Pregatirea masinii pentru drum in fiecare anotimp

Pregatirea masinii pentru drum in fiecare anotimp

Indiferent de anotimp, automobilul tau are nevoie de atentie in permanenta. Fie ca este vorba despre o simpla verificare sau chiar este necesar sa inlocuiesti anumite componente consumabile, este foarte important sa iti concentrezi atentia pe orice tip de zgomot sau semn ca ceva este in neregula. In plus, o data cu inceperea fiecarui anotimp, exista anumite aspecte care trebuiesc luate in considerare, cum ar fi schimbarea rotilor sau anvelopelor etc.

Fiecare conducator auto stie ca, inainte de a putea pleca la drum cu masina, trebuie sa verifice daca aceasta functioneaza in parametri sau daca este pregatita pentru anotimpul respectiv.

Ne-am gandit ca ar fi bine sa va punem la dispozitie cateva informatii importante despre pregatirea masinii pentru drum in fiecare anotimp. Este esential sa aveti in vedere fiecare aspect in parte pentru a evita anumite probleme ce pot aparea datorita fiecarui fenomen in parte.

 

Pregatirea masinii pentru drum primavara

Odata cu ghioceii vine si primavara. O data cu primavara vine si momentul schimbarii rotilor (daca aveti set complet de jante cu anvelope de iarna) sau anvelopelor de iarna cu cele de vara. Acest lucru este posibil atunci cand temperatura creste peste 7 grade Celsius si se mentine la acest nivel. In plus, in momentul in care punem rotile noi pe masina, acestea trebuie echilibrate de fiecare data.

In continuare, ar trebui facuta si o inspectie amanuntita la partea de jos a caroseriei si a trenului de rulare, mai exact sub masina.

Acest lucru este important deoarece, pe timp de iarna, companiile care se ocupa de dezapezirea soselelor folosesc material antiderapant / sare (suntem printre putinele tari care mai folosesc sarea) si nisip. Aceste substante pot dauna elementelor de caroserie si sasiului masinii ducand la aparitia ruginei.

 

Citeste si despre: cum sa repari micile probleme la vopseaua masinii

 

In acelasi timp, trebuie verificata si partea mecanica cum ar fi:

Conducte frana

Placutele de frana si discurile de frana

Toate burdufurile (de la planetare, bielete de directie, pivoti si capete de bara)

Capace si garnituri din cauciuc care se pot deteriora datorita solutiilor folosite pentru polei etc.

Termenul de revizie (filtru ulei, combustibil daca este cazul, aer si polen daca este cazul si uleiul de motor)

In cazul in care se depisteaza vreo problema, este de preferat sa incercati sa reparati piesa respectiva din timp pentru a nu lasa situatia sa avanseze sau sa se agraveze. Exista tratamente speciale pentru caroserie, dar si straturi protective specifice.

 

Vara si pregatirea masinii pentru concediu

Atunci cand vine vara, deja incepem sa ne gandim la vacanta si sa numaram zilele pana cand aceasta incepe. Cu toate acestea, primul lucru care trebuie facut este sa ne asiguram ca automobilul nostru este pregatit pentru drum.

 

In primul rand, se face o verificare din bara in bara, dupa cum se spune in domeniu. Vorbim aici de:

Pe parte electrica: functionalitatea stopurilor, farurilor

Pe parte mecanica: distributie, ambreiaj, placute si discuri de frana fata si spate sau saboti dupa caz, efectuarea reviziei anuale de filtre si ulei de motor si a reviziei la cutia de viteze automata, care de asemenea necesita schimb de ulei si filtru la un numar de kilometri.

Din acest motiv, in functie de numarul de kilometri care vor fi parcursi, se calculeaza diferitele revizii si inlocuiri de kit-uri (distributie + ambreiaj). In plus, se verifica instalatia A/C daca are pierderi de freon sau daca este necesara reimprospatarea acestuia, deoarece traim intr-o clima in permanenta schimbare.

La final, trebuie analizata starea anvelopelor (prezinta crapaturi de vechime, sunt prea uzate sau au galme) si echilibrate rotile daca este cazul.

Aceste verificari sunt importante deoarece un concediu nu mai reprezinta doar a merge cateva sute de kilometri pana la mare sau la munte in tara. Multi oameni prefera sa plece cu masina personala in alte tari pe timpul concediului, la mii de kilometri. 

 

Verificarea de toamna

O data cu venirea toamnei, se incepe usor usor pregatirea automobilului pentru anotimpul rece. In mod normal, cea mai eficienta tranzitie, pentru a evita aglomeratie din ultimul moment, ar fi verificarea din timp a starii rotilor de iarna sau a anvelopelor, dupa caz. Daca anvelopele nu mai sunt ok sau sunt deja vechi, trebuie inlocuite cu unele noi. Nu uitati de regula scaderii temperaturii sub 7 grade Celsius, exact invers fata de primavara.

 

Important de retinut! Anvelopele de iarna sunt mai ieftine pe timp de vara, iar cele de vara se pot achizitiona cu mai putini bani iarna.

