Renault Kadjar 1.5 dCi 2016 parere si probleme

Esti in cautarea unui autoturism Renault Kadjar 1.5 Energy dCi (110 Hp) Eco?

Afla direct de la posesori tot ce ai nevoie sa stii. Mai jos, gasesti un chestionar in care am intrebat un posesor de Renault cum este sa detina si sa conduca zi de zi acest model. Tot el ne spune de ce a facut aceasta alegere, de unde a achizitionat, ce ii place si mai ales ce ii displace la autoturism. Gasesti informatii despre cat costa piesele, cat consuma, cat costa intretinerea, cat de confortabil si mai ales cat de fiabil este modelul Renault Kadjar 1.5 Energy dCi (110 Hp) Eco.

Posesorul ne spune ce probleme tehnice a intalnit, ne da detalii despre motorizare si chiar si cateva sfaturi de achizitie, toate astea pentru a te ajuta pe tine sa aflii cat mai multe detalii despre masina pe care si tu ti-o doresti. Nu trebuie sa detii acest model pentru a afla ce probleme pot aparea cu timpul si cat de des trebuie sa ii faci revizia. Scopul DailyDriven este sa ofere pareri reale despre masini, venite direct de la posesori, de la cei care le-au patit si testat pe toate cu adevarat si sa te ajute pe tine intr-un final sa alegi masina potrivita pentru tine.

Toate review-urile de pe site-ul nostru sunt de la posesori verificati.

Fiabilitate

Cat de fiabila ti se pare Renault Kadjar 1.5 Energy dCi (110 Hp) Eco ?

Cateva probleme minore reparate repede si fara cheltuieli majore

Este in realitate ceea ce te asteptai sa fie inainte de a o cumpara?

M-a surprins pozitiv in multe aspecte

Ai recomanda-o cuiva?

Da, as recomanda-o

Ce parere generala ai despre ea?

As recomanda-o oricui! Este cea mai buna masina pe care o poti detine

Parerea detinatorului

De ce ai ales sa cumperi Renault Kadjar 1.5 Energy dCi (110 Hp) Eco ?

De cand a aparut mi-a placut designul. Eu detineam un Renault Clio3 pe care voiam sa-l schimb pentru ca imi doream o masina mai spatioasa, mai confortabila, mai ales la drum lung, mai tehnologizata.

Spune-ne cateva lucruri generale despre ea. Cum ti se pare sa o conduci zi de zi? Ce iti place si/sau ce iti displace cel mai mult la ea?

Este o masina confortabila; directia imi place foarte mult, mai ales in oras, feedback-ul din volan este corespunzator. Iarna, caldura baga aproape instant chiar daca motorul este rece (cel mai probabil exista o rezistenta care suplineste pana la incalzirea motorului); pozitia de condus este una confortabila; overall imi place maxim si dupa 2 ani.

Cat costa intretinerea pe an la Renault Kadjar 1.5 Energy dCi (110 Hp) Eco ?

Am facut 2 revizii la reprezentanta: 900- 1100 lei. Pentru cine doreste sa faca in alt service fata de dealer, o poate face si cu 400-500 lei.

Ti-ai facut o idee cat costa piesele la Renault Kadjar 1.5 Energy dCi (110 Hp) Eco ? Este o masina mai scumpa decat competitia in materie de piese?

Am schimbat placutele de frana fata si m-au costat 860 lei (am luat codul din factura si am cautat acele placute si costau aproape 600 lei pe magazine online. In schimb daca alegi sa pui placute aftermarket ATE spre exemplu, te costa 275 lei plus manopera.

Cat de fiabil este Renault Kadjar 1.5 Energy dCi (110 Hp) Eco ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.

Avand aproape 45000 km pot spune ca este o masina foarte fiabila. Am avut cateva probleme minore dupa cum urmeaza: - zgomot boxa fata la frecvente joase (s-a rezolvat dupa fixarea fetei de usa); - zornait geam dreapta fata cand este deschis 10 cm (s-a rezolvat in 10 minute in service); -scartiat volan la rotire (s-a gresat batul de la volan in zona pedalierului cu spray silicon); - zgomot roata dreapta fata la rotire volan (zgomot ca de cauciuc, simptomele se manifestau la frig siumezeala). Am fost in service de mai multe ori pentru a rezolva problema pentru ca de fiecare data cand mergeam masina nu prezenta simptomele si era foarte greu sa-si dea seama de la ce este.

