Parere posesori Dacia Logan 1.4 MPI 75 cai putere
Afla direct de la posesori tot ce ai nevoie sa stii. Mai jos, gasesti un chestionar in care am intrebat mai multi posesori de Dacia Logan 1.4 i (75 Hp) cum este sa detina si sa conduca zi de zi acest model fabricat intre anii 2004 - 2018. Tot ei ne spun de ce au facut aceasta alegere, de unde au achizitionat masina, ce le place si mai ales ce le displace la autoturismul pe care il detin.
Gasesti informatii despre cat costa piesele, cat consuma, cat costa intretinerea, cat de confortabil si mai ales cat de fiabil este Dacia Logan 1.4 i (75 Hp).
Posesorii ne spun ce probleme tehnice au intalnit, ne dau detalii despre motorizare si chiar si cateva sfaturi de achizitie, toate astea pentru a te ajuta pe tine sa aflii cat mai multe detalii despre masina pe care ti-o doresti. Nu trebuie sa detii acest model pentru a afla ce probleme pot aparea cu timpul si cat de des trebuie sa ii faci revizia.
DailyDriven ofera pareri reale despre masini, venite direct de la posesori reali, de la cei care le-au patit si testat pe toate cu adevarat si te ajuta pe tine intr-un final sa alegi masina potrivita pentru tine.
# Costuri Intretinere
Cat costa intretinerea pe an?
Maximum 300 de ron asta incluzand ITP+schimburi de filtre/ulei.
La intretinere nu se pune problema ca este ingrijita de noua e o masina veche dar noua.
Foarte putin, numai consumabilele care nu sunt foarte scumpe si se gasesc la toate magazinele.
Intretinerea nu depaseste 7-800lei. Revizia la 10000km este in jur de 150lei(asta daca iti cauti singur piesele) si manopera este 40-60lei. Si in functie de km facuti bascule, placute frana…
Cred ca undeva la maxim 600-700 de lei.
Intretinerea pe 1 an costa in medie 1000 de lei.
500 de ron.
55 ron impozit rca 350 pe sase luni
Aproximativ 200 de lei.
Depinde de ce iti pica in anul ala. Daca e de revizie 200 lei daca pica piesa.
Maxim 2000 lei, incluzand ITP-ul.
800lei\2ani.
Depinde de ce varsta ai pentru asigurare. In rest nu are costuri mari neaparat, un ulei schimbat, niste anvelope de anotimp si alte chestii basic. Nimic interesant, un minim de costuri.
Aproximativ 1500 RON pe an, la un rulaj de 15.000 km/an.
Costul ar fi maxim 2.000 lei daca o tin din scurt sa n-am probleme cu ea plus asigurari si taxe.
Parerea mea este ca ma costa maxim 500 lei pe an.
Relativ putin - pana in 100 euro.
150-200 lei. (Ulei si filtre).
Foarte putin, daca luam anul in care facem si schimbul de ulei care costa aproximativ 250 lei, sa zicem ca schimbam si discurile + placutele care costa undeva intre 200-600 din cate stiu. In rest nu tare ii ce schimba, cauciurile care le schimbam rar, de noi am cumparat un set de vara pirelli cu 700-1000 lei si un set de iarna eschimo cu tot atatia bani. Distributia a costat intre 200-400 de lei (kitul intreg), deci costa putin intretinerea.
Aproximativ 500 lei fara asigurare si rovigneta.
Undeva la 500 de lei pot spune asa.
Intretinere pe an ma costa aproximativ 1500 de lei.
500 ron plus asigurarea RCA.
Maxim 4.000 lei cu totul.
Cand ma gandesc la intretinere imi vin in cap reviziile si micile reparatii pe care le-am facut. Undeva sub 200 euro. Bineinteles fara asigurari, impozite si asa mai departe.
Foarte putin. Depinde de piese, dar si daca alegi originale, este foarte foarte ieftina.
In jur de 500 de euro daca vrei sa nu ai probleme cu ea.
In jur de 700-900 de lei fara asigurare si casco.
Ti-ai facut o idee cat costa piesele? Este o masina mai scumpa decat competitia in materie de piese?
Piesele costa extrem de putin, chiar nu ai de ce sa te plangi.
