Probleme cu clapetele swirl la Alfa Romeo?

Probleme cu clapetele swirl la Alfa Romeo?

Aceasta este o problema des intalnita la toate modelele diesel de la Alfa Romeo.

147 1.9 16v Jtd ( 2005-2006 ) are galeria de admisie din aluminiu si clapetele de swirl din plastic, motiv pentru care deseori cedeaza cauzand un mers neliniar al motorului dar si probleme mai mari daca ajungi bucati in motor.

147 1.9 16v Jtd ( 2006- pana la scoaterea din productie ) galeria este din plastic si clapetele din otel inoxidabil care cauzeaza probleme severe motorului.

GT 1.9 16v Jtd ( 2005- jumatatea lui 2006 ) are galerie de admisie din aluminiu cu clapete de plastic. Apare aceesi problema ca la 147.

Citeste si despre: cum sa cureti singur supapa EGR

GT 1.9 16v Jtd ( 2006- pana la scoaterea din productie ) are galerie de admisie din plastic si clapetele din otel, apar probleme majore la motor, in orice varianta.

Modelul Alfa Romeo 156 nu a avut niciodata clapete swirl.

159 1.9 16v JTD. In primele 6 luni de productie, 159 1.9 16v a avut aceeasi galerie ca 147 1.9 16v. Dupa cele 6 luni, au venit din fabrica cu galerie de plastic si clapete din otel inoxidabil.

159 2.4 20v Jtd, pe toata productia, s-au montat galerie de aluminiu si clapete de plastic.

Ce sunt mai exact clapetele swirl? Acestea sunt mici placi montate in interiorul galeriei de admisie, chiar inainte de supapele de admisie.

Clapetele efective sunt un pic mai mici decat suportul in care sunt montate, astfel incat permit trecerea aerului chiar si atunci cand sunt inchise. Clapetele sunt fabricate fie din otel inoxidabil sau din plastic, depinde de anul si modelul masinii. 

Clapetele sunt controlate de ECU si scopul lor este ca la turatii joase, sa creeze turbulente in interiorul galeriei de admisie, chiar in capatul dinaintea supapei de admisie.

Prin asta, combustia motorului se imbunatateste si masina are cuplu mare si atunci cand este subturata.

Chiar daca galeria de admisie este din plastic sau din aluminiu, aceste clapete swirl vor ceda cu timpul.

Care este pana la urma problema? Clapetele propriu-zise strang cu timpul reziduri si ulei de la valva EGR si tot adunandu-se, ele se ingroasa pana ajung sa loveasca peretii galeriei. In acest punct se indoaie si motorul nu va mai merge lin si nici in parametrii.

Dupa acest punct vine momentul cand clapetele se rup si ajung in motor, este singurul loc unde pot ajunge dupa ce se desprind.

Clapeta poate bloca supapa de admisie si in punctul asta pistonul va lovi supapa si se va sparge sau poate trece de supapa si va crea daune mari capului pistonului.

Sfatul nostru este sa eliminati aceste clapete si sa anulati si EGR-ul daca faceti asta. Contrar parerilor, consumul masinii voastra va si scadea putin.

Citeste si despre: galeria de admisie pierde vid

Sursa foto: autolusso.co.uk, x8r.co.uk

Articole similare
Probleme la cutie automata cu comutatorul N sau Neutru

Probleme la cutie automata cu comutatorul N sau Neutru

Probleme sau oscilatii pot aparea in momentul in care stationezi si pui masina in ralanti, pozitia neutru a schimbatorului de viteze.

Probleme cu sistemul de franare

Probleme cu sistemul de franare

Anumite simptome ale masinii iti vor spune ca franele trebuie inlocuite. Cele mai comune dintre acestea sunt martorul de frana si scartaitul franei.

Probleme cu garnitura de chiulasa?

Probleme cu garnitura de chiulasa?

In momentul in care va confruntati cu probleme ale garniturii de chiulasa, primul pas este acela de a merge la mecanicul auto pentru a rezolva problema.

Probleme cu arborii de directie intermediari?

Probleme cu arborii de directie intermediari?

Un arbore de directie intermediar care este rupt sau deteriorat poate sa cauzeze probleme grave pe drum.

Probleme cu aerul conditionat al masinii?

Probleme cu aerul conditionat al masinii?

In acest articol vei afla care sunt cauzele obisnuite ale intreruperii in functionare ale incalzirii sau aerului conditionat.

Masina nu porneste. Probleme cu demarorul?

Masina nu porneste. Probleme cu demarorul?

Folositi un starter sau puteti chiar sa va indreptati spre cabluri jumper ca sa porniti masina, iar astfel veti depista daca problema provine de la baterie.

Probleme care au legatura cu transmisia masinii

Probleme care au legatura cu transmisia masinii

Orice problema legata de transmisie face parte din acea categorie de probleme care se vor vedea la functionarea corecta a masinii tale.

Simptome probleme la evacuarea masinii

Simptome probleme la evacuarea masinii

Ce se intampla atunci cand evacuarea masinii nu se mai aude ca inainte? Vezi ce probleme ascunse poate avea masina ta in acest caz.

Masina nu mai porneste. Ai probleme cu bateria sau cu alternatorul?

Masina nu mai porneste. Ai probleme cu bateria sau cu alternatorul?

Ce se intampla cand bateria sau alternatorul masinii nu mai functioneaza? Care sunt simptomele cand se defecteaza?

