Parere posesori Audi A3 2.0 TDI 140 cai putere
Afla direct de la posesori tot ce ai nevoie sa stii. Mai jos, gasesti un chestionar in care am intrebat mai multi posesori de Audi A3 2.0 TDI (140 Hp) cum este sa detina si sa conduca zi de zi acest model fabricat intre anii 2004 - 2008. Tot ei ne spun de ce au facut aceasta alegere, de unde au achizitionat masina, ce le place si mai ales ce le displace la autoturismul pe care il detin.
Gasesti informatii despre cat costa piesele, cat consuma, cat costa intretinerea, cat de confortabil si mai ales cat de fiabil este Audi A3 2.0 TDI (140 Hp).
Posesorii ne spun ce probleme tehnice au intalnit, ne dau detalii despre motorizare si chiar si cateva sfaturi de achizitie, toate astea pentru a te ajuta pe tine sa aflii cat mai multe detalii despre masina pe care ti-o doresti. Nu trebuie sa detii acest model pentru a afla ce probleme pot aparea cu timpul si cat de des trebuie sa ii faci revizia.
DailyDriven ofera pareri reale despre masini, venite direct de la posesori reali, de la cei care le-au patit si testat pe toate cu adevarat si te ajuta pe tine intr-un final sa alegi masina potrivita pentru tine.
# Costuri Intretinere
Cat costa intretinerea pe an?
Intretinerea pe an poate sa difere dar in jur de 1000 1500 de lei.
Nu stiu exact.
Nu am facut acest calcul.
In jur de 220 lei schimbul de ulei cu tot cu manopera, chilipir, zic eu. Asigurare pe 1 an 500 lei, clar, o masina pe care ti-o permiti sa o intretii.
4,500 lei fara impozite.
Intre 800 si 1500 ron.
In afara de problemele majore, intretinerea anuala presupune doar revizia anuala de filtre. Este un motor fiabil fara probleme de proiectare.
Intretinerea ma costa destul de putin.
Aproximativ 1000 lei/an (ulei, filtre, placute, consumabile in general) si un pic mai mult cand intervine o distributie, cauciucuri noi etc.
Foarte putin, acum depinde ce se mai strica la ea :)).
Nu am facut niciodata un calcul, as zice ca undeva la 1000 euro pe an daca bag in “reparatii”.
O nimica toata!
1.000 lei exceptand anul cand faci distributia si cumperi cauciucuri.
Nu am făcut un calcul pana acum, dar nu este un pret exagerat.
Ti-ai facut o idee cat costa piesele? Este o masina mai scumpa decat competitia in materie de piese?
Preturile sunt acceptabile putin ridicate fata de generatia trecuta.
Nu stiu exact.
Nu este mai scumpa fata de competitia ei, este perfecta.
Piesele au preturi foarte bune. Eu pana in prezent am montat doar piese de top (trw, Lemforder, ate) si nu pot spune ca m-a omorat la bani.
Este dar merita.
Personal nu mi se pare o masina cu piese scumpe avand in vedere ca este un brand de top din grupul VAG.
Surprinzator am aflat cand a trebuit sa schimb cate ceva la ea, ca piesele au un pret acceptabil. Ma așteptam de fiecare data sa coste mai mult.
Da, este mai scumpa, este Audi, o marca premium.
Este o masina destul de ieftin de intretinut, piesele sunt inca disponibile de la mai multi distribuitori, si dat fiind faptul ca este un motor pus pe mai multe randuri, costurile sunt mai mici.
Piesele originale noi sunt cam scumpe sincer sa fiu, dar d-aia exista dezmembrari auto :).
Nu am analizat acest aspect, detin masina de 4 ani si inca nu am avut probleme asa mari incat sa imi fac griji pentru costurile pieselor.
Nu sunt exagerat de scumpe piesele.
Piesele sunt destul de accesibile la pret.
In mare parte preturile sunt aceleasi, sunt si piese mai costisitoare.
Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.