O masina care tine cu casa, piese foarte ieftine.
Nu cred ca este mai scumpa iar piesele le gasesti foarte foarte repede peste tot la toate magazinele de profil.
Este o masina ca oricare alta, unele piese sunt mai scumpe ca la o marca competitiva altele sunt mai ieftine.
Are cele mai ieftine piese fata de un VW.
Piesele sunt ieftine.
Foarte ieftina.
Este o masina cu pise, consumabile relativ ieftine.
Este o masina cu piese ieftine.
Depinde ce pica, dar e sub medie, salariu meu si pretul pieselor sunt ok.
Piesele acestui model sunt ieftine, se gasesc usor si nu necesita comanda.
Piese originale Renault, accesibile.
Nu, mai scumpa decat altele nu este, insa este totusi scumpa daca nu iti permiti.
Piesele sunt foarte accesibile, cam cele mai ieftine, fiind un model Dacia.
Da, am idee cat costa piesele si e foarte usor de intretinut fata de multe masini ale competitiei.
Nu, nu este mai scumpa decat concurenta deoarece am dat foarte putin pe ea.
Depinde de faptul daca cumparai piese OEM din reprezentanta sau aftermarket din magazinul de piese auto. Piesele in ambele cazuri nu erau foarte scumpe. Pe perioada a 6 ani cat am detinut acest vehicul am schimbat doar ulei, filtre si un capat de bara (am vandut masina la aproximativ 77500km).
Piesele foarte ieftine. Ceva mai scumpe cele de origine dar se merita daca vrei sa ai grija de ea.
Este o masina cu piese foarte foarte ieftine.
Da, sunt multe care sunt mai scumpe. Piesele sunt relativ ieftine.
Este pot spune cea mai ieftina masina in materie de piese.
Piesele sunt accesibile la pret si le gasesti aproape peste tot.
Nu. Deloc. Gasesti piese de origine dar si contra-facute sau aftermarket.
Mai ieftina, mult mai ieftina decat grupul VAG.
Nu cred ca exista mai ieftin decat Loganul. Si da, ca idee costa foarte putin.
Nu, preturile pieselor sunt pentru orice buzunar ! Chiar foarte acceptabile preturile, mai ales cele de “origine”.
Este o masina chiar ok si usor de intretinut.
Nu. Este cea mai ieftina in materie de piese in gama ei.
Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.
Singura problema pe care a avut-o la 2 luni dupa achizitie a fost defectarea cutiei de viteze, insa a fost inlocuita gratuit fiind in garantie iar de atunci n-a mai avut nicio problema.
Este foarte fiabila , ca probleme a inceput rugina sa dea un pic in prag si in portiera dar problema a fost remediata.
Nu am avut mari probleme, de fapt nu am avut decat la pornire ceva probleme dar am schimbat bujiile, eu notez in caietul de intretinere al masinii tot ce schimb data pret.
In 80000km am schimbat basculele, o planetara, placutele de frana, sabotii(nu era necesar dar aveam piesele) si reviziile la fiecare 10000km
Fiabilitatea este mult peste medie, cred ca inginerii au proiectat-o din greseala sa reziste atat. Caroseria este un punct slab nefiind tratata si vopseaua este aplicata direct pe tabla. Probleme nu am avut cu ea dat fiind ca masina este pe gpl, am schimbat un injector de gaz, si filtrele. In ansamblu masina este buna, chiar daca voi achiziona alta pe viitor, tot o voi pastra.
Este o masina fiabila, singura problema este caroseria.
Probleme la senzorul de ralanti.
Schimbat distribuția un telescop fata filtru ulei si placute frână
Probleme majore nu am avut. Macaraua de la un geam electric fata l-am schimbat, furtunurile de la spalare parbriz si parbrizul l-am schimbat dupa ce s-a crapat de la o piatra. Toba de esapament am sudat-o o data.
Mai depinde si de norocul fiecaruia cum o nimeresti, poate sa-ti tot pice poate sa nu. Eu unul am schimbat pentru siguranța mea rar a picat un senzor sau o piesa.
