Parere posesori Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 150 cp
Afla direct de la posesori tot ce ai nevoie sa stii. Mai jos, gasesti un chestionar in care am intrebat mai multi posesori de Alfa Romeo 159 1.9 JTDM (150) cum este sa detina si sa conduca zi de zi acest model fabricat intre anii 2006 - 2011. Tot ei ne spun de ce au facut aceasta alegere, de unde au achizitionat masina, ce le place si mai ales ce le displace la autoturismul pe care il detin.
Gasesti informatii despre cat costa piesele, cat consuma, cat costa intretinerea, cat de confortabil si mai ales cat de fiabil este Alfa Romeo 159 1.9 JTDM (150).
Posesorii ne spun ce probleme tehnice au intalnit, ne dau detalii despre motorizare si chiar si cateva sfaturi de achizitie, toate astea pentru a te ajuta pe tine sa aflii cat mai multe detalii despre masina pe care ti-o doresti. Nu trebuie sa detii acest model pentru a afla ce probleme pot aparea cu timpul si cat de des trebuie sa ii faci revizia.
DailyDriven ofera pareri reale despre masini, venite direct de la posesori reali, de la cei care le-au patit si testat pe toate cu adevarat si te ajuta pe tine intr-un final sa alegi masina potrivita pentru tine.
# Costuri Intretinere
Cat costa intretinerea pe an?
800-900 Ron.
In functie de cati km faci, la mine costa undeva la 3000 lei.
2000-3000.
Depinde de km si cum o folosesti.
Considerand ca schimb uleiul de 2 ori pe an in cel mai rau caz, ar fi 1000 de lei pe schimb incluzand placute, iar distributia in jur de 1000.
Intretinerea este putin cam costisitoare. Tinand cont si de infrasturctura Bucurestiului cu multe gropi si linii de tramvai. Intretineerea este intre 1000-1500 de euro pe an.
Uleiul cu filtre, probabil si vreun bec ars, in jur de 300 lei.
Nu mai mult decat in cazul unei Dacii Duster. Revizia anuala in cazul acestei masini este in jur de 6-700 de lei, in functie de ce piese folosesti (pe mine m-a costat ultima oara revizia cam 630 de lei, ulei Selenia si filtre OEM).
Sub pretul de intretinere al concurentei, categoric.
2000-2500 de lei.
In functie de km parcursi. 500 € cauciucuri si 400/500 € schimb de ulei/filtre etc. Totusi in 19 luni am parcurs peste 65000 km.
In jur de 700 lei.
Ti-ai facut o idee cat costa piesele? Este o masina mai scumpa decat competitia in materie de piese?
Este in media pietei, are destul de multe solutii aftermarket pentru piese.
Sunt anumite piese mai scumpe fata de alte alte masini.
Masina din clasa premium, piesele la fel.
Directia cam scumpa avand in vedere anul masinii dar de asta mi-a placut, asta am luat, momentan o am de 1 an.
Nu exista diferenta substantiala intre piesele altor producatori. Stiu preturile pieselor importante dar din fericire nu am avut sansa sa le si platesc.
Nu este o masina mai scumpa decat competitia in materie de piese.
In comparatie cu multe alte marci, chiar si cu cele pe care le vezi atat de des de parca sunt copy-paste (BMW, Audi, VW, Skoda etc), pretul pieselor e mai mic. Preturile scazand de la un an la altul foarte mult, devenind extrem de fiabila.
Facand comparatia cu cealalta masina din familie, un Hyundai Santa Fe, piesele in cazul Alfei sunt cam in aceeasi categorie de pret, uneori chiar mai ieftine.
Multi o vad ca pe o masina ale caror piese costa mult dar nu este asa. Multi vorbesc, putini cunosc.
Este mai scumpa decat un A4 sau seria 3 de exemplu.
Piesele sunt chiar ieftine in comparatie cu Opel, Mercedes, Bmw.
Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.
