Parere posesori Audi A4 2.0 TDI 2004-2008
Afla direct de la posesori tot ce ai nevoie sa stii. Mai jos, gasesti un chestionar in care am intrebat mai multi posesori de Audi A4 2.0 TDI (140 Hp) cum este sa detina si sa conduca zi de zi acest model fabricat intre anii 2004 - 2008. Tot ei ne spun de ce au facut aceasta alegere, de unde au achizitionat masina, ce le place si mai ales ce le displace la autoturismul pe care il detin.
Gasesti informatii despre cat costa piesele, cat consuma, cat costa intretinerea, cat de confortabil si mai ales cat de fiabil este Audi A4 2.0 TDI (140 Hp).
Posesorii ne spun ce probleme tehnice au intalnit, ne dau detalii despre motorizare si chiar si cateva sfaturi de achizitie, toate astea pentru a te ajuta pe tine sa aflii cat mai multe detalii despre masina pe care ti-o doresti. Nu trebuie sa detii acest model pentru a afla ce probleme pot aparea cu timpul si cat de des trebuie sa ii faci revizia.
DailyDriven ofera pareri reale despre masini, venite direct de la posesori reali, de la cei care le-au patit si testat pe toate cu adevarat si te ajuta pe tine intr-un final sa alegi masina potrivita pentru tine.
# Costuri Intretinere
Cat costa intretinerea pe an?
Undeva la cateva mii de lei,in cazul in care nu cade turbo sau injectoarele?.
Schimbul ulei e aprox 350lei pe care eu il fav la max 11000km, (ulei, filtru ulei, filtru aer, filtru aer habitaclu si filtru motorina), asta e obligatoriu. Odata la 100000km voi schimba uleiul la diferentialul spate si in cutia de viteze. Impozitul e 190lei pe an. Asigurarea ma costa sub 400lei pe an, rovinieta 130lei. Folosesc de asemenea si aditiv de curatare DPF cam de 4 ori pe an odata la 3 luni. 150lei. Consumul e mai mare in oras datorita tractiunii permanente 4x4 insa stii sigur ca poti sa o abuzezi ca nu vei avea probleme de stabilitate.
Eu spun ca putin daca nu punem impozitul si asigurarea.
La 60000 de km cand schimbi tot, te duce in jur de 2500-3200 lei. Depinde.
Cam 2000+ de lei…aici intrand asigurare, impozit, schimburi ulei, filtre, placute frana, discuri.
Medie 400-500 euro… Service, taxe, asigurari, cauciucuri, revizii, intretinere… Etc.
In jur de 1000 de lei.
Intre 300-700 lei.
Daca stau sa ma gandesc, in jur de 600-1000 RON, cand vorbim doar de consumabile ( uleiuri, filtre ), dar poti sa cheltuiesti si mai putin.
Timp de 2 ani a fost 1000 de lei doar consumabile. Anul asta a fost vreo 6000 lei Am avut ceva probleme cu ea.
Schimb ulei + filtre - 500 RON. Nu costa deloc mult intretinerea, vorbind de consumabile ce se schimba anual, sa nu luam in cazul ambreiaj, distributie etc.
800 lei, asigurarea, impozitul si schimbul de ulei si filtre.
Impozitele si taxele nu sunt mari, masina nu mananca mult pe intretinere.
Daca ar fi sa estimez, as spune ca 2000 lei.
700 lei.
Intretinerea nu este una exagerata, aproximativ 1000 de lei.
Cam 700 lei-1000 lei pe an.
Aproximativ/in jur de - 700€.
In jurul a 1000 ron.
Ti-ai facut o idee cat costa piesele? Este o masina mai scumpa decat competitia in materie de piese?
Pot spune ca in comparatie cu BMW E90 rivala ei,chiar daca nu fuge chiar atat de tare,intretinerea e mai ieftina.
Detin si un VW Touran din 2003 si poate e cu 20% mai scumpa la piese dar nimic imposibil. In conditiile in care as prefera sa dau 2100 lei pe un turbo nou decat 1500 lei sa il reconditionez pe cel existent.
Depinde de piese.
E o diferenta minora.
