Parere posesori Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 150 cp

Afla direct de la posesori tot ce ai nevoie sa stii. Mai jos, gasesti un chestionar in care am intrebat mai multi posesori de Alfa Romeo 159 1.9 JTDM (150) cum este sa detina si sa conduca zi de zi acest model fabricat intre anii 2006 - 2011. Tot ei ne spun de ce au facut aceasta alegere, de unde au achizitionat masina, ce le place si mai ales ce le displace la autoturismul pe care il detin.

Gasesti informatii despre cat costa piesele, cat consuma, cat costa intretinerea, cat de confortabil si mai ales cat de fiabil este Alfa Romeo 159 1.9 JTDM (150).

Posesorii ne spun ce probleme tehnice au intalnit, ne dau detalii despre motorizare si chiar si cateva sfaturi de achizitie, toate astea pentru a te ajuta pe tine sa aflii cat mai multe detalii despre masina pe care ti-o doresti. Nu trebuie sa detii acest model pentru a afla ce probleme pot aparea cu timpul si cat de des trebuie sa ii faci revizia.

DailyDriven ofera pareri reale despre masini, venite direct de la posesori reali, de la cei care le-au patit si testat pe toate cu adevarat si te ajuta pe tine intr-un final sa alegi masina potrivita pentru tine.

# Costuri Intretinere

Cat costa intretinerea pe an?

Irinel Marghioala
Irinel Marghioala a raspuns cu 3 ani în urmă

800-900 Ron.

Basarab Gabriel
Basarab Gabriel a raspuns cu 4 ani în urmă

In functie de cati km faci, la mine costa undeva la 3000 lei.

Haisan Ionut
Haisan Ionut a raspuns cu 4 ani în urmă

2000-3000.

Barbu Gabriel
Barbu Gabriel a raspuns cu 4 ani în urmă

Depinde de km si cum o folosesti.

Sandu Dorin
Sandu Dorin a raspuns cu 5 ani în urmă

Considerand ca schimb uleiul de 2 ori pe an in cel mai rau caz, ar fi 1000 de lei pe schimb incluzand placute, iar distributia in jur de 1000.

Enoiu Dorin
Enoiu Dorin a raspuns cu 5 ani în urmă

Intretinerea este putin cam costisitoare. Tinand cont si de infrasturctura Bucurestiului cu multe gropi si linii de tramvai. Intretineerea este intre 1000-1500 de euro pe an.

Chiosea Alexandru
Chiosea Alexandru a raspuns cu 5 ani în urmă

Uleiul cu filtre, probabil si vreun bec ars, in jur de 300 lei.

Cosmin Nastase
Cosmin Nastase a raspuns cu 5 ani în urmă

Nu mai mult decat in cazul unei Dacii Duster. Revizia anuala in cazul acestei masini este in jur de 6-700 de lei, in functie de ce piese folosesti (pe mine m-a costat ultima oara revizia cam 630 de lei, ulei Selenia si filtre OEM).

Ghețea Adrian Cosmin
Ghețea Adrian Cosmin a raspuns cu 5 ani în urmă

Sub pretul de intretinere al concurentei, categoric.

Galusca Teofil
Galusca Teofil a raspuns cu 5 ani în urmă

2000-2500 de lei.

Cosofret Gabriel
Cosofret Gabriel a raspuns cu 5 ani în urmă

In functie de km parcursi. 500 € cauciucuri si 400/500 € schimb de ulei/filtre etc. Totusi in 19 luni am parcurs peste 65000 km.

Tabacaru Cornel
Tabacaru Cornel a raspuns cu 5 ani în urmă

In jur de 700 lei.

Ti-ai facut o idee cat costa piesele? Este o masina mai scumpa decat competitia in materie de piese?

Irinel Marghioala
Irinel Marghioala a raspuns cu 3 ani în urmă

Este in media pietei, are destul de multe solutii aftermarket pentru piese.

Basarab Gabriel
Basarab Gabriel a raspuns cu 4 ani în urmă

Sunt anumite piese mai scumpe fata de alte alte masini.

Haisan Ionut
Haisan Ionut a raspuns cu 4 ani în urmă

Masina din clasa premium, piesele la fel.

Barbu Gabriel
Barbu Gabriel a raspuns cu 4 ani în urmă

Directia cam scumpa avand in vedere anul masinii dar de asta mi-a placut, asta am luat, momentan o am de 1 an.

Sandu Dorin
Sandu Dorin a raspuns cu 5 ani în urmă

Nu exista diferenta substantiala intre piesele altor producatori. Stiu preturile pieselor importante dar din fericire nu am avut sansa sa le si platesc.

Enoiu Dorin
Enoiu Dorin a raspuns cu 5 ani în urmă

Nu este o masina mai scumpa decat competitia in materie de piese.

