si sigla companiei

“Aceasta nu este o revolutie, ci mai degraba o evolutie sigura, ceea ce face ca Tridentul, simbolul traditional Maserati, sa fie mai contemporan, cu o grafica mai moderna si eleganta, conservand totusi istoria sa. O serie de mici modificari fac ca aceasta emblema sa fie foarte diferita de predecesoarea sa, creata prin ultima restilizare din 2005”, transmite Maserati Romania.

Sagetile laterale sunt acum rotunjite pentru un echilibru si o continuitate mai mare intre sectiunile superioare si inferioare ale Tridentului. Distantele dintre Trident si fundalul sau albastru inchis au fost modificate pentru a crea un efect general mai dinamic. Aceasta evolutie a luminat ovalul, atat prin descompunerea structurii diferitelor functii, cat si in ceea ce priveste culoarea, eliminand rosul pentru o imagine mai moderna si mai proaspata. Logo-ul contine acum doar doua culori, alb si albastru inchis, care se transforma intr-o nuanta foarte intensa, cu efect lacuit, o culoare pe care o putem defini ca Maserati Blue.

Maserati MC20

Emblemele care apar in intreaga masina, de la volan la stalp, capacele rotilor si grila frontala, au acum acelasi design. Fulgerul a fost eliminat din emblema de pe stalp, care contine acum doar Tridentul.

Inscriptia Maserati din spatele masinii este noua, mai simpla si mai moderna, cu un font care va fi pastrat pentru denumirea viitoarelor modele ale marcii.

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!