Astazi vom vorbi despre avantajele de a da cu ceara pe masina. De asemenea vom cuprinde si subiectele de protectie a vopselei masinii. De acum vine sezonul rece, vine vremea rea, cu ploi si ninsori. Pentru intretinerea drumurilor pe timpul de iarna la noi in tara se foloseste sarea, care este unul dintre cei mai mari inamici ai vopselei masinii.
Sarea se depune pe suprafata masinii si incet incet incepe sa afecteze foarte puternic lacul de protectie si dupa vopseaua. Tocmai din acest motiv va recomand sa spalati mult mai des masina, cel putin o data pe saptamana pe timp de iarna pentru a indeparta sarea de pe masina.
In continuare va vom da cateva sfaturi si va vom spune ce trebuie sa faceti (cum sa tratati vopseaua masinii astfel ca aceasta sa reziste mai bine la intemperii), va vom spune lucruri pe care trebuie sa le faceti pentru a nu pierde peste 1000 euro (cam atat costa revopsirea unei masinii), lucruri pe care nici un mecanic sau dealer auto nu vi le vor spune.
Citeste si despre: masina ta are nevoie de un polish
Prima data trebuie sa fac o observatie foarte importanta, sa nu va lasati pacaliti de “ceara”. Ca sa fiu mai explicit sunt foarte multe spalatorii care sustin faptul ca folosesc o “ceara lichida” sau o “ceara incalzita”. Ei la randul lor pot sa faca aceasta chestie fara stiinta, in sensul ca asa le furnizeaza productorul produsul si ei la randul lor il vand mai departe.
Dar o pot face si cu stiinta, adica sa vanda practic un agent de uscare si nu o ceara lichida. Dupa spalare, ei pulverizeaza aceasta “ceara lichida” sau solutie de uscare, ea avand capacitatea de a “rupe apa” (se comporta exact ca ceara), adica transforma apa in picaturi mici care “fug” de pe masina, dar acesta este doar un efect care simuleaza ceara, in rest nu ofera nici cea mai mica protectie pe termen mai lung.
Acest produs are un singur avantaj, acela ca uscarea se face mai rapid, fara sa fie necesara stergerea cu o laveta. De asemenea spalatul simplu al masinii pe timp de iarna nu este chiar un lucru asa de bun, de ce?
Pai spalarea va indeparta noroiul, sarea, zapada si alte murdarii dar in acelasi timp va dezgheta si incalzi vopseaua, facand-o sa-si deshida porii si micile imperfectiuni, care vor capta si mai multa apa, care peste noapte sau chiar mai repede va ingheta.
Deci daca curatam masina de murdarie este bine, dar in acelasi timp daca nu tratam cumva vopseaua, ciclul de inghet/ dezghet se va repeta, ceea ce va duce la deteriorarea lacului si a vopselei pe termen lung.
Dar care este totusi treaba cu ceara adevarata, merita, are efect?
Ceara adevarata (sau cum se mai numeste “wax”), va da stralucire vopselei, va umple imperfectiunile si va conferi protectie. Ceara adevarata este cea solida (sub forma de pasta sau crema, mai rar sub forma de lichid).
Ca si brand, pe timp de iarna orice ceara solida este buna atat timp cat este aplicata. Diferente apar doar la durabilitate lor in timp, dar pe timp de iarna orice ceara este buna deoarece va proteja vopseaua masinii de intemperiile iernii.
Citeste si despre: cum sa repari micile probleme aparute la vopseaua masinii
Dar cele mai slabe calitativ trebuiesc reaplicate mai des, iar acest lucru pe timp de iarna poate fi o problema destul de mare. Ceruirea trebuie facuta mereu dupa spalarea masinii. Aplicarea se face manual sau cu masina, dar trebuie sa se faca la o temperatura de minim 5 grade celsius (ideal ar fi minim 18 grade ca ceara sa poate patrunde in toti porii vopselei). Cine are un garaj incalzit este extrem de norocos, deoarece poate aplica oricand ceara pe masina.
Un alt sfat pe timp de iarna ar fi ca in diminetile cand masina este acoperita de zapada si te grabesti, nu incerca niciodata sa cureti masina cat mai repede cu putina.
De exemplu niciodata, dar niciodata sa nu folosesti lopata sau racleta pentru a indeparta zapada de pe masina, chiar daca cele doua sunt de plastic tot veti zgria vopseaua si daca procedati asa in fiecare zi de iarna, in primavara veti avea o mare surpriza (vopseaua va fi plina de zgarieturi).