Intr-adevar nu are cele mai ieftine piese dar sunt produse premium care o data schimbate nu mai ai treaba cu ele o perioada buna de asta zic ca avand in vedere balanta calitate/pret sunt acceptabile.
Raport masina/piese costuri medii spre mici.
Preturile pieselor sunt acceptabile avand in vedere ca este o marca premium.
Mi-am facut o idee de costurile pieselor inca dinainte sa cumpar aceasta masina. Nu este mai scumpa decat competitia.
Preturile sunt ca la toata gama VAG in general, insa putin mai mari cand vine vorba de anumite piese. Audi e o marca mai “premium” cand vine vorba de grupul VAG, deci si costurile vor fi putin mai mari, insa masina e fiabila si nu trebuie sa fim speriati de pretul pieselor. Totusi, e un Audi, din perioada in care nu se tinea cont de economie cand o masina era fabricata.
Nu e foarte scumpa, e decenta la preturi. Eu zic ca e pe placul tuturor la un buget mediu.
Fata de principalii competitori, BMW si Mercedes este mai ieftina la piese, vorbind de masini din acelasi an de fabricatie.
Nu, este chiar mai ieftina ca opel la piesele mai majore, de exemplu ambreiaj, la Opel costa cu 1000 de lei mai mult ambreiajul complet.
Piesele sunt mai scumpe dar sunt si de calitate.
Piesele sunt din gama VAG, si se gasesc in abundenta, pretul pieselor este unul corect.
Acceptabila.
Piesele nu au un pret asa de ridicat, dar fiind o marca Premium sunt putin mai scumpe decat la celelalte marci.
La piese intr-adevar e cam scumpa, dar depinde si de piese.
Piese si piese, calitati si calitati, cum am spus, in functie de ce-i dai, aia primesti.
Piesele sunt cu putin mai scumpe fata de alte marci, diferentele fiind mici, raportandu-te la faptul ca daca ai grija si previi unele lucruri, investitia in piese este foarte mica si posibilitatea sa te lase in drum si mai mica.
Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.
Nu o am de mult timp dar pot spune ca o ador. N-am avut probleme..Pot aparea oricand insa! O Verific constant la mecanic!
Fara probleme majore, am schimbat doar consumabile si partea de suspensie spate, arcuri si telescoape noi. Rulmenti pe fata.
Nu am avut probleme majore, din cauza ca drumurile din oras nu sunt cele mai bune cu directia am avut probleme minore, in rest consumabilele.
O planetara. Capeti de bara. Clapeta acceleratie. Motoras stergator luneta.
Eu detin masina de 1 an si jumatate si in afara de consumabile s-a dus cutia care m-a costat 1000€ in rest nici o alta problema.
Exceptand faptul ca am schimbat aproape tot doar preventiv :) (ax pompa ulei, turbina, compresor AC, arcuri, telescoape etc), intr-adevar mi-a picat volanta si cutia. Dar examinand restul masinii, totul este inca original pe ea. O volanta originala la km astia, plus ca am facut 5000km Uber cu ea, nu ma mira.
Probleme mai mult minore, am schimbat doua brate la suspensia fata.
Este fiabila doar la drumuri intinse. Problemele cele mai intalnite au fost scurgerile de ulei si infundarea filtrului de particule.
Nu am masina de mult timp, insa proprietarul nu a avut probleme cu ea timp de 3 ani, in care a fost la el. A schimbat doar distributia si consumabilele.
In primii 2 ani a fost impecabila. Anul acesta a cazut: pompa ulei, un injector, turbo, chiulasa dar s-au refacut si totul merge bine acum. Si sper sa ramana la fel ceva timp?.
In ordinea cumpararii pieselor: bara stabilizatoare, senzor parcare, capat de bara, senzor parcare din nou, senzor nivel ulei, furtunas spalator faruri, faruri bi-xenon, buzzer ceasuri buzzer, senzor parcare, flansa lichid racire x2, balama torpedou, sistem prindere capac, cotiera x2 boxa spate stanga (non-BOSE), momentan turbina necesita reparatii.
Doar epuratorul s-a infundat, am pus unul de 1.9 de 131 de cai de pe generatia mai veche de Audi, se potriveste la fix totul.