Unde alegi sa mergi cu ea in service si de ce? Reprezentanta sau "la baieti"?

Reprezentanta intotdeauna. "La baieti" nu am fost niciodata si probabil nici nu voi merge. Poate in anumite conditii in alt service care este mai ieftin insa la reprezentanta este safe. La reprezentanta pe langa verificarile uzuale, mecanicii verifica si alte chestii by default, lucru care nu se intampla in alt service daca merg pentru revizie. Service in care merg: Autocobalcescu Splai Bucuresti.

Ce ii sfatuiti pe cei care isi doresc o astfel de masina?

Daca ar fi sa-mi cumpar Kadjar din nou as alege acceasi motorizare, insa as astepta sa apara facelift-ul, care pe langa design-ul fresh, a imbunatatit si chestiile incomode de pe actualul Kadjar care si ele au fost preluate dupa Nissan Qashqai, cum ar fi: - buzunarele fetelor de usi sunt prea mici, abia incape o sticla de 0,5 l.. La noul Kadjar incape lejer o sticla de 1,5L; - suportul de pahare nu este foarte adanc, lucru rezolvat pe Kadjar facelift; - oglinda sofer fara lumina- rezolvat pe noul Kadjar; - torpedou fara lumina si zgomotos la trepidatii- rezolvat pe noul Kadjar; - butoane geamuri sofer grotesti din care doar cel pentru geam sofer este iluminat (noapte bajbai sa le deschizi pe celelalte)-rezolvat pe noul Kadjar.

La ce ar trebui sa fii atent cand iti cumperi un Renault Kadjar 1.5 Energy dCi (110 Hp) Eco ?

Motorizare. Stiu ca sunt foarte multi care au ales benzina, motorul 1,2 130hp. Am facut drive test cu el si mi se pare mega lenes, iti da impresia ca are vlaga cand bagi piciorul in pedala, insa ladrum intins este mega lenes si compar cu Clio 3 benzina 1,4 98hp care era mult mult peste. In schimb, motorul 1.5 Dci de pe Renaul Kadjar, cel ales de mine, mi se pare foarte elastic si decent pentru nevoile mele.

Cat de des ii sfatuiesti sa ii faca revizia?

Anual sau cand se atinge numarul de km maxim.

Ce consum are Renault Kadjar 1.5 Energy dCi (110 Hp) Eco ?

Urban- Bucuresti 08:00-09:00 si 18:00- 19:00- iarna 7,8- 8,3; Vara: 6,7-7,4; Extraurban: 4,8-5,1.

Spune-ne ceva despre motorizare. De ce ai ales-o pe cea actuala? Daca ar fi sa dai timpul inapoi ai alege alta varianta?

Am ales aceasta varianta pentru ca am facut drive test cu 3 versiuni. 1,2 benzina, 1,5 diesel, 1.6 diesel. Cel de benzina dupa cum spuneam mai sus este un motor mult prea mic pentru aceasta masina, chiar daca are turbo, cilindreea mica se simte, mai ales la drum intins cand vrei sa faci o depasire, sau mergi si urci. Daca as da timpul inapoi, as alege aceeasi motorizare dar cutia sa fie automata, e mai mult un moft de-al meu dar, mi-ar placea sa fie automata.

Este o masina incapatoare? Va descurcati cu ea in treburile de zi cu zi?

Este o masina foarte incapatoare. Zilele trecute am carat un Tv de 163,9 cm care intr-un Golf 6 nu incapea, am rabatat bancheta spate si a incaput lejer. De asemenea la drum drum lung este o masina incapatoare, inclusiv pentru pasagerii spate. Motivul pentru care am decis sa schimb masina a fost spatiul interior.

Cum se conduce in oras?

Condusul in oras este o placere. Directia ofera un feedback foarte ok, poate chiar mai mult, Parcarea laterala este ok si ea, senzorii fiind un must pentru aceasta masina. Fara senzori cred ca este mai greu (desi nu cred ca exista versiune fara senzori). In oras rar folosesc viteza a 4-a pentru ca nu prea am cand sa depasesc 60, iar la 50km/h am cam 2200rpm.

