Metode prin care poti repara un rezervor de combustibil

Metode prin care poti repara un rezervor de combustibil

Daca detii o masina deja de ceva vreme, stii ca defectiunile sunt parte din viata de zi cu zi si lucrurile crapa unde te astepti mai putin. Daca abia acum consideri achizitionarea unei masini, este mai bine sa fii constient din start de posibilele probleme care pot aparea si cum sa le previi cat mai bine.

Un rezervor spart nu este o problema foarte populara sau des intalnita intrucat durata de viata a rezervorului auto este destul de lunga, insa cu siguranta nu vei vrea sa ai de a face cu ea. Vestea buna insa e ca nu te va costa o avere sa repari un rezervor spart sau crapat.

Care sunt principalele cauze ce pot duce la scurgeri de combustibil?

Coliziuni cu obiecte ascutite

Una dintre cele mai dese cauze care pot duce la fisurarea rezervorului este ca acesta a intrat in contact cu un obiect ascutit, pietre de exemplu, care se poate sa fi ricosat de la roti. Chiar daca crapaturile sau fisurile nu sunt, in stadiul incipient, extrem de mari, trebuie neparat sa intervii cat de curand, inainte sa se agraveze problema.

Coroziune

epinde de regiune, coroziunea poate afecta rezervorul tau mai mult decat te-ai astepta. Trebuie sa acorzi atentie locului exact de unde provine scurgerea, inainte ca treaba sa se agraveze.

Cum poti sa repari un rezervor fisurat?

Prima varianta, si cea mai evidenta, mai ales daca nu ai cunostinte aprofundate legate de masin este sa apelezi la un service sau la mecanicul tau pentru a-i face o revizie masinii. Poate acestia vor opta sa inlocuiasca complet rezervorul, daca daunele suferite sunt mult prea mari si ireparabile. Oricum, inainte de a interveni personal, este bine sa consulti parerea unui specialist in domeniu.

Insa in multe cazuri poate ai cunostintele necesare si nu vrei sa arunci o gramada de bani pentru a apela la un mecanic. Vestea buna e ca daca vrei sa te avanti in rezolvarea problemei pe cont propriu, vei economisi o gramada de bani, insa pentru siguranta ta trebuie sa intelegi exact mersul lucrurilor pentru a putea interveni eficient si corect.

De ce unelte vei avea nevoie sa repari un rezervor de combustibil?

Ridica masina pe capra/cric

Primul pas pe care va trebui sa il faci este sa ridici masina destul de mult incat sa poti insera lejer o capra sub, pe care sa se sprijine. Pe urma trebuie sa te asiguri ca masina se sprijina in capra si poti sa incepi interventia fara probleme, mergand sub masina.

Verifica exact locul scurgerii

Nu uita ca in multe cazuri fisurile din rezervor sunt aproape microscopice, astfel va trebui sa fii foarte atent sa localizezi exact problema, fisura de unde se scurge combustibilul.

Netezeste zona din jurul scurgerii

Folosind smirghelul, incearca sa netezesti zona din jurul fisurii, aproximativ cativa centimetri de fiecare parte.

Curata zona

Acum intra in discutie sa ai un prosop curat cu care vei putea curata zona. De asemenea, nu te sfii de la a folosi alcool tehnic sau degresant pentru a fi sigur ca scapi de toate impuritatile.

Chitul reparator epoxi

Pentru a folosi acest chit, mai ales daca e prima data, vei avea nevoie, cu siguranta, de manualul utilizatorului. Trebuie sa pui laolalta componentele din cele doua tuburi si sa aplici repede, inainte ca aceasta combinatie sa se intareasca sau sa se usuce. Vestea buna e ca instructiunile de obicei le vei gasi pe ambalaj.

Da forma compusului

In acest moment va trebui ca din combinatia formata sa tai o bucata de aproximativ 3 centimetri si sa formezi un fel de con, cu baza mai lata si varful mai ingust.

Aplica combinatia

In acest moment va trebui sa inserezi combinatia sub forma de con in fisura din rezervor. Trebuie sa folosesti combinatia pana cand inchide ermetic crapatura, iar restul compusului il poti aplica pe suprafata pe care ai netezit-o deja cu smirghelul. Putina apa poate ajuta ca procesul sa mearga mai usor.

Testeaza reparatia

Pentru ca munca sa fie completa, trebuie sa verifici daca interventia a fost una de succes. Incearca sa alimentezi masina, cum ai face de obicei, si pe urma fii atent la posibile scurgeri de combustibil. In cazul in care ai urmat insa pasii descrisi mai sus, ar trebui sa ai un rezervor nou nout pe care sa te poti baza.

Tine insa minte ca niciodata nu e o posibilitate buna sau de recomandat sa conduci o masina care are o fisura in rezervor. Problemele pot fi foarte grave si poti ajunge chiar la o explozie, in cele din urma. Astfel, fie ca apelezi la un mecanic sau incerci sa remediezi problema de unul singur, niciodata nu pierde timpul. Mai bine rezolva din timp pentru a conduce in siguranta!

Sursa foto: imgur.com, instructables.com, shop.advanceautoparts.com,

Citeste si...
Trebuie apasat ambreiajul cand franezi?
Trebuie apasat ambreiajul cand franezi?

Poate una dintre cele mai greu de invatat lucruri pentru cineva care invata sa conduca este sa isi dea seama si sa se obisnuiasca...

Trebuie luat piciorul de pe acceleratie cand schimbi viteza?
Trebuie luat piciorul de pe acceleratie cand schimbi viteza?

Vom discuta cum trebuie sa procedam atunci cand schimbam viteza in ceea ce priveste pedala de acceleratie. Probabil foarte multe p...

Trebuie sa franezi cand iei curbele?
Trebuie sa franezi cand iei curbele?

O situatie care pune in incurcatura de cele mai multe ori soferii incepatori este modul in care ar trebui sa procedeze cand iau o...

Trebuie sa lasi masina in viteza cand parchezi?
Trebuie sa lasi masina in viteza cand parchezi?

Un scenariu de cosmar, prin care probabil a trecut aproape orice sofer cel putin o data, fie din neatentie sau din oboseala, este...