Ford EcoSport 1.0 EcoBoost 2017 parere si probleme

Esti in cautarea unui autoturism Ford EcoSport 1.0 EcoBoost (125 Hp)?

Afla direct de la posesori tot ce ai nevoie sa stii. Mai jos, gasesti un chestionar in care am intrebat un posesor de Ford cum este sa detina si sa conduca zi de zi acest model. Tot el ne spune de ce a facut aceasta alegere, de unde a achizitionat, ce ii place si mai ales ce ii displace la autoturism. Gasesti informatii despre cat costa piesele, cat consuma, cat costa intretinerea, cat de confortabil si mai ales cat de fiabil este modelul Ford EcoSport 1.0 EcoBoost (125 Hp).

Posesorul ne spune ce probleme tehnice a intalnit, ne da detalii despre motorizare si chiar si cateva sfaturi de achizitie, toate astea pentru a te ajuta pe tine sa aflii cat mai multe detalii despre masina pe care si tu ti-o doresti. Nu trebuie sa detii acest model pentru a afla ce probleme pot aparea cu timpul si cat de des trebuie sa ii faci revizia. Scopul DailyDriven este sa ofere pareri reale despre masini, venite direct de la posesori, de la cei care le-au patit si testat pe toate cu adevarat si sa te ajute pe tine intr-un final sa alegi masina potrivita pentru tine.

Toate review-urile de pe site-ul nostru sunt de la posesori verificati.

Fiabilitate

Cat de fiabila ti se pare Ford EcoSport 1.0 EcoBoost (125 Hp) ?

Fara probleme, o masina impecabila

Este in realitate ceea ce te asteptai sa fie inainte de a o cumpara?

M-a surprins pozitiv in multe aspecte

Ai recomanda-o cuiva?

Da, as recomanda-o

Ce parere generala ai despre ea?

Merita, insa motorizarea trebuie aleasa cu grija

Parerea detinatorului

De ce ai ales sa cumperi Ford EcoSport 1.0 EcoBoost (125 Hp) ?

Am cautat o masina cu un consum mic, sa fie fiabila pentru drumurile mele zilnice (70km/zi), sa aiba putere si cu un design special.

Spune-ne cateva lucruri generale despre ea. Cum ti se pare sa o conduci zi de zi? Ce iti place si/sau ce iti displace cel mai mult la ea?

Este o masina robusta care cere sa fie condusa in fiecare zi. Se conduce usor atat in oras cat si la tara. Multe optiuni de clasa (scaune incalzite, gps, multimedia de calitate, camera video spate, etc). Singurul minus are centru de greutate destul de sus (cred eu) si acest lucru se simte daca iei curbele mai sportiv.

Cat costa intretinerea pe an la Ford EcoSport 1.0 EcoBoost (125 Hp) ?

750-800 lei schimburi de ulei si filtre (revizie facuta la 20000 km).

Ti-ai facut o idee cat costa piesele la Ford EcoSport 1.0 EcoBoost (125 Hp) ? Este o masina mai scumpa decat competitia in materie de piese?

Momentan am cumparat doar un set de jante de aluminu si cauciucuri de iarna second pret 1600 lei.

Cat de fiabil este Ford EcoSport 1.0 EcoBoost (125 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.

Singura problema este portbagajul care are un volum destul de mic pentru clasa in care se incadreaza, e un mare minus pentru o familie cu 2 copii.

Unde alegi sa mergi cu ea in service si de ce? Reprezentanta sau "la baieti"?

Service doar la Reprezentanta.

Ce ii sfatuiti pe cei care isi doresc o astfel de masina?

Avand un consum mic recomand atat pentru cei care locuiesc in oras cat si pentru navetisti (cazul meu). Daca vrei off-road sa se orienteze catre alt model de exemplu, Ford Ranger.

La ce ar trebui sa fii atent cand iti cumperi un Ford EcoSport 1.0 EcoBoost (125 Hp) ?

La harta gps ( in standard nu este decat Europa de Est), trebuie sa achizitionezi separat Europa de Vest.

Cat de des ii sfatuiesti sa ii faca revizia?

Exact la km care se trec in carnet de catre cei de le reprezentanta respectiv 20000 km.

Ce consum are Ford EcoSport 1.0 EcoBoost (125 Hp) ?

5,8 l/100 km mediu pe an toate anotimpurile. Fac zilnic naveta 70 km de acasa la oras. Consumul este pe tot anul 2018 si include inclusiv 2 drumuri mai lungi in vacanta (litoral, Ungaria).

