BMW 840d Gran Coupe xDrive - Review

bmw-840d-gran-coupe-xdrive
bmw-840d-gran-coupe-xdrive
bmw-840d-gran-coupe-xdrive
bmw-840d-gran-coupe-xdrive
bmw-840d-gran-coupe-xdrive
bmw-840d-gran-coupe-xdrive
bmw-840d-gran-coupe-xdrive
bmw-840d-gran-coupe-xdrive
bmw-840d-gran-coupe-xdrive
bmw-840d-gran-coupe-xdrive
Rating
Acest rating este stabilit in urma unor teste amanuntie realizate de expertii nostri.
Ne place
  • Culoarea
  • Tractiunea integrala
  • Sistemul de sunet
Nu ne place
  • Spatiu limitat in spate
  • Centurile M
  • Jantele
# Introducere

BMW 840d Gran Coupe xDrive – inconfundabil

Multe lucruri pot fi spuse despre masinile pe care le gasim in Romania disponibile pentru achizitie, insa numai cateva modele sunt capabile sa-ti ofere experiente cu adevarat senzoriale. Exista cateva exemplare care iti transforma viziunea cu privire la mobilitate si iti redau fascinatia, iti stimuleaza curiozitatea si te traspun intr-o cu totul alta dimensiune a sofatului. Unul dintre aceste automobile de exceptie este si noul Seria 8 Gran Coupe (G16) sau BMW 840d Gran Coupe xDrive. Si, da, spun aceste lucruri despre o masina propulsata de un motor caruia ii place motorina. Parcurgand cu rabdare aceasta experienta pana la capat veti afla de ce. Continuati alaturi de mine!

L-am intalnit pentru prima data in cadrul unui eveniment din Bucuresti, unde arta, pasiunea pentru explorare, curajul de a experimenta luxul contemporan si dorinta de a conserva originile maretiei industriale romanesti se imbinau intr-o atmosfera unica. Atentia iti era impartita intr-atat de multe locuri, incat nu mai stiai la ce sa fii atent. Toate elementele, insa, au reusit sa creioneze un final de exceptie: momentul dezvelirii noului Seria 8 Gran Coupe pentru prima data in Romania.

Cu toate ca m-am lasat vrajit de intreaga poveste care se invartea in jurul unui punct culminant asteptat atat de presa, cat si de potentiali clienti, n-am uitat ca trebuie sa testez pe bune masina pentru a va oferi o experienta nealterata de prea multa subiectivitate.

Zis si facut.

In urmatoarele randuri vom afla tot ceea ce am reusit si eu sa descopar despre BMW 840d Gran Coupe xDrive.

Inainte sa intram in analizarea acestei masini, ar fi bine sa privim putin in trecut pentru a-i intelege existenta. BMW a mai avut in gama sa acum aproximativ doua decenii in urma Seria 8, insa era putin diferit fata de ceea ce vedeti dumneavoastra acum aici. Cu faruri pop-up, forma coupe si un motor V12 conectat la o cutie manuala in sase rapoarte, automobilul era capabil sa ofere suficienta putere pentru a fi un varf dorit de pasionatii de masini potente si aratoase. Seria 8 (E31) s-a aflat timp de noua ani in productie. In acest timp s-a evidentiat ca un model de referinta in istoria coupe-urilor BMW care dateaza inca din anii ’30. Cu un design curat, automobilul a lansat o provocare celor mai elegante coupe-uri sport din lume printr-un concept caracterizat de eleganta, atribute de performanta impresionante, o varietate de inovatii si exclusivitate. BMW 850i, prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt din 1989, a reprezentat o demonstratie a experientei in dezvoltare pe care o detinea constructorul auto din Munchen, dezvaluind nu doar noul limbaj de design revolutionar, ci si o serie inegalabila de detalii tehnologice care isi faceau debutul in industria auto. Designul caroseriei cu forma de pana era evidentiat, in principal, de capota lunga in coborare (care ascundea farurile retractabile), liniile cursive, absenta montantilor B si un spate taiat drept - toate acestea etalau dinamica si farmecul noului coupe.