In plus, pregatirea masinii pentru drum toamna necesita si:

Verificare antigel

Verificare lichid de frana

Inspectia stergatoarelor deoarece incepe anotimpul ploios

Verificarea starii curelelor de la motor (distributie si accesorii), daca nu au fost inlocuite si daca automobilul are peste 100.000 kilometri

 

Citeste si despre: ruperea curelei de distributie

 

Pregatirea masinii pentru iarna

A venit iarna si, o data cu ea, si temperaturile scazute. Daca nu ati apucat pana acum sa faceti acest lucru, trebuie neaparat sa schimbati rotile sau anvelopele de vara cu cele de iarna sau riscati sa deteriorati cauciucurile datorita temperaturilor scazute. In plus, anvelopele de vara isi pierd aderenta la mai putin de 7 grade Celsius, lucru care poate provoca chiar si un accident. De asemenea, nu uitati de echilibrarea rotilor la final.

Un alt lucru foarte important este inlocuirea lichidului de parbriz de vara cu cel de iarna, care rezista sub -20 grade Celsius. Daca nu faceti acest lucru, riscati ca cel de vara sa inghete in vas si sa blocheze pompa de spalare parbriz si sa fisureze vasul propriu-zis.

Testarea proprietatilor lichidului de racire din vasul de expansiune (a antigelului), mai exact verificarea acestuia este esentiala pentru a stabili daca rezista la temperaturi joase, de 0 si sub 0 grade Celsius. In plus, trebuie realizata si o verificare a celorlalte fluide.

Pentru un eventual concediu de sarbatori (Craciun si Anul Nou), este de preferat sa se efectueze din nou o verificare din bara in bara pentru anotimpul rece. Aceasta consta in aceleasi demersuri care se realizeaza vara, adica cele mentionate mai sus.

Pentru o buna functionare a autovehiculului dumneavoastra, este de preferat sa nu uitati sa efectuati aceste verificari din timp. Fiecare anotimp solicita masina intr-un anume fel si necesita aplicarea unor anumite reguli. 

 

Citeste si despre: sfaturi de urmat inainte de a pleca la drum lung

 

Sursa foto: carwash.com, whichcar.com.au, inandoutcarwashcharleston.com, confused.com, pretraveller.com

Articole similare
Sfaturi pentru o intretinere corecta a masinii

Sfaturi pentru o intretinere corecta a masinii

In caz contrar, puteti plati un profesionist pentru a face asa ceva. In continuare va vom prezenta 10 sfaturi pentru a intretine masina.

Ce informatii gasesti in talonul masinii?

Ce informatii gasesti in talonul masinii?

Trebuie sa fim constienti de faptul ca unul dintre cele mai importante documente pe care trebuie sa-l avem cu noi este talonul masinii.

Sfaturi de urmat inainte de a pleca la un drum lung

Sfaturi de urmat inainte de a pleca la un drum lung

In continuare va vom prezenta 10 sfaturi de care sa tineti cont inainte de a pleca cu masina la un drum lung.

Cateva sfaturi utile pentru intretinerea corecta a masinii

Cateva sfaturi utile pentru intretinerea corecta a masinii

Nimanui nu ii place sa stea cu masina in service, mai ales daca are de platit facturi ale unor probleme tehnice pe care le putea evita, daca le prevenea.

Prioritatea in intersectii

Prioritatea in intersectii

Prioritatea de trece inseamna intaietatea la trecerea printr-o intersectie nedirijata a unui vehicul in raport cu celelalte care sosesc in acelasi timp din directii diferite.

Vopsirea integrala a masinii: tehnica, pret, avantaje

Vopsirea integrala a masinii: tehnica, pret, avantaje

In acest articol vei citi despre tehnica de vopsire a unei masini, pretul acestui procedeu si avantaje si dezavantaje fata de colantarea integrala.

Cum sa conduci in siguranta pe vreme ploioasa?

Cum sa conduci in siguranta pe vreme ploioasa?

Conducerea masinii pe vreme ploioasa poate fi una dintre cele mai dificile situatii pe care un sofer o poate experimenta.

Sfaturi pentru soferite gravide

Sfaturi pentru soferite gravide

Este evident ca evitarea conducerii in totalitate ar fi cea mai sigura optiune, dar aceasta este de asemenea o optiune care este departe de a fi convenabila.

Pentru cat timp trebuie sa iti incalzesti masina inainte de a o conduce in perioada rece?

Pentru cat timp trebuie sa iti incalzesti masina inainte de a o conduce in perioada rece?

Soferii vor ca masinile sa se incalzeasca rapid ca sa poata conduce normal si sa plece cat mai repede cu masina de pe loc.

Cum sa pregatiti masina pentru iarna

Cum sa pregatiti masina pentru iarna

Vremea rece afecteaza randamentul unui vehicul. Luati-va anvelope de iarna, verificati bateria vehiculului, spalati-va si lustruiti-va vehiculul.

Cand trebuie schimbat lichidul de curatare al parbrizului?