Este fiabila, o masina cu suspensie semi sport care nu este foarte rigida, probleme la ea, baie de ulei sparta de 3 ori si schimbata suspensie cu una mai inalta.
Este fiabila. Inca nu am avut probleme majore cu ea. Am facut doar revizia.
Am schimbat la ea doar elemente minore cum ar fi placutele de frana, discuri. Schimburile de ulei cu furtunuri, uleiul din cutia de viteze si i-am facut schimb la 2 N75-uri in loc de bloc de vacuum.
2.0 16v BKD. Motor de care toti zic sa fugi. Nu e asa. La 300.000 km + trage foarte bine. Geometria la turbo putin infundata, dar se curata. Mai papa antigel din cand in cand, dar nimic de speriat. Ulei nu consuma deloc. Am schimbat clapeta si egr-ul , acestea doua fiind problematice la diesel, in rest doar cele necesare, placute, discuri, bucsi.
Foarte fiabila. In toti anii astia am avut doar mici probleme. O fulie la alternatorul rupta si parbrizul fisura din cauza unei pietre.
Am masina de 2 ani si nu am avut probleme majore, o revizie de filtre si ulei plus cateva bucsi schimbate.
Masina este fiabila dar doar dupa ce s-au facut intretinerile preventive sau vor fi inlocuite piesele care inevitabil vor ceda dupa 200.000+km. La un astfel de model filrtul DPF trebuie inlocuit (nu anulat). Și odata cu aceasta operatie a trebuit reconditionata turbina.
Singura problema am avut-o cu ambreiajul, care a crapat la 300 de mii km (era cel original).
Pai in afara de cateva bucse (ca na, traim in Romania), o grila proiector furata si ceva investitii in furtunuri imbatranite (are 15 ani), nu am avut cine stie ce investitii, asta avand grija de ea regulat si i-am dat tot ce am avut mai bun.
Motorul pe care il am eu de 2.0 BKD este cam pretentios, de exemplu am niste pierderi de ulei, si mai am niste probleme cu turbina, scuipa niste ulei cand este foarte incinsa, dar usor, usor pun bani pe bani si sper sa o repar.
Detin masina din 2015. Direct dupa ce am achizitionat-o am schimbat distributia, ulei, filtre si arcurile (masina nu a fost tocmai perfect ingrijita), cauciucuri de iarna, deci direct din prima saptamana am investit inca 1500 euro. In ultimii 4 ani am facut urmatoarele reparatii: reconditionare turbina (era deja cam obosita de cand am cumparat masina iar dupa resoftare avand mai multa putere evident ca a picat ). Schimbat butuc si blocanta volan (mi-a ramas cheia blocata in contact), un etrier spate, bucse fata, placute si discuri spate, senzor ABS/ESP schimbat, am montat faruri aftermarket, am revopsit masina (asta nu a fost necesara, doar alegere personala ).
Probleme nu prea am avut, doar probleme minore.
Probleme am avut la un furtun de la pompa de vacuum la frane.
Probleme nu am prea avut, am recondiționat turbina pentru ca avea 2 pale strambe, injectoarele nu imi functionau cum trebuia, dar le-am curatat si acum este totul Ok. In rest, chestii normale ce au trebuit schimbate.
Unde alegi sa mergi cu ea in service si de ce? Reprezentanta sau "la baieti"?
Masina o am de 1 an si o repar eu in caz de ceva mai grav in service auto.
Service dar nu al reprezentantei deoarece este destul de veche si e mai scump in reprezentanta.
In reprezentata, fiind piese originale ale marcii.
De regula in service-uri autorizate si din cand in cand, o repar singur sau cu ajutorul prietenilor.
Nu mai e de reprezentanta.
Merg la service autorizat, dar nu in reprezentanta. De ce? Aceeasi manopera si aceleasi piese doar ca pretul este considerabil mai mic.
Pentru reviziile anuale merg la un service cunoscut. Pentru o interventie mai complicata apelez la service dedicat.