Mai mult, BMW 850i a urmat sedanului de lux BMW 750i, lansat cu doi ani inainte, ca al doilea automobil german cu motor V12 din perioada postbelica. Propulsorul de 5,0 litri dezvolta 220 kW/300 CP si un cuplu maxim de 450 Nm, astfel ca modelul cu 2+2 locuri si o masa de 1.790 kg accelera de la 0 la 100 km/h in 6,8 secunde. Construirea acestuia a fost intrerupta in 1999 pentru ca din 2018 sa revina in portofoliul marcii bavareze.

Din 2019, varianta Gran Coupe (G16) a noului Seria 8 a fost disponibila si in tara noastra, asadar acum vi-l prezentam testat pe drumurile noastre. Este de neratat!

BMW 840d Seria 8 Gran Coupe

Am bucuria de a va expune experienta pe care am avut-o cu noul BMW Seria 8 Gran Coupe cu motorizare 40d despre care veti afla totul mai jos. Este varful de gama al BMW alaturi de Seria 7 si X7, asadar deja putem intui promisiunea adresata celor interesati prin care arata ca poate oferi tot ce e mai bun din Bavaria (mai exact Dingolfing, locul din care pleaca fiecare nou Seria 8). Chiar daca masina noastra de test a fost un model diesel, va invit sa parcurgeti alaturi de mine intreaga poveste si veti descoperi, sper eu, ca acest tip de combustibil va mai ramane pentru minimum 10 ani de acum incolo langa noi. Sunt suficiente motive pro si prea putine contra, chiar si atunci cand vorbim de emisii.

Pornim!

BMW 840d Gran Coupe xDrive – seducator

„BMW Seria 8 Gran Coupe reprezinta fascinatia automobilului in cea mai exclusivista si sportiva forma a sa. Este locul unde dinamica extraordinara intalneste luxul modern“, ne spune Domagoj Dukec, presedintele departamentului de Design al BMW.

Privindu-l in realitate… Nu prea poti sa-l contrazici!

Din fata, noul Seria 8 Gran Coupe arata ca un reprezentant de seama al marcii al carui sigiliu il poarte cu mandrie. Regasesti nuante de sportivitate, putin agresivitate, linii clare si masculine, decupari curajoase si forme care se afla la marginea senzualitatii. Aceste trasaturi principale remarcabile la un prim contact mai aprofundat sunt accentuate si de culoarea masinii testate: Rosu Aventurine (2.511 euro cu TVA). Reuseste sa complementeze neasteptat de bine automobilul si-l ridica intr-un fel misterios aproape la rangul de arta pe patru roti. Nu exagerez deloc. Priviti cu atentie fotografiile.

Farurile Laserlights specifice modelului acesta sunt un alt element caracteristic „8-ului“ si-i confera, pe langa utilitatea vizibilitatii, un plus important la capitolul impozanta. Desi vorbim de un automobil cu o forma alungita si mai apropiat de sosea, nu vei fi niciodata uitat de partenerii de drum. Te vor zari cu siguranta.

Grila in negru lucios (parte din pachetul M Sport Technic) are o marime ideala, potrivita si ma bucur ca este asa. Aceasta are un rol important in cladirea identitatii bavareze a automobilului si mentine rinchii „sanatosi“ prin pastrarea lor la o dimensiune care va duce doar la vorbe de lauda si nu va crea dispute.

BMW 840d Seria 8 Gran Coupe

Decupajele din bara fata sunt la fel de importante precum restul elementelor de design exterior, intrucat stabilesc faptul ca acest autovehicul nu este doar o alta „salupa“ de lux, ci un mijloc de transport premium care deriva din motorsport si are toata capacitatea de a fi un rival greu de batut pentru multe din masinile din Romania. E de necontestat faptul ca oriunde ar merge, aceasta masina va fi admirata, iar cand va fi vizibila in oglinda retrovizoarea… I se va face loc sa treaca, nu pentru ca e un rege al vitezei, ci pentru ca e o lucrare menita a fi sorbita din priviri, admirata de cei mai putini norocosi care nu o au inca.

Culmea, odata ce-ti capteaza atentia… Ai impresia ca si atunci cand e oprita complet, parca s-ar afla in miscare. E un design atat de reusit, incat nu prea am ce sa-i reprosez.