Doar probleme minore legate de ambreiaj, frana, roti! Banii investiti sunt in schimburile de ulei, ITP si alte investigatii necesare la o anumita perioada de timp. In rest masina merge impecabil, fara probleme. Nu necesita imbunatatiri.
Foarte buna, o tii din scurt te duce mult, tabla e foarte subtire.
Am spus mai sus. Probleme cu ac-ul desi e reparat, mi-a cazut toba de esapament recent, probleme cu cutia de viteze fiindca se aude un zgomot cand cuplez marsarierul si asa mai departe.
Este foarte fiabila, nu am avut probleme. Blocul de lumini la 180000 km si incepe sa bata planetara pe partea dreapta. Am schimbat doar consumabile pana la 180000 km. Reglajul lombar a cedat la 100000 km.
Masina este foarte fiabila, am avut cu ea numai probleme minore, de exemplu ca s-a zgariat prin anumite locuri, problema cu termostatul, cablul de acceleratie ca se mai slabea si mai trebuie curatata anual pe la motor.
Probleme nu as fi avut cu ea daca mergeam omeneste, dar “ale tineretii valuri” m-au facut sa schimb cutia (am spart-o), planetare, cauciucuri, saboti spate etc. Am mai avut probleme si la garnitura de chiulasa.
Pe perioada a 6 ani cat am detinut acest vehicul am schimbat doar ulei, filtre si un capat de bara (am vandut masina la aproximativ 77500km).
Am schimbat amortizoarele, o planetara pe stanga, placute frana, si rulmenti fata-spate. Altceva nu am schimbat, deoarece nu a fost nevoie. Pe viitor va trebui discurile de frana cu placute noi si sabotii de frana pe spate.
Foarte fiabila, poate un rulment in rest nimic major.
Probleme minore, consumabile, ulei, placute saboti, incuietorile la portiere, ambreiajul l-am schimbat timpuriu deoarece s-a uzat rulmentul de presiune, caroseria cam rugineste in diverse locuri, tabla nu are o calitate foarte buna din pacate.
Nu am avut nicio problema la motor cu ea, singurele piese schimbate la ea au fost consumabilele.
Este o masina destul de fiabila si te poti baza pe ea chiar si la un drum lung. Nu m-a lasat niciodata in drum.
Numai probleme minore. Schimburile de ulei si distributie nu se pun. Am schimbat un burduf de planetara. Are totusi 222.000 km. Fiabila, accepta multe greseli ale soferului si cu un minim de investitie pentru intretinere te duce mult si bine.
Probleme decat minore. Consumabile si atat. In rest nimic important. Distributia trebuie facuta la timp, ulei la timp si merge destul de ok. Chiar prea bine pentru un motor mic. Prea bine.
Foarte fiabila. Singura problema a fost clapeta de acceleratie. In rest nimic grav, un rulment, un cap de bara, cam atat.
Nici una ! foarte fiabila, Nu ai ce sa reprosezi acestei masini, chiar daca gurile rele spun ca tabla este asa cum este (si le dau dreptate) insa, orice masina are miciile ei imperfectiuni :). Rugina este singura ei boala, dar e genul de masina in care daca nu bagi 3 ani bani in ea, tot merge ca noua.
Probleme am avut doar la unele piese, dar dupa ce am pus piese de origine nu mai am nicio problema cu ea.
Tot ce am schimbat in 10 ani la ea a fost un termostat 24 lei, flansele amortizoarelor pe fata, 2 randuri de pivoti si in rest doar revizii si consumabile (ulei, placute, discuri, filtre). Pentru asta am luat-o, fiabilitate si asta am primit.
Unde alegi sa mergi cu ea in service si de ce? Reprezentanta sau "la baieti"?
Aleg sa merg cu ea fie la mecanicul meu, fie o repar eu, fiind de specialitate.
Nicaieri pentru ca nu este o masina adusa din germanica. In service o duc doar daca ii gaseste vreo problema la itp atat.
La service-ul din zona, acum se gasesc piese oeste tot in tara si originale si nu intampin probleme la pret sau ca nu le gasesti.
“La baieti” clar nu se pune in discutie. Am lucrat in service auto si stiu cum functioneaza. Este adevarat ca un mecanic bun se gaseste tot mai greu dar cand stii 1-2 chestii la masina poti sa-l gasesti pe cel corect care sa repare masina la fel de bine daca nu chiar mai bine decat cei din reprezentanta.
