Renault Clio Symbol 1.4 2007, probleme si pareri

Esti in cautarea unui autoturism Renault Symbol 1.4 (75 Hp)?

Afla direct de la posesori tot ce ai nevoie sa stii. Mai jos, gasesti un chestionar in care am intrebat un posesor de Renault cum este sa detina si sa conduca zi de zi acest model. Tot el ne spune de ce a facut aceasta alegere, de unde a achizitionat, ce ii place si mai ales ce ii displace la autoturism. Gasesti informatii despre cat costa piesele, cat consuma, cat costa intretinerea, cat de confortabil si mai ales cat de fiabil este modelul Renault Symbol 1.4 (75 Hp).

Posesorul ne spune ce probleme tehnice a intalnit, ne da detalii despre motorizare si chiar si cateva sfaturi de achizitie, toate astea pentru a te ajuta pe tine sa aflii cat mai multe detalii despre masina pe care si tu ti-o doresti. Nu trebuie sa detii acest model pentru a afla ce probleme pot aparea cu timpul si cat de des trebuie sa ii faci revizia. Scopul DailyDriven este sa ofere pareri reale despre masini, venite direct de la posesori, de la cei care le-au patit si testat pe toate cu adevarat si sa te ajute pe tine intr-un final sa alegi masina potrivita pentru tine.

Toate review-urile de pe site-ul nostru sunt de la posesori verificati.

Fiabilitate

Cat de fiabila ti se pare Renault Symbol 1.4 (75 Hp) ?

Cateva probleme minore reparate repede si fara cheltuieli majore

Este in realitate ceea ce te asteptai sa fie inainte de a o cumpara?

M-a surprins pozitiv in multe aspecte

Ai recomanda-o cuiva?

Da, as recomanda-o

Ce parere generala ai despre ea?

Merita, insa motorizarea trebuie aleasa cu grija

Parerea detinatorului

De ce ai ales sa cumperi Renault Symbol 1.4 (75 Hp) ?

La momentul cumpararii, aveam de ales intre Renault Clio Symbol si Dacia Logan. Ca dotari si pret erau tot pe acolo, insa design-ul interior si exterior m-a facut sa cumpar Symbolul. Aveam nevoie de o masina pentru o familie cu doi copii mici, portbagaj incapator (500 de litri, foarte mare, dar e destul de ingust, in jur de 110 cm latime) si nu in ultimul rand, aveam nevoie de o masina care sa nu ma lase in drum.

In caz ca ai cumparat-o SH, de unde ai achizitionat-o?

Autovit, Bucuresti.

Spune-ne cateva lucruri generale despre ea. Cum ti se pare sa o conduci zi de zi? Ce iti place si/sau ce iti displace cel mai mult la ea?

Masina nu exceleaza la nici o categorie, dar iti ofera un minim de dotari. Este genul de masina care te duce din A in B, dar cam atat. Pentru mine, a fost mai mult decat suficient. Am mers cu ea prin toata tara, cu portbagajul plin si 4 oameni in masina. A facut fata si pe drumuri de munte, neasfaltate (garda la sol e foarte inalta pentru o berlina si asta a facut de multe ori diferenta, plus ca are si scut de metal) dar si pe autostrada. S-a chinuit putin doar pe Transalpina, pentru ca era incarcata la maxim. In oras se conduce ok, nu ai nevoie de mai multa putere, chiar si la un stil de condus sportiv, sistemul audio e mai bun decat la alte masini din gama ei. Nu este cea mai comfortabila masina, scaunele sunt destul de tari si dupa un drum mai lung (+3 ore) cobori din masina putin cam intepenit. Spatiul pentru pasageri nu este foarte mare, dar pentru persoane pana in 1.75 este suficient. E foarte buna ca masina de zi cu zi.

Cat costa intretinerea pe an la Renault Symbol 1.4 (75 Hp) ?

