Renault Clio 2 1.4 2005 parere si probleme

Esti in cautarea unui autoturism Renault Clio 1.4 16V (B/CB0L) (98 Hp)?

Afla direct de la posesori tot ce ai nevoie sa stii. Mai jos, gasesti un chestionar in care am intrebat un posesor de Renault cum este sa detina si sa conduca zi de zi acest model. Tot el ne spune de ce a facut aceasta alegere, de unde a achizitionat, ce ii place si mai ales ce ii displace la autoturism. Gasesti informatii despre cat costa piesele, cat consuma, cat costa intretinerea, cat de confortabil si mai ales cat de fiabil este modelul Renault Clio 1.4 16V (B/CB0L) (98 Hp).

Posesorul ne spune ce probleme tehnice a intalnit, ne da detalii despre motorizare si chiar si cateva sfaturi de achizitie, toate astea pentru a te ajuta pe tine sa aflii cat mai multe detalii despre masina pe care si tu ti-o doresti. Nu trebuie sa detii acest model pentru a afla ce probleme pot aparea cu timpul si cat de des trebuie sa ii faci revizia. Scopul DailyDriven este sa ofere pareri reale despre masini, venite direct de la posesori, de la cei care le-au patit si testat pe toate cu adevarat si sa te ajute pe tine intr-un final sa alegi masina potrivita pentru tine.

Toate review-urile de pe site-ul nostru sunt de la posesori verificati.

Fiabilitate

Cat de fiabila ti se pare Renault Clio 1.4 16V (B/CB0L) (98 Hp) ?

Cateva probleme minore reparate repede si fara cheltuieli majore

Este in realitate ceea ce te asteptai sa fie inainte de a o cumpara?

Da, este fix ce am citit despre ea, ba chiar mai mult

Ai recomanda-o cuiva?

Da, as recomanda-o

Ce parere generala ai despre ea?

As recomanda-o oricui! Este cea mai buna masina pe care o poti detine

Parerea detinatorului

De ce ai ales sa cumperi Renault Clio 1.4 16V (B/CB0L) (98 Hp) ?

Avand putin peste 3000 de euro, am cautat o masina mica, de oras, agila, cu piese ieftine, destul de fiabila, cu cateva dotari esentiale. Inainte am condus un Renault Symbol, o masina care mi-a placut destul de mult, insa doream ceva putin mai calitativ si mai puternic. Pana acum, Clio mi-a depasit asteptarile.

In caz ca ai cumparat-o SH, de unde ai achizitionat-o?

Am cumparat-o de pe OLX, direct de la proprietar.

Spune-ne cateva lucruri generale despre ea. Cum ti se pare sa o conduci zi de zi? Ce iti place si/sau ce iti displace cel mai mult la ea?

Am masina de aproape doua luni, timp in care am apucat sa o testez pe autostrada, serpentine, drumuri mai lungi, dar si prin oras. Masina se simte in largul ei la drum intins, cu urcari, coborari si curbe stranse. Nu este foarte bine izolata fonic, la viteze de peste 130-140 la ora este destul de mult zgomot in habitaclu, insa asta se poate rezolva destul de usor cu un cheder suplimentar la imbinarea dintre usi, respectiv cu izolarea fetelor de usi.

Cat costa intretinerea pe an la Renault Clio 1.4 16V (B/CB0L) (98 Hp) ?

Piesele sunt destul de ieftine, insa nu este un motor la care este foarte usor de lucrat, asa ca manopera te va costa ceva mai mult. Cand am cumparat-o, am schimbat ulei+filtre, lichid de frana&antigel. Filtrele Mann, uleiul Mobil 5w40, lichidul de frana si antigelul au fost 500 de lei, manopera 350. Impozitul am inteles ca e 40 de lei, RCA-ul este maxim 850 de lei pe an. O revizie simpla este in jur de 400 de lei. Per total, in functie de cat mergi cu masina, vei avea nevoie de 1000 pana la 2000 de lei.

Ti-ai facut o idee cat costa piesele la Renault Clio 1.4 16V (B/CB0L) (98 Hp) ? Este o masina mai scumpa decat competitia in materie de piese?

