Parere posesori Ford Focus 1.6 TDCI 109 CP
Afla direct de la posesori tot ce ai nevoie sa stii. Mai jos, gasesti un chestionar in care am intrebat mai multi posesori de Ford Focus 1.6 TDCi HP (109 Hp) cum este sa detina si sa conduca zi de zi acest model fabricat intre anii 2005 - 2010. Tot ei ne spun de ce au facut aceasta alegere, de unde au achizitionat masina, ce le place si mai ales ce le displace la autoturismul pe care il detin.
Gasesti informatii despre cat costa piesele, cat consuma, cat costa intretinerea, cat de confortabil si mai ales cat de fiabil este Ford Focus 1.6 TDCi HP (109 Hp).
Posesorii ne spun ce probleme tehnice au intalnit, ne dau detalii despre motorizare si chiar si cateva sfaturi de achizitie, toate astea pentru a te ajuta pe tine sa aflii cat mai multe detalii despre masina pe care ti-o doresti. Nu trebuie sa detii acest model pentru a afla ce probleme pot aparea cu timpul si cat de des trebuie sa ii faci revizia.
DailyDriven ofera pareri reale despre masini, venite direct de la posesori reali, de la cei care le-au patit si testat pe toate cu adevarat si te ajuta pe tine intr-un final sa alegi masina potrivita pentru tine.
# Costuri Intretinere
Cat costa intretinerea pe an?
1500 lei.
La cum fac eu undeva la 25.000km pe an undeva la 1500 de lei.
Aproximativ 2000 de lei pe an.
Foarte iefin.
Schimburile sunt ok la pret.
500-1000 Euro
Aproximativ 1200 de lei cu 2 revizii de ulei si filtre asigurare si impozit si eventuale mici probleme aparute odata cu varsta si numarul de km.
Cred ca aici depinde de cum o conduci si cat de mult mergi cu ea si daca o ingrijesti cum trebuie, in cazul meu costurile se ridica la 1500 ron.
In medie, 1000 de lei, depinde daca trebuie facuta doar revizia sau schimbat si alte consumabile.
In jur de 200 de euro, in banii astia punem uleiul, filtrele si diferite chestii pentru masina.
Aproximativ 500 lei.
Avand in vedere ca tocmai am luat masina nu stiu exact dar m-am interesat si am inteles ca undeva la 2000-2500 lei.
Intretinerea pe an costa aproximativ 100 €.
Ultima revizie ( ulei, filtru ulei, filtru aer, filtru habitaclu,) a fost 250 lei cu manopera mea. Filtru de motorina costa cam 250 lei. In rest nu investesc decat motorina.
Cam vreo 500 lei.
O revizie undeva la 400-450 de lei. In rest taxe mici.
Costa aproximativ 1000 de euro pe an.
Ma costa sub 500 lei.
Nu stiu exact, cam 1500 lei, mai costisitoare sunt pneurile de iarna.
FIltre+Ulei+Placute/discuri undeva intre 1000-1500lei.
Nu am socotit niciodata dar e relativ in functie de cat circuli cu ea.
O revizie o fac cu 6-700 de lei cu tot cu manopera.
Ti-ai facut o idee cat costa piesele? Este o masina mai scumpa decat competitia in materie de piese?
Preturile sunt asemanatoare ca la VW, Skoda, Opel si Renault.
Este destul de scumpa la piese dar acum depinde si ce piese schimbi.
Da, piesele sunt destul de scumpe, dar mult mai durabile.
Nu, da nu ma feresc de reprezentanta.
La unele piese da , multa electronica.
Nu este mai scumpa. As zice ca este undeva in zona medie.
Nu e cea mai scumpa, dar nici cea mai ieftina, preturile pieselor sunt acceptabile.
La acest model facelift preturile sunt decente dar unele piese costa mai mult decat cele de VAG. O cheie keyless costa 700 ron, parbrizul incalzit 1000 ron cu montaj, un far este 2100 ron cel cu xenon dar fara balast iar o turbina 2200 ron iar valva de vacuum 800 ron. Piesele uzuale sunt ok la pret.
Nu. Este putin mai ieftina.
Nu este o masina chiar asa de scumpa la piese.
Este cam la acelasi nivel cu modele concurente.
Da. Este putin mai scumpa. Cel putin in comparatie cu ce am avut ulterior.
Chiar sunt mai ieftine piesele ca la un Vw sau Opel.
Cred ca se incadreaza la un nivel mediu desi pe unde am cautat jantele sunt foarte scumpe:)) in comparatie cu ce am mai vazut. In rest are cateva lucruri care costa mai mult de exemplu filtrul de motorina care este 250 lei.
Nici extrem de scumpe ca brandurile de top, dar nici prea ieftine ca la Opel sau Dacia.
Este un pic cam scumpa, dar foarte fiabila.
Piesele sunt accesibile ca si pret.
Este rezonabil, depinde cu ce auto comparam, daca ar fi sa comparam pretul pieselor de Ford cu pretul pieselor de Dacia atunci este mai scump insa daca ar fi sa comparam cu Mercedes de exemplu, este mai ieftin. Tinand cont de pretul platit pe masina si de venitul meu cred ca este o masina care ma avantajaza si nu ma “stoarce” de bani.