O revizie de filtre si ulei costa cam 300-350, o pereche de cauciucuri de vara Continental in jur de 900, cauciucurile de iarna, Nokian, au fost 800, plus alte maruntisuri care pot aparea. Daca faci o medie cu RCA, revizii, itp etc. ajungi undeva la 1000-1500 de lei in mod normal.

Ti-ai facut o idee cat costa piesele la Renault Symbol 1.4 (75 Hp) ? Este o masina mai scumpa decat competitia in materie de piese?

Un schimb de discuri fata+placute a fost in jur de 700 de lei, incluzand manopera, schimbarea distributiei cam 400 de lei, termostatul l-am schimbat cu 80 de lei, in general preturile pieselor nu sunt mari, o idee mai scumpe decat la Logan in unele cazuri, insa pretul manoperei e cam egal cu cel al pieselor, ceea ce mi se pare putin exagerat.

Cat de fiabil este Renault Symbol 1.4 (75 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.

Masina a facut 11 ani in iunie 2018 si pana in punctul asta a fost o masina la care am schimbat doar consumabilele. In iulie am schimbat motorasul pas cu pas (140 de lei+50 de lei manopera), cel responsabil de mentinerea relantiului, dupa ce l-am schimbat, la cateva saptamani mi s-a rupt distributia schimbata in ianuarie, cand am ajuns in service capacul de la distributie avea o spartura, probabil la ultimul schimb a fost ignorata acea spartura, a intrat ceva acolo si a rupt-o, au fost necesare alte supape, un total de 1200 de lei, fara manopera, iar in prezent masina are un uruit la plecarea de pe loc si la schimbarea in treapta a doua, cand demarajul este puternic, urmeaza sa o duc in service cat de curand. Inafara de problemele aparute anul acesta, masina se comporta impecabil.

Unde alegi sa mergi cu ea in service si de ce? Reprezentanta sau "la baieti"?

Masina a fost reparata doar in service-uri autorizate R.A.R., cat timp a fost in garantie am dus-o doar la reprezentanta Renault si ulterior la un service de incredere. In general, in reprezentanta pretul pieselor este mai scump. Aceiasi piesa, de origine, pe un site de piese auto sau la un service normal poate fi si la jumatate de pret fata de pretul din reprezentanta.

Ce ii sfatuiti pe cei care isi doresc o astfel de masina?

Personal o recomand, un model bine intretinut se gaseste la 1900-2000 de euro, nu e o masina problematica, eu personal as opta pentru motorul de 1.5 dci de 85 de cai pentru mai mult de 20.000 de km/an, sau motoarele de 1.4/1.6 benzina, fie variantele mpi cu 8 valve si 75 respectiv 90 de cai, fie varinatele in 16 valve, de 98, respectiv 105 cai putere. Ultimele doua sunt doar putin mai gurmande decat cele mpi, insa sunt mai puternice, facute sa mearga mai turat, au o acceleratie mai buna si sunt mai placute la condus.

La ce ar trebui sa fii atent cand iti cumperi un Renault Symbol 1.4 (75 Hp) ?

Masina pe aceasta motorizare are doar doua probleme frecvente: motorasul pas cu pas despre care am vorbit mai sus si infiltratiile de apa la picioarele pasagerului. Acestea din urma provin cel mai probabil de la infundarea scurgerilor de sub parbriz, 3 la numar. Cea din dreptul pasagerului si cea de pe mijloc sunt mai usor de curatat, insa pentru cea de la sofer trebuie sa scoti stergatoarele mai intai, apoi protectia de sub ele.

Cat de des ii sfatuiesti sa ii faca revizia?

In cazul mtorului pe benzina, eu am schimbat uleiul si filtrele la 10-15 mii de km sau un an, distributia la 4 ani(Renault recomanda 4 ani sau 60.000 km), bujiile la 30 de mii de km, antigelul si lichidul de frana la 4 ani iar bateria am schimbat-o doar o data pana acum, dupa 8 ani.

Ce consum are Renault Symbol 1.4 (75 Hp) ?

