Opel Zafira A (1999–2005) pareri si probleme comune

Opel Zafira A (1999–2005) pareri si probleme comune

Prima generatie a Zafira a fost denumita Zafira A, asa cum se obisnuia pentru modelele Opel. Dezvoltat cu ajutorul Porsche, Zafira a fost prezentat pentru prima data sub forma de concept la Salonul Auto de la Frankfurt din 1997 si a intrat in productia de serie in ianuarie 1999, vanzarile incepand in aprilie. Zafira a obtinut locul al treilea la Masina Europeana a Anului, in 2000, fiind surclasata doar de doua masini, Fiat Multipla si Toyota Yaris.

Masina se baza pe aceeasi platforma T ca Astra G din 1998 si impartasea multe in comun cu masina respectiva. Oferite cu o serie de motoare pe benzina si initial o singura oferta diesel, motoarele „X“ au fost inlocuite cu cea mai noua generatie de motoare „Z“ in 2000.

Acestea aveau colectoare variabile de admisie si erau capabile sa indeplineasca standardele de emisii Euro 3. Un facelift a fost lansat in februarie 2003.

Sa lasam la o parte descrierea generala a acestei masini si sa intram mai in detaliu. Noi, cei de la Dailydriven am cumulat mai multe raspunsuri de la posesorii de Zafira A care au lasat un review la noi pe site.

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Opel Zafira 2.0 16V DTI (101 Hp)?”:

Ciurea Corneliu a raspuns: “Spatioasa, 7 locuri, destul de fiabila, pret relativ mic, simpla in constructie, model des intalnit pe piata, deci se exclude deficitul pieselor de schimb.”

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Opel Zafira 1.8 16V (125 Hp)?”:

Florin a raspuns: “Parintii mei au cumparat-o in urma cu 8 ani, le placeau, in general aveau nevoie de o masina maricica, spatioasa si in general de familie pentru a-si putea face treaba cu ea, deplasandu-se din punctul A in punctul B si nu numai.”

In timp ce un alt posesor, Marian Sebastian a raspuns: “Are 7 locuri/porbagaj mare.”

Probleme comune Opel Zafira A (1999-2005)

Am cautat cat mai multe raspunsuri pentru a ne face o idee despre problemele pe care le are aceasta masina. Concluzia noastra este ca cele mai des intalnite probleme la Opel Zafira A sunt:

  • pompa de injectie;
  • injectoare;
  • sistemul de franare;
  • partea electrica.

Motorizari disponibile

Introdus la Geneva in februarie 2001, Zafira OPC turbo a fost pus in vanzare in octombrie 2001. Cu 192 CP (141 kW), acesta a fost cel mai rapid motor comercializat in Europa. Disponibil numai cu transmisie manuala cu cinci trepte, accelera de la 0–100 km/h in 8,2 secunde, iar viteza maxima este de 220 km/h.

Popularele turbodieseluri de doi litri au fost completate de o optiune de 2,2 litri cu 125 CP (92 kW) in ianuarie 2002. Opel Zafira A a fost inlocuit de Zafira B in Europa, dar a fost vandut in majoritatea celorlalte piete pana in 2012 (desi varul sau Chevrolet Astra a fost intrerupt in 2011), cu exceptia Australiei si Noii Zeelande, unde modelul a fost anulat complet.

Cum se conduce Opel Zafira A si ce consum are?

Se conduce foarte frumos. Are un zgomot foarte mic care vine de la motor, nu este deranjant.

Pe autostrada, este o placere de a fi condus, de asemenea, se descurca uimitor de bine si in oras, fara a compromite confortul de deplasare. Prin „a se descurca bine“ nu vreau sa spun ca iti da senzatii de curse ci isi face treaba cu aplomb.

Bineinteles, nu exista inca feedback despre durata de viata a transmisiei, chiar daca este montat si pe SAAB 9-3s, Signum, Vectra si Astra.

Ca si concluzie, este un vehicul spatios si foarte confortabil. Putem spune ca este o placere atunci cand conduceti un Opel Zafira.

Dar cel mai bine sa ii lasam pe posesorii de Opel Zafira sa ne spuna cum se conduce o astfel de masina.

La intrebarea “Cum se conduce in oras?”. Ciurea Corneliu a raspuns: “Se conduce usor si destul de confortabil, dar punctul slab este unghiul mort provocat de stalpul A.” Dar in afara orasului? Acelasi Corneliu a raspuns: “La drum lung daca nu are cruise control este obositor pentru piciorul drept. La fel, daca nu are cotiere este obositor pentru maini.”

Am intrebat si alti posesori despre cum se conduce:

Marian Sebastian a raspuns: “Destul de usor, nu te lasa la greu.” In timp ce Florin a raspuns: “Foarte usor, te poti strecura cu ea, este o masina decenta pentru oras.”

Ne-am facut o idee destul de ampla despre experienta de condus a unui Opel Zafira A. Pe mine unul ma intereseaza foarte mult cat consuma o masina. Asadar sa descoperim impreuna cam ce consum poate avea acest model.

La intrebarea “Ce consum are Opel Zafira 1.8 16V (125 Hp)?”:

Marian Sebastian a raspuns: “8.7 mixt, in oras undeva la 12 la suta.”

Florin a raspuns: “In oras undeva la 8-9 iar in afara orasului 6-7%.”

Fiabilitate

Pentru a ne da seama despre fiabilitatea masinii am cautat in review-urile lasate de posesori ca sa ne facem o idee.

La intrebarea “Cat de fiabil este Opel Zafira 2.0 16V DTI (101 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Ciurea Corneliu a raspuns: “Problema majora a fost pompa de injectie. Probleme minore din categoria placute de frana, filtre, senzori, actuatori, de asemenea probleme care s-au rezolvat prin curatarea sau reglarea mecanismelor. Probleme normale pentru o masina care are asemenea rulaj.”

Sa trecem la un alt model de Zafira, “Cat de fiabil este Opel Zafira 1.8 16V (125 Hp)?”:

Florin a raspuns: “Referitor la probleme, in ultimii 2 ani am avut o groaza de probleme cu ea, a suferit si de 2 accidente din partea tatalui meu fiind neatent la drum, asta insemnand toata fata schimbata complet si am avut si ceva probleme pe la motor.”

Cat costa Opel Zafira A (1999-2005) la mana a doua?

Am cautat anunturi pe site-ul celor de la Autovit pentru a ne face o idee despre pretul unui Opel Zafira A la mana a doua. De exemplu un Opel Zafira, 1.8i, 125CP, din 2005, cu 250.000 de km in bord are un pret de vanzare de 2350 euro.

Incheiem acest articol cu sfaturi de achizitie direct la posesori. La intrebarea “Ce ii sfatuiti pe cei care isi doresc o astfel de masina?”:

Ciurea Corneliu a raspuns: “Sa aleaga o masina care are cotiere, deoarece este destul de important la curse lungi si sa verifice starea pompei de injectie, sa aiba toate geamurile electrice, la fel si sistem climatronic. De preferat sistemul EGR sa fie mecanic deoarece este mult mai fiabil.”

Florin a raspuns: “Sa aiba grija la faptul ca masina te poate lasa in orice moment in cazul in care nu ai grija de ea si nu schimbi tot ce trebuie la timp. Sa fie frumos interiorul, exteriorul cat si la motor bineinteles, sa nu curga ulei, sa fie totul asa cum trebuie.”

Sursa foto: auto-abc.eu