Chiosea Alexandru
Chiosea Alexandru a raspuns cu 5 ani în urmă

In comparatie cu multe alte marci, chiar si cu cele pe care le vezi atat de des de parca sunt copy-paste (BMW, Audi, VW, Skoda etc), pretul pieselor e mai mic. Preturile scazand de la un an la altul foarte mult, devenind extrem de fiabila.

Cosmin Nastase
Cosmin Nastase a raspuns cu 5 ani în urmă

Facand comparatia cu cealalta masina din familie, un Hyundai Santa Fe, piesele in cazul Alfei sunt cam in aceeasi categorie de pret, uneori chiar mai ieftine.

Ghețea Adrian Cosmin
Ghețea Adrian Cosmin a raspuns cu 5 ani în urmă

Multi o vad ca pe o masina ale caror piese costa mult dar nu este asa. Multi vorbesc, putini cunosc.

Galusca Teofil
Galusca Teofil a raspuns cu 5 ani în urmă

Este mai scumpa decat un A4 sau seria 3 de exemplu.

Cosofret Gabriel
Cosofret Gabriel a raspuns cu 5 ani în urmă

Este o masina cu piese de schimb scumpe, mult peste competitie, seria 3, A4 sau C-class.

Tabacaru Cornel
Tabacaru Cornel a raspuns cu 5 ani în urmă

Piesele sunt chiar ieftine in comparatie cu Opel, Mercedes, Bmw.

Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.

Irinel Marghioala
Irinel Marghioala a raspuns cu 3 ani în urmă

Odata ce am adus-o la nivelul tehnic pe care mi l-am dorit, s-a mentinut bine. Inainte de asta a avut cateva probleme mari - clapeta admisie desprinsa, ax turbina rupt.

Basarab Gabriel
Basarab Gabriel a raspuns cu 4 ani în urmă

Ca si probleme la care te poti astepta de la ea sunt: clapete swirl, rulmenti, consum de ulei si cam atat.

Haisan Ionut
Haisan Ionut a raspuns cu 4 ani în urmă

Volanta, altfel doar consumabile.

Barbu Gabriel
Barbu Gabriel a raspuns cu 4 ani în urmă

Momentan nu am avut probleme majore, un furtun la turbo din vina mea, compresor inlocuit degeaba ca mecanicul a zis ca e defect, un arc la pedala de ambreiaj, in rest doar schimburile de ulei si filtre, acum urmeaza sa schimb toata directia cap coada, drumurile pe care le ia saraca.

Sandu Dorin
Sandu Dorin a raspuns cu 5 ani în urmă

Vorba zice ca masinile italiene sunt fiabile cat un calorifer. Pot sa spun ca oamenii gresesc din acest punct de vedere. Problemele pe care le-am avut cu ea sunt: Macara geam spate Mufa stop Mufa injector EGR Am inceput sa am simptome de la ambreiaj dar deja aproape de 200.000km e cazul sa mai pice avand in vedere ca vorbim de o vechime de 12 ani.

Enoiu Dorin
Enoiu Dorin a raspuns cu 5 ani în urmă

Cele mai mari probleme sunt la articulatii. Stiam asta inainte sa o cumpar. Mergand pe drumurile patriei este inevitabil sa nu avem parte de gropi si alte obstacole asa ca ce tine de articulatii trebuie schimbat destul de des.

Chiosea Alexandru
Chiosea Alexandru a raspuns cu 5 ani în urmă

Ca fiabilitate, este mult peste masinile extrem de intalnite pe sosea. Este adevarat ca-i ceva mai rara, mai ales in Romania, dar piese gasesti usor si ieftin. Ca probleme, un bec ars.

Cosmin Nastase
Cosmin Nastase a raspuns cu 5 ani în urmă

In cei doi ani de cand o detin, nu am avut probleme majore cu ea. La momentul achizitiei s-au facut reviziile obligatorii (distributie + ulei motor/transmisie /servodirectie + filtre). Singurele 2 probleme, sa le spunem si asa, au fost un arc rupt pe axa spate si bascula inferioara de pe partea stanga (din cauza pivotului ce nu poate fi inlocuit separat). Oricum ambele reparatii cumulat au costat in jur de 1600 de lei cu piese OEM. Ah, alta problema a fost ca releul de incarcare al alternatorului a cedat asta iarna, cu tot cu bateria masini…dar atunci din motive pur subiective am schimbat alternatorul cu totul si pusa baterie fresh. Alti 900 de lei (baterie varta silver si alternator luat de pe un motor din dezmembrari).

Ghețea Adrian Cosmin
Ghețea Adrian Cosmin a raspuns cu 5 ani în urmă

Singura problema pe care am avut-o pana acum a fost din cauza unui fir de masa, problema minora fata de celelalte masini pe care le-am avut.