Cand trebuie schimbat lichidul de curatare al parbrizului?

Folositi lichid de curatare al parbrizului care contine antigel pe timpul iernii, pentru a preveni daune asupra sistemului de curatare.

Metode sigure de a va proteja masina in zilele ploioase

Metode sigure de a va proteja masina in zilele ploioase

Nu lasati apa de ploaie sa stagneze mult timp pe masina. Apa de ploaie poate sa influenteze in sens negativ vopseaua.

Cum sa ai grija de anvelopele masinii tale?

Cum sa ai grija de anvelopele masinii tale?

Ca sa prelungesti viata anvelopelor tale este ideal sa le rotesti la fiecare 10.000 de kilometri parcursi.

Curaj romanesc: Primul MINI Electric de competitie, pregatit in tara noastra de Vitesco Technologies

Curaj romanesc: Primul MINI Electric de competitie, pregatit in tara noastra de Vitesco Technologies

MINI SE va fi transformat in automobil de competitie si va participa la curse!

Cand trebuie sa schimbi amortizoarele masinii?

Cand trebuie sa schimbi amortizoarele masinii?

Amortizoarele uzate pot afecta grav controlul asupra unei masini si franarea. Acestea afecteaza anvelopele si calitatea drumului pentru pasageri.

Cum sa-ti pregatesti masina pentru iarna?

Cum sa-ti pregatesti masina pentru iarna?

Verifica antigelul, verifica uzura pneurilor, verifica franele, verifica starea bateriei de acumulatori, verifica starea stergatoarelor.

Ulei pentru motoare cu kilometri multi

Ulei pentru motoare cu kilometri multi

Va recomandam sa folositi un ulei special pentru varsta masinii, ulei produs cu niste calitati ce vor preveni problemele inerente ce tind sa apara.

Sfaturi pentru soferii incepatori

Sfaturi pentru soferii incepatori

Pentru a va ajuta sa va incepeti viata de conducator auto, va vom prezenta cateva sfaturi de care ar fi bine sa tineti cont.

2021 - Amenzi pentru depasirea limitei de viteza

2021 - Amenzi pentru depasirea limitei de viteza

In 2021 amenzile contraventionale se stabilesc in cuantumul determinat de valoarea numarului punctelor-amenda care se aplica in functie de caz. Un punct de amenda reprezinta 10% din salariul.

Eliminarea corecta si in siguranta a lichidelor auto

Eliminarea corecta si in siguranta a lichidelor auto

Lichidele auto pot fi daunatoare oamenilor si mediului inconjurator daca sunt aruncate incorect.

Cum sa prelungesti viata anvelopelor masinii tale?

Cum sa prelungesti viata anvelopelor masinii tale?

Anvelopele se tocesc prin contact cu solul. Orice derapaj, controlat sau nu, pierdere a aderentei solicita mult anvelopa.

Motivele pentru care ar trebui sa respectati programul de revizii al masinii

Motivele pentru care ar trebui sa respectati programul de revizii al masinii

Manoperele de intretinere periodica a masinii sunt necesare pentru a asigura o durata lunga de viata a masinii, dar si functionarea acesteia.

Se poate conduce in siguranta cu o umflatura in anvelopa?

Se poate conduce in siguranta cu o umflatura in anvelopa?

O denivelare pe suprafata de rulare sau pe lateralul anvelopei poate fi cauzata de obstacole rutiere, cum ar fi lovirea unui borduri sau a unei gropi.

De ce se opreste masina in mers?

De ce se opreste masina in mers?

O masina niciodata nu se opreste in mers din senin, ci va transmite diferite semnale de avertizare inainte.

Cum sa iti pregatesti masina pentru depozitare pe termen lung

Cum sa iti pregatesti masina pentru depozitare pe termen lung

Vrei sa lasi masina mai mult timp in garaj? Ce trebuie sa faci inainte de a o lasa la iernat?

Totul despre planetarele masinii

Totul despre planetarele masinii

Planetara este o piesa viatala a sistemului de transmisie, ea are rolul de a transmite energia cinetica a motorului la roata.

Martor de control al tractiunii aprins in bord

Martor de control al tractiunii aprins in bord

Daca martorul de control al tractiunii se va aprinde in bordul masinii, acest lucru se va intampla de obicei in momentul accelerarii.

Ce sa faci daca ai un cui in cauciuc?

Ce sa faci daca ai un cui in cauciuc?

Ni se intampla tuturor. Vezi acel cui mic iesind in afara sau auzi sunetul psss scos de aerul care iese din cauciucul intepat.

Totul despre distributia masinii

Totul despre distributia masinii

Distributia este una dintre cele mai importante componente (sau grup de componente) din motor, fara ea nimic nu poate functiona.

Totul despre anvelopele masinii tale

Totul despre anvelopele masinii tale

Cauciucuri, anvelope sau pneuri inseamna acelasi lucru. Afla ce inseamna marcajele de pe lateral, ce tip sa cumperi si cand trebuie schimbate.