Un set de discuri de frana+placute Brembo costa 480 de lei, un set de cauciucuri de iarna pe 14 inchi Nokian a fost 800, un set de vara, de 15 inchi, Dunlop, este in jur de 1200. O bobina de inductie (pica destul de des la motorul asta si mai are si 4) este intre 100 de lei si 180 de lei.

Cat de fiabil este Renault Clio 1.4 16V (B/CB0L) (98 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.

Pana acum nu am avut probleme cu ea, masina a fost in general destul de fiabila din ce am aflat. Motorul acesta cu 16 valve a avut probleme cu bobinele de inductie, sunt foarte sensibile la umiditate si este cate una pe fiecare bujie. Eu nu am avut inca problema asta, a fost schimbata doar o bobina de fostul proprietar.

Unde alegi sa mergi cu ea in service si de ce? Reprezentanta sau "la baieti"?

Reprezentanta are preturi mari la piese, iar calitatea mecanicilor nu este exceptionala. Am gasit un mecanic de incredere, intr-un service autorizat, ori ma duc la el, ori rezolv eu, daca este ceva minor.

Ce ii sfatuiti pe cei care isi doresc o astfel de masina?

Sa se orienteze catre motorul 1.5 dci de 85 cp sau acesta 1.4 16 valve de 98 cp. Eu am gasit varianta Extreme a modelului, cu suspensie sport si jante pe 15", destul de rara cu motorul de 1.4 benzina si pe care o recomand. Alt aspect, de preferat sa gasesti una euro 4, daca nu vrei sa o dai peste un an/doi. Scaunele sport sunt o optiune foarte buna, sunt mai comfortabile si pe curbe te tin bine in scaun. Daca aveti de ales intre Renault Clio si Renault Symbol, nu mergeti pe Symbol decat daca aveti multe lucruri de carat si ideea unui portbagaj suplimentar pe plafon nu va surade!

La ce ar trebui sa fii atent cand iti cumperi un Renault Clio 1.4 16V (B/CB0L) (98 Hp) ?

Motorul sa nu fi fost spalat, sa nu fie umezeala la picioarele pasagerului. Volanul de piele se uzeaza destul de repede, iti poti da seama destul de usor de cum si cat a fost condusa in functie de aspectul lui.

Cat de des ii sfatuiesti sa ii faca revizia?

Pentru un condus sportiv, eu unul o fac la 10.000 pe cea de ulei si filtre. Cureaua de distributie si cea de accesorii se schimba la 60.000 sau 4 ani, iar bujiile la 30.000 de km.

Ce consum are Renault Clio 1.4 16V (B/CB0L) (98 Hp) ?

In Bucuresti consuma intre 9 si 12 litri, in functie de trafic si de cat de grea ai talpa. Aerul conditionat creste consumul cu un litru in medie. La drum lung, pana in 100 km/h are intre 6.5 si 7, pe autostrada la mai mult de 140 consumul o sa urce la 8.5.

Spune-ne ceva despre motorizare. De ce ai ales-o pe cea actuala? Daca ar fi sa dai timpul inapoi ai alege alta varianta?

Aveam de ales intre cel diesel de 85 cp si acesta, pentru care am optat pentru un plus de putere, dar si pentru ca nu fac mai mult de 20.000 de km pe an. Varianta alternativa, de 1.6 16 valve si 105 cp nu e spectaculoasa, diferenta fata de 98 de cai nu prea se simte. Pana acum sunt mai mult decat multumit de acest motor, se tureaza foarte frumos, iar dupa 3500 de rotatii cuplul este foarte bun.

Este o masina incapatoare? Va descurcati cu ea in treburile de zi cu zi?

Pentru o masina mica este incapatoare, portbagajul are 255 de litri, iar daca rabatezi scaunele spate, spatiul este urias. Pasagerii mai inalti nu vor sta foarte comfortabil la drum lung, in spate mai ales, dar pentru o persoana de 1.75-1.80, in fata vei sta destul de ok.