Odata ce am adus-o la nivelul tehnic pe care mi l-am dorit, s-a mentinut bine. Inainte de asta a avut cateva probleme mari - clapeta admisie desprinsa, ax turbina rupt.
Ca si probleme la care te poti astepta de la ea sunt: clapete swirl, rulmenti, consum de ulei si cam atat.
Volanta, altfel doar consumabile.
Momentan nu am avut probleme majore, un furtun la turbo din vina mea, compresor inlocuit degeaba ca mecanicul a zis ca e defect, un arc la pedala de ambreiaj, in rest doar schimburile de ulei si filtre, acum urmeaza sa schimb toata directia cap coada, drumurile pe care le ia saraca.
Vorba zice ca masinile italiene sunt fiabile cat un calorifer. Pot sa spun ca oamenii gresesc din acest punct de vedere. Problemele pe care le-am avut cu ea sunt: Macara geam spate Mufa stop Mufa injector EGR Am inceput sa am simptome de la ambreiaj dar deja aproape de 200.000km e cazul sa mai pice avand in vedere ca vorbim de o vechime de 12 ani.
Cele mai mari probleme sunt la articulatii. Stiam asta inainte sa o cumpar. Mergand pe drumurile patriei este inevitabil sa nu avem parte de gropi si alte obstacole asa ca ce tine de articulatii trebuie schimbat destul de des.
Ca fiabilitate, este mult peste masinile extrem de intalnite pe sosea. Este adevarat ca-i ceva mai rara, mai ales in Romania, dar piese gasesti usor si ieftin. Ca probleme, un bec ars.
In cei doi ani de cand o detin, nu am avut probleme majore cu ea. La momentul achizitiei s-au facut reviziile obligatorii (distributie + ulei motor/transmisie /servodirectie + filtre). Singurele 2 probleme, sa le spunem si asa, au fost un arc rupt pe axa spate si bascula inferioara de pe partea stanga (din cauza pivotului ce nu poate fi inlocuit separat). Oricum ambele reparatii cumulat au costat in jur de 1600 de lei cu piese OEM. Ah, alta problema a fost ca releul de incarcare al alternatorului a cedat asta iarna, cu tot cu bateria masini…dar atunci din motive pur subiective am schimbat alternatorul cu totul si pusa baterie fresh. Alti 900 de lei (baterie varta silver si alternator luat de pe un motor din dezmembrari).
Singura problema pe care am avut-o pana acum a fost din cauza unui fir de masa, problema minora fata de celelalte masini pe care le-am avut.
Clpetele swirl cea mai mare problema pe care am avut-o, in rest consumabile.
Din fericire nu am avut probleme majore. Am schimbat la ea un pivot ( care s-a rupt în Romania) si am mai schimbat 2 macarale de geam. Plus ca am mai avut un mic incident cu o pisica si a trebuit sa schimb proiectoarele de ceata si o grila de aerisire, in rest nu am avut probleme mecanice.
Unde alegi sa mergi cu ea in service si de ce? Reprezentanta sau "la baieti"?
Am un prieten mecanic extrem de pasionat de Alfa. E fix ce trebuie.
Exista 1 mecanic in Romania pentru alfa 159 si nu lucreaza la reprezentanta ?.
Service autorizat rar. Orice lucrare ai, piesa trebuie sa aiba o garantie.
O repar singur atat cat tine de mine, daca e ceva ce ma depaseste la service la baieti sunt cativa care chiar stiu cu ce se mananca o Alfa.
Aleg sa merg ‘’ la baieti’’ dar nu orice baieti. Mergeam inainte la baietii aia ce ii mentionati voi si mi-au schimbat electrovalva de VAG si vacumul de la turbina (cand de fapt era EGR ul defect) De o vreme am descoperit in clubul AlfaClub doi baieti care repara si dezmembreaza DOAR Alfa Romeo 159. Oamenii sunt dedicati, in cunostinta de cauza si livreaza cea mai inalta calitate ca sa te satisfaca. Sunt foarte multumit de serviciile lor.
