Parere posesori Renault Laguna 2 1.9 dCi 120 cp
Afla direct de la posesori tot ce ai nevoie sa stii. Mai jos, gasesti un chestionar in care am intrebat mai multi posesori de Renault Laguna 1.9 dCi (120 Hp) cum este sa detina si sa conduca zi de zi acest model fabricat intre anii 2001 - 2007. Tot ei ne spun de ce au facut aceasta alegere, de unde au achizitionat masina, ce le place si mai ales ce le displace la autoturismul pe care il detin.
Gasesti informatii despre cat costa piesele, cat consuma, cat costa intretinerea, cat de confortabil si mai ales cat de fiabil este Renault Laguna 1.9 dCi (120 Hp).
Posesorii ne spun ce probleme tehnice au intalnit, ne dau detalii despre motorizare si chiar si cateva sfaturi de achizitie, toate astea pentru a te ajuta pe tine sa aflii cat mai multe detalii despre masina pe care ti-o doresti. Nu trebuie sa detii acest model pentru a afla ce probleme pot aparea cu timpul si cat de des trebuie sa ii faci revizia.
DailyDriven ofera pareri reale despre masini, venite direct de la posesori reali, de la cei care le-au patit si testat pe toate cu adevarat si te ajuta pe tine intr-un final sa alegi masina potrivita pentru tine.
# Costuri Intretinere
Cat costa intretinerea pe an?
Destul de mult.
700 ron.
300 de ron maxim, cu totul.
In jur de 2500 ron cu totul.
In jur de 800 lei.
1000-1500 lei, depinde ce se defecteaza, poate chiar mai putin.
Foarte putin avand in vedere ca o repar singur si folosesc doar piese originale. Doar e vorba de siguranta mea si a familiei mele, o suma ar fi cam 1500 ron, nu ma refer la consumabile.
Costa 1000 de lei.
Ti-ai facut o idee cat costa piesele? Este o masina mai scumpa decat competitia in materie de piese?
Da, sunt destul de scumpe.
Nu mi se par scumpe piesele.
Imi comand singur piesele, totul depinde de calitatea lor, vrei scumpe ok, eu merg pe mediu.
Da, sunt mai scumpe piesele decat la un Golf.
Tinand cont ca e din clasa limuzine e mai ieftina decat VW, Audi sau BMW.
Piesele sunt de nivel mediu, adica nici prea ieftine, dar nici cele mai scumpe.
Nu este o masina pretentioasa daca ii faci totul la timp si cum trebuie.
Are pret bun la piese.
Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.
Ambreiaj, nobila, senzori, aer conditionat, furtun, turbina, injectoare.
E ok ca masina, doar ca pe drum denivelat se aude un zdranganit ca de flanse amortizor. Au verificat mecanicii si zic ca nu e de la flanse.
Releu alternator si un furtun intercooler spart, mecanismul geamului la sofer se strica des. Masina e ok din multe puncte de vedere, fiabilitatea nu e punctul forte al masinilor Renault, dar repet, e ok!
Am avut probleme cu EGR-ul, cheia, volanta, astea sunt problemele majore, in rest ok.
Pana in prezent am schimbat pivoti si am curatat EGR. In rest, la ce drumuri avem in Romania in zona din Moldova (Botosani), nu cred ca ar fi masina care sa nu se strice.
M-a lasat un injector, am schimbat cilindrul de ambreiaj, in rest a fost ok.
Are un consum mic, parerea mea ca probleme minore: banda airbag volan, am inlocui toti senzorii presiune roti, s-a inlocuit si refacut alternatorul de catre mine. In rest e ok, probleme majore nu am avut si sper sa nu am, dar se vor rezolva, am ceva experienta in domeniu.
Unde alegi sa mergi cu ea in service si de ce? Reprezentanta sau "la baieti"?
Am fost si la reprezentanta, dar si “la baieti”, dar de multe ori ma duc “La baieti”.
La baieti, pentru ca la reprezentanta te costa mai mult decat face masina.
Depinde de ce e de facut, anumite reparatii mi le pot face singur, restul prefer un anume service autorizat RAR.
Aleg sa merg la un service autorizat.
Am fost la reprezentanta, a fost cam scump, in schimb ‘‘la baieti’’ m-am lecuit, trebuia curatat EGR-ul si ei voiau sa imi demonteze tot motorul.
De obicei la reprezentanta Renault (Lazar Service), Drobeta-Turnu Severin.
Nu am mers cu niciuna in service niciodata. Cu toate ca mai am si o Skoda Superb, eu sunt doctorul, nu am incredere in service si nici in asa zisii baieti.
La baieti, se face treba mai buna decat in service.
Cat de des ii sfatuiesti pe ceilalti posesori sa faca revizia?
Eu fac revizie generala de 2 ori pe an, primavara si toamna. Ii sfatuiesc si pe ei sa faca la fel, pentru siguranta lor.
Oricand i se pare ca ceva s-a schimbat in mersul masinii.
Anual sau la 15000 de km e ok.
Sa o faca o data pe an.
La 10 000 km. Acum depinde si cum folosesti masina in oras, in exterior, daca e mai mult pe oras o sa arda uleiul mult mai repede si cred ca e ok si mai devreme. Prelungesti viata la motor.
O data la 1 an.
La cat spune cartea, eu pe premisa asta merg de mai bine de 20 de ani si macar o data pe saptamana sa mai ridice si capota sa vada uleiul, lichid racire si lunar presiunea in roti.
Sa o faca o data pe an.
Ce consum are?
Vara: in oras 9%, in afara orasului 5-6%. Iarna: in oras 12-13%, in afara orasului: 6-7%.
Depinde de cum o exploatezi. A mea consuma 4.8-5.0 la drum lung. In oras aglomerat 7.2. Mixt, undeva la 6.4.
8-9 in oras si 5-6 in afara.
Are un consum de 7%/100km combinat.
Cum am zis si mai sus, schimb mai turat 3000rpm si am un consum de 8.5-8.6, dar cand am mers la drum mai intins am avut si 6.5.
5-6% exterior, 10-12% interior.
4.8 extern si 7.8-9.5 intern. Nu merg sportiv, nu agreez viteza.
Are un consum de 7% in oras si 5% in exterior.
Masinile de acest gen necesita atentie in cazul in care intampinam dificultati la pornire, cand avem de-a face cu o pierdere a put...
In momentul in care pui cheia in masina cu scopul de a porni masina, ce se intampla este ca se ajunge la un cilindru de blocare al...
In cazul in care ne uitam asupra statisticilor care ne arata ce tip de automobile prefera soferii in ultimii ani, putem observa cu...
Bujiile sunt introduse in capul cilindrului astfel incat sa ajunga in interiorul camerei de ardere. Componentele bujiei sunt: un e...
În ultimii ani, dezvoltarea infrastructurii rutiere, în special a rețelei de autostrăzi, a fost un subiect de interes major în Rom...