Am avut probleme majore dar ma asteptam. Toate masinile de 12 ani cum era cand am luat-o au.
Singura problema pe care am avut-o a fost incarcarea filtrului de particule fara posibilitatea de regenerare, acesta a fost inlocuit cu un filtru nou, insa si acesta se mai infunda din cand in cand.
Suporti motor, bielete, butuc roata, brat superior fata.
Se prezinta foarte bine, are o tinuta de drum exceptionala, probleme nu am avut cu ea, am facut o curatare a turbinei si am pus cauciucuri noi, atat.
Minore: cap planetara interior. Majore pana in prezent nu am avut.
Am avut probleme doar la compresorul AC, clapeta acceleratie, au picat, in rest drumuri bune.
Am avut o singura problema, cu imbusul de la pompa de ulei, dar care s-a rezolvat foarte simplu inlocuindu-l, recomand o atentie deosebita a acestui aspect si verificare imediata dupa achizitionare.
Unde alegi sa mergi cu ea in service si de ce? Reprezentanta sau "la baieti"?
Nici nu ma gandesc sa merg la reprezentanta (japca pe fata) Am destui “baieti” in zona in care am incredere.
Reprezentanta e exclusa datorita preturilor astronomice. Reprezentanta e pentru reviziile obligatorii dupa ce cumperi o masina noua. Am mecanicul meu specializat pe VW AUDI care are service si stiu ca lucreaza corect si piesele vechi le primesti inapoi avand certitudinea ca au fost schimbate.
Aleg sa merg cu ea la un atelier specializat, acolo merg de cand am cumparat masina si o au in baza lor de date.
La baieti. Am un baiat care e punct ochit punct lovit. Lucreaza doar cu piese scumpe. Pretul uneori e peste reprezentanta. Dar una e sa mergi la un pasionat si alta e sa mergi la un muncitor calificat doar pentru salariu
Sincer sa fiu eu merg cu ea “la baieti” ? nu ca as fi zgarcit dar salariul pe care il primesc eu fiind student nu imi permite sa o duc in reprezentanta.
La baieti pentru ca nu merg la orice baieti. Sunt baietii care imi cunosc masina din prima zi si si-au dat interesul, fiindu-mi si prieteni, ca pentru a lor. Nu vad rostul reprezentantei atata timp cat diferenta de pret (in special la manopera) nu face diferenta la final :).
Merg cu ea numai in service.
Deseori aleg sa fac service-ul la buni prieteni mecanici care au invatat tainele acestei meserii lucrand in diferite reprezentante auto.
Tot timpul la Bavaria. Nu imi bat joc de masina sa o duc pe la toti “mecanicii” care nu stiu ce e cu ei prin service-uri.
“La baieti”. Reprezentața mi se pare prea scumpa! In oras la mine cunosc ceva mecanici buni. Si suntem un grup mai mare de masinisti.
La un service, mai bine zis un mecanic cunoscut de mine, fost angajat la Skoda si a deschis service prin fonduri europene. Prefer sa ma duc la el, pentru ca este bun pe ceea ce face, iar la reprezentata costurile ar fi prea mari pentru o masina de 14 ani.
Am un mecanic care face doar gama VAG.
Prefer sa fac singur tot ce pot face acasa.
Fiecare revizie, reparatie sau imbunatatire o fac la acelasi service si acelasi mecanic, mi se pare ca preturile in reprezentanta sunt umflate.
Depinde de complexitatea problemei.
Avand in vedere ca nu am avut probleme cu masina, nu am fost la reprezentanta cu ea, prefer baietii.
Sevice autorizat, exclus reprezentanta.
La reprezentata, ii dublezi valoarea :). Un mecanic dar sa fie bun.
Merg cu masina in acelasi service de cand am achizitionat-o, nu la reprezentanta, dar nici “la baietii “ de la colt.
Cat de des ii sfatuiesti pe ceilalti posesori sa faca revizia?
Cel putin o data la 60 zile.
La 10.000 - 12.000 km maxim. Avem foarte mult praf in Romania si de aceea recomand ca filtrul de aer motor sa fie schimbat si la mijloc intre revizii.
Eu o fac la fiecare schimb de ulei, undeva la 10000 de kilometri.