Probleme care cauzeaza vibratii la motor

Probleme care cauzeaza vibratii la motor

Cele mai frecvente 5 cauze care pot determina aparitia de vibratii la nivelul motorului si al caroseriei.

Simptomele unei cutii de viteze automata cu probleme

Simptomele unei cutii de viteze automata cu probleme

In principiu, acestea sunt cauzele prin care va puteti da seama ca exista o problema cu transmisia automata a masinii dumneavoastra.

Probleme cu bateria? Cum sa ii dai curent?

Probleme cu bateria? Cum sa ii dai curent?

Ai ramas fara baterie? Masina nu mai porneste? Afla cum trebuie sa folosesti cablul auto cu clesti pentru a primi curent de la o alta masina.

Probleme cu modulul de comanda a sistemului ABS

Probleme cu modulul de comanda a sistemului ABS

Modulul de comanda a sistemului ABS, lucreaza pentru a preveni blocarea rotilor in timp ce conduceti.

Probleme cu transmisia: Reparatii ale cutiei de viteze automate

Probleme cu transmisia: Reparatii ale cutiei de viteze automate

Vi s-a intamplat vreodata sa simtiti ca masina dumneavoastra intra mult mai greu in viteze decat o facea de obicei, sau chiar sa nu intre in viteza?

Mici probleme ce pot aparea la motoarele vechi

Mici probleme ce pot aparea la motoarele vechi

Masinile vechi necesita atentie in cazul in care intampinam dificultati la pornire, cand avem de-a face cu o pierdere a puterii sau cu fenomenul de rateu.

Probleme comune la DSG-ul in 6 trepte

Probleme comune la DSG-ul in 6 trepte

Indiferent care este problema aparuta la DSG, te sfatuim sa o tratezi la timp. Orice amanare te poate costa atat bani, cat si deteriorari grave ale masinii.

Probleme cu rozatoarele? Au ajuns sa manance firele masinii?

Probleme cu rozatoarele? Au ajuns sa manance firele masinii?

De ce ataca rozatoarele cablurile masinii? La ce semne ar trebui sa fiti atenti? Cum pot opri soriceii sa intre si sa mestece componentele electrice?

Probleme ale transmisiei manuale

Probleme ale transmisiei manuale

Probleme cu cutia de viteze manuala? Masina ta scoate zgomote ciudate si nu mai schimba treptele cum trebuie? Citeste acest articol.

Cum sa diagnostichezi si sa repari o problema cu vibratiile aparute la motor?

Cum sa diagnostichezi si sa repari o problema cu vibratiile aparute la motor?

De obicei, o problema cu vibratia motorului nu apare dintr-odata, ci treptat si se accentueaza pe masura ce trece timpul.

1.6 HDI probleme si intretinere

1.6 HDI probleme si intretinere

HDI, acesta este termenul folosit de grupul Peugeot Citroen pentru a defini o tehnologie turbo-diesel cu un sistem de injectie common-rail.

Cum sa stergi martorul de la Airbag - Cu sau fara tester

Cum sa stergi martorul de la Airbag - Cu sau fara tester

Cauzele aprinderii martorului airbag pot fi multe, insa cele mai comune ar fi din cauza cablajului sistemului sau a spiralei airbag.

Sunt cauciucurile cu profil redus mai predispuse la explozie sau la a fi gaurite?

Sunt cauciucurile cu profil redus mai predispuse la explozie sau la a fi gaurite?

Anvelopele cu profil redus devin din ce in ce mai obisnuite, deoarece producatorii ofera optiuni potrivite clientilor orientati spre performanta.

Top 12 cele mai comune probleme auto

Top 12 cele mai comune probleme auto

Ai probleme cu masina? Afla care sunt cele mai comune probleme care pot aparea.

Despre sistemul cu dubla evacuare

Despre sistemul cu dubla evacuare

Amestecul de aer si combustibil ramas este fortat sa iasa din cilindru prin supapele de evacuare, in galeria de evacuare si sa iasa prin sistemul de evacuare.

Tu cu ce combustibil alimentezi?

Tu cu ce combustibil alimentezi?

In articol gasiti diferenta dintre benzina si diesel, dar si intre diferitele cifre octanice si cetanice. Iti spunem ce sa alegi, benzina sau diesel.

Totul despre arborele cu came

Totul despre arborele cu came

Dupa cum am mentionat deja, DOHC vine din engleza, de la Double OverHead Cam si se refera la un motor cu doi arbori cu came in chiulasa.

Top 12 cele mai frecvente probleme ale masinii

Top 12 cele mai frecvente probleme ale masinii

Efectuarea unei revizii si vizita la un service din cand in cand, este vitala pentru a mentine vehiculul in stare de functionare.

Despre anvelopele cu camera de aer

Despre anvelopele cu camera de aer

Masinile si autovehiculele moderne, mai ales cele destinate transportului de pasageri, SUV-urile si camionetele sunt dotate cu anvelope fara camere.

Sase probleme auto si mirosurile care le semnalizeaza

Sase probleme auto si mirosurile care le semnalizeaza

Tuturor ne place mirosul de masina noua, pe care dorim sa il pastram cat mai mult timp. De cele mai multe ori acest miros nu persista pentru mult timp.

Vibratii la motor?

Vibratii la motor?

Conducand masina zi de zi risti sa treci prin tot felul de fenomene pe care nu stii exact in ce categorie sa le incadrezi.