Galusca Teofil
Galusca Teofil a raspuns cu 5 ani în urmă

Clpetele swirl cea mai mare problema pe care am avut-o, in rest consumabile.

Cosofret Gabriel
Cosofret Gabriel a raspuns cu 5 ani în urmă

Din fericire nu am avut probleme majore. Am schimbat la ea un pivot ( care s-a rupt în Romania) si am mai schimbat 2 macarale de geam. Plus ca am mai avut un mic incident cu o pisica si a trebuit sa schimb proiectoarele de ceata si o grila de aerisire, in rest nu am avut probleme mecanice.

Tabacaru Cornel
Tabacaru Cornel a raspuns cu 5 ani în urmă

Foarte fiabila mai ales cele cu motor de 1.9, consum redus putere si cuplu mare pentru un motor de 1.9 stock. Ca probleme: EGR, DPF si cititorul de cheie.

Unde alegi sa mergi cu ea in service si de ce? Reprezentanta sau "la baieti"?

Irinel Marghioala
Irinel Marghioala a raspuns cu 3 ani în urmă

Am un prieten mecanic extrem de pasionat de Alfa. E fix ce trebuie.

Basarab Gabriel
Basarab Gabriel a raspuns cu 4 ani în urmă

Exista 1 mecanic in Romania pentru alfa 159 si nu lucreaza la reprezentanta ?.

Haisan Ionut
Haisan Ionut a raspuns cu 4 ani în urmă

Service autorizat rar. Orice lucrare ai, piesa trebuie sa aiba o garantie.

Barbu Gabriel
Barbu Gabriel a raspuns cu 4 ani în urmă

O repar singur atat cat tine de mine, daca e ceva ce ma depaseste la service la baieti sunt cativa care chiar stiu cu ce se mananca o Alfa.

Sandu Dorin
Sandu Dorin a raspuns cu 5 ani în urmă

Aleg sa merg ‘’ la baieti’’ dar nu orice baieti. Mergeam inainte la baietii aia ce ii mentionati voi si mi-au schimbat electrovalva de VAG si vacumul de la turbina (cand de fapt era EGR ul defect) De o vreme am descoperit in clubul AlfaClub doi baieti care repara si dezmembreaza DOAR Alfa Romeo 159. Oamenii sunt dedicati, in cunostinta de cauza si livreaza cea mai inalta calitate ca sa te satisfaca. Sunt foarte multumit de serviciile lor.

Enoiu Dorin
Enoiu Dorin a raspuns cu 5 ani în urmă

In primul an am mers la reprezentanta dar nu am fost multumit de serviciile oferite. Am gasit un service privat care se ocupa doar de masini din gama Alfa Romeo. Un baiat pasionat de Alfa Romeo.

Chiosea Alexandru
Chiosea Alexandru a raspuns cu 5 ani în urmă

In zona in care locuiesc, in apropiere, se afla un mecanic auto ce detine propria hala acasa si “opereaza” singur masini de multi ani. Totul fiind autorizat.

Cosmin Nastase
Cosmin Nastase a raspuns cu 5 ani în urmă

In general reparatiile le fac in regie proprie, pentru ca am acces facil la un elevator sau canal. In cazul problemelor ce ma depasesc, sau nu am sculele corespunzatoare, merg la reprezentanta.

Ghețea Adrian Cosmin
Ghețea Adrian Cosmin a raspuns cu 5 ani în urmă

Prima revizie a fost facuta la reprezentanta din italia. In apropierea mea, este un singur om care se ocupa de acest model, service-urile o resping.

Galusca Teofil
Galusca Teofil a raspuns cu 5 ani în urmă

Sunt mecanic deci tot ce tine de intretinere eu o fac.

Cosofret Gabriel
Cosofret Gabriel a raspuns cu 5 ani în urmă

“La baieti”. Dar totusi intr-un service autorizat care repara numai italiene.

Tabacaru Cornel
Tabacaru Cornel a raspuns cu 5 ani în urmă

“la baieti” clar. La baieti care vor sa munceasca si mult mai meseriasi decat mecanicii cu dalta si ciocan din service-urile de azi.

Cat de des ii sfatuiesti pe ceilalti posesori sa faca revizia?

Irinel Marghioala
Irinel Marghioala a raspuns cu 3 ani în urmă

10.000 km / 1 an.

Basarab Gabriel
Basarab Gabriel a raspuns cu 4 ani în urmă

La fiecare 10.000km sau la an.

Haisan Ionut
Haisan Ionut a raspuns cu 4 ani în urmă

6 luni avand in vedere drumurile din tara

Barbu Gabriel
Barbu Gabriel a raspuns cu 4 ani în urmă

O data la 6 luni.

Sandu Dorin
Sandu Dorin a raspuns cu 5 ani în urmă

La 12.000 km uleiul filtre etc La 60.000 distributia

Enoiu Dorin
Enoiu Dorin a raspuns cu 5 ani în urmă

Revizia sa o faca anual, este suficient.