Spune-ne ceva despre motorizare. De ce ai ales-o pe cea actuala? Daca ar fi sa dai timpul inapoi ai alege alta varianta?

Motor 1l inseamna automat consum mai mic dar culmea are 125 CP. Motorul este incadrat in clasa de emisii Euro 6 . Nu am avut probleme cu el pana acum si sunt foarte multumit de fiabilitatea lui.

Este o masina incapatoare? Va descurcati cu ea in treburile de zi cu zi?

In interior este ok am mers la Viena 4 adulti si un copil am stat comod cu totii. Loc destul spate pentru picioare. Cum am mai spus confortul pasagerilor a dus la micsorarea portbagajului.

Cum se conduce in oras?

Usor. Reactioneaza foarte bine la comenzi.

Cum se conduce la drum lung?

Este comod avand autopilot cum urci pe autostrada poti sa-ti relaxezi picioarele.

Spune-ne despre interiorul masinii. Ti-ai dori ceva in plus sau chiar in minus?

Am modelul Titanium full option (tapiterii de piele, scaune incalzite, etc), il recomand.

Ce dotare a masinii iti place cel mai mult?

Sistemul multimedia. Daca pui un stick cu muzica se aude bestial in boxe.

Cum se comporta in situatii de urgenta? (franare brusca / evitarea de obstacole)

Franele sunt excelente, directia de asemenea.

Ai alege un model de la competitie daca ai putea da timpul inapoi? Daca da, argumenteaza.

Nu, sunt multumit cu ce am ales. Inainte de a alege acest model am testat alte 5 masini de la concurenta si asa a ajuns la Ford.

Parere DailyDriven Ford EcoSport

Ford pare ca doreste sa devina sursa universala de automobile din orice clasa, asadar in 2013 introduce pe piata un micro SUV, un crossover construit pe baza lui Fiesta, numit EcoSport. Crossoverele de dimensiuni mici au devenit o nisa importanta in piata de astazi, cu vanzari din ce in ce mai mari. Chiar daca designul ciudat pe alocuri si proportiile care par nenaturale au atras multe pareri negative din partea criticilor, “foamea” pentru aceste automobile a continuat sa creasca, aparand modele si de la alti producatori ca Mazda, Peugeot, Renault sau Fiat.

EcoSport este proiectat in America de Sud, acolo unde a existat pentru mai multi ani, inainte de intrarea pe piata europeana in 2013. Aspectul exterior incearca sa pacaleasca ochiul, in partea frontala prezinta o grila masiva, intimidanta iar in spate tine un suport pentru roata de rezerva la vedere, tipic SUV-urilor de mare anduranta. Totusi, EcoSport nu este mai mult decat o masina de oras, Ford a pus pe piata doar variante cu tractiune fata iar, la fel ca B-Max, tendinta de a se dezvolta pe verticala mai mult decat pe orizontala o face sa para dezichilibrata.

 

Cum se conduce Ford EcoSport?

Cu siguranta nu este un crossover de la care sa astepti multa actiune atunci cand te afli in spatele volanului. Este o masina eficienta, in schimb. Pozitia la volan este ideala, ofera camp vizual la o inaltime mai mare iar spatiul de manevra este excelent. Suspensia este moale, bine reglata iar EcoSport ofera o aderenta excelenta cu anvelope all-season. Se poate spune ca seamana mult cu Fiesta si la condus, este agila la virajele stranse si nu subvireaza la cele mai largi. Directia este precisa, iar izolarea habitaclului este rezonabila pentru o masina din aceasta clasa.

Per total, un drum scurt cu modelul 2017 al EcoSport poate lasa o impresie foarte buna, atunci cand avem un comportament linistit la volan. La drum lunga insa, habitaclul incepe sa fie zgomotos, cel mai probabil din cauza design-ului care opune rezistenta la vanturi frontale si laterale. Scaunele sunt putin incomfortabile atunci cand petreci mai mult timp in masina iar materialele nu impresioneaza, ba chiar lasa de dorit pe interiorul portierelor. 

 

Motorizari Ford EcoSport

EcoSport este cel mai bine cunoscut pentru motorul 1.0 EcoBoost in 3 cilindri ce dezvolta 125 cai putere si un cuplu de 169Nm. Aceasta echipare pe benzina este controlata de o cutie manuala in 5 rapoarte imprumutata si ea de la Fiesta, care se misca excelent. Consumul acestei motorizari este punctul forte, astfel EcoBoost reclama 5.3l/100km mixt, cifre foarte bune care insa dau de gol performantele destul de slabe.