Cum se conduce in oras?

In oras este foarte agila, scurta (3.8 metri), suficient de puternica si pentru un mers sportiv, motorul de 98 de cai aspirat natural isi face foarte bine treaba. Foarte usor de parcat, iti dai seama repede unde se 'termina' masina. Volanul se misca foarte usor pe loc, este o placere sa o parchezi.

Cum se conduce la drum lung?

Avand si suspensia sport si jantele de 15" cel mai bine se simte pe drumurile de munte, cu serpentine. Masina prinde viata si este o adevarata placere sa o conduci. Este stabila la viteza mare, directia servo-electrica se intareste la viteze mari, oferindu-ti un raspuns promt. Dupa 140 km/h ti-ai dori mai o acceleratie mai puternica. Suspensia este destul de comfortabila la drum lung.

Spune-ne despre interiorul masinii. Ti-ai dori ceva in plus sau chiar in minus?

In plus, as fi vrut ca volanul sa se ajusteze si pe adancime. Interiorul este ok, partea de sus a bordului este dintr-un plastic moale, spre deosebire de Symbol, scaunele sport sunt ceva mai moi decat cele normale, iar pentru mine lipsa cotierei este un dezavantaj, pe care am reusit sa il remediez. Atentie insa, spatiul intre scaune este mic, o cotiera universala nu va incapea. O cotiera dedicata am gasit pe bestautovest.ro, si a fost in jur de 200 de lei.

Ce dotare a masinii iti place cel mai mult?

Pedala de acceleratie :D. Glumesc. Sistemul audio si amplasarea boxelor spate in fetele de usi fac bass-ul sa fie puternic, fara sa distorsioneze. Ca sa faci un upgrade notabil, ai avea nevoie macar de 1500 de lei.

Cum se comporta in situatii de urgenta? (franare brusca / evitarea de obstacole)

Pe fata are frane pe disc ventilate, iar asta o ajuta sa opreasca foarte repede- nu va zgarciti la anvelope, fac diferenta- iar suspensia sport diminueaza ruliul si tangajul, manevrabilitatea fiind foarte buna si la viteze mari. Are tendinta sa subvireze, avand aproape toata greutatea pe puntea fata.

Ai alege un model de la competitie daca ai putea da timpul inapoi? Daca da, argumenteaza.

Nu, clar nu. Nu gaseam ceva mai bun la aceiasi bani.

Cauti o masina de oras distractiva cu intretinere ieftina?

 

In 2001, Renault introduce pe piata noul Clio, cu un design modern si imbunatatiri atat la interior cat si la exterior. Printre optiunile de top pe care le puteai gasi pe aceasta masina se numara pilotul automat, trapa actionata electric, climatizarea automata, parbriz heliomat atermic, incalzire in scaune, jante de aliaj, scaune sport si cutie automata, cu doua moduri de iarna, dar si un radio cu magazie de cd-uri si navigatie GPS.

 

Motorizarile disponibile au fost 1.5 dci de 65, 85 dar si 100 de cai putere, ultimele doua avand si intercooler, dar si trei variante pe benzina aspirate natural, de 1.2, 1.4 si 1.6, oferind 75, 98, respectiv 105 cai putere. La aceste motorizari aveai de ales intre cutia manuala in 5 trepte, sau cea automata secventiala. 

 

Dintre aceste motorizari, cele mai fiabile si in acelasi timp, cele mai cautate au fost dieselul de 1.5 dci si 65 de cai putere, renumit pentru consumul foarte redus (6 litri in oras, respectiv 4 in afara), anduranta- multe exemplare au trecut de 500 de mii de kilometrii fara interventii la motor- dar si pentru intretinerea ieftina. Este acelasi motor cu care a fost echipata prima generatie de Dacia Logan, folosita si astazi de multi taximetristi.

 

Un alt motor foarte cerut a fost cel pe benzina de 1149 de centimetri cubi si 16 valve, care dezvolta 75 de cai putere si 105 Nm. La fel ca la varianta pe motorina, motorul de 1.2 a fost preferat pentru consumul mic, de 8 litri in oras si 5 litri in extra-urban, simplitatea constructiei si accesibilitatea sporita la principalele componente ale motorului. 