Chiosea Alexandru
Chiosea Alexandru a raspuns cu 5 ani în urmă

La aproximativ 10.000-12.000 km uleiul si filtrele, distributia la 60.000 km.

Cosmin Nastase
Cosmin Nastase a raspuns cu 5 ani în urmă

Anual, iar daca se merge mult cu masina atunci la 10,maxim 15 mii de kilometri. Oricum regula cu revizii anuale este universala si perfect aplicabila pentru orice masina.

Ghețea Adrian Cosmin
Ghețea Adrian Cosmin a raspuns cu 5 ani în urmă

Cat de des posibil. Motorul este unul fiabil si rezistent dar nu trebuie neglijat.

Galusca Teofil
Galusca Teofil a raspuns cu 5 ani în urmă

La 10.000 de km.

Cosofret Gabriel
Cosofret Gabriel a raspuns cu 5 ani în urmă

15000 km.

Tabacaru Cornel
Tabacaru Cornel a raspuns cu 5 ani în urmă

10.000 km ulei; 60.000 km distributia.

Ce consum are?

Irinel Marghioala
Irinel Marghioala a raspuns cu 3 ani în urmă

9 oras, 6,4 afara, 7,5 mixt.

Basarab Gabriel
Basarab Gabriel a raspuns cu 4 ani în urmă

9.5 oras (Bucuresti), 6.9 extern.

Haisan Ionut
Haisan Ionut a raspuns cu 4 ani în urmă

6-7 extraurban mers un pic agresiv, 8-10 urban in functie de trafic.

Barbu Gabriel
Barbu Gabriel a raspuns cu 4 ani în urmă

Acum 7,4 la un motor de 19/150 caluti.

Sandu Dorin
Sandu Dorin a raspuns cu 5 ani în urmă

Depinde foarte mult de stilul de condus si plaja de turatii pe care o preferi. Eu la drum lung am reusit 5.7% si in oras 8.3% Consumul asta se datoreaza faptului ca prefer o turatie mai mare de mers(3000) ca sa evit ‘’ murdarirea’’ sistemului. Am facut experimente cu raportul turatie-consum si am reusit sa obtin consumuri ok la turatii mari.

Enoiu Dorin
Enoiu Dorin a raspuns cu 5 ani în urmă

Urban undeva la 8-9% si extraurban pana in 7%.

Chiosea Alexandru
Chiosea Alexandru a raspuns cu 5 ani în urmă

La drum intins, treapta a 6 a intre 3.8-4.6 la suta. Mixt, 6-7 la suta, dar se poate si mai putin, iar in oras 8-9 la suta.

Cosmin Nastase
Cosmin Nastase a raspuns cu 5 ani în urmă

7,5-8l extern, 12-13l urban.

Ghețea Adrian Cosmin
Ghețea Adrian Cosmin a raspuns cu 5 ani în urmă

7.5/8 urban 5.5/6 extraurban

Galusca Teofil
Galusca Teofil a raspuns cu 5 ani în urmă

6,5 urban.

Cosofret Gabriel
Cosofret Gabriel a raspuns cu 5 ani în urmă

Consum mediu in afara tarii 6.2 , dar tras puternic de ea. In tara pot ajunge chiar si la 8/8,5.

Tabacaru Cornel
Tabacaru Cornel a raspuns cu 5 ani în urmă

In oras undeva la 7% si in afara scade pe la 6.3%!

Citeste si...
Primele imagini cu noile BMW-uri ale Politiei Romane, achizitionate cu scandal
Primele imagini cu noile BMW-uri ale Politiei Romane, achizitionate cu scandal

BMW-urile achizitionate cu scadal de Politia Romana vor fi in curand pe soselele din Romania Politistii au primit deja BMW-uri din...

CarVertical - cod reducere plus informatii utile
CarVertical - cod reducere plus informatii utile

Cod reducere CarVertical: Sa incepem cu inceputul. Poti folosi codul de reducere apasand aici sau apasand pe pozele din articol. V...

Despre bateriile masinilor electrice
Despre bateriile masinilor electrice

In ultimul secol, masinile care functionau pe bezina sau motorina au devenit modul dominant de transport in lume. Dar, in timp, ma...

Ce sa faci daca ai un cui in cauciuc?
Ce sa faci daca ai un cui in cauciuc?

Ni se intampla tuturor. Vezi acel cui mic iesind in afara sau auzi sunetul scos de aerul care iese din cauciucul intepat. Poate te...

Acest buton reduce consumul cu pana la 12%. Probabil nici tu nu stiai asta
Acest buton reduce consumul cu pana la 12%. Probabil nici tu nu stiai asta

La inceputul acestui an, preturile la carburanti au crescut in mod considerabil si au atins un maxim istoric la mijlocul anului. D...