Din lateral, putem observa cel mai bine forma alungita specifica unui model Gran Coupe bavarez. Silueta aceasta iti transmite ca masina iti va fi un real partener de drum, dar iti va da sansa sa ai si mai multa practicalitate. Un astfel de aspect este important pentru cei care doresc sa calatoreasca cu prietenii sau familia si nu vor sa renunte la stil, la o aparitie de exceptie.

Eu, in schimb, am pus ochii pe jantele bicolore din aliaj usor M Double-spoke de 19“. Cred ca nu se potrivesc deloc cu aspectul exterior al lui BMW Seria 8 Gran Coupe xDrive in aceasta culoare si cu pachetul M Sport Technic, indiferent de motorizare. Masina aceasta merita cel putin varianta intunecata tot din aliaj usor M Y Spoke de 20“ Jet Black. Pe de alta parte, ma bucur ca exista atat de multe optiuni de individualizare a masinii. Gusturile nu se discuta si sunt de acord ca fiecare dintre noi priveste altfel combinatiile de culori sau face aceleasi alegeri. La urma urmei, ar fi plictisitor daca am semana unii cu altii prea mult.

Din spate, automobilul ne ofera in „carne si oase“ progresul realizat de bavarezi la capitolul infatisare si ne arata ca o masina noua poate fi un succes total, din orice punct de vedere privesti. Silueta usor identificabila, prestigiul premium specific varfurilor marcii imediat remarcabil si designul agresivo-futuristic impreuna cu partile laterale putin amplificate construiesc un fizic care reprezinta incredibil de bine esenta automotive bavareza.

BMW Seria 8 840d Gran Coupe

Acel mini-spoiler integrat, sigla care pare a fi tinuta in tensiune de farurile care o flancheaza, spatiile dedicate circularii aerului si jumatatea de trapez care se conecteaza cu marginile care injumatatesc farurile pentru a crea acces mai facil in portbagaj sunt doar cateva dintre detaliile care contribuie la atractivitatea acestei masini. Pe scurt, imi place tare-tare mult modul in care arata si sunt curios de parerea voastra. Daca simtiti c-ar fi putut sa faca ceva mai bine, va rog sa imi spuneti. Eu va ascult oricand. La urma urmei, existam pentru voi!

Per total, BMW Seria 8 Gran Coupe arata exact asa cum ar trebui sa fie orice automobil de lux care tine stindardul marcii pe care o reprezinta: excelent.

Pastram aceste informatii si continuam. Avem o motorizare interesanta de descoperit!

# Performanta

BMW 840d Gran Coupe xDrive – diesel, da!

Asa cum v-am obisnuit pana acum, va ofer cateva date tehnice care sper sa va fie de folos:

  • Lungime: 5,08 m;
  • Latime: 2,13 m;
  • Inaltime: 1,40 m;
  • Ampatament: 3,02 m;
  • Greutate: 1,92 t (fara sofer);
  • Volum portbagaj: 440 l;
  • Capacitate rezervor: 66 l;
  • Motor: 2.993 cmc, 6 cilindri, 4 supape;
  • Putere: 320 CP la 4.400 rpm;
  • Cuplu: 680 Nm de la 1.750 rpm pana la 2.250 rpm;
  • Viteza maxima: 250 km/h;
  • 0-100 km/h: 5,1 s.

Fara sa exagerez, nu cred ca exista ceva mai usor de facut decat a conduce noul Seria 8 Gran Coupe. Este o masina care nu iti provoaca niciun fel de stres. Directia e clara si iti raspunde instant la orice i-ai cere. Motorul diesel de 2993 cmc in 6 cilindri produce 320 de cai putere harnici (680 Nm cuplu) care muncesc fara oprire si iti sunt la dispozitie toti la 4400 rpm.

In oras, masina are un consum normal pentru traficul aglomerat, pornirile si opririle dese: 11 l/100 km. A fost, totusi, placut sa observ cat de usor m-am descurcat cu ea in Bucuresti. Sistemele de asistenta sunt alaturi de tine la orice pas si te ajuta sa scapi de presiunea pe care o simti in momentul in care trebuie sa faci cateva manevre mai complicate sau sa intri in spatii mai ingramadite.

Consumul? 5,2 l/100 km pe distanta pe care am parcurs-o pe A3 in modul Eco Pro. O valoare foarte buna care demonstreaza inca o data ca un automobil diesel este unul dintre cele mai potrivite sisteme de propulsie pentru calatoriile lungi.