Cum se conduce la drum lung?

La drum lung este mult mult mai confortabila ca Clio3 sau Renault Megane (le-am condus pe ambele la drumuri lungi Bucuresti- Grecia). Pot spune ca dupa 16 ore de condus nu ma simteam la fel de intepenit ca dupa Clio sau Megane. Suspensia este mai mult spre confort decat spre sport.

Spune-ne despre interiorul masinii. Ti-ai dori ceva in plus sau chiar in minus?

Mi-as fi dorit sa am in plus scaune incalzite si sistemul audio Bose.

Ce dotare a masinii iti place cel mai mult?

Navigatia R-link prin faptul ca am AndroidAuto si imi este foarte util.

Cum se comporta in situatii de urgenta? (franare brusca / evitarea de obstacole)

Am avut cateva situatii si s-a comportat super ok, cum ma asteptam. feedback-ul primit de la masina a fost cel asteptat.

Ai alege un model de la competitie daca ai putea da timpul inapoi? Daca da, argumenteaza.

Nu as alege un alt model de la competitie. La exterior imi place Hyundai Tucson, insa, lasa de dorit la interior care mi se pare foarte invechit. Daca as da timpul inapoi as alege tot Kadjar sau poate Koleos.

Prezentare generala Renault Kadjar

 

Kadjar este un Cross-over din gama Renault care a intrat in productie incepand cu anul 2015, pentru a concura cu Hyundai Tucson, Volkswagen Tiguan, dar si cu fratele sau, Nissan Qasqai. Este produs in Spania, iar sub caroserie gasim acelasi sasiu ca la Renault Captur. 

Are o garda la sol destul de mare, de 20 de centimetri, la interior este foarte spatios, cu un portbagaj de 450 de litri, iar bordul este construit din materiale mult mai calitative decat ne-a obisnuit producatorul francez. Comenzile sunt orientate catre sofer, scaunele sunt foarte comode, masina este confortabila si la drumuri lungi, vizibilitatea este foarte buna, iar pozitia la condus este inalta, asa cum te-ai astepta de la o masina de acest gen. 

 

Cum se conduce?

 

Este foarte practica si in oras, se parcheaza usor avand si camera pentru mersul cu spatele, dar si modul Self Park. Ai la dispozitie atat sistemul Start&Stop cat si modul Eco, sistemul audio in echiparea premium este foarte bun si nu distorsioneaza, iar insonorizarea este de calitate.

Legat de manevrabilitate, volanul se misca usor, este asistat electric, poate chiar putin prea mult, suspensiile sunt orientate mai mult spre off-road, insa daca vrei o masina sportiva, ai putea sa te orientezi mai degraba catre un break.

Franele sunt solide, gasim discuri atat pe puntea fata cat si pe cea spate (poate vom putea spune si despre Duster acelasi lucru candva), iti poti alege ca dotare optionala asistenta la franarea de urgenta, precum si Lane Assist si senzori care te avertizeaza atunci cand ai o masina in unghiul mort.

 

Pret si dotari

 

Ce impresioneaza la aceasta masina este pretul, chiar daca am pus toate dotarile posibile pe aceasta masina, pretul ei nu a trecut de 26 de mii de euro. Doar cu 5000 mai mult decat o Dacia Duster Prestige full option. Si apropo de dotari, sunt surprinzator de ieftine, chiar si pentru Renault: plafonul panoramic care se intinde pana la locurile din spate costa doar 390 de euro, modul Extended Grip este doar 240 de euro si te costa 500 de euro daca vrei ca scaunele sa fie complet imbracate in piele. 

Si ca tot am vorbit de Extended Grip, acesta iti permite sa alegi cum va actiona ESP-ul astfel incat sa trimita puterea la roata cu cea mai mare aderenta. Daca te gandesti sa cumperi aceasta masina in principal pentru mersul in oras, dar din cand in cand vrei sa mergi si pe drumuri mai putin asfaltate, ar fi bine sa ai aceasta dotare pe masina, poate chiar in detrimentul tractiunii 4x4, care este ok pentru un cross-over care porneste de la 17 mii in varianta de baza. 

