Parere posesori Ford Focus 3 1.6 TDCi 115 cp
Afla direct de la posesori tot ce ai nevoie sa stii. Mai jos, gasesti un chestionar in care am intrebat mai multi posesori de Ford Focus 1.6 TDCi (115 Hp) cum este sa detina si sa conduca zi de zi acest model fabricat intre anii 2010 - 2014. Tot ei ne spun de ce au facut aceasta alegere, de unde au achizitionat masina, ce le place si mai ales ce le displace la autoturismul pe care il detin.
Gasesti informatii despre cat costa piesele, cat consuma, cat costa intretinerea, cat de confortabil si mai ales cat de fiabil este Ford Focus 1.6 TDCi (115 Hp).
Posesorii ne spun ce probleme tehnice au intalnit, ne dau detalii despre motorizare si chiar si cateva sfaturi de achizitie, toate astea pentru a te ajuta pe tine sa aflii cat mai multe detalii despre masina pe care ti-o doresti. Nu trebuie sa detii acest model pentru a afla ce probleme pot aparea cu timpul si cat de des trebuie sa ii faci revizia.
DailyDriven ofera pareri reale despre masini, venite direct de la posesori reali, de la cei care le-au patit si testat pe toate cu adevarat si te ajuta pe tine intr-un final sa alegi masina potrivita pentru tine.
# Costuri Intretinere
Cat costa intretinerea pe an?
1000 de lei aproximativ.
Aproximativ 500 lei (ulei si filtre).
Forjata, dar cu un sofer cu ceva experienta ma costa cam 1.500 lei.
Intretinerea pe an consta in RCA, CASCO, Revizie, Vinieta si Impozit: in jur de 1.000EUR/AN.
In jur de 1500-2000 lei pe an.
Nu am apucat un an, dar sa zicem doua revizii + cele uzuale 2000 lei.
Aproximativ 1000 de lei, depinde ce defecte apar.
1000 lei pe an incluzand toate cele.
2 schimburi de ulei si toate filtrele inclusiv 2 de combustibil, 1000 Ron.
Ti-ai facut o idee cat costa piesele? Este o masina mai scumpa decat competitia in materie de piese?
Cam la fel de scumpe sunt piesele ca majoritatea masinilor din aceasi categorie de pret.
Depinde daca se iau piese OEM sau AM. Nu este o masina mai scumpa decat competitia.
Piesele ce nu tin de intretinere, pe partea mecanica sunt acesibile, dar estetica pot costa ceva mai mult si ceva mai greu de gasit, dar nu prea este nevoie, un set nou de faruri poate fi luat cu 300-400 euro.
Este o masina foarte ieftina privind piesele pentru ca nu se prea strica nimic la ea..
A ajuns sa fie mult mai scumpa, dar piesele sunt la un pret rezonabil, dar se aduna si atunci.
Nu ma intereseaza altele, nu am comparat cu altele (doar cu fiesta pe care o detin).
Piesele sunt destul de ieftine, depinde de la piesa la piesa.
Cred ca printre cele mai ieftine, din cate am vazut eu piesele sunt foarte ieftine.
Este foarte scumpa la piese, zici ca ai Bugatti, dar cam asa este la toate, sunt facute de aceasi producatori si au cam aceleasi preturi pe categorii de masina.
Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.
Singura problema a fost defectarea antenei pentru GPS pe care oricum nu am inlocuit-o deoarece folosesc Waze-ul.
Este un motor foarte fiabil. Desi are peste 200.000 km, n-am probleme cu DPF-ul, cu EGR-ul sau cu ambreiajul.
Am avut probleme cu o pompa la vasul de expansiune (antigel), era fisurata, iar pe partea de ac am avut o teava fisurata, in rest fara probleme, la interior defecte mici ce vin cu kilometrajul, zgarieturi, uzura tapiterie etc.
Este o masina foarte fiabila cu un consum mediu de 5.4 (majoritatea distantelor sunt facute in oras aglomerat - Iasi)! Singura problema, fiind diesel, ar fi ca “a cazut la datorie” electromotorul din cauza Start/Stop.
Merge bine dar din cauza ca mai apare vreo problema la ea, sunt nevoit sa o duc la reparat, ceea ce ma rezuma la autobuz si nu prea mai vreau sa patesc asa.
Singurele probleme pe care le-am avut au fost siguranta de la claxon si siguranta de la prizele de 12v. Mecanicul mi-a zis sa ma pregatesc sa schimb suportul de motor.