Depinde de cat de mult oras faci. Daca faci doar exterior la 15, daca faci doar oras 8000-10000. Eu il fac la 12,13000 fiindca ii fac in 2 luni ?.
Avand in vedere varsta inaintata a masini eu as recomanda cel putin o data pe an.
La maxim 10000 km sau la un an (dupa o iarma si o vara sa zic asa).
10.000 de km, clar.
O data la 11-12 mii de kilometri.
La maxim 8500 km de fiecare data. Uleiul tine motorul in viata, nu trebuie glumit cu asta.
Destul de des! Eu cand fac schimbul de ulei fac si o asa zisa revizie! La 8000 de km as recomanda eu.
La 10.000 km.
O data la 8-10 mii km.
Sa o faca la timp.
La numarul indicat de kilometri.
Cat de des este nevoie.
Sfatul meu este ca revizia sa fie facuta din an in an sau ori de cate ori considera ca ar trebui.
Sa o faca regulat.
Sa o faca la 10.000 km.
De 2 ori pe an, depinde cat de mult este folosita, poate si mai des.
Ce consum are?
+-7.5 mixt.
In afara orasului sub 7% cu mers sportiv 140kmh maxim pe autostrada. La mers batranesc 110kmh maxim pe autostrada ajungi si la 6.5-6.2. In oras 9%.
Depinde de cum mergi cu ea, cel mai putin am scos 4 in afara si 7 in oras, cel mai mult 7,3 afara si 17 in oras.
Cat vrei. De la 4 extraurban la 7. Urban sub 8 oricum ai merge. Sub 6. 5 nu am scos urban. Vorbesc de trafic de Brasov. Acum in Bucuresti o sa creasca un pic.
6.5 in afara orasului si 7.5 in oras pe Drive iar pe Sport 10.
Fiind automata multitronic 7 trepte + 1 Reverse…. Extern mers lejer in limitele legale (acolo e si placerea, la drum intins) consumul l-am avut intre 4.5%-5.5% dar si 6.5% mers sportiv. Mai mult nu. Media am facut-o la 6000km extern. Pentru urban intre 7%-9% in functie de trafic. Media urban pe o zi de oras undeva intre 60-130 km incepand de dimineata pana seara incusiv.
Consumul este in jur de 5-6%.
Depinde de mers: urban 12-14%, extra-urban 6-7%.
Daca mergi frumos cu ea 4.6, daca te mai iei dupa ea 6.6, daca mergi cu ea numai la peste 3500, ce sa zic, cam 10-12 la viteze de 170-190.
6 la drum intins si 11 in oras nu merg prea linistit.
Oras - 8.8 - 13 (Bucuresti); seara poate scot un 7.2-7.7 - se poate si mai putin daca se merge usor - undeva la 6.2-6.6. Drum lung - 4.5-5.2 (pe DN - mers in limita legala) Autostrada (300 km) - 6.0.
Are un consum de 7.3 mixt.
7,5-8 in oras 5-6 in afara la mers normal si mai putin daca schimbi mereu la 2000.
8% oras, 5% afara.
5.5 extraurban 7.2 urban.
Consuma undeva la 5.6 si chiar 7 litri.
Oras 7-8% iar extern 5-5,5%.
Imi consuma 5l la suta in exterior, in oras 7.5-8 la suta cu un stil de condus sportiv.
Difera intre 5-8%, depinde de stilul de mers, dar si de urban si rural.
Inca de la inceputul constructiei vehiculelor, inginerii auto au fost mereu in cautarea unor modalitati de a impinge limitele perf...
Ce este oil catch can? In cazul in care nu ati auzi inca niciodata de instrumentul numit “oil can catch”, in cadrul acestui artico...
Etrierul este o componenta foarte importanta a sistemului de franare. Este componenta ce ajuta la oprirea sau incetinirea vehiculu...
Potrivit ziare.com, digitalizarea ridicata la rang de normalitate in anumite tari ale lumii aduce beneficii consistente inclusiv i...
Au trecut 45 de ani de cand primul model de Golf a parasit fabrica Volkswagen. Cu siguranta este unul dintre cele mai cunoscute mo...