Ajuns la munte am resetat din nou calculatorul. In zilele in care am stat in Sinaia am folosit doar modul Comfort si am avut un consum de 8,6 l/100 km.

La intoarcerea in Bucuresti am folosit din nou modul Eco Pro si am obtinut o valoare de 5,4 l/100 km.

N-am folosit modul Sport. Nu pentru ca n-am vrut, ci pentru ca am fost complet multumit de cum s-a comportat masina de-a lungul perioadei in care a fost setata in Comfort. N-am simtit nevoia de mai multa putere sau de o acceleratie mai taioasa. M-am bucurat de timpul petrecut cu aceasta masina si am fost atent la peisaje si am impartasit ganduri cu cei care mi-au fost alaturi.

BMW Seria 8 840d Gran Coupe

Per total, noul Seria 8 Gran Coupe este un automobil executat bine, iar motorizarea diesel isi dovedeste inca o data eficienta. Sunt, totusi, convins ca cei 320 de CP vor putea munci cu drag si spor pentru cei care vor dori sa apese acceleratia putin mai tare. La urma urmei, sa nu uitam ca exista un cuplu de 680 Nm la dispozitia proprietarului!

Valorile de mai sus ne arata ca motorul de 3 litri nu este insetat si stie sa isi foloseasca resursele in mod inteligent, astfel incat tu sa poti obtine si un consum decent. Nu m-as fi asteptat ca o astfel de masina sa stie ce inseamna eficienta, dar iata ca BMW s-a gandit si la asta.

# Interior

BMW 840d Gran Coupe xDrive – ai tot ce vrei

Nu stiu cine s-a gandit c-ar fi bine sa faca o masina alungita in 4 usi si cu locuri confortabile doar pentru 4 persoane, insa a facut o treaba excelenta. Spun acest lucru dintr-un motiv foarte simplu. Inainte de a intra in aceasta lume complicata a masinilor, aveam si eu doua favorite (cum au majoritatea adolescentilor, de altfel): BMW Seria 6 Gran Coupe in Snapper Rocks Blue si Ferrari 458 Speciale Aperta. Cu prima am avut norocul sa ma intalnesc si era aproape in culoare mea preferata. Si aici mi-am trait prima mare dezamagire. E drept ca se spune sa nu-ti intalnesti eroii, insa am fost complet confuz de faptul ca masina la care o visam nu era ceea ce credeam eu. Da, o conduceai fara nicio problema. Era stabila, silentioasa si raspunde la orice “semnal de atac”. Eu, insa, nu incapeam in ea asa cum trebuie. Ba scaunul era nepotrivit, ba nu aveam o pozitie corecta la volan (coatele indoite), ba nu vedeam bine in oglinzi. Totul fusese o harababura in mintea mea, dupa sute de kilometri parcursi. Eu asteptam perfectiunea si… Nu o primisem.

Eu inteleg (acum) ca nu se poate ca masina la care visezi sa fie fix ceea ce ti-ai imaginat, insa am fost atat de dezamagit… Nu ma intelegeti gresit. Masina isi facea excelent treaba si bifa toate sarcinile pe care i le dadeam cu brio, doar ca nu era asa cum ma asteptam eu: perfecta din orice punct de vedere!

De ce am adus Seria 6 in discutie? Ei bine… Pentru ca noul 8 Gran Coupe (G16) m-a intampinat din prima cu tot ce trebuie si-l consider succesorul de drept al modelului pe care eu l-am venerat atat de mult timp. Spatiu, confort, sunet, calitate, liniste, forma si, nu ma asteptam la asta, miros. Acest automobil mi-a corectat toate “durerile” pe care le aveam in legatura cu Seria 6 Gran Coupe si a adaugat mult, mult de tot peste ceea ce eu consideram minusuri. Acest fapt se datoreaza, cred eu, mutarii acestui tip de masina fix in varful lantului trofic bavarian. Se observa faptul ca brandul a aruncat tot ce are mai bun in lupta pentru suprematia in segment si… Nici nu vreau sa ma gandesc la cum e un M8 Competition Gran Coupe! Sunt aproape convins ca are capacitatea de a impresiona peste masura, de a-ti crea un nou loc in inima ta special doar pentru ea. Pana la puritatea M, insa, avem varianta pentru muritori pe care trebuie s-o analizam.