 

Pentru cei care cauta un plus de sportivitate, exista motoarele mai mari pe benzina, de 1.4 si 1.6 litri aspirate natural, dar si varianta de 100 de cai putere a motorului 1.5 dci care, din pacate, nu s-a vandut si la noi in tara, insa poate fi gasita acum la mana a doua. 

 

 

 

Probleme frecvente Renault Clio II.

 

In ceea ce priveste fiabilitatea, a doua generatie de Clio a generat destul de putine probleme proprietarilor sai. Principalele plangeri au fost legate de calitatea finisajelor la interior, destul de plasticoase, infundarea injectoarelor pe motoarele diesel- problema cauzata in principal de mersul subturat in oras si pe distante scurte. La motorizarea pe benzina de 1.4 16v au fost probleme cu bobinele de inductie, care se ard destul de usor, fiind destul de sensibile la umiditate. 

 

 

 

Siguranta Renault Clio II.

 

 

In urma testarii Euro Ncap, Clio a obtinut 4 stele in echiparea de baza, fara airbag-uri laterale. In comparatie cu concurenta, Clio a excelat in special la protectia pasagerilor in cazul unui impact lateral, fiind depunctat in principal pentru protectia pietonilor in caz de impact.

 

Sistemul de franare vine cu discuri ventilate pe fata si tambur pe spate, servo-frana si ABS. 

 

Masina este una destul de mica, potrivita pentru oras, avand 3,8 metri lungime, 1,6 metri latime, 1,4 metri inaltime si un ampatament de 2,5 metri. Portbagajul are un volum de 255 litri, iar cu bancheta rabatata, spatiul creste pana la 1037 de litri. 

 

 

Cat costa un Renault Clio 2 la mana a doua?

 

In prezent, generatia a doua de Clio se gaseste la preturi intre 900 de euro si poate urca pana la 2500, in cazul exemplarelor intretinute si cu putini kilometri. Putem spune si ca in comparatie cu un Volkswagen Golf IV, vom gasi mult mai usor un Clio cu putini kilometri, mai ales daca vorbim de motoarele pe benzina de 1.4 si 1.6.

 

Pana in 2005 au fost cateva versiuni limitate, printre care Chemise, care oferea ca dotari optionale scaune sport si volan de culoare bej, cu insertii de piele; Bilabong, disponibila doar cu motorul de 1.2 litri benzina, in trei usi, dar si ultima versiune inainte de aparitia Clio Campus, si anume Extreme. Aceasta venea cu motorizarile de 1.4 sau 1.6 benzina, respectiv 1.5 dci in varianta de 85 de cai, ceasurile de bord restilizate, jante de aliaj de 15 inchi, suspensie sport, faruri si stergatoare automate, bandouri vopsite in culoarea caroseriei, faruri xenon si scaune sport, cu noi modele ale tapiteriei. Incepand cu anul 2006, Clio Campus a inlocuit varianta Extreme si a fost produs pentru Europa pana la sfarsitul lui 2007, in paralel cu noul Clio 3.

 

De asemenea, merita mentionat ca pe aceasta platforma Renault a construit si 3 hot-hatch-uri foarte laudate si apreciate pana in ziua de astazi. In ordinea performantelor, vorbim de Clio R.S., Clio R.S. Trophy, dar si de Clio cu motor V6 de 2946 cmc, 255 cai putere si un cuplu de 300 Nm, care, la momentul la care a fost produs-intre anii 2001 si 2005- a fost cel mai puternic hatchback, intrecand chiar si Alfa Romeo 147 GTA si Seat Leon Cupra.

 

Lasa un comentariu

Pentru a lasa un comentariu trebuie sa fii autentificat(a).

Autentificare
Review trimis de Cotruna Cristian
Producator Renault
Model Clio
Motorizare 1.4 16V (B/CB0L) (98 Hp)
An fabricatie 2005
Tip achizitie Second hand
Km achizitie 72500
Km actuali 74500

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!