Desigur Ford a introdus si alte echipari, pentru modelul 2017 EcoSport. Motorul 1.5 Ti-Vct dezvolta 112 cai putere si doar 140Nm cuplu, cifre care duc masina de la 0 la 100km/h in aproape 15 secunde. Pana si consumul are de suferit in aceasta echipare, mergand pana la peste 6l/100km mixt. Pentru doritorii de performante mai mari, producatorul american propune motorul 2.0 Flex cu 145cp si 186Nm cuplu. Aceasta echipare cu injectie Multipunct este condusa de o transmisie manuala in 5 rapoarte iar consumul urca pana la 7l/100km mixt, ceea ce pentru un automobil de doar 1290kg devine obositor de mult. 

Un singur motor diesel este valabil pentru modelul 2017 al EcoSport, 1.5TDCi care, asa cum ati ghicit, este un turbo diesel care dezvolta insa doar 90cp, la un cuplu de 200Nm. Este cea mai eficienta echipare existenta pentru micul crossover consumand doar 4.6l/100km mixt. 

 

Siguranta Ford EcoSport

Cele mai multe automobile ( mai ales din clasa crossover sau SUV) obtin 5 stele la testele de coliziune EuroNcap, insa siguranta foarte slaba pe care o ofera altor participanti la trafic a facut ca EcoSport sa primeasca doar 4 stele. La interior, in schimb, micul crossover a reusit un scor de 93% pentru siguranta pasagerilor, datorita airbag-urilor frontale, laterale si celor din plafon. 

Franarea in regim de urgenta este efectuata doar cu ajutorul franelor aerisite, intrucat sistemele de asistare la prevenirea coliziunilor lipsesc chiar si din lista cu optionale. EcoSport dispune de senzori de parcare si optional de camera pentru mersul cu spatele, insa lista optionalelor care sporesc siguranta este foarte scurta.

 

Fiabilitate Ford EcoSport

Desi este un crossover, EcoSport vine la pachet cu unele ciudatenii la nivelul spatiului si al accesibilitatii. Unghiul la care se deschid usile este foarte ingust si, desi poate parea o problema minora, asezarea unui copil pe bancheta din spate, poate fi mai dificila decat intr-un Ford Focus. Caroseria este inalta, asadar nici macar in spate pasagerii nu vor atinge plafonul, iar per total masina este mai spatioasa decat, de exemplu, un Nissan Juke. 

Portbagajul lui EcoSport este slabiciunea cea mai mare la capitolul fiabilitate, in mare din cauza accesului care se face printr-o usa cu prinderi laterale, deci care cere un spatiu mare ca sa poata fi deschisa la maxim, lucru imposibil intr-o parcare de mall. Chiar si volumul sau, de doar 335l, lasa de dorit, intrucat competitori ca Fiat 500x sau Peugeot 2008 au reusit mai mult la acest capitol.

 

Probleme Ford EcoSport

EcoSport este, totusi, un automobil Ford, asadar problemele tind sa ocoleasca micul crossover. Dintre problemele cele mai facile, raportate, se numara defectiuni la sistemul centralizat de inchidere, care nu odata, refuza sa functioneze in conditii ceva mai severe de vreme ( ploaie, inghet, caldura excesiva).

Problemele majore insa, se refera la transmisia manuala in 5 rapoarte care, in cateva cazuri, s-a blocat chiar in timpul mersului intre viteze, reusind sa sperie mai multi posesori, cateva cazuri ajungand in sala de judecata. 

 

Cat costa un Ford EcoSport 2017 la mana a doua?

Considerand modelul dotat cu motorul EcoBoost 1.0, cu un rulaj decent si istoric bun al vizitelor la service, EcoSport 2017 la mana a doua va poate scoate din buzunar intre 9.000 si chiar 20.000 de euro pentru modelele bine dotate cu optionale. Pretul poate parea in regula, insa la o privire mai atenta, un EcoSport cu aceeasi motorizare, incepe de la 15.000 de euro nou, facand alegerea unei achizitii cu atat mai grea.

Pe scurt, EcoSport modelul 2017 este o Fiesta suprainaltata, o masina de oras cu pretentii de crossover, care iti va oferi ceva mai mult comfort prin spatiul de la interior. Este automobilul dedicat unei familii tinere, sau celor care cauta o masina cu un aspect inedit, tineresc si fresh, propulsat de un motor eficient, premiat pentru fiabilitatea sa. 

Lasa un comentariu

Pentru a lasa un comentariu trebuie sa fii autentificat(a).

Autentificare

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!