Pregatirea masinii pentru drum in fiecare anotimp

Pregatirea masinii pentru drum in fiecare anotimp

Indiferent de anotimp, automobilul tau are nevoie de atentie in permanenta. Fie ca este vorba despre o simpla verificare sau chiar este necesar sa inlocuiesti anumite componente consumabile, este foarte important sa iti concentrezi atentia pe orice tip de zgomot sau semn ca ceva este in neregula. In plus, o data cu inceperea fiecarui anotimp, exista anumite aspecte care trebuiesc luate in considerare, cum ar fi schimbarea rotilor sau anvelopelor etc.

Fiecare conducator auto stie ca, inainte de a putea pleca la drum cu masina, trebuie sa verifice daca aceasta functioneaza in parametri sau daca este pregatita pentru anotimpul respectiv.

Ne-am gandit ca ar fi bine sa va punem la dispozitie cateva informatii importante despre pregatirea masinii pentru drum in fiecare anotimp. Este esential sa aveti in vedere fiecare aspect in parte pentru a evita anumite probleme ce pot aparea datorita fiecarui fenomen in parte.

Pregatirea masinii pentru drum primavara

Odata cu ghioceii vine si primavara. O data cu primavara vine si momentul schimbarii rotilor (daca aveti set complet de jante cu anvelope de iarna) sau anvelopelor de iarna cu cele de vara. Acest lucru este posibil atunci cand temperatura creste peste 7 grade Celsius si se mentine la acest nivel. In plus, in momentul in care punem rotile noi pe masina, acestea trebuie echilibrate de fiecare data.

In continuare, ar trebui facuta si o inspectie amanuntita la partea de jos a caroseriei si a trenului de rulare, mai exact sub masina.

Acest lucru este important deoarece, pe timp de iarna, companiile care se ocupa de dezapezirea soselelor folosesc material antiderapant / sare (suntem printre putinele tari care mai folosesc sarea) si nisip. Aceste substante pot dauna elementelor de caroserie si sasiului masinii ducand la aparitia ruginei.

In acelasi timp, trebuie verificata si partea mecanica cum ar fi:

Conducte frana

Placutele de frana si discurile de frana

Toate burdufurile (de la planetare, bielete de directie, pivoti si capete de bara)

Capace si garnituri din cauciuc care se pot deteriora datorita solutiilor folosite pentru polei etc.

Termenul de revizie (filtru ulei, combustibil daca este cazul, aer si polen daca este cazul si uleiul de motor)

In cazul in care se depisteaza vreo problema, este de preferat sa incercati sa reparati piesa respectiva din timp pentru a nu lasa situatia sa avanseze sau sa se agraveze. Exista tratamente speciale pentru caroserie, dar si straturi protective specifice.

Vara si pregatirea masinii pentru concediu

Atunci cand vine vara, deja incepem sa ne gandim la vacanta si sa numaram zilele pana cand aceasta incepe. Cu toate acestea, primul lucru care trebuie facut este sa ne asiguram ca automobilul nostru este pregatit pentru drum.

In primul rand, se face o verificare din bara in bara, dupa cum se spune in domeniu. Vorbim aici de:

Pe parte electrica: functionalitatea stopurilor, farurilor

Pe parte mecanica: distributie, ambreiaj, placute si discuri de frana fata si spate sau saboti dupa caz, efectuarea reviziei anuale de filtre si ulei de motor si a reviziei la cutia de viteze automata, care de asemenea necesita schimb de ulei si filtru la un numar de kilometri.

Din acest motiv, in functie de numarul de kilometri care vor fi parcursi, se calculeaza diferitele revizii si inlocuiri de kit-uri (distributie + ambreiaj). In plus, se verifica instalatia A/C daca are pierderi de freon sau daca este necesara reimprospatarea acestuia, deoarece traim intr-o clima in permanenta schimbare.

La final, trebuie analizata starea anvelopelor (prezinta crapaturi de vechime, sunt prea uzate sau au galme) si echilibrate rotile daca este cazul.

