7 probleme care fac ca masina sa nu porneasca iarna

7 probleme care fac ca masina sa nu porneasca iarna

Vremea rece si umeda din Romania pe timp de iarna poate provoca mari daune asupra bateriilor, alternatoarelor, electromotoarelor, uleiului si acolo unde este cazul, asupra carburatoarelor.

O sa incepem cu cea mai intalnita problema care apare pe timp de iarna si face ca motorul sa nu pornesca si anume, bateria masinii.

Probleme cu bateria masinii

Daca masina nu porneste pe timp de iarna, de departe cea mai intalnita problema este la bateria masinii.

Daca se aude un click cand rotiti cheia in contact si electromotorul nu invarte, cel mai probabil aveti probleme cu bateria masinii, aceasta cu siguranta este descarcata. Daca aceasta este complet descarcata, este posibil sa nu auziti nimic cand rotiti cheia in contact. Daca sunteti in graba si trebuie neaparat sa ajungeti undeva puteti sa folositi metoda “da-mi curent”, astfel cu ajutorul altei masini puteti porni motorul vehiculului dumneavoastra.

Cu tot mai multe echipamente pentru vehicule care necesita electricitate, intretinerea bateriei este mai importanta ca niciodata.

Temperaturile reci afecteaza procesul chimic care produce si stocheaza electricitatea in interiorul bateriei, incetinind bateria si reducand capacitatea acesteia de a mentine o incarcare.

Daca utilizati masina in mod regulat pentru calatorii scurte, ar trebui sa va incarcati bateria cel putin o data pe saptamana in lunile de iarna, mai ales daca are mai mult de trei ani.

Probleme cu alternatorul

Alternatorul este un mic generator electric care incarca bateria masinii dumneavoastra atunci cand motorul este pornit. Daca aveti o baterie relativ noua si continua sa se descarce, probabil problema este alternatorul. Daca porniti masina si motorul moare imediat, inseamna ca alternatorul este defect.

De asemenea, simptome ale unui alternator defect mai pot fi farurile masinii care palpaie si aparitia unui miros de ars in interiorul masinii. Cea mai buna solutie este sa inlocuiti alternatorul. De precizat faptul ca alternatorul este conectat la baterie si motor, asadar cel mai bine ar fi sa mergeti cu masina la un service pentru a inlocui alternatorul.

Probleme cu electromotorul

Electromotorul foloseste electricitatea de la baterie pentru a da viata motorului masinii. Multe masini moderne au sistemul start-stop cu electromotoare mult mai puternice pentru a face fata cerintelor de oprire si pornire a motorului atunci cand sunteti in trafic.

Cel mai evident semn al unui electromotor defect este ca atunci cand rotiti cheia in contact, motorul refuza sa porneasca si se aude un click. Daca luminile si alte accesorii electrice functioneaza normal, atunci problema nu este de la baterie ci de la electromotor. De retinut faptul ca atunci cand avem probleme cu electromotorul masinii, metoda “da-mi curent” nu va functiona, motorul masinii nu va porni. Inlocuirea electromotorului, la fel ca si la alternator, ar trebui sa fie lasata pe mana unui mecanic.

Probleme la sistemul de alimentare cu combustibil

Apa poate ajunge in sistemul de alimentare si poate crea mari probleme. Daca vremea este rece, apa ce a ajuns in sistemul de alimentare poate ingheta facand astfel imposibila pornirea motorului, mai ales atunci cand mici bucatele de gheata ajung in conductele de combustibil ce alimenteaza injectoarele. Puteti reduce riscul patrunderii apei in sistemul de alimentare tinand rezervorul masinii aproape plin, reducand astfel probabilitatea de condens.

Alegerea gresita a uleiului de motor

In conditii de iarna, uleiul devine mai vascos si este mai greu pentru acesta sa curga prin circuit si acest lucru, iar acest lucru va solicita mai mult bateria pentru a porni motorul masinii. Daca uleiul de motor are prea multa vascozitate la rece nu veti putea porni masina atunci cand este foarte frig. Pe de alta parte daca vascozitatea la cald este excesiva nu va proteja cum trebuie piesele interne ale motorului.

Consultati manualul producatorului pentru a vedea ce tip de ulei este recomandat si treceti la un grad mai subtire pe timp de iarna. Uleiul standard include 10W-30 si 5W-20, unde primul numar, urmat de w care vine de la iarna (winter in engleza), indica vascozitatea uleiului pe vreme rece. Cu cat acest numar este mai mic, cu atat uleiul este mai subtire. Pentru vehiculele ce sunt conduse la temperaturi foarte scazute exista un tip de ulei 0W.

Probleme cu carburatorul

Daca masina dumneavoastra a fost fabricata acum 30 de ani, este posibil sa aveti in dotare un carburator. Acesta regleaza amestecul de aer si combustibil pentru combustie, dar este deosebit de vulnerabil la inghet. Daca duzele carburatorului sunt infundate cu gheata, este posibil ca motorul sa nu porneasca.

Cu piciorul stang pe ambreiaj, apasati usor pedala de acceleratie atunci cand este frig afara. Acest lucru va pre-injecta o cantitate mica de combustibil si va ajuta motorul sa porneasca. Toate masinile de astazi folosesc sistemul de injectie, asadar nu vor fi dotate cu un carburator deci nu vor avea aceasta problema.

Usa masinii inghetata

Aceasta problema este cel mai putin intalnita din lista noastra de astazi. Dar se poate intampla. Asadar ca sa porniti masina trebuie ca mai intati sa puteti intra in masina. Daca incuietorile usii sunt inghetate cel mai bine ar fi sa incalziti cheia masinii sau sa turnati putin antigel pe incuietoare usii. Acest lucru duce la indepartarea ghetii.

Sursa foto: aamcominnesota.com, procarreviews.com, abc7ny.com, car1.ca

Citeste si...
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...