In jur de 500-600 ron, fara carburant, impozit si asigurare, doar intretinerea ei.
1000 de lei, cu tot cu asigurare, in conditiile in care fac schimburile de ulei si filtre de 2 ori pe an, si nu, nu folosesc piese ieftine :).
Destul de putin, nu stiu exact deoarece eu investesc bani in masina chiar daca nu e necesar. Mai adaug ceva, mai schimb o piesa etc.
In acest prim an de cand o detin am cheltuit aproximativ 3500 de lei. Dar am facut schimbarile necesare la achizitia unei masini second hand, distributie, frane, am inlocuit freonul la AC. Daca nu apar probleme majore cred ca intretinerea nu va depasi 1000 de lei pe an.
Ulei si filtru, in jur de 200 lei.
Consumabilele, rovinieta, impozitul si asigurarea ajung undeva la 1000 de lei pe an.
330 lei o revizie normala.
Nu este o masina scumpa la o intretinere, acum depinde si de calitatea pieselor.
Mi se pare la acelasi nivel cu cele din clasa sa.
Este o masina cu piese la un pret mediu. Nu sunt cele mai ieftine piese dar nici cele mai scumpe.
Nu consider ca este mai scumpa decat orice alta masina din grupul VAG.
Nu, e o masina usor de intretinut.
Comparand pretul pieselor cu rivalul direct, VW Golf V, pot spune ca piesele sunt mai scumpe la Ford.
Aceleasi preturi ca marcile competitoare germane. Unele piese mai ieftine ca la Logan.
Este o masina destul de fiabila, daca o intetii la timp si ii pui ce trebuie referitor la calitate nu iti trebuie altceva decat timp si bani sa te plimbi.
De cand o am, singura problema de fiabilitate a fost cu un furtun de la AC care a crapat, in rest, lucruri normale: distributie, frane, ambreiaj.
In mare nu am avut probleme cu ea, doar consumabile.
La capitolul fiabilitate nu am de ce sa ma plang. Masina este folosita zilnic fara nici un fel de probleme. Avand in vedere ca am ales o masina cat mai de baza fara prea multe optiuni nici nu are ce sa se strice la ea.
Nu am avut probleme cu ea de când am cumparat-o.
In trei ani de folosinta am schimbat doar amortizoarele fata, bucsi si bielete antiruliu care din cate am vazut nu au fost schimbate niciodata. In rest pot spune ca este o masina extrem de fiabila. Chiar daca modelul pe care il detin are un numar mic de kilometri, am vazut modele cu dublu kilometraj care se comportau la fel de bine.
Majore: catalizatorul dar s-a mers mult in oras cu masina inca de cand era noua. Minore: doar bujii si un rulment pe roata stanga spate. Pare ca in urmatorii 30.000 km va ceda ambreiajul dar inca merge bine.
Am apelat si la service si la cunostinte dar prefer sa o repar in regim propriu deoarece am dezvoltat o pasiune in acest domeniu.
Tinand cont ca are 11 ani, nu vad rostul in a merge la reprezentanta, unde, oricum, au ramas numai mecanici de mana a doua si se folosesc piese proaste (vezi uleiul Ford Formula F, adus in butoaie).
Merg in service-uri cu o reputatie buna pe acest model, service-uri recomandate de alti posesori de Ford Focus in cadrul intalnirilor sau pe grupul de Ford Focus.
La baieti, dar baieti de incredere. O duc la un fost mecanic de la Ford care numai de gama Ford se ocupa.
Reprezentanta sau service-uri autorizate.
Am ales mereu sa merg la un service local de incredere deoarece ma aflu la o distanta destul de mare de cea mai apropiata reprezentanta iar problemele pe care le-am intampinat pana acum nu au necesitat specialisti.
La un mecanic independent in care am foarte multa incredere. Asadar nici la reprezentanta, nici la baieti. De multe ori, baietii ii gasim in reprezentante.
Intervalele normale declarate de producator.
1 an sau maxim 10.000km. Daca mergi zilnic cu ea si mai des, eventual la 8.000 km.
Sa o faca la un an.
15.000 de km sunt recomandati la aceste motorizari. Cu ulei sintetic.
Sa faca revizia la 40.000 de km.
O data pe an o revizie mai temeinica.
La 10.000 km daca se merge preponderent urban sau un an La 20.000 sau un an daca se merge doar extraurban.
Media este de 8 %.
8.5% mediu. Mers zilnic in Bucuresti si in weekend spre Valea Prahovei. Oricum, consuma in functie de cat ii dai. Daca mergi cu 100km/h tine cu casa. Facut Campina-Bucuresti cu 30 de lei :)).
Depinde. In afara 6 iar in oras intre 8.5 si 12 / 13 daca ii dai tare.
10% in oras si 6.5% la drum lung.
Are un cosnum mediu de 6.7 la suta.
Extraurban aproximativ 6.5 iar urban 10.
7 litri la suta de km mediu, 10-11 urban si 5-7 extraurban in functie de stilul de mers.