Nu merg in reprezentante deoarece mecanicii de acolo sunt ori mai slabi ori la fel de priceputi ca cei pe care ii stiu deja. Majoritatea reprezentantelor exista mai mult sa faca bani de pe urma reparatiilor(la un pret mult mai ridicat fata de cel real), decat sa te ajute ca pe viitor sa nu mai ai probleme.
In principal merg cu ea intr-un service autorizat.
La service. Sunt mecanici foarte buni.
La un service multimarca.
Merg la un nepot care e mecanic, tinichigiu si vopsitor.
La un service, imi aduc piesele si-mi ofera garantie la ele, se intampla ca unele piese sa pice de noi.
La reprezentanta pentru siguranta mea si a familiei mele, dar si pentru calitatea pieselor. De asemenea merg la reprezentanta pentru siguranta schimbarii pieselor cu altele noi.
Eu cu mana mea la padure iar unde nu pot ma duc la service pentru schimb distributie.
Am mers mereu la reprezentanta, dar acum mi s-a acrit de ei. Nu isi fac treaba bine si manopera costa mai mult decat piesele. Nu mi se pare frumos.
Evit reprezentantele, deoarece si acolo sunt tot “baieti”. Cunosc mecanicul la care o duc si isi face treaba bine.
Prefer sa merg in reprezentanta sau la atelier autorizat, ca am increde in ei, o calitate mai buna a pieselor si manoperei, personal foarte calificat.
Acasa, e mai sigur, macar stii ca ai facut-o tu cu mana ta. Sunt roman si “e pacat sa pui surub unde poti lega cu sarma”.
Cat masina a fost in garantie mergeam cu ea in service-ul Dacia. Dupa ce a iesit din garantie imi faceam service-ul singur.
La baieti! Diferenta de pret la manopera si la piese intre un service de cartier si reprezentanta e imensa. Doar sa fie priceputi.
In reprezentanta nu, dar la alte service-uri autorizate.
Unde se face treaba buna, de obicei merg la service dar am mai reparat si la baieti cand erau probleme mici.
Aleg sa merg la un mecanic de incredere pe care il stiu si il recomand oricui.
Aleg sa merg cu ea la service si nu la reprezentanta deoarece la reprezentanta este mai scump.
Pentru schimburi la baieti sau acasa. Nu e greu si nici periculos. Pentru directie si frane la service, nu te poti juca. Pui in pericol alti participanti plus ma pun pe mine in pericol.
Reprezentanta nu. Au preturi mari pentru manopera, piesele sunt la fel de scumpe. Sunt mecanic si o repar singur. Dar si asa, daca nu o puteam repara eu, as fi ales tot varianta unui service de cartier.
Cat timp o sa mai existe “baieti” nici nu o sa imi treaca prin cap sa calc pe la reprezentanta. Sunt forumurile pline de marturii ale oamenilor pagubiti, inselati si furati la reprezentante.
Depinde de situatie, de bani, de mai multe chestii, oricum, mereu am grija orice ar fi, sa fie un mecanic cu experienta.
Eu merg in continuare la mecanicul meu si sunt foarte multumit de lucrarea lui. Isi face treaba cu grija si atentie si nu m-a lasat niciodata.
O repar singur pentru ca lucrez in domeniu si am propriul meu garaj unde o pot repara. Dar cum am scris mai sus nu lucrezi mult timp la ea.
Cat de des ii sfatuiesti pe ceilalti posesori sa faca revizia?
Depinde de numarul de km parcursi, 10000 eu zic ca e o valoare minima respectabila. Obligatoriu 1 an pe de alta parte(legal).
Foarte des.
Cat mai des, iti protejezi masina.
La fiecare 10000km cu uleiul recomandat.
O data la 3 luni sau la aparitia primului semn de cedare al unei piese.
Revizia ar trebui facuta cel putin o data la 1 an sau 10 000 de km.
Anual.
10000 km sau 6 luni.
Anual.
La cat scrie la carte.
O data sau de 2 ori pe an, minim.
Conform legii, o data pe an.
