Releu ventilator auto defect

Releu ventilator auto defect

In cazul in care motorul ventilatorului nu porneste, sigurantele sunt arse sau releele sunt topite, s-ar putea sa fie nevoie sa schimbi releul ventilatorului. Releul de la nivelul ventilatorului este un comutator electric care are rolul de a furniza energia necesara motorului ventilatorului. Acest motor are rolul de a favoriza circulatia aerului prin gaurile de aerisire ale sistemului AC al masinii

Daca aceasta componenta nu functioneaza, sistemul de aer conditionat nu va functiona si nu va permite racirea sau incalzirea aerului din masina. Acest releu are rolul de a controla alimentarea cu curent a motorului ventilatorului prin comutare din deschis in inchis si invers.

Ca orice componenta intens folosita, si acest releu se poate defecta in timp. Atunci cand incep sa apara probleme, vom fi de obicei avertizati prin intermediul unor modificari survenite in functionarea normala a masinii noastre.

Citeste si despre: radiatorul masinii este defect

Motorul ventilatorului nu pare sa functioneze

Un prim semn ca acest releu s-a defectat este reprezentat de lipsa de functionare a motorului acestui ventilator. Releul are rolul de a inchide si deschide circuitul care permite trecerea curentului electric inspre motor. Cand acest releu nu functioneaza, curentul nu ajunge la motor, prin urmare ventilatorul nu poate functiona. 

Sigurantele sunt arse

Un alt prim semn care ne poate duce cu gandul la o defectiune la nivelul releului este prezenta de sigurante arse. Daca releul s-a defectat, acesta nu mai poate controla si distribui corect energia la nivelul circuitului, ceea ce poate determina arderea acestor sigurante.

In cazul in care apar variatii foarte mari sau curenti excesivi de la nivelul releului, acestea vor fi urmate invariabil de arderea sigurantelor, ca masura preventiva.

Topirea releului

O alta cauza posibila care poate determina nefunctionarea ventilatorului este topirea releului. Fiind piese expuse unor sarcini electrice crescute, aceste componente pot dezvolta temperaturi crescute in anumite situatii.

Uneori, acestea se pot incinge pana cand invelisul exterior, dar si componentele localizate la interior se vor topi, determinand uneori probleme si la nivelul panoului de siguranta.

Un releu care nu functioneaza la parametri corecti sau care s-a defectat nu va mai permite sistemului de AC sa functioneze, deci alimentarea cu aer cald si rece a autovehiculului va deveni imposibila.

In cazul in care suspectezi o problema, este bine sa verifici din timp starea sistemului de AC pentru a te bucura din plin de sistemul de incalzire si climatizare al masinii tale.

Citeste si despre: cum se goleste sistemul de racire al masinii

Sursa foto: youtube.com, imgur.com

Articole similare
Despre lichidul de frana: DOT3 versus DOT4

Despre lichidul de frana: DOT3 versus DOT4

S-ar putea sa va intrebati de ce lichidul de frana Dot 3 nu a fost inlocuit in totalitate cu lichidul de frana Dot 4, daca cel din urma este mult mai bun

Cod eroare OBD2  P0212– Defectiune Circuit Injector-Cilindrul 12

Cod eroare OBD2 P0212– Defectiune Circuit Injector-Cilindrul 12

PCM a detectat o tensiune in circuitul injector de combustibil (pentru injectorul de combustibil din cilindrul 12) care nu e in conformitate cu valoarea de referinta a producatorului.

Bateria masinii este pe terminate?

Bateria masinii este pe terminate?

Ce poate duce la moartea bateriei masinii chiar si in momentul in care aceasta nu este activa si nu functioneaza?

Cod eroare OBD2 P0742

Cod eroare OBD2 P0742

Acest cod se refera la eroarea circuitului ambreiajului convertizorului de cuplu - circuit blocat.