Nu. E o masina ieftina, piese se gasesc foarte ieftine.
Putin mai scumpa decat cele din grupul VAG.
Nu cred dar nu costa foarte mult piesele.
Piesele sunt ok, acceptabile, e Ford nu e Mercedes.
Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.
Am schimbat alternator, baterie, amortizoare fata si bucse si bratele de pe spate.
Poate am fost eu mai ghinionist. Dar am schimbat 3 motoare si 2 turbine.
Am avut probleme cu filtrul de particule, acesta facandu-si regenerarea cu ajutorul unui lichid special. La un moment dat lichidul s a terminat si a trebuit schimbat, suportii motor au trebuit schimbati, in rest, doar consumabilele.
N-am avut probleme. O am de 8 luni si cheltuielile au fost de 700 de lei.
Conductele de proasta calitate, fulia si cam atat.
Fara probleme majore. Achimbat ambreiaj la 230000, iar consumabile de cate ori a fost nevoie.
Destul de fiabila, probleme majore, un egr schimbat si un radiator de racire, acestea merita mentionate, in rest revizii la timp si e in regula.
Am dat jos filtrul de particule, am reconditionat turbina, am inlocuit lupele pentru ca s-au ars partile reflectoare si am inlocuit EGR-ul. Am avut o problema cu un injector dar s-a rezolvat destul de simplu dupa ce a fost curatat.
Probleme majore nu am avut. A trebuit sa fac investitii mai mult din cauza vechiului proprietar, care a cam neglijat-o. A aparut rugina pe la praguri si sasiu si reviziile nu au fost facute la timp.
Daca o exploatezi cum trebuie este fiabila.
Ca si probleme: un radiator de racire schimbat, un furtun retur de la sistemul de racire, furtun intercooler si un furtun de vacuum infundat. Masina o am de mai bine de 4 ani.
M-am speriat destul de tare cand la semafor a inceput sa bata volanta destul de tare pentru prima data nestiind exact ce se aude iar macaraua de la geamul soferului nu sta niciodata bine.
Probleme cu turbina si furtunurile de la intercooler.
Probleme am avut cu filtrul de particule care s-a infundat pe la 180000 sigur si din cauza asta am avut problema cu turbina si a trebuit reconditionate. Alta problema nu am avut.
Intr-un an si jumatate de condus, mi-a cedat doar un rulment la ea.
Probleme: m-a lasat un oring la injector undeva pe la Satu Mare, am parcurs un drum de 900 km asa, fara sa afecteze altceva. In rest e filtrul de particule care din cand in cand cere cate o regenerare.
Fiabilitate 0, am avut probleme cu EGR, am anulat filtru de particule ca nu se mai regenera, am schimbat termostatul motorului, am avut ceva scurgeri la intercooler, am schimbat un furtun.
Am schimbat consumabile anual, seibile de cupru de la injectoare si termostatul. In rest nimic.
Nu am avut probleme, a functionat perfect, am schimbat doar distributia.
Am avut probleme cu filtru de particule, cu EGR (partea mecanica si electrica), turbina fluiera + mic joc axial/radial, ulei pe la injectoare.
Singura problema principala e PDF care dupa parerea mea s-a dus cam repede dar in rest consumabile care ca la orice masina te lasa dar per total ar fi ok.
Am avut probleme cu DPF-ul si cu EGR-ul. In rest doar consumabile si capete de bara si telescoape, astea au fost cheltuielile intr-un an de zile.
Unde alegi sa mergi cu ea in service si de ce? Reprezentanta sau "la baieti"?
Prefer sa merg la reprezentanta.
Am un mecanic foarte bun care se ocupa doar de ford.
La baieti, deoarece este mult mai ieftin si am gasit problema mult mai repede fata de cei din reprezentanta.
Nu am preferinte si reprezinta si la baieti.
La gigi in curte ca in reprezentanta ma ajung schimburile jumate din pretul masinii. Daca ar fi fost noua normal ca doar in reprezentanta.
La reprezentanta Ford pentru ca este destul de ieftin. Unele reparatii mici le fac singur, este destul de usor de intretinut.
In 90% din cazuri ma ocup personal, mai putin distributia.
Am un service unde masina merge de cand a fost achizitionata. Merg acolo pentru ca niciodata nu a mai revenit o problema rezolvata de ei. In cazuri speciale merg la reprezentanta.
La baietii ce lucreaza la un service autorizat, tot timpul la aceiasi. Astfel ma asigur ca treaba e facuta cum trebuie.
La baieti :D deoarece au un service specializat.
In cele mai multe cazuri o repar eu. Rar ajung intr-un service si exclus reprezentanta, din cauza ca s-a dovedit de multe ori ca mai mult o strica, decat sa o repare.
“La baieti”. Sunt 2 mecanici priceputi dar fara autorizatie. Ma cunosc de o viata cu aceste persoane si am incredere in ei.
