Masinile autonome, masinile care se conduc singure

Masinile autonome, masinile care se conduc singure

Masinile care se conduc singure par a fi cea mai recenta inovatie tehnologica in automobile. La aceste modele, computerul controleaza conducerea in locul soferului. Ele se mai numesc autoturisme fara sofer sau autoturisme autonome.

Autoturismele fara sofer sunt construite cu o serie de senzori, cipuri de calculator si programe software de inteligenta artificiala, care le permit sa ruleze pe drum, sa detecteze alte obstacole din jurul lor si sa conduca in siguranta pe drum. Omul nu este nevoit sa faca ceva, decat sa se aseze in scaun si sa se relaxeze.

Velodyne 64-beam Laser

Compania Google este liderul mondial in tehnologia vehiculelor fara sofer. Google a fost prima companie care a scos automobile fara sofer pe strazile publice. Prototipul original al acestora a fost o Toyota Prius si s-a dovedit a fi de succes.

Centrul acestei tehnologii se invarte in jurul unui dispozitiv numit Laserul de tip Velodyne 64 (Velodyne 64-beam Laser). Acest dispozitiv este, in principiu, un aparat de cautare cu raza laser care se monteaza pe plafonul vehiculelor. Acesta scaneaza mediul inconjurator si produce automat harti detaliate ale mediului in 3D.

Exista 64 de fascicule laser invizibile care sunt distribuite in mediul inconjurator. Scopul acestor fascicule laser, este de a detecta orice persoana, obiecte sau alte obstacole care ar putea fi in jur.

Dupa generarea hartilor 3D, calculatorul va masura razele laser impreuna cu detaliile hartii. Pe baza acestei combinatii, sunt produse diferite modele de date care permit vehiculului sa conduca in siguranta pe strazi.

Masinile autonome vor fi capabile sa detecteze alte vehicule sau persoane care pot fi in fata lor. Odata detectate, masina va frana automat respectand distanta de franare. Nu trebuie sa va faceti griji, aceste obiecte sunt detectate cu mult timp, astfel franarea va fi calma si treptata. Daca cineva se arunca brusc in fata masinii, atunci franarea va fi mai agresiva.

Alte componente

Alte componente ale vehiculelor autonome fabricate de compania Google sunt: doua radare frontale, doua radare in spate, camera video, GPS si un codificator de roti. Tehnologia radarului ajuta la o miscare mai rapida in trafic, permitand computerului sa vada obstacolele la distante mult mai mari.

Camera video este atasata langa oglinda retrovizoare si ii spune computerului ce culoare are semaforul. GPS-ul masoara pozitia geografica a vehiculului. Codificatorul rotilor urmareste miscarile vehiculului si locatia in care se afla.

Sursa foto: medium.com, robotglobe.org, extremetech.com