Aceasta este o problema des intalnita la toate modelele diesel de la Alfa Romeo.
147 1.9 16v Jtd ( 2005-2006 ) are galeria de admisie din aluminiu si clapetele de swirl din plastic, motiv pentru care deseori cedeaza cauzand un mers neliniar al motorului dar si probleme mai mari daca ajungi bucati in motor.
147 1.9 16v Jtd ( 2006- pana la scoaterea din productie ) galeria este din plastic si clapetele din otel inoxidabil care cauzeaza probleme severe motorului.
GT 1.9 16v Jtd ( 2005- jumatatea lui 2006 ) are galerie de admisie din aluminiu cu clapete de plastic. Apare aceesi problema ca la 147.
Citeste si despre: cum sa cureti singur supapa EGR
GT 1.9 16v Jtd ( 2006- pana la scoaterea din productie ) are galerie de admisie din plastic si clapetele din otel, apar probleme majore la motor, in orice varianta.
Modelul Alfa Romeo 156 nu a avut niciodata clapete swirl.
159 1.9 16v JTD. In primele 6 luni de productie, 159 1.9 16v a avut aceeasi galerie ca 147 1.9 16v. Dupa cele 6 luni, au venit din fabrica cu galerie de plastic si clapete din otel inoxidabil.
159 2.4 20v Jtd, pe toata productia, s-au montat galerie de aluminiu si clapete de plastic.
Ce sunt mai exact clapetele swirl? Acestea sunt mici placi montate in interiorul galeriei de admisie, chiar inainte de supapele de admisie.
Clapetele efective sunt un pic mai mici decat suportul in care sunt montate, astfel incat permit trecerea aerului chiar si atunci cand sunt inchise. Clapetele sunt fabricate fie din otel inoxidabil sau din plastic, depinde de anul si modelul masinii.
Clapetele sunt controlate de ECU si scopul lor este ca la turatii joase, sa creeze turbulente in interiorul galeriei de admisie, chiar in capatul dinaintea supapei de admisie.
Prin asta, combustia motorului se imbunatateste si masina are cuplu mare si atunci cand este subturata.
Chiar daca galeria de admisie este din plastic sau din aluminiu, aceste clapete swirl vor ceda cu timpul.
Care este pana la urma problema? Clapetele propriu-zise strang cu timpul reziduri si ulei de la valva EGR si tot adunandu-se, ele se ingroasa pana ajung sa loveasca peretii galeriei. In acest punct se indoaie si motorul nu va mai merge lin si nici in parametrii.
Dupa acest punct vine momentul cand clapetele se rup si ajung in motor, este singurul loc unde pot ajunge dupa ce se desprind.
Clapeta poate bloca supapa de admisie si in punctul asta pistonul va lovi supapa si se va sparge sau poate trece de supapa si va crea daune mari capului pistonului.
Sfatul nostru este sa eliminati aceste clapete si sa anulati si EGR-ul daca faceti asta. Contrar parerilor, consumul masinii voastra va si scadea putin.
Citeste si despre: galeria de admisie pierde vid
Sursa foto: autolusso.co.uk, x8r.co.uk
Probleme sau oscilatii pot aparea in momentul in care stationezi si pui masina in ralanti, pozitia neutru a schimbatorului de viteze.
Anumite simptome ale masinii iti vor spune ca franele trebuie inlocuite. Cele mai comune dintre acestea sunt martorul de frana si scartaitul franei.
In momentul in care va confruntati cu probleme ale garniturii de chiulasa, primul pas este acela de a merge la mecanicul auto pentru a rezolva problema.
Un arbore de directie intermediar care este rupt sau deteriorat poate sa cauzeze probleme grave pe drum.
In acest articol vei afla care sunt cauzele obisnuite ale intreruperii in functionare ale incalzirii sau aerului conditionat.
Folositi un starter sau puteti chiar sa va indreptati spre cabluri jumper ca sa porniti masina, iar astfel veti depista daca problema provine de la baterie.
Orice problema legata de transmisie face parte din acea categorie de probleme care se vor vedea la functionarea corecta a masinii tale.
Ce se intampla atunci cand evacuarea masinii nu se mai aude ca inainte? Vezi ce probleme ascunse poate avea masina ta in acest caz.
Ce se intampla cand bateria sau alternatorul masinii nu mai functioneaza? Care sunt simptomele cand se defecteaza?
Cele mai frecvente 5 cauze care pot determina aparitia de vibratii la nivelul motorului si al caroseriei.
In principiu, acestea sunt cauzele prin care va puteti da seama ca exista o problema cu transmisia automata a masinii dumneavoastra.
Ai ramas fara baterie? Masina nu mai porneste? Afla cum trebuie sa folosesti cablul auto cu clesti pentru a primi curent de la o alta masina.
Modulul de comanda a sistemului ABS, lucreaza pentru a preveni blocarea rotilor in timp ce conduceti.
Vi s-a intamplat vreodata sa simtiti ca masina dumneavoastra intra mult mai greu in viteze decat o facea de obicei, sau chiar sa nu intre in viteza?
Masinile vechi necesita atentie in cazul in care intampinam dificultati la pornire, cand avem de-a face cu o pierdere a puterii sau cu fenomenul de rateu.
Indiferent care este problema aparuta la DSG, te sfatuim sa o tratezi la timp. Orice amanare te poate costa atat bani, cat si deteriorari grave ale masinii.
De ce ataca rozatoarele cablurile masinii? La ce semne ar trebui sa fiti atenti? Cum pot opri soriceii sa intre si sa mestece componentele electrice?
Probleme cu cutia de viteze manuala? Masina ta scoate zgomote ciudate si nu mai schimba treptele cum trebuie? Citeste acest articol.
De obicei, o problema cu vibratia motorului nu apare dintr-odata, ci treptat si se accentueaza pe masura ce trece timpul.
HDI, acesta este termenul folosit de grupul Peugeot Citroen pentru a defini o tehnologie turbo-diesel cu un sistem de injectie common-rail.
Cauzele aprinderii martorului airbag pot fi multe, insa cele mai comune ar fi din cauza cablajului sistemului sau a spiralei airbag.
Anvelopele cu profil redus devin din ce in ce mai obisnuite, deoarece producatorii ofera optiuni potrivite clientilor orientati spre performanta.
Ai probleme cu masina? Afla care sunt cele mai comune probleme care pot aparea.
Amestecul de aer si combustibil ramas este fortat sa iasa din cilindru prin supapele de evacuare, in galeria de evacuare si sa iasa prin sistemul de evacuare.
In articol gasiti diferenta dintre benzina si diesel, dar si intre diferitele cifre octanice si cetanice. Iti spunem ce sa alegi, benzina sau diesel.
Dupa cum am mentionat deja, DOHC vine din engleza, de la Double OverHead Cam si se refera la un motor cu doi arbori cu came in chiulasa.
Efectuarea unei revizii si vizita la un service din cand in cand, este vitala pentru a mentine vehiculul in stare de functionare.
Masinile si autovehiculele moderne, mai ales cele destinate transportului de pasageri, SUV-urile si camionetele sunt dotate cu anvelope fara camere.
Tuturor ne place mirosul de masina noua, pe care dorim sa il pastram cat mai mult timp. De cele mai multe ori acest miros nu persista pentru mult timp.
Conducand masina zi de zi risti sa treci prin tot felul de fenomene pe care nu stii exact in ce categorie sa le incadrezi.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login