La primul Ford Focus detinut am avut facuti 130.000 de km in care nu am avut probleme majore. Am schimbat piese uzuale care e normal sa cedeze in timp. Cu modelul actual nu am avut inca probleme.
Mi s-a rupt un arc, ma lasa un amortizor, va trebui schimbat la un momemt dat kit-ul de ambreiaj. Nu as spune ca sunt probleme, sunt consumabilele, adica trebuie schimbate dupa un anumit interval.
Probleme doar cu injectoarele, dar acest model este cunoscut cu problema asta la cam toate motoarele 1.6 tdci 115cp. Putin joc la planetare, radiator clima spart si cam atat. Ulei, filtre, motorina buna si talpa.
Unde alegi sa mergi cu ea in service si de ce? Reprezentanta sau "la baieti"?
Merg cu ea la service-ul unde merg si cu masinile de la firma unde lucrez.
Personal, merg la un prieten de familie mecanic.
La mine in oras, Saico se numeste service-ul sunt niste oameni care se pricep si au preturi bune, desi este un service putin stiut.
Prefer sa merg in reprezentanta, dar doar prin simplul fapt ca am un prieten care lucreaza acolo si stiu ca totul e safe, dar din ce mi-a mai povestit, e cel mai nesigur loc in care sa-ti duci masina la reparat/revizie: pe langa ca platesti foarte mult, risti sa nu-ti fie schimbate piesele!
Aleg ambele, depinde de pret si cam de in cine am mai multa incredere pentru ca este o sansa sa scap mai ieftin.
La un baiat care este mecanic la reprezentanta Ford. Avantajul este ca vezi ce iti schimba si pretul manoperei este mult mai mic.
Merg la “baiat” , e un mecanic foarte bun si serios si a rezolvat toate problemele aparute. La reprezentanta e mult prea scump.
Service autorizat, pana acum am folosit autocenter Bosch si Orepan. Am fost foarte multumit de serviciile oferite asa ca nu am nevoie momentan sa merg la reprezentanta.
Reprezentanta, sunt praf, dar macar lucreaza cu ele toata ziua si chiar daca nu sunt priceputi la inceput, cu timpul invata pe masinile clientilor si dupa devin si ei mai buni :)).
Cat de des ii sfatuiesti pe ceilalti posesori sa faca revizia?
Anual.
Eu o fac la aprox. 9000 km.
La 15.000-20.000 de km, pentru o intretinere buna.
Pentru drumurile lungi dese, o data la 30.000km cu LongLifeOil, iar pentru oras o data la 15.000km, dar decizia asta e luata de producator si ti se aprinde martorul in bord.
Cred ca in afara de datile cand se strica, probabil o data la vreo 3-4 luni.
La 15.000 km sau un an.
Eu o fac la 15.000 km.
10.000 km uleiul si 30.000-40.000 celelalte filtre.
Eu ii fac o data la 6 luni, nu conteaza cati km merg, de obicei fac vreo 800-900 pe luna.
Ce consum are?
6.5 l/100 km.
Consumul este foarte bun (cam 8l-9l/100 km in Bucuresti si cam 4.5- 5 l/100 km extra-urban).
Intre 3-5 litri extraurban si in oras aproximativ 4-5 litri la suta.
Daca as merge in limitele legale, ar fi undeva la 4.2 cel mediu indiferent de anotimp, iar peste limitele legale consumul mediu creste la 5.4 tot indiferent de anotimp.
A ajuns la 11-12 l.
Consumul din bord este 5.2 (iarna).
Depinde cum conduc, momentan are 6.4 la suta de km.
Are un consum 4.8 mediu, 3.4 in afara, 6.0 in oras.
Pe afara consuma si 2.5 litri in treapta 4 la 80-85 km/h, iar acolo depinde si drumul pe care mergi, temperatura de afara, vantul etc. In oras (Timisoara, plina de semafoare) consuma cam 7.0-7.5, iar ca mers ii dau in gura de se inroseste toba.
Mulți șoferi nu sunt conștienți de faptul că utilizarea adecvată a luminilor de întâlnire și a celor de ceață poate juca un rol cr...
Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...
In cazul in care sunteti o persoana care urmareste stirile din trafic si se informeaza asupra reglementarilor legale in ceea ce pr...
Convertoarele catalitice sau mai pe scurt catalizatoarele sunt usor accesibile hotilor care doresc sa obtina profit din metalele p...
Compresia unui motor cu combustie interna reprezinta raportul dintre volumul camerei de ardere, raportul dintre cel mai mare volum...