Pe piata se gasesc foarte multe produse speciale pentru a indeparta zapada, cu suprafete fine, din spuma sau burete moale pentru a nu afecta vopseaua. Daca in acel moment nu aveti o unealta potrivita cu care sa indepartati zapada mai bine o faceti cu manusile, dezapeziti partial dar macar nu zgariati vopseaua.
Cu manusile nu veti putea dezapezi foarte bine masina dar trebuie sa o faceti pentru a nu pune in pericole siguranta celorlalti participanti la trafic, deoarece zapada se poate desprinde in bucati mari si sa loveasca alte masini in mers (daca bucatile sunt mai mari si inghetate atunci exista riscul sa spargeti parbrizul masinii pe care o loveste).
Un alt sfat este sa nu utilizezi raclete pentru indepărtarea ghetii de pe caroserie. Acestea sunt special concepute pentru a curata gheata de pe parbriz, care este o suprafata dura. Caroseria va fi afectata, iar vopseaua va fi zgariata. Nici apa calda nu este o solutie, deoarece zonele de sticla sau plastic se pot sparge la schimbarea brusca de temperatura. Nu impinge bucatile mari de gheata de pe caroserie, deoarece vor produce mini-zgârieturi, care vor afecta vopseaua. Cea mai eficienta metoda pentru a scapa de gheata este reprezentata de spray-urile speciale pentru zonele vitrate si de incalzirea treptata a masinii, lucru pe care il puteti face in parcarile subterane ale marilor complexe de magazine.
Daca totusi din neatentie sau pur si simplu din cauza vremii de afara, vopseaua masinii dumneavoastra are zgarieturi, atunci cel mai bine este sa recurgeti la o polisare completa a masinii pentru a acoperi zgariteturile.
Polisarea actioneaza ca o reimprospatare a stratului de la suprafata vopselei care, pe langa o lustruire si o curatare in profunzime a vopselei de pe masina, asigura totodata si indepartarea urmelor vechi de ceara si a zgarieturilor minore care nu a un patruns prea tare in stratul superior de vopsea sau lac.
Daca pe timp de iarna nu folositi masina decat foarte foarte rar atunci cea mai buna solutie ar fi sa folositi o prelata de protectie.
Nu toata lumea are un garaj unde sa-si tina masina pe timp de iarna, ferita de precipitatii. Din acest motiv prelata este o solutie ideala si destul de ieftina pentru a proteja masina atunci cand sta mai mult timp in parcare. Cand achizitionati o astfel de prelata mereu trebuie sa fiti foarte atenti sa nu cumparati una prea mica, altfel cand o veti da jos sau o veti pune pe masina riscati sa zgaritati vopseaua.
La momentul actual cea mai buna solutie de protectie a vopselei, pe langa folia transparenta de protectie, este tratamentul ceramic.
Trebuie sa stim ca aceasta protectie ceramica este recomandata si pentru masinile rulate cat si pentru masinile noi, deoarece acest trament ofera o protectie sporita asupra intemperiilot (praf, solutii de dezapezire, razele UV, ploile acide etc). La momentul de fata protectia pe baza de dioxid de siliciu (SiO2) este cea mai avansata protectie pentru vopseaua auto si cea care protejeaza cel mai bine. Acest tratement depune pe suprafata masinii o pelicula protectoare, care protejeaza foarte bine vopseaua si lacul. De asemenea cand este aplicat, aceasta solutie intra in porii lacului sau a vopselei si se imprima foarte bine, un astfel de tratement rezistand de la 6 luni pana la 1 an.
Daca vreti sa va protejati cu adevarat masina, aveti grija cum o dezapeziti pe timp de iarna, nu va lasati pacaliti de ceara lichida, folositi o ceara solida, perlata sau daca va permiteti un tratament ceramic. Si trebui sa evitati schimbarile bruste de temperatura pe timp de iarna (sa nu folositi apa fierbinte pentru a dezgheta diferite parti ale caroseriei, usi, capota, portbagaj).
Citeste si despre: cum sa pregatiti masina pentru iarna
Sursa foto: practicalmotoring.com.au, avalonking.com, galusaustralis.com, youtube.com
In timpul sezonului cald, rata de aparitie a incendiilor auto creste. Cele mai multe se datoreaza cresterilor temperaturii asociate anotimpului calduros.