O repar singur, ma pricep, asa ca nu este o problema.
Am un service “de cartier” la care merg, acolo am mers prima data, nu sunt la prima masina, tot timpul am fost la ei, ii pot considera prieteni. Si ei cunosc masina si dragul meu de ea.
De obicei o fac eu ( partea de electrica ), dar partea de mecanica o fac “baietii” :)). Nu prea prefer sa ma duc la un service deoarece este foarte scumpa mana de lucru, asa ca prefer sa ma duc la “baieti “.
Pentru o masina din 2004 reprezentanta mi se pare scumpa, .asa ca prefer service privat, mai exact BTP Service Timisoara.
Prefer sa merg in service si in reprezentanta.
O repar la Adria service sau imi mai bag eu nasul acasa.
Merg numai in service autorizat, cei de la Cyclon Motorsport isi fac treaba perfect, am garantie dar au si experienta.
Cat de des ii sfatuiesti pe ceilalti posesori sa faca revizia?
Revizia sa fie facuta intre 5 si 10 mii de km.
10-15 mii km.
2000 km e indicat din cate stiu.
Maxim 15.000 km sau 1 an, cum este si normal. Ulei Castrol sau OE.
Anual sau in functie de strazi.
Macar o data pe an.
Anual ar fi recomandat si schimbat cu piese OEM.
Sfatul meu este sa o faca odata pe an.
Eu unu fac regulat, la 2/3 luni o revizie generala, schimbul de ulei si filtre la 9000 km.
La maxim 15.000 de km de mers cu ea ( eu de obicei ii fac la 10.000 ).
Ori de cate ori e nevoie, depinde cat circula cu ea, sa respecte indicatiile mecanicilor de la service.
Cat de des e posibil, cand apar probleme.
Sa o faca o data pe an sau depinde cati km faci.
Eu personal o fac la 10.000 km.
Ce consum are?
Mers sportiv consum de 9-10, mers lejer consum 7-8.
Mediu 7, oras 7-8, extraurban 4-7 in functie de stilul de condus.
5.5 extern aproximativ si 7 pe oras.
In oras in jur de 7.5%. Cel mai mult, in jur de 15, cu 200 la ora in Mexic. Cel mai putin 3.4% (cu dovada) la 80/h cu viteza a 4-a.
5%, 6 cu clima.
Intre 5.5 % si 7.8 %
In oras: 10-12% Extern: 7-8%
Are un consum mediu de 5 la suta, 6 in oras si 4 in afara orasului.
“NESIMTIT” de mic, 5-5.3 extraurban, 7-8 urban, consumul il face soferul, am scos si 3.9 pe drum drept, dar si 15-16 in oras.
In oras mers bara la bara 8-9-10, in afara orasului 6-7 maxim.
Depinde de cum este condusa, extern mers lejer am reusit sa scot chiar si 5.5, mers agresiv si mai tare pe autostrada urca consumul chiar si pana pe la 7.5. In oras variaza intre 8 si 11 (repet depinde de trafic si agresivitatea la volan).
Are un consum mediu de 4,5 la suta.
5 la suta vara 6/6,5% iarna dar pe timp de iarna inainte de a pleca de pe loc o las la ralantiu 10-15 minute.
In oras aproximativ 7, iar in afara oscileaza intre 4-5.
Majoritatea masinilor moderne sunt dotate cu un sistem de control al tractiunii. Rolul principal al acestui sistem este de a urmar...
Ai alimentat si ai inceput sa observi un comportament oarecum ciudat la masina ta? Ei bine, te afli in locul potrivit deoarece pe...
Exista foarte multi soferi care incalca legile de circulatie in fiecare zi si tot mai multi dintre acestia ajung sa fie sanctionat...
Pe scena auto se profilează un nou segment: transformarea mașinilor cu combustie internă în vehicule electrice. Unul dintre locuri...
Tot mai multa lume vorbeste in industria auto despre poluarea foarte mare care este produsa in urma utilizarii automobilelor si ca...