Momentul in care deschizi usa este fantastic, mai ales ca observi si auzi cum se deblocheaza imediat ce te simte ca esti aproape. Seamana cu imbratisarea pe care ti-o ofera o persoana pe care tu o consideri foarte apropiata. Ajungi intr-un timp foarte scurt sa creezi o relatie neasteptat de stransa cu aceasta masina. Daca semanam catusi de putin, atunci acest automobil isi va croi rapid drum inspre cele mai adanci cotloane ale vietii tale.

BMW Seria 8 840d Gran Coupe

Am avut parte de o reala senzatie de ingrijorare, cand am zarit interiorul. Alb. Complet alb (Individual Merino Alb Ivory – 3.690 euro cu TVA). Noroc ca am avut la dispozitie doua covorase negre din cauciuc pe care le-am putut aseza fix in locul celor albe. Vremea nu era una potrivita pentru a ma urca in aceasta masina cu adidasii murdari. Plus ca, materialul din care sunt acestea realizate e prea placut pentru a fi tratat cu atat de multa indiferenta.

Pana la urma, m-am asezat la volan, am lasat portiera sa se inchida singura cu ajutorul Soft-Close (718 euro cu TVA) si am inceput sa explorez ceea ce ne ofera BMW la capitolul varf de gama. Mi-am aranjat rapid scaunul, am ajustat oglinzile si am putut sa-mi pun centura cu convingerea ca sunt pregatit de drum. Totul se intampla cu naturalete, totul e usor. Nimic nu te intimideaza. Nu ai nevoie de ajutor pentru a opera setarile principale ale masinii, desi primul contact cu acest habitaclu poate fi coplesitor prin cantitatea de tehnologie si materialele de lux pe care le intalnesti.

Am pus mana pe volan si m-am bucurat sa ma intalnesc cu varianta „M“. Are o marime ideala, iti place sa iti tii mainile pe el si ai la dispozitie o serie de scurtaturi pe care le vei accesa pentru a te bucura de drumul pe care-l parcurgi cu toata atentia. Aici vei observa pentru prima data controalele care iti vor asigura o experienta de condus semi-autonoma, ceea ce se traduce printr-o nota mai ridicata de confort. Masina poate sa mentina viteza presetata sau s-o ajusteze in functie de limitele legale cu acordul tau, sa mentina distanta fata de vehiculul din fata ta, sa schimbe singura banda prin activarea semnalizarii de catre sofer, sa franeze pana la stop si apoi sa porneasca incet pana la atingerea vitezei stabilite drept limita, sa franeze de urgenta sau sa traga pe dreapta, sa activeze avariile si sa contacteze serviicile de asistenta de urgenta, cand tu nu mai atingi volanul. Da, toate aceste tehnologii sunt la mana ta, la o simpla apasare distanta.

Culmea, in tot acest spatiu de lux si tehnologizat, eu nu am gasit activarea volanului incalzit. Nu neg ca nu e acolo, dar n-am dat de el. E cel putin dubios faptul ca avem scaune ventilate pe Seria 8 Gran Coupe, dar nu volan incalzit. Inca mai am impresia ca n-am gasit eu setarea potrivita.

Plusul de lungime a ampatamentului si deschiderea generoasa a usilor ofera pasagerilor din spate un spatiu pentru picioare fara precedent pentru un coupe BMW – acestia beneficiaza de un acces mai usor ca niciodata, dar retinem ca este destul de limitat. Cu scaunul soferului in pozitia mea de condus, eu nu am stat extraordinar de bine pe bancheta. Cei de pe locurile din spate beneficiaza si de un spatiu la nivelul umerilor si al capului substantial mai mare decat la versiunea cu doua usi a noului BMW Seria 8, astfel ca al doilea rand de locuri este si mai confortabil in timpul calatoriei. De avut in vedere faptul ca G16 este o masina axata pentru familii tinere sau iubitori de drumetii cu prietenii care nu refuza o plimbare cu un model bavarez de exceptie.

Sistemul de climatizare cu control automat pe patru zone si parasolarele electrice pentru geamurile laterale spate si luneta sunt disponibile exclusiv pentru varianta cu patru usi din portofoliul BMW Seria 8.