In oras este putin gurmanda la motorizarea de 1.4 benzina, in Bucuresti, la ora de varf cand mai mult se sta, are un consum de 10.5-11 litri la suta de kilometri si se mai adauga aproximativ 1 litru daca merge aerul conditionat. Pe autostrada, la 140-150 km/h cu aerul conditionat pornit si 4 oameni in masina+ceva bagaje are un consum de 8.5, pe dn, la 90-110 km/h, incarcata, dar fara AC consumul e in jur de 6.5-7. Viteza maxima cu acest motor este de 174 km/h si chiar a atins-o acum 6 luni, ce-i drept eram doar eu in masina, fara bagaj, insa am mers asa in jur de 50 de km fara probleme. Consumul instant la viteza asta era de 15 %, consum mediu pe o distanta totala de 135 km (dn+autostrada) era de 8.5%.

Spune-ne ceva despre motorizare. De ce ai ales-o pe cea actuala? Daca ar fi sa dai timpul inapoi ai alege alta varianta?

Varianta de 1.4 8v benzina, 75 de cai a fost cea mai ieftina, insa mi-ar fi placut mai mult varianta de 1.4 16v de 98 de cai putere.

Este o masina incapatoare? Va descurcati cu ea in treburile de zi cu zi?

Ai foarte mult spatiu in portbagaj, 500 de litri, este mai mult adanc decat lat, insa nu este foarte inalt. Au incaput in el bagajele a 4 oameni pentru un concediu de doua saptamani.

Cum se conduce in oras?

Este ingusta, se poate strecura destul de bine prin trafic, unghiul de bracare este foarte bun, are 4,3 metri in lungime si se poate parca si in locuri mai stramte. Pentru oras, acceleratia si suspensia sunt foarte ok, pana la 70 km/h ajunge repede, iar franele, chiar daca sunt pe tambur pe puntea spate, o si opresc destul de ok.

Cum se conduce la drum lung?

Este o berlina entry-level, nu te poti astepta la prea multe la capitolul performante, dar chiar si asa te poate surprinde. Pana la viteza de 160 este stabila si manevrabila, dar nu foarte silentioasa la interior. Intre 160 si 174 cat e viteza maxima trebuie manevrata cu grija, chiar daca nu da semne ca nu s-ar descurca, este o masina usoara (putin peste o tona) si inalta, iar pe spate nu ai prea multa greutate. Ruliul este destul de prezent pe curbe, daca sunt luate cu viteza, dar asta este de asteptat de la o astfel de masina.

Spune-ne despre interiorul masinii. Ti-ai dori ceva in plus sau chiar in minus?

Un mare dezavantaj al acestei masini este lipsa reglarii volaanului pe adancime. Pe langa asta, nu cred ca ar fi trebuit sa aiba, in aceasta categorie de pret.

Ce dotare a masinii iti place cel mai mult?

Sistemul audio. Se poate monta un cablu auxiliar dedicat, costa cam 45 de lei cu tot cu transport, iar fidelitatea sunetului este surprinzatoare pentru o masina atat de ieftina.

Cum se comporta in situatii de urgenta? (franare brusca / evitarea de obstacole)

Franeaza bine si in situatiile cele mai rele, dar iti da ceva emotii. Pana acum, nu a dat gres, chiar daca 'ocazii' a tot avut. In ceea ce priveste evitarea obstacolelor, indemanare si reflexe sa ai, ca ea te ajuta si la 150 la ora.

Ai alege un model de la competitie daca ai putea da timpul inapoi? Daca da, argumenteaza.

Nu. Varianta alernativa ar fi fost Loganul, care este mai ridicat de spate si putin mai instabil, plus ca tabla de pe el rugineste destul de repede. Pe a mea, nu am inca strop de rugina.

Lasa un comentariu

Pentru a lasa un comentariu trebuie sa fii autentificat(a).

Autentificare
Review trimis de Cristian Cotruna
Producator Renault
Model Symbol
Motorizare 1.4 (75 Hp)
An fabricatie 2007
Tip achizitie Second hand
Km achizitie 31000
Km actuali 169000

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!