Probleme cu clapetele swirl la Alfa Romeo?

Aceasta este o problema des intalnita la toate modelele diesel de la Alfa Romeo.

147 1.9 16v Jtd ( 2005-2006 ) are galeria de admisie din aluminiu si clapetele de swirl din plastic, motiv pentru care deseori cedeaza cauzand un mers neliniar al motorului dar si probleme mai mari daca ajungi bucati in motor.

147 1.9 16v Jtd ( 2006- pana la scoaterea din productie ) galeria este din plastic si clapetele din otel inoxidabil care cauzeaza probleme severe motorului.

GT 1.9 16v Jtd ( 2005- jumatatea lui 2006 ) are galerie de admisie din aluminiu cu clapete de plastic. Apare aceesi problema ca la 147.

 

Citeste si despre: cum sa cureti singur supapa EGR

 

 

GT 1.9 16v Jtd ( 2006- pana la scoaterea din productie ) are galerie de admisie din plastic si clapetele din otel, apar probleme majore la motor, in orice varianta.

 

Modelul Alfa Romeo 156 nu a avut niciodata clapete swirl.

 

159 1.9 16v JTD. In primele 6 luni de productie, 159 1.9 16v a avut aceeasi galerie ca 147 1.9 16v. Dupa cele 6 luni, au venit din fabrica cu galerie de plastic si clapete din otel inoxidabil.

 

159 2.4 20v Jtd, pe toata productia, s-au montat galerie de aluminiu si clapete de plastic.

 

Ce sunt mai exact clapetele swirl? Acestea sunt mici placi montate in interiorul galeriei de admisie, chiar inainte de supapele de admisie.

Clapetele efective sunt un pic mai mici decat suportul in care sunt montate, astfel incat permit trecerea aerului chiar si atunci cand sunt inchise. Clapetele sunt fabricate fie din otel inoxidabil sau din plastic, depinde de anul si modelul masinii. 

 

Clapetele sunt controlate de ECU si scopul lor este ca la turatii joase, sa creeze turbulente in interiorul galeriei de admisie, chiar in capatul dinaintea supapei de admisie.

Prin asta, combustia motorului se imbunatateste si masina are cuplu mare si atunci cand este subturata.

Chiar daca galeria de admisie este din plastic sau din aluminiu, aceste clapete swirl vor ceda cu timpul.

Care este pana la urma problema? Clapetele propriu-zise strang cu timpul reziduri si ulei de la valva EGR si tot adunandu-se, ele se ingroasa pana ajung sa loveasca peretii galeriei. In acest punct se indoaie si motorul nu va mai merge lin si nici in parametrii.

Dupa acest punct vine momentul cand clapetele se rup si ajung in motor, este singurul loc unde pot ajunge dupa ce se desprind.

Clapeta poate bloca supapa de admisie si in punctul asta pistonul va lovi supapa si se va sparge sau poate trece de supapa si va crea daune mari capului pistonului.

 

Sfatul nostru este sa eliminati aceste clapete si sa anulati si EGR-ul daca faceti asta. Contrar parerilor, consumul masinii voastra va si scadea putin.

 

 

Citeste si despre: galeria de admisie pierde vid

 

 

Sursa foto: autolusso.co.uk, x8r.co.uk

Lasa un comentariu

Pentru a lasa un comentariu trebuie sa fii autentificat(a).

Autentificare

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!

Alte articole recomandate