Remapare ECU si Stage 1

Remapare ECU si Stage 1

Pasionatii de masini cauta intotdeauna modalitati de a-si face masinile mai rapide. Inainte de a incepe sa cheltuiti bani pentru o gramada de piese de performanta, poate ar trebui mai intai sa va ganditi la o remaparea ECU sau un chiptuning.

 

Exista destul de mult potential in masinile din fabrica care poate fi deblocat doar printr-un chiptuning. Acest castig este mult mai proeminent in ultima generatie de masini turbo, deoarece valoarea turbo boost-ului poate fi crescuta cu usurinta.

In prezent, aproape toate masinile moderne au un ECU (unitatea de comanda a motorului) care controleaza modul in care se comporta motorul. Ganditi-va la acesta ca la un computer care are un software pentru a utiliza un motor. Acest software este, de asemenea, numit harta (set de instructiuni scrise in ECU).

Producatorii de masini realizeaza aceasta harta tinand cont de fiabilitate, de normele de emisie, de manevrabilitate si de calitatea combustibilului. Acest lucru inseamna adesea ca aceste harti ale ECU sunt destul de conservatoare si se poate extrage mult mai multa putere din acelasi motor prin incarcarea unei noi harti. Acest proces de incarcare a unei noi harti pe ECU se numeste remapare.

 

Nu exista un procent fix care poate fi castigat printr-o remapare, deoarece unele motoare au mai mult potential decat altele.

Pasionatii de masini se incrunta pentru ca o masina turbo nu suna bine, puterea de alimentare nu este liniara. Cu toate acestea, masinile cu turbocompresie sunt o binecuvantare pentru cineva care cauta sa-si "tuneze" masina. O masina cu turbo, poate incepe sa produca cu aproximativ 25% mai multa putere doar cu un ECU tuning cu harta Stage 1.

Pentru majoritatea companiilor de tuning, Stage 1 nu necesita nicio parte suplimentara de performanta. Etapa 2, Etapa 3 si Etapa 4 necesita piese suplimentare, precum un intercooler, colector de admisie, filtru de aer, etc. 

De exemplu, unii specialisti in tuning spun ca un Stage 1 la Skoda Octavia RS 2018 (230 CP si 350 Nm) poate produce 313-330 CP de putere si 434-488 Nm.

 

Din experienta noastra masinile VAG (Volkswagen, Audi, Skoda, Porsche, SEAT etc) au un mare potential de remapare. Daca sunteti interesati nu ezitati sa ne contactati pentru a afla mai multe detalii despre un tuning auto.

Articole similare
Cum functioneaza frana cu tambur si saboti?

Cum functioneaza frana cu tambur si saboti?

Exista doua tipuri de sisteme de franare, sistemul de franare cu disc si sistemul de franare cu tamburi.

Despre motorul VW 2.0 TSI/TFSI EA888

Despre motorul VW 2.0 TSI/TFSI EA888

VW 2.0 TSI / TFSI EA888 este un motor de 2.0 litri cu patru cilindri pe benzina, bazat pe seria 1.8A TSI / TFSI din seria EA888.

Care este diferenta dintre cuplu si cai putere?

Care este diferenta dintre cuplu si cai putere?

Unii considera ca masina lor este mai rapida pentru ca are mai multi cai putere, altii striga din varful dealului: cuplul este cel mai important.

Ce este sistemul de spalare faruri si ce face?

Ce este sistemul de spalare faruri si ce face?

Sistemul automat de spalare faruri este o optiune pe care masina ta trebuie sa o aiba.

Totul despre Tiptronic

Totul despre Tiptronic

Cum sa faca sa aduca „feeling-ul” si la masinile cu transmisie automata? Raspunsul a venit sub forma unei tehnologii inovative, numita transmisia Tiptronic.

Cum sa cresti puterea masinii?

Cum sa cresti puterea masinii?

Economia de combustibil, manevrabilitatea, stabilitatea si cel mai important, puterea motorului.

Servodirectie: Ce este servodirectia si ce face?

Servodirectie: Ce este servodirectia si ce face?

Afla de la dailydriven care sunt semnele si simptomele unei servodirectii pe cale sa se defecteze. Reparatii si sfaturi de intretinere.

Ce salarii au pilotii de Formula 1 pe an

Ce salarii au pilotii de Formula 1 pe an

In Formula 1 avem 10 echipe cu cate 2 piloti fiecare, mai jos salariile acestora:

Ce este Limp Mode?

Ce este Limp Mode?

Masina a intrat in limp mode? Nu mai accelereaza sau chiar nu mai porneste? Afla de ce intampla asta si ce probleme are masina ta.

Bara stabilizatoare: Ce este bara stabilizatoare si ce face?

Bara stabilizatoare: Ce este bara stabilizatoare si ce face?

Bara stabilizatoare incearca sa tina masina perfect dreapta in curba mutand forta de balansare de pe o parte pe cealalta.

