Motorul Volkswagen Audi 1.0 TSI EA211

Motorul Volkswagen Audi 1.0 TSI EA211

1.0 TSI este cel mai mic motor din familia EA211. Volkswagen a introdus motorul in 2015 ca pe un alt pas al strategiei sale de reducere a capacitatii cilindrice. Acesta este un motor de 1.0 litri, cu trei cilindri, pe benzina, turbocompresat, proiectat pentru VW Polo Mk6, Golf Mk7 si alte masini ale Volkswagen AG in diferite versiuni.

Blocul de cilindri pentru TSI de 1.0 l este fabricat din aliaj de aluminiu turnat sub presiune si are un design de punti deschise cu garnituri de cilindri din fonta.

Motorul are un arbore cotit din otel forjat, cu rulmenti de arbori mici (45 mm) si rulmenti de legatura (47,1 mm) pentru reducerea vibratiilor si a frecarii.

Masele de deplasare optimizate ale barelor de legatura si pistoanelor din aluminiu, amortizorul unic de vibratii si volumul cu gauri perforate au permis eliminarea unui arbore de balans, in ciuda designului cu 3 cilindri.

Citeste si despre: motorul Skyactiv-G 1.5 L

La fel ca motorul 1.4 TSI EA211, 1.0 TSI prezinta de asemenea un cap cilindric din aluminiu cu colectorul de evacuare integrat. Gazele de esapament fierbinti permit motorului sa se incalzeasca rapid.

Capul cilindrului are 4 supape pentru fiecare cilindru (12 supape total). Valvele sunt actionate prin brate oscilante (degete). Supapa este echipata cu compensatoare de joc al valvelor hidraulice (tacheti/ dispozitive de ridicare).

Motorul are arbori cu came dublii deasupra (arbori cu came de admisie si de evacuare). Arborii cu came sunt actionati de o curea dintata si sunt montati in carcasa separata a arborelui cu came atasata deasupra capului cilindrului.

Arborii cu came nu pot fi detasati de carcasa respectiva (acesta formeaza un modul integral). Motorul are variatia variabila a orificiului de admisie si de evacuare a supapei.

Motorul are o pompa de ulei de tip tija, condusa direct de un arbore cotit. Sistemul de ulei utilizeaza un sistem de control al presiunii de tip variabil-continuu a uleiului.

Aceasta inseamna ca presiunea uleiului este controlata in functie de sarcina motorului, turatia motorului si temperatura uleiului. Presiunea maxima produsa de pompa de ulei este de 3,3 bar.

Sistemul de combustibil cu injectie directa de presiune inalta functioneaza cu presiune de injectie intre 120 si 250 bari si utilizeaza injectoare cu 5 gauri.

Performantele excelente si emisiile scazute nu au putut fi obtinute fara utilizarea unui turbocompresor. TSI de 1.0 litri are un turbocompresor cu clapeta de by-pass comandata electronic, racitorul de aer de incarcare racit de lichidul de racire al motorului si colectorul compact de admisie din plastic.

Convertizorul catalitic cuplat in stransa legatura merge dupa un turbocompresor si reduce emisiile chiar mai bine. Motorul este comandat de Bosch Motronic ME 17.5.21.

Aplicabilitate

Volkswagen Golf, Volkswagen Polo, Volkswagen Up!, Volkswagen T-Roc, Skoda Fabia, Skoda Octavia, Audi A3, SEAT Leon, SEAT Ibiza.

Citeste si despre: motorul Skyactiv-G 2.0 L de la Mazda

Probleme ale motorului EA211 1.0 TSI si fiabilitate

Unitatea turbocompresorului este incarcata mai putin termic datorita gazelor de esapament racite prin sistemul de racire a motorului care curge in galeria de evacuare integrata.

Aceasta nu numai ca a sporit fiabilitatea acelei unitati, dar a permis si incalzirea mai rapida a motorului (importanta pentru condusul intr-un climat rece) si a redus emisiile si consumul de combustibil.

In comparatie cu motoarele conventionale MPI cu deplasare redusa, in timp ce puterea este similara, motorul VW 1.0 TSI are o forta mult mai mare pe o gama larga de turatii ale motorului. Acesta este un punct bun pentru durabilitatea motorului si il face mai eficient si mai placut de condus.

Inginerii au incercat sa pastreze simplitatea unui motor ieftin cu 3 cilindri, dar echipamentul modern al lui 1.0 TSI necesita sisteme electronice avansate (senzori, unitati de comanda etc.).

Toate aceste componente scumpe prelungesc lista erorilor potentiale pentru autovehiculele cu motorul respectiv. Motoarele VW, echipate numai cu injectie directa (cum ar fi VW 1.0l TSI), au o problema comuna cu cresterea emisiilor de carbon pe orificiile de admisie si supapele de admisie.

Se intampla in mod continuu din cauza lipsei de combustibil ca agent de curatare naturala in porturile de admisie.

Stratul de funingine limiteaza debitul de aer, scade puterea motorului si duce la daune grave la supapele de admisie si scaunele supapei. Cel mai bun lucru pe care il puteti face pentru a preveni aceasta problema este doar utilizarea unui combustibil bun.

Citeste si despre: motorul 1GD-FTV de la Toyota

Sursa foto: greencarcongress.com

Articole similare

Acest cod se refera la temperatura modulelor de comanda PCM/ECM/TCM - temperatura foarte ridicata.

Acest cod se refera la o eroare a tensiunii in sistemul de referinta - zona "B".

Acest articol urmeaza sa va prezinte cateva informatii cu privire la posibilitatile de extindere a duratei de viata a unei baterii auto.

In sistemul de ventilare interna, cea mai importanta piesa este supapa PCV, nu furtunurile sau alte piese adiacente.

Cauti sa cumperi o masina? Iti garantam cel mai mic pret de piata.