Probleme cu AdBlue la Volvo S40? Ce e de stiut.

Probleme cu AdBlue la Volvo S40? Ce e de stiut.

Cu o grija in plus ar putea zice multi, dar nu acesta este scopul aparitie motoarelor care folosesc AdBlue.

In acest articol te informezi despre:

AdBlue, este marca inregistrata, fiind o solutie de tratare a noxelor emise de motoarele diesel, mai exact monoxidul de azot sau NOx. Desi este marca inregistrata, toate solutiile de pe piata au acelasi nume, indiferent de producatorul solutiei sau tara din care o cumperi.

Deci e de retinut ca AdBlue nu este un aditiv pentru combustibil, ci un lichid suplimentar ce este separat de motorina.

AdBlue este o solutie care ajuta motoarele diesel sa respecte/incadreze in normele de poluare, ce devin din ce in ce mai exigente. Intr-adevar exista si motoare diesel care nu au nevoie de AdBlue, dar de principiu ele sunt de generatie mai veche, sub EURO 5. De la EURO 5 in sus, practic cand s-a adaugat si AdBlue la motor pentru prima data, sunt putine motoare care nu au si aceasta optiune.

Solutia de AdBlue este depozitata intr-un rezervor separat la Volvo S40 de cel in care se afla motorina, avand propria gura de alimentare. Din acest rezervor solutia este injectata in catalizator pentru a transforma esapamentul ajuns in DPF in azot si apa. Acest proces este facut de SCR - Selective Catalytic Reduction sau tradus in romana: reducerea catalitica selectiva. Procesul produs intre DPF – SCR si AdBlue, duce in final ca oxidul de azot sa fie descompus in azot si apa, substante mult mai bine tolerate de mediu.

Fara AdBlue, Volvo S40 o sa emita mai mult NOx, o substanta chimica foarte nociva atat oamenilor cat si mediului inconjurator. Chiar nu e de gluma cu o astfel de substana, ele ducand la formarea de ploi acide si la ingreunarea cailor respiratorii, in caz de inhalare. Mai simplu spus: trebuie redusi oxizii de azot din atmosfera, indiferent de costurile care le implica procesul.

AdBlue este raspunsul dat de producatorii auto pentru solutionarea acestei probleme.

Ce contine “acest” AdBlue?

  • Aproximativ 2/3 din solutie este apa deionizata, iar restul este uree.
  • Apa este pe post de solvent pentru uree, care e produsa in mod normal ca si cristale.
  • AdBlue este o solutie non-toxica, inodora si incolora.

Desi pare inofensiv si intr-adevar nu este toxic, este recomandata evitarea contactului cu mainile, dar si cu metalele/diversele componente ale masinii. Acest proces se va evita usor, deoarece, in general plinul de AdBlue la Volvo S40 se face odata cu revizia periodica a masinii. Deci un mecanic se va ocupa de acest aspect.

In caz ca vei fi nevoit sa faci tu acest proces, citeste bine instructiunile si modul in care se fixeaza bidonul de AdBlue in rezervorul specific. Abia dupa ce ai trecut aceasta etapa cu succes, poti incepe sa umpli rezervorul de AdBlue.

Este greu de estimat in km cand se termina AdBlue-ul de la Volvo S40. Conteaza stilul de condus, temperatura de operare, de cea a mediului si capacitatea rezervorului de AdBlue. Estimativ dupa 10.000 de km trebuie sa te gandesti ca e timpul sa faci o alimentare cu acest lichid. De aceea am spus mai sus ca cel mai bine o faci odata cu revizia. Tot estimativ consumul este undeva pe la 1,5 – 2,5 litri de lichid AdBlue la fiecare 1.000 km. Modelul masinii este un factor ce va influenta acest consum.

Partea buna este ca nu trebuie sa iti bati capul prea tare cu “cat AdBlue mai am?” la Volvo S40. Prin senzorii montati, masina iti va comunica ea in bord daca nu mai ai AdBlue si in cati km trebuie sa realimentezi cu solutie.

Completarea cu AdBlue este necesara, deoarece fara acest compus motorul nu va porni si se va opri in mers. Deci o completare inainte de un drum lung, gen concediu, este recomandata pentru a evita posibile evenimente neplacute.

Din pacate la adaugarea de AdBlue nu poti trisa. Nu poti pune altceva crezand ca masina nu o sa faca diferenta intre AdBlue si orice alt lichid. Senzorii montati vor sesiza ca lichidul nu are o concentratie buna si masina o sa inceapa sa nu mearga cum trebuie. Practic orice improvizatie te va costa destul intr-un viitor foarte apropiat.

Erori generate in bord de sistemul AdBlue de la Volvo S40?

Cea mai frecventa eroare/atentionare va fi cea de culoare galbena care te anunta ca AdBlue se termina. Mai poti merge asa un timp, dar nu iti forta norocul.

Eroarea de culoare rosie iti atrage atentia ca nu mai ai AdBlue la Volvo S40, ceea ce inseamna ca trebuie sa alimentezi imediat cu lichid, altfel masina nu va mai porni odata ce ai oprit motorul.

Daca apar alte defecte, se aprinde martorul de verificare a motorului si avertizarea nivelului de lichid AdBlue. Trebuie mers si pusa masina pe tester pentru a se vedea exact de unde provine eroarea.

Pai si eu am AdBlue pe masina?

Pentru a afla acest lucru, cel mai bine citesti manualul cu care vine masina. Totusi acest lucru poate dura mult timp asa ca cel mai bine cauti sa vezi unde este localizat busonul de AdBlue. Evident, ca daca nu il gasesti inseamna ca masina ta nu are nevoie si de acest lichid pentru o functionare optima.

Si unde gasesc locatia busonului de AdBlue la Volvo S40?

  • Fiecare model si producator are o locatie specifica, iar aceasta poare sa fie:
  • Langa busonul de combustibil.
  • In portbagaj
  • In compartimentul motorului.

Inainte de a pune AdBlue ce este important de stiut: cat de mult are nevoie masina/capacitatea rezervorului? Acest lucru il gasesti fie in manual, fie cautand specificatiile pe internet sau forumuri de specialitate.

Pentru unele pozitii al busonului pentru rezervorul de AdBlue e posibil sa ai nevoie de o palnie. Ai grija ca aceasta sa fie folosita doar pentru turnarea de AdBlue. Folosirea palniei pentru alte lichide poate duce la contaminarea continutului de AdBlue, ce poate duce la alte probleme.

Cat costa lichidul de AdBlue?

Si aici lucrurile variaza, depinzand si de cantitatea pe care o cumperi si de capacitatea rezervorului pe care il are masina ta.

Pretul in magazin incepe de la 10 ron/l la data la care este scris articolul.

Costul exact ramane sa fie facut de fiecare proprietar, dar ce e important de retinut:

Costul AdBlue este unul minor tinand cont de cat de rar trebuie alimentat cu el.

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...