Tot ce trebuie sa stii despre garnitura galeriei de admisie

Tot ce trebuie sa stii despre garnitura galeriei de admisie

Ce face galeria de admisie? Simptomele unei garnituri de galerie de admisie pe cale sa se defecteze?

Cod eroare OBD2  P0201 – Defectiune Circuit Injector-Cilindrul 1

Cod eroare OBD2 P0201 – Defectiune Circuit Injector-Cilindrul 1

PCM a detectat o tensiune in circuitul injector de combustibil (pentru injectorul de combustibil din cilindrul 1) care nu e in conformitate cu valoarea de referinta a producatorului.

Senzor de presiune in galerie, MAP: Simptome, rol si localizare

Senzor de presiune in galerie, MAP: Simptome, rol si localizare

Senzorul de presiune al colectorului, cunoscut si sub denumirea de senzor de presiune absoluta, este parte integranta a sistemului motorului vehiculului.

Totul despre discul si kit-ul de ambreiaj

Totul despre discul si kit-ul de ambreiaj

Kit-ul de ambreiaj este compus din mai multe piese si anume, discul de ambreiaj, volantul, rulmentul si placa de presiune.

Semne ca masina necesita revizie si schimb de ulei

Semne ca masina necesita revizie si schimb de ulei

Fiecare masina are nevoie de schimburi de ulei si de revizii. Uleiul este esential pentru lubrifierea si racirea componentelor metalice ale motorului.

Verde intermitent la semafor - Esti obligat sa eliberezi banda 1?

Verde intermitent la semafor - Esti obligat sa eliberezi banda 1?

Daca marcajul atribuit primei benzi permite si deplasarea in directia inainte, conducatorii auto au dreptul de a o folosi.

Care este diferenta dintre PCM si ECM?

Care este diferenta dintre PCM si ECM?

Am scris mult despre PCM si ECM si probabil ati auzit si in alta parte despre cele doua componente care sunt vitale intr-un vehicul.

Ce este controlul tractiunii si cum functioneaza

Ce este controlul tractiunii si cum functioneaza

Controlul tractiunii este un sistem de siguranta al masinii, al carui scop este sa ajute mareasca aderenta anvelopelor pe suprafetele cu tractiune scazuta.

Senzor coloana de directie: ce este si defectiuni comune

Senzor coloana de directie: ce este si defectiuni comune

Senzorul coloana de directie are rolul de a evalua stabilitatea si tractiunea autoturismului.

Cum iti dai seama ca ambreiajul masinii tale este pe cale sa cedeze?

Cum iti dai seama ca ambreiajul masinii tale este pe cale sa cedeze?

Iata cateva sfaturi despre cum sa prelungesti viata ambreiajului: nu abuza ambreiajul, nu trebuie sa il apesi de fiecare data cand franezi.

Caseta directie: Ce este si ce face?

Caseta directie: Ce este si ce face?

Afla de la noi care sunt simptomele unei casete de directie pe cale sa cedeze si cum sa rezolvi problema unei casete de directie defecte.

Martor airbag aprins in bord?

Martor airbag aprins in bord?

Este important sa remediati orice problema legata de sistemul airbag, deoarece airbag-urile va salveaza viata in caz de accident.

Benzina normala versus benzina premium: Care este diferenta?

Benzina normala versus benzina premium: Care este diferenta?

Cand vine vorba despre benzina, exista doua tipuri de combustibil pe care il putem cumpara in Romania, benzina de 95 si de 99. Care din ele merita?

Bujie: Ce este bujia si ce face?

Bujie: Ce este bujia si ce face?

O sa enumeram cateva simptome care apar atunci cand bujia sau bujiile sunt pe cale sa cedeze. Sfaturi pentru repararea bujiilor.

Ce este senzorul pedalei de acceleratie si ce face?

Ce este senzorul pedalei de acceleratie si ce face?

Senzorul calculeaza tot timpul procentul de apasare al pedalei, transmitand motorului intentia soferului. La masinile care au mai multe moduri de condus acest senzor este foarte important.

Cum functioneaza frana de motor?

Cum functioneaza frana de motor?

A schimba treapta de viteza din superioara in inferioara ajuta enorm masina la decelerare.

Pompa combustibil: Ce este si ce face?

Pompa combustibil: Ce este si ce face?

Exista mai multe pompe de combustibil: cu diafragma, cu piston, pompe electrice submersibile sau pompe antrenate pneumatic.

Opel Corsa C (2000 – 2006) pareri si probleme comune

Opel Corsa C (2000 – 2006) pareri si probleme comune

Opel Corsa este o masina supermini proiectata si produsa de producatorul german de automobile Opel inca din 1982.

Volvo V50 (2004 – 2012) pareri si probleme comune

Volvo V50 (2004 – 2012) pareri si probleme comune

Volvo Cars a prezentat Volvo V50 la Salonul Auto de la Bologna in 2003 ca ​​versiune break a masinii de familie mici Volvo S40.