Cine va alege sa echipeze aceasta masina cu tractiune 4x4 trebuie sa stie ca aceasta vine si cu setarea 4x4 Lock, care va transmite puterea egal intre cele doua punti, pana la viteza de 40 de kilometri la ora si este posibil sa te scoata din multe probleme. Totodata, in modul 4x4 normal, ai optiunea sa vezi afisat in bord in timp real cat la suta din puterea motorului merge catre puntea spate.

 

Siguranta

 

Siguranta este un alt atu al acestei masini: vine cu 8 airbaguri in echiparea standard si a obtinut 5 stele la EuroNcap in anul 2015, cu o protectie pentru pasagerii adulti de 89%, respectiv 81% pentru copii. Pentru protectia la impactul cu un pieton a obtinut un scor de 74%, iar pentru sistemele de asistenta 71%.

In anul 2018, Kadjar primeste un facelift si se pare ca Renault si-a ascultat destul de atent clientii, pentru ca a remediat cam toate neajunsurile de pe prima versiune, printre care amintim spatiile mici de depozitare, butoanele geamurilor neiluminate cu exceptia celui de la sofer, dar a oferit si tehnologii noi, printre care si sistemul multimedia R-link 2, cu android auto. 

 

Motorizari

 

Prima generatie de Kadjar a fost oferita cu trei motorizari, dintre care una pe benzina. Daca pentru cei care isi doresc performanta de la aceasta masina alegerea motorizarii este una simpla- 1.6 Dci 130 Cp, 320 Nm, 0-100 in 10,5 secunde si o viteza maxima de 190 km/h. Pentru ceilalti insa, alegerea motorizarii ar trebui facuta dupa o analiza mai serioasa. 

Pot sa aleaga motorul de 1.2 benzina Tce care dezvolta 130 de cai si 205 Nm, atinge suta in 10,1 secunde si tot urca pana la 192 de kilometri pe ora, totul cu un consum mediu declarat de 5.6 litri. Pe hartie suna foarte bine aceste cifre, insa in realitate trebuie sa subliniem faptul ca vorbim totusi de un cross-over cu un motor mic, supraalimentat. In randul proprietarilor, parerile sunt impartite, unii spun ca este lent, altii spun ca la turatii mai mari raspunsul este suficient de bun, insa depinde pana la urma unde vei folosi aceasta masina. Pentru oras si cateva drumuri pe autostrada nu te vei plange de acest motor, insa este posibil sa iti doresti mai mult cuplu si o acceleratie mai rapida cand intri intr-o depasire pe drumurile nationale. Este de mentionat si ca acest motor are o reputatie destul de proasta, chiar daca, cel putin pe Kadjar, nu au aparut inca probleme notabile.

A doua varianta, care se adreseaza in special celor care calatoresc mult pe distante lungi, este Dci-ul de 1.5 si 116 cai putere, cu un cuplu de 250 Nm, un consum mediu declarat de 5,3% si care atinge suta in 11,7 secunde. Daca in cazul lui 1.2 Tce avem dubii in ceea ce priveste consumul, despre 1.5 Dci stim ca este foarte economic si foarte fiabil. Diferenta de pret nu este una mare, iar daca faci multi kilometri pe an, ar fi recomandat sa mergi pe aceasta motorizare.

In alta ordine de idei, pentru cei care doresc sa cumpere modelul de dupa 2018, acestia pot alege intre acelasi 1.5 Dci dar cu 10 Nm in plus, sau cele doua variante de 1.3 Tce de 140 de cai si 240 Nm, respectiv 159 de cai si 260 Nm. Aici, lucrurile stau putin diferit fata de prima generatie, pentru ca aceste doua propulsoare pe benzina sunt destul de noi si inca nu stim cat de fiabile sunt, insa putem spune ca ofera suficienta putere pentru aceasta masina.

 

Per total, Renault Kadjar este o masina ieftina, cu dotari interesante, destul de sigura si flexibila, pentru ca se poate adapta cu usurinta la nevoile unei familii.

Lasa un comentariu

Pentru a lasa un comentariu trebuie sa fii autentificat(a).

Autentificare
Review trimis de Pacesica Ciprian
Producator Renault
Model Kadjar
Motorizare 1.5 Energy dCi (110 Hp) Eco
An fabricatie 2016
Tip achizitie Noua
Km achizitie 0
Km actuali 45000

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!