In primul an am mers la reprezentanta dar nu am fost multumit de serviciile oferite. Am gasit un service privat care se ocupa doar de masini din gama Alfa Romeo. Un baiat pasionat de Alfa Romeo.
In zona in care locuiesc, in apropiere, se afla un mecanic auto ce detine propria hala acasa si “opereaza” singur masini de multi ani. Totul fiind autorizat.
In general reparatiile le fac in regie proprie, pentru ca am acces facil la un elevator sau canal. In cazul problemelor ce ma depasesc, sau nu am sculele corespunzatoare, merg la reprezentanta.
Prima revizie a fost facuta la reprezentanta din italia. In apropierea mea, este un singur om care se ocupa de acest model, service-urile o resping.
Sunt mecanic deci tot ce tine de intretinere eu o fac.
“La baieti”. Dar totusi intr-un service autorizat care repara numai italiene.
“la baieti” clar. La baieti care vor sa munceasca si mult mai meseriasi decat mecanicii cu dalta si ciocan din service-urile de azi.
Cat de des ii sfatuiesti pe ceilalti posesori sa faca revizia?
10.000 km / 1 an.
La fiecare 10.000km sau la an.
6 luni avand in vedere drumurile din tara
O data la 6 luni.
La 12.000 km uleiul filtre etc La 60.000 distributia
Revizia sa o faca anual, este suficient.
La aproximativ 10.000-12.000 km uleiul si filtrele, distributia la 60.000 km.
Anual, iar daca se merge mult cu masina atunci la 10,maxim 15 mii de kilometri. Oricum regula cu revizii anuale este universala si perfect aplicabila pentru orice masina.
Cat de des posibil. Motorul este unul fiabil si rezistent dar nu trebuie neglijat.
La 10.000 de km.
15000 km.
10.000 km ulei; 60.000 km distributia.
Ce consum are?
9 oras, 6,4 afara, 7,5 mixt.
9.5 oras (Bucuresti), 6.9 extern.
6-7 extraurban mers un pic agresiv, 8-10 urban in functie de trafic.
Acum 7,4 la un motor de 19/150 caluti.
Depinde foarte mult de stilul de condus si plaja de turatii pe care o preferi. Eu la drum lung am reusit 5.7% si in oras 8.3% Consumul asta se datoreaza faptului ca prefer o turatie mai mare de mers(3000) ca sa evit ‘’ murdarirea’’ sistemului. Am facut experimente cu raportul turatie-consum si am reusit sa obtin consumuri ok la turatii mari.
Urban undeva la 8-9% si extraurban pana in 7%.
La drum intins, treapta a 6 a intre 3.8-4.6 la suta. Mixt, 6-7 la suta, dar se poate si mai putin, iar in oras 8-9 la suta.
7,5-8l extern, 12-13l urban.
7.5/8 urban 5.5/6 extraurban
6,5 urban.
Consum mediu in afara tarii 6.2 , dar tras puternic de ea. In tara pot ajunge chiar si la 8/8,5.
In oras undeva la 7% si in afara scade pe la 6.3%!
BMW-urile achizitionate cu scadal de Politia Romana vor fi in curand pe soselele din Romania Politistii au primit deja BMW-uri din...
Cod reducere CarVertical: Sa incepem cu inceputul. Poti folosi codul de reducere apasand aici sau apasand pe pozele din articol. V...
In ultimul secol, masinile care functionau pe bezina sau motorina au devenit modul dominant de transport in lume. Dar, in timp, ma...
Ni se intampla tuturor. Vezi acel cui mic iesind in afara sau auzi sunetul scos de aerul care iese din cauciucul intepat. Poate te...
La inceputul acestui an, preturile la carburanti au crescut in mod considerabil si au atins un maxim istoric la mijlocul anului. D...