Motorul Volkswagen Audi 1.5 TSI EA211

Motorul Volkswagen Audi 1.5 TSI EA211

Modelul 1.5 TSI este primul motor al familiei EA211 evo reinnoita, introdus in 2016. Acesta este un motor de turbocompresor cu patru cilindri, cu injectie directa, de 1,5 litri, cu combustie de ciclu Miller. Se presupune ca noul motor de 1.5 litri va inlocui motorul cunoscut de 1.4 TSI in Volkswagen Golf si alte vehicule VW inca din anul 2017.

Modelul 1.5 TSI evo se bazeaza pe imbunatatiri suplimentare ale motorului EA211. Carterul are noul design si este de asemenea fabricat din aliaj de aluminiu. Motorul 1.5 TSI de 96 kW are garnituri cilindrice din fonta, in timp ce in motorul de 110 kW, captuselile sunt acoperite cu ajutorul procesului de pulverizare cu plasma in atmosfera (APS).

Motorul pastreaza aceeasi gaura de 74,5 mm. Deplasarea TSI de 1,5 litri a fost realizata prin cresterea cursei de la 80,0 la 85,9 mm. In capatul inferior a fost obtinut un arbore cotit nou, tijele de legatura cu capat mic (au fost construite fara arcuri) si noile pistoane din aluminiu turnate cu capete plate cu piston. Toate componentele au fost proiectate cu o strategie de frecare redusa, deci exista inele de pistoane, dibluri cu pistoane acoperite cu DLC si altele.

Motorul are un cap cilindric din aliaj de aluminiu cu noua forma a camerelor de combustie concepute pentru un proces mai eficient de combustie. Jacheta de apa a fost, de asemenea, revizuita. La fel ca motorul 1.4 TSI EA211, exista si colectorul integrat de gaze de esapament (iEGM) din capul cilindrului 1.5 TSI care a fost, de asemenea, reproiectat si optimizat.

Exista 4 supape pe cilindru (doua de evacuare si doua supape de admisie); unghiul supapei valvelor de evacuare si de admisie este mai mic (18,9 si 13,0 grade) decat in ​​cazul camerei de combustie mai compacte si al raportului de compresie mai mare (12,5: 1). Varianta de 110 kW este echipata cu supape de evacuare umplute cu sodiu pentru racire.

Sistemul 1.5 TSI dispune de arborele cu came si de evacuare (DOHC), actionat de o curea de distributie cu zero intretinere si cu frecare redusa. Arborii cu came actioneaza supapele prin intermediul unor suporti cu came cu rulmenti cu caneluri optimizate prin frecare la capatul de actionare al arborilor cu came.

Sincronizarea valvelor este echipata cu sistem de reglare variabila a supapelor, cu un dispozitiv de actionare hidraulic cu came de mare viteza pe cama de admisie si dispozitivul de actionare conventional in camera de evacuare.

La fel ca motoarele anterioare EA211, motorul 1.5l evo are o combinatie de bucle de temperatura ridicata si temperatura joasa ale sistemului de racire. Circulatia lichidului de racire este asigurata de pompa de racire cu actionare mecanica printr-o centura dintata de catre arborele cu came si un regulator modular de racire mecatronic.

Motorul de 96 kW TSI evo are un turbocompresor cu geometrie variabila a turbinei (VTG), in timp ce versiunea de 110 kW utilizeaza o distributie conventionala a valvei si un turbocompresor cu o singura scara de expansiune EGT. Pentru reducerea temperaturii aerului incarcat, se instaleaza un intercooler racit cu apa intre conducta de presiune si supapa de acceleratie.

Evo-ul de 1.5 litri TSI a fost echipat in primul rand cu sistemul de injectie directa (DI) de la generatia 4.0 Volkswagen. Noul sistem ofera un model de pulverizare cu cinci gauri, o presiune a combustibilului de pana la 350 bar si pana la cinci injectii pe combustie. Motorul are unitatea de comanda a motorului Bosch MG1 (ECU).

Sistemul de esapament 1.5 EA211 TSI evo cu sistem avansat de reglare a supapelor, management termic si ACT (dezactivarea buteliei) precum si reducerea frecarii consuma acum mai putin carburant cu 10% fata de predecesorul sau 1.4 TSI, in acelasi timp satisface cerintele moderne de emisie EU6 ZD, fara pierderi de putere, a devenit chiar mai receptiv si placut de condus.

Aplicabilitate: Volkswagen Golf, Skoda Octavia

Probleme ale motorului EA211 1.5 TSI si fiabilitate

1.5 TSI este mult mai fiabila in comparatie cu motorul 1.4 TSI EA111. Cele mai multe dintre problemele comune 1.4 TSI au fost eliminate in urmatorul motor 1.4 TSI al familiei EA211.

Acum, TSI-ul 1.5 se bazeaza pe o vasta experienta in ingineria si productia de motoare pe benzina cu turbocompresoare mici. Urmatoarea directie majora este optimizarea functionarii sistemelor prin aplicarea unor solutii mai bune, dar uneori costisitoare.

Sursa foto: idealengines.co.uk, motor1.com, drivek.co.uk

Citeste si...
Motorul masinii oscileaza la ralanti?
Motorul masinii oscileaza la ralanti?

O problema obisnuita pe care proprietari de autovehicule o experimenteaza, este un ralanti oscilant, masina sta turata sau subtura...

Motorul 1GD-FTV de la Toyota
Motorul 1GD-FTV de la Toyota

Noua serie de motoare numita GD a iesit in 2015, inlocuind seria de motoare KD - cele mai raspandite motoare diesel cu 4 cilindri...

Motorul masinii nu mai porneste?
Motorul masinii nu mai porneste?

Imagineaza-ti ca este dimineata si te grabesti inspre lucru deoarece ai o intalnire importanta. Totul merge perfect pana in moment...

Motorul Volkswagen Audi 2.5 R5 TDI
Motorul Volkswagen Audi 2.5 R5 TDI

Acest motor este motorul turbo diesel de 2,5 litri cu 5 cilindri, cu sistem de injectie a pompei. Viata sa a inceput in 1989. Moto...