Temperatura si clima pot avea un impact mare asupra vehiculelor. Iarna aduce temperaturi scazute, in timp ce vara aduce temperaturi ridicate.
Cand trebuie sa schimbi cauciucurile de vara cu cele de iarna? Care este diferenta dintre ele?
Daca iti doresti ca vopseaua masinii tale sa ramana stralucitoare si curata, atunci probabil ai auzit de polishul ceramic.
In articolul de astazi vom vorbi despre geamurile fumurii. Acum a inceput sa fie din ce in ce mai la moda sa ai geamuri fumurii pe masina.
Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara.
Amenda pentru fapta mentionata este prevazuta in clasa a IV-a de sanctiuni (de la 9 la 20 puncte-amenda, respectiv intre 1.305 si 2.900 de lei).
Cum se poliseaza masina corect? Care sunt etapele care trebuie neaparat respectate.
Probleme cu coroziunea bateriilor de masina apare cand masina sta in garaj fara sa fie pornita luni de zile.
Care este metoda cea mai buna de a va mentine parbrizul curat, fara sa fie aburit, iarna?
Verifica antigelul, verifica uzura pneurilor, verifica franele, verifica starea bateriei de acumulatori, verifica starea stergatoarelor.
O baterie moarta este mult mai usor de detectat. Atunci cand incerci sa pornesti masina ea nu va mai porni deloc.
Ce poate duce la moartea bateriei masinii chiar si in momentul in care aceasta nu este activa si nu functioneaza?
Fie ca alegi sa conduci o masina diesel sau una pe benzina, toate masinile au o limita de turatie. Dupa linia rosie motorul va exploda.
Vremea rece si umeda din Romania pe timp de iarna poate provoca mari daune asupra bateriilor, alternatoarelor, electromotoarelor etc.
In acest articol vom raspunde la urmatoarele intrebari: Ce este? La ce ne ajuta? Ce costuri are aceasta operatiune? Avantaje si dezavantaje.
Sa puneti mana pe partea metalica a usii si sa simtiti o mica ciupitura? Un soc static de energie va loveste degetul si simtiti o ciupitura dureroasa.
Afla ce tehnici trebuie sa folosesti pe timp de iarna la volan, cum sa controlezi un derapaj si cum sa faci corect frana de motor.
Temperaturile ridicate iti afecteaza masina, de la motor pana la stergatoare. Exista cateva moduri de a usura viata vehiculului tau pe perioada verii.
Hai sa fim seriosi, o masina lasata 5-10 cm mai jos arata genial. Dar oare este si mai practica, cel putin pentru Romania? Hai sa discutam un pic si sa luam lucrurile pe rand.
Soferii vor ca masinile sa se incalzeasca rapid ca sa poata conduce normal si sa plece cat mai repede cu masina de pe loc.
Indiferent de anotimp, automobilul tau are nevoie de atentie in permanenta, fie ca este vorba de o verificare sau schimbarea unor componente.
Adevarul e ca ABS-ul nu este o varianta sigura care te poate salva de accidente ce pot avea loc din cauza franarilor bruste.
De acum vine iarna si temperaturile vor scadea destul de mult sub pragul inghetului, asa ca ar fi bine sa stim cateva chestii destul de importante.
Partner oficial Quantum Tuning UK in Romania. Afla de la profesionisti avantajele unui soft auto bine realizat precum si ce trebuie sa iei in considerare inainte de a face acest pas.
Iata cateva sfaturi despre cum sa prelungesti viata ambreiajului: nu abuza ambreiajul, nu trebuie sa il apesi de fiecare data cand franezi.
Indicat este sa inlocuiti placutele de frana la aproximativ 80.000 km. Aceasta limita nu este batuta in cuie, deoarece conteaza felul in care conduceti.
Vrei sa pleci cu masina la munte? Uite ce trebuie sa ai dupa tine si ce trebuie sa faci la masina pentru a merge si a ajunge in siguranta.
O data cu scaderea drastica a temperaturii, iarna isi face simtita prezenta prin lapovita, ninsoare si, nu in ultimul rand, prin gheata si poleiul de care se tem toti soferii.
Fiabilitatea se mentine printr-o exploatare corecta, intretinere planificata, controale preventive de fiecare data cand crezi ca masina are o problema.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login