Depinde cat de grav este problema in principiu mi-o repar singur.
De obicei daca e ceva mai grav la care nu m-as descurca eu merg la un prieten care are un service si ma ajuta cu ce am nevoie.
La baieti, reprezentata e mult prea scumpa pentru buzunarul meu.
Reprezentanta, nu prea sau mai bine zis fara. Era o masina noua poate o reparam la reprezentanta lor. Asa aleg un service si un mecanic de incredere. Cel care imi repara masina o cunoaste cap coada.
“La baieti” deoarece preturile sunt mai bune, la reprezentanta preturile sunt exagerate.
Aleg sa o repar singur (cel putin la ceea ce ma pricep, de exemplu schimbul de ulei, filtre etc nu prezinta o problema ), iar la restul de exemplu un schimb de distributie am sa merg intr-un service autorizat. Exclus Reprezentanta FORD, am fost o data si m-au convins ca nu se pricep absolut deloc si nu prezinta incredere.
La baieti, e mai ieftin manopera si am mai multa incredere pentru ca sunt cunostinte.
Reprezentanta pentru diagnoza si alte service-uri pentru reparatii.
Service-uri autorizate, nu neaparat Ford pentru ca iti dau garantie si factura care e foarte important asta.
Avand in vedere ca are mai bine de 10 ani, aleg cu atentie baietii ?.
Cat de des ii sfatuiesti pe ceilalti posesori sa faca revizia?
15.000 km.
La 10.000km.
O data la 15.000 de km.
O data la 6 luni, e suficient.
La 15000 km pentru evitarea problemelor pe viitor uleiul conteaza cel mai mult.
La timpul recomandat de producator.
10 000 de km maxim.
La 10.000 de km as sfatui pe fiecare sa isi schimbe uleiul. Partea mecanica, bucsele spate ar trebui schimbate la maxim 2 ani daca se circula cu jante de 17“.
1 an sau 15000km.
Eu as spune ca o data la 6 luni, depinde cati km are.
Maxim 10.000 de km, ulei si toate filtrele ulei, aer, habitaclu si combustibil.
Trimestrial. Orice masina trebuie verificata la o perioada de timp si daca poti preveni ceva cu atat mai bine.
Schimbarea filtre/ulei la 10.000 km.
Eu fac revizia la 8000-10000.
1 data pe an neaparat.
Revizii la timp inseamna scutirea de alte neplaceri. O revizie la 10-12000 e mai mult decat ok.
O data pe an musai.
Sa o faca la maxim 9.000 km.
Sa o faca de doua ori pe an.
Sa o faca la 10.000-15.000 km.
Nu necesita foarte des revizii.
La 10.000 km maxim.
Ce consum are?
Mediu 5.7.
6.5 in Bucuresti.
Consumul este unul bun, 4.5 l/100km.
4,50 / 100 km maxim 5.
La drum lung, la 130 are 5% In oras are în jur de 7-8% Media undeva la 6%
4.5 extra 6.5 urban
Urban 7.5, extern maxim 5.
In oras 7l/100 km si 5.2 in afara.
La mine, undeva la 6.
La mers normal imi consuma 7 litri la suta in afara si 8 in oras.
Indiferent cat de tare am tras de ea nu a depasit 6 la suta extern si 8,5 la suta in oras.
In mediul urban 6,8 la suta iar extra-urban 4.8-5,2 la suta.
Are un consum de 7 urban si 5 extraurban.
Am scos recent la un drum Bucuresti-Ramnicu Valcea si retur 4.3 l. Eu nu prea circul in Bucuresti des dar cand merg urca la 5.6-6.2 l. Ceea ce nu e rau avand in vedere ca sunt cam agresiv cu acceleratia din pacate.
Consum mediu de 6 litri/100km.
5,6 mixt, 6.8urban si 4.5-5 extraurban.
Consuma 8 la suta in oras si 5.5 la suta in afara orasului.
Are un consum de 4 la suta pe autostrada si maxim 8 la suta in oras pe timp de iarna.
Are un consum mixt de 5.5%.
Are un consum urban de 6 la suta, extraurban 5 la suta si mixt 5.5 la suta.
Are un consum mediu de 5.5 oras si 5 in afara, asta si in functie de cum o conduci.
5-6 este consumul, este chiar foarte mic, nici daca te chinui nu sari de 8.
Nimanui nu ii este straina concurenta de acum cativa ani de la Academia de Politie, unde tinerii aspiranti se luptau la propriu pe...
Un numar foarte mare de accidente au loc in tara noastra din cauza consumului de alcool. De multe ori vorbim despre accidente foar...
Potrivit digi24.ro, luni, 19.09.2022, coalitia de guvernare va lua in calcul dezbaterea posibilitatii prelungirii schemei de compe...
_ GENEROZITATE A STATULUI ROMAN _ Vrei sa beneficiezi de reducere la motorina? Depune o cerere si vei plati mai putin atunci cand...
Toata lumea pune intrebarea asta: Cat de fiabila e masina X? Dar cati stiu cu adevarat ce inseamna fiabilitatea unei masini? Fiabi...