Lumina ambientala disponibila standard accentueaza liniile orientate spre inainte din interiorul automobilului pentru un efect dramatic.

In aceasta limuzina-coupe nu duci lipsa de nicio dotare, fie ea banala sau de lux. Pentru ca este o masina atat de mare, sistemul de camere pentru parcare iti ofera o imagine 3D, pentru a plasa masina exact unde vrei, iar grafica este extrem de buna. Ampatamentul este mai lung cu aproximativ 20 de cm, ceea ce inseamna ca acum locurile din spate sunt utilizabile. Nu sunt la nivelul unui Seria 7, dar Seria 8 Gran Coupe ofera doar doua locuri posterioare. Chiar daca modelul Gran Coupe este mai mare in fiecare parte fata de Coupe, diferenta de greutate este de doar 70 kg. Asta inseamna ca Seria 8 Gran Coupe este un automobil foarte dinamic.

Ecranul central are capacitate touch, dar eu am descoperit ca folosirea joystick-ului este mult mai placuta si mai rapida decat daca as sta eu cu degetul incontinuu pe ecran. iDrive 7 preia ce a avut mai bun iDrive 6 si reuseste sa ramana cel mai bun sistem de infotainment de pe piata. Avand in vedere serviciile de conectivitate precum Concierge si aplicatiile integrate ca RTTI (Real Time Traffic Information), e mai clar ca niciodata ca gasesti tot ce-ti trebuie la bord. Nici macar aplicatiile de informatii din trafic nu mai sunt necesare.

Elementele din sticla prelucrata fin contribuie la accentuarea luxului din acest interior si ofera un caracater exclusivist masinii. Nu e ceva de care ai nevoie, dar e un lucru fain de avut. Ai ce sa le prezinti cunoscutilor sau, cine stie, poate chiar te va face sa te simti mai bine ca e acolo.

Sistemul de sunet Bowers&Wilkins este absolut fantastic. Suna impecabil in varianta standard, dar il poti ajusta astfel incat sa corespunda pretentiilor tale. Costa 5.791 de euro cu TVA, insa calitatea unei experiente auditive a unei piese in format .flac este de domeniul fantasticului.

BMW 840d Seria 8 Gran Coupe

De departe, insa, cel mai fain accesoriu a fost trapa sectionata care poate fi deschisa in fata, dar e fixa in spate. Inunda cu lumina habitaclul si deschide calea catre noi perspective. Isi merita toti cei 2.153 de euro cu TVA.

Doua lucruri mi-au lipsit din aceasta masina: suporturile pentru pahare temperate si masajul in scaune. Daca erau bifate si acestea, aveam si jantele negere… Atunci aceasta masina era absolut impecabila!

Acum sa vedem cum se traduce in cifre si-n experienta toate aceste plusuri exprimate pana acum!

# Cost

BMW 840d Gran Coupe xDrive – cost si concluzii

Modelul pe care vi l-am prezentat mai sus costa 133.322 euro cu TVA inclus, dar pretul de baza este de 99.722 de euro cu TVA inclus. In aceasta suma sunt incluse o multime de optiuni, dintre care amintesc:

  • Integral Active Steering;
  • Acces Confort;
  • Cheie cu display;
  • BMW ConnectedDrive;
  • Incarcare wireless telefon mobil;
  • Live Cockpit Professional;
  • Soft Close;
  • Sistem franare M Sport;
  • Scaune multifunctionale fata;
  • Scaune ventilate fata;
  • Pachet M Aerodinamic;
  • Parbriz izolat termic;
  • Aer conditionat in 4 zone;
  • Geamuri fumurii spate;
  • Ornamente CraftedClarity;
  • Faruri Laserlight;
  • Sistem de sunet B&W.

Automobilul reuseste sa incapsuleze esenta marcii si o duce mai departe cu mandrie.

Tine doar de tine ce iti doresti in materie de transport. Cert e ca Seria 8 merita incercat, iar culorile mai indraznete din gama Individual merita explorate.

BMW 840d Seria 8 Gran Coupe

Iti multumesc pentru ca ai fost alaturi de noi si in aceasta aventura!

Pe curand!

Fotografiile au fost realizate de Gabriel Preda exclusiv pentru DailyDriven.ro!