Aceste verificari sunt importante deoarece un concediu nu mai reprezinta doar a merge cateva sute de kilometri pana la mare sau la munte in tara. Multi oameni prefera sa plece cu masina personala in alte tari pe timpul concediului, la mii de kilometri.

Verificarea de toamna

**

O data cu venirea toamnei, se incepe usor usor pregatirea automobilului pentru anotimpul rece. In mod normal, cea mai eficienta tranzitie, pentru a evita aglomeratie din ultimul moment, ar fi verificarea din timp a starii rotilor de iarna sau a anvelopelor, dupa caz. Daca anvelopele nu mai sunt ok sau sunt deja vechi, trebuie inlocuite cu unele noi. Nu uitati de regula scaderii temperaturii sub 7 grade Celsius, exact invers fata de primavara.

Important de retinut! Anvelopele de iarna sunt mai ieftine pe timp de vara, iar cele de vara se pot achizitiona cu mai putini bani iarna.

In plus, pregatirea masinii pentru drum toamna necesita si:

Verificare antigel

Verificare lichid de frana

Inspectia stergatoarelor deoarece incepe anotimpul ploios

Verificarea starii curelelor de la motor (distributie si accesorii), daca nu au fost inlocuite si daca automobilul are peste 100.000 kilometri

Pregatirea masinii pentru iarna

A venit iarna si, o data cu ea, si temperaturile scazute. Daca nu ati apucat pana acum sa faceti acest lucru, trebuie neaparat sa schimbati rotile sau anvelopele de vara cu cele de iarna sau riscati sa deteriorati cauciucurile datorita temperaturilor scazute. In plus, anvelopele de vara isi pierd aderenta la mai putin de 7 grade Celsius, lucru care poate provoca chiar si un accident. De asemenea, nu uitati de echilibrarea rotilor la final.

Un alt lucru foarte important este inlocuirea lichidului de parbriz de vara cu cel de iarna, care rezista sub -20 grade Celsius. Daca nu faceti acest lucru, riscati ca cel de vara sa inghete in vas si sa blocheze pompa de spalare parbriz si sa fisureze vasul propriu-zis.

Testarea proprietatilor lichidului de racire din vasul de expansiune (a antigelului), mai exact verificarea acestuia este esentiala pentru a stabili daca rezista la temperaturi joase, de 0 si sub 0 grade Celsius. In plus, trebuie realizata si o verificare a celorlalte fluide.

Pentru un eventual concediu de sarbatori (Craciun si Anul Nou), este de preferat sa se efectueze din nou o verificare din bara in bara pentru anotimpul rece. Aceasta consta in aceleasi demersuri care se realizeaza vara, adica cele mentionate mai sus.

Pentru o buna functionare a autovehiculului dumneavoastra, este de preferat sa nu uitati sa efectuati aceste verificari din timp. Fiecare anotimp solicita masina intr-un anume fel si necesita aplicarea unor anumite reguli.

Sursa foto: carwash.com, whichcar.com.au, inandoutcarwashcharleston.com, confused.com, pretraveller.com

Citeste si...
Ce este rovinieta si de ce trebuie platita?
Ce este rovinieta si de ce trebuie platita?

Rovinieta, sau taxa de drum, este o taxa platita de soferi pentru a avea dreptul de a circula pe reteaua de drumuri nationale din...

Ce este rodajul motorului si cum trebuie facut?
Ce este rodajul motorului si cum trebuie facut?

Cu totii stim ce presupune rodajul, dar oare ce inseamna el din punct de vedere tehnic? Ce se intampla mai exact cand faci rodajul...

Care este rolul spoilerului de la masina si la ce trebuie sa ai grija?
Care este rolul spoilerului de la masina si la ce trebuie sa ai grija?

Spoilerul nu este o componenta auto care echipeaza masina intamplator sau doar de design. Rolul sau este acela de a fluidiza aerul...

Trebuie sa folosesc lichid de parbriz sau apa este suficienta?
Trebuie sa folosesc lichid de parbriz sau apa este suficienta?

Lichidul de parbriz este un lichid pe care multi soferi il ignora de obicei, dar care poate avea un rol esential in siguranta ta i...