Oricand e necesar si scrie in cartea masinii. In special daca e noua si se afla in garantie, sa respecte termenul impus.
Am facut revizia de ulei, filtru de ulei si aer la fiecare 10.000 km. Recomand, este mult praf pe drumurile noastre.
Sa ii faza revizia anual sau ori de cate ori este nevoie.
Sa o faca la 10.000 de km, parerea mea.
10-12.000 km intre revizii. Daca drumurile sunt efectuate intre localitati se poate extinde si la 15.000 km.
La fiecare 10.000 km (ca la modelele vechi), desi la cele actuale se face la 20.000 km. Mai des pentru sanatatea motorului.
De cate ori simte soferul ca este nevoie, sau macar o inainte de itp.
In functie de cati km faci, de 2 sau de 3 ori pe an.
O data la 15 mii de km pot spune ca e decent.
La implinirea numarului de km care necestia revizia specificata de service.
La 10.000 de km fac eu revizia. Daca fac drumuri pe sate unde este mult praf schimb filtrul de aer de 2 ori pe an.
La fiecare 9.000 10.000 de km.
Eu personal fac revizia la 10.000 km.
La fiecare 10.000 de km.
Undeva la 8000 de km.
12.000 kilometri sau 1 an.
Ce consum are?
Daca zic 4% extraurban probabil o sa zica lumea ca am mers in marsarier :)), look at the diagrams and know your damn car.
7.8 ajunge la 11.5% urban Iar extraurban are 5.5-6.4%
7-8 l /suta in consum mixt.
In oras consuma pe benzina 8-9-10 depinde de stilul de mers si trafic. Avand GPL consumul ajunge la 11-12 avand in vedere stilul de mers si trafic.
8% in oras, 6% la drum intins. Mixt, undeva la 7%.
La drum intins cu mers constant cel mai bun consum este 5.5 la suta, iar prin oras ajunge pe la 7.5, depinde cat de agresiv conduci.
8 la suta urban 6 la suta mix
12 la suta oraș, 6,7 l afara.
6 la suta de km.
7 8 l la suta.
Consum in oras 10%, in afara orasului 7,5%.
6L\100km.
Am facut si 17l/100km, cum am spus mai sus. Dar in general are 10/100, 12 daca are ac pornit. Extraurban de 6-7/100.
Media este de 8 la suta, in afara orasului 6,5 si in oras aproximativ 9 la suta.
Consumul difera, extra urban il am intre 5-8 la suta, in functie de cum merg.
Nu am computer de bord , dar cred ca undeva la 7 la suta pe benzina si 8-9 pe gaz.
In oras aveam un maxim de 8% pe timp de vara iar iarna un maxim de 9%. In extern varia intre 5 si 6%.
5,6-5,8L in afara, 8L in oras.
La Logan din 2006 cu motorul de 1.4, iarna am consum de 8,5 aproximativ si vara de 6.5-7.5 .
In oras are un consum de 9-10 la suta si in afara de 6-7 litri la suta.
7-8 in oras si 5 afara.
6l la 1000 de km.
Depinde de stilul fiecarui sofer. Am auzit de consum de 5.3, dar media la mine este 7.8.
In oras consuma 9-10 litri la suta de km si extraurban 6 7.
9/100 urban si undeva la 5-5.5/100 extraurban.
6-7 , Uneori poate 8, oricum, sub 10 % mereu.
Pe benzina undeva la 8% dar eu am GPL si e chiar ok.
7.5l/100km extra-urban 8.5-9l/100km urban.
Modelul 1.4 T-GDi este un motor pe benzina cu patru cilindri, cu turbocompresor si injectie directa, de 1,4 litri. Este membru al...
Imobilizatorul auto face exact ce indica numele. Este un dispozitiv tehnologic de securitate care va impiedica masina sa se miste....
In primavara anului 2020, Renault a lansat unul dintre cele mai echilibrate modele de pe piata: Renault Captur 2020. Este un model...
Indiferent dacă încercați să economisiți câțiva lei la pompa de combustibil sau să reduceți emisiile de hidrocarburi, toată lumea...
Pretul multor masini noi este umflat excesiv cu tot felul de dotari inutile. Exemplu scurt: optiunea de a ajusta volumul la BMW do...