Masinile care se conduc singure par a fi cea mai recenta inovatie tehnologica in automobile. La aceste modele, computerul controleaza conducerea in locul soferului. Ele se mai numesc autoturisme fara sofer sau autoturisme autonome.
Autoturismele fara sofer sunt construite cu o serie de senzori, cipuri de calculator si programe software de inteligenta artificiala, care le permit sa ruleze pe drum, sa detecteze alte obstacole din jurul lor si sa conduca in siguranta pe drum. Omul nu este nevoit sa faca ceva, decat sa se aseze in scaun si sa se relaxeze.
Citeste si despre: care sunt cele mai comune sisteme de siguranta ale masinii
Compania Google este liderul mondial in tehnologia vehiculelor fara sofer. Google a fost prima companie care a scos automobile fara sofer pe strazile publice. Prototipul original al acestora a fost o Toyota Prius si s-a dovedit a fi de succes.
Centrul acestei tehnologii se invarte in jurul unui dispozitiv numit Laserul de tip Velodyne 64 (Velodyne 64-beam Laser). Acest dispozitiv este, in principiu, un aparat de cautare cu raza laser care se monteaza pe plafonul vehiculelor. Acesta scaneaza mediul inconjurator si produce automat harti detaliate ale mediului in 3D.
Exista 64 de fascicule laser invizibile care sunt distribuite in mediul inconjurator. Scopul acestor fascicule laser, este de a detecta orice persoana, obiecte sau alte obstacole care ar putea fi in jur.
Dupa generarea hartilor 3D, calculatorul va masura razele laser impreuna cu detaliile hartii. Pe baza acestei combinatii, sunt produse diferite modele de date care permit vehiculului sa conduca in siguranta pe strazi.
Masinile autonome vor fi capabile sa detecteze alte vehicule sau persoane care pot fi in fata lor. Odata detectate, masina va frana automat respectand distanta de franare. Nu trebuie sa va faceti griji, aceste obiecte sunt detectate cu mult timp, astfel franarea va fi calma si treptata. Daca cineva se arunca brusc in fata masinii, atunci franarea va fi mai agresiva.
Alte componente ale vehiculelor autonome fabricate de compania Google sunt: doua radare frontale, doua radare in spate, camera video, GPS si un codificator de roti. Tehnologia radarului ajuta la o miscare mai rapida in trafic, permitand computerului sa vada obstacolele la distante mult mai mari.
Camera video este atasata langa oglinda retrovizoare si ii spune computerului ce culoare are semaforul. GPS-ul masoara pozitia geografica a vehiculului. Codificatorul rotilor urmareste miscarile vehiculului si locatia in care se afla.
Citeste si despre: pilotul automat, avantaje si dezavantaje
Sursa foto: medium.com, robotglobe.org, extremetech.com
Conform statisticilor, cel putin o treime dintre accidente sunt cauzate de schimbarea patrunderea pe o drum cu trafic intens sau schimbarea benzii de mers.
Am scris mult despre PCM si ECM si probabil ati auzit si in alta parte despre cele doua componente care sunt vitale intr-un vehicul.
Atunci cand o componenta nu functioneaza corect, alte parti din sistemul de racire risca, de asemenea, sa se defecteze.
Exista o multime de masini noi pentru a fi lansate intr-un viitor nu prea indepartat, in ciuda complicatiilor care au avut loc in acest an 2020.
In acest caz catalizatorul se va demonta de pe masina, si se va curata cu o solutie speciala, sau daca aveti ceva cunostinte de mecanic
In realitate, tot ce este nevoie pentru blocare este o inchidere gentila, asa sunt gandite usile. Problema este mentalitatea gresita de a tranti portierele.
In primul rand, samsarii nu isi platesc taxele la stat. Ei nu vand masini cu TVA, nu infiinteaza firme care isi platesc la randul lor darile catre stat.
In acest articol vom vorbi despre o problema destul de intalnita la masinile cu un numar mai mare de kilometri si anume despre supraincalzirea motorului.
Chiar daca ai facut anumite greseli in momentul in care ai schimbat uleiul este necesar ca pe viitor sa inveti din acestea si sa eviti sa le repeti.
In urmatorul articol vom vorbi despre „plecarea din rampa”, mai exact despre cum se face. Dar sa o luam cu usor cu inceputul.
Atunci cand alegi garantia noii tale masini, este important sa citesti cu atentie ce anume acopera aceasta si daca exista taxe suplimentare.
Daca radiatorul de racire nu ar exista atunci motorul nu si-ar putea face racirea, deci s-ar supraincalzi, lucru care ar duce la distrugerea lui.
Sunt mai multe firme pe piata care produc aceste sisteme de incalzire auxiliara, dar cele mai cunoscute sunt Webasto, Eberspacher sau Airtronic.
Pentru siguranta dumneavoastra si a celor din jur ar fi bine sa diagnosticati problema atunci cand un martor lumineaza in tabloul de bord al masinii.
Incalzirea volanului este una dintre cele mai interesante descoperiri in materie de tehnologie auto, si o recomandam cu caldura pentru zilele reci.
Daca vedeti acest martor ca lumineaza nu trebuie sa intrati in panica, asta nu inseamna neaparat ca trebuie sa investiti o imensa suma de bani.
In articolul de astazi vom face o comparatie intre doua cutii de viteze foarte populare si foarte intalnite pe piata, DSG 6 si DSG 7.
O masina niciodata nu se opreste in mers din senin, ci va transmite diferite semnale de avertizare inainte.
Unii considera ca masina lor este mai rapida pentru ca are mai multi cai putere, altii striga din varful dealului: cuplul este cel mai important.
Daca apasati ambreiajul si simtiti ca este foarte moale, ca si cum ati apasa ceva in gol, atunci poate fi semnul unui ambreiaj ce necesita sa fie inlocuit.
Una dintre problemele care pot aparea destul de brusc este atunci cand motorul incepe sa moara, din senin, fara vreun motiv anume de care sa ne dam seama.
Vremea rece si umeda din Romania pe timp de iarna poate provoca mari daune asupra bateriilor, alternatoarelor, electromotoarelor etc.
Iata cateva instructiuni generale pentru potrivirea filtrului de ulei corespunzator cu vascozitatea corecta a uleiului.
Dar odata cu avansarea tehnologiei masinile sunt tot mai echipate cu diverse sisteme de protectie care te vor ajuta sa mentii masina pe traiectorie.
Hai sa fim seriosi, o masina lasata 5-10 cm mai jos arata genial. Dar oare este si mai practica, cel putin pentru Romania? Hai sa discutam un pic si sa luam lucrurile pe rand.
Pretul multor masini noi este umflat excesiv cu tot felul de dotari inutile. Exemplu scurt: optiunea de a ajusta volumul la BMW doar gesticuland.
Vremea calda poate provoca evaporarea fluidului bateriei si va va face greu sa va porniti masina.
Coroziunea poate interupe conexiunea dintre baterie si restul masinii, asadar este important sa remediati aceasta problema.
De acum vine iarna si temperaturile vor scadea destul de mult sub pragul inghetului, asa ca ar fi bine sa stim cateva chestii destul de importante.
Astazi vom vorbi despre mecatronic. Vom afla ce este el, ce rol are si cum se poate defecta el.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login