Parere posesori Skoda Octavia II 1.9 TDI
Afla direct de la posesori tot ce ai nevoie sa stii. Mai jos, gasesti un chestionar in care am intrebat mai multi posesori de Skoda Octavia 1.9 TDI (105 Hp) cum este sa detina si sa conduca zi de zi acest model fabricat intre anii 2004 - 2008. Tot ei ne spun de ce au facut aceasta alegere, de unde au achizitionat masina, ce le place si mai ales ce le displace la autoturismul pe care il detin.
Gasesti informatii despre cat costa piesele, cat consuma, cat costa intretinerea, cat de confortabil si mai ales cat de fiabil este Skoda Octavia 1.9 TDI (105 Hp).
Posesorii ne spun ce probleme tehnice au intalnit, ne dau detalii despre motorizare si chiar si cateva sfaturi de achizitie, toate astea pentru a te ajuta pe tine sa aflii cat mai multe detalii despre masina pe care ti-o doresti. Nu trebuie sa detii acest model pentru a afla ce probleme pot aparea cu timpul si cat de des trebuie sa ii faci revizia.
DailyDriven ofera pareri reale despre masini, venite direct de la posesori reali, de la cei care le-au patit si testat pe toate cu adevarat si te ajuta pe tine intr-un final sa alegi masina potrivita pentru tine.
# Costuri Intretinere
Cat costa intretinerea pe an?
Usor peste a unui Logan.
Sub 1000 de lei.
Aproximativ 2500- 3000 Ron.
Daca iau cheltuielile de la inceput, destul de mult dar in general daca nu am probleme majore atunci este un cost suportabil. Am bagat vreo 6000 lei de la inceput pentru a fi utilizabila, dupa care doar consumabile.
Ma costa maxim 500 lei pe an.
Nu pot face un calcul exact, dar o revizie se ridica in jur de 500 ron. In rest, ocazional apar oarece probleme. Cu tot cu taxe, nu cred ca depasesc suma de 3-4.000 ron pe an.
Aproximativ 1000 euro. Schimb filtre, ulei, si diferite piese, restu nu mai contorizam.
Daca vorbim de intretinere ca si revizii si distributii, la aproximativ 100.000 de km / an la un calcul sumar, cam 6.000-7.000 lei / an.
Intretinerea costa pana in 900 ron.
Destul de putin din punctul meu de vedere… 4-5 schimburi de ulei si maruntisuri in rest. Nu pot sa spun ca ma mananca de bani.
Ti-ai facut o idee cat costa piesele? Este o masina mai scumpa decat competitia in materie de piese?
Piesele sunt impartite in doua, scumpe si ieftine, depinde ce se defecteaza insa se gasesc originale in dezmembrari care pot tine mai mult decat cele noi AM.
Piesele sunt foarte ieftine.
Este o masina la care piesele sunt foarte accedibile, chiar daca le alegi pe cele mai bune.
Nu as putea spune ca este scumpa la piese. Pana la urma, daca ar fi sa o luam asa, toate masinile sunt scumpe la reparatii majore.
Masina este forte usor de intretinut iar piesele sunt ieftine.
Nu! Este cel mai fiabil model din gama. Piesele se gasesc peste tot, la pret foarte accesibil.
Stiu, sunt OK ca pret, depinde cu cine compari, privind marca.
Piesele sunt acceptabile la pret si usor de gasit.
Nu, este o masina foarte ieftina probabil din cauza anului de fabricatie.
Nu este o masina deloc scumpa, are cateva piese mai scumpe in rest este ok ca si pret.
Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.
Probleme minore. Un releu, bujii, oxidat contacti usi, electrovalva AC.
Cea mai grava problema a fost blocarea butucului de la contact. In rest momentan nimic.
Cea mai mare problema a fost ca mi-a crapat motorul in drum spre casa din strainatate. A fost un defect de fabricatie, un bolt de piston fara siguranta zeger, dupa ani s-a deplasat si a iesit de la loc. Biela mi-a spart motorul in trei locuri. Ajuns acasa, cumparat motor sh, 5800 ron, fabricatie 2010, BXE, merge super si in ziua de azi.
Foarte multe probleme la turbosuflanta si blocul de supape vaccum.
Singurele probleme minore sau majore pe care le-am avut cu aceasta masina descriu foarte bine daca masina este fiabila sau nu, am schimbat doar strictul necesar si anume consumabilele obisnuite.
In tot timpul acesta, 11 ani, in afara de compresorul de ac (in 2017) nu am schimbat absolut nimic la ea, in afara de consumabile, amortizoare si jante. Revizii, cauciucuri etc sunt consumabile, iar pe aici pe acolo o bucsa, o bieleta sau amortizore sunt exclusiv din cauza drumurilor patriei.
Foarte fiabila! Nu am ce sa povestesc, a rezistat bine pana acum, au fost probleme referitor la imbatranirea ei, in rest e OK, mai schimbam una, alta, dar e OK.
Minore in general de la folosirea zilnica . Probleme foarte minore . Am detaliat mai sus la aspectele pozitive si negative. Revizii, distributii si ambreiaje in general, placute si alte consumabile.
Este foarte fiabila, pana acum nu am avut nicio problema cu ea.
Momentan nu am avut probleme cu ea, si daca am avut au fost maruntisuri care s-au rezolvat repede, nu m-a lasat in mijlocul drumului niciodata. Este foarte fiabila din punctul meu de vedere.
Unde alegi sa mergi cu ea in service si de ce? Reprezentanta sau "la baieti"?
Am dus-o la o reprezentanta sau ceva de genul sa ii zicem, m-au pieptanat de 600ron doar ca au tinut-o in service trei zile si s-au plimbat pe langa ea, masina a plecat cu problema nerezolvata si mai statea pesemne mult si bine acolo. Au dus-o si la “baieti” si in 2 ore masina a fost gata. Ce parere aveti?
De preferat in reprezentanta, dar si la mecanici cunoscuti, dar care stiu sa faca treaba buna.
Am service-ul meu. Nu merg la reprezentanta de cand a iesit din garantie. Acelasi service si nu sunt probleme.
Am dus masina si la reprezentanta, am lasat ceva banuti acolo ca sa-mi spuna ceva ce nu e real, am schimbat niste chesti minore la care mi-au spus ca nu a fost schimbata niciodata ? și am fost de fata cand s-a schimbat.
Daca masina se strica as prefera sa o repar intr-un service specializat desi este foarte usor de lucrat la ea.
Am un service “de casa”, autorizat, care se ocupa de toate masinile din familie, din 2012 incoace. Merg la sigur! Nu fac niciodata carpeli, dar chestiunile pe care le pot face singur, le fac ca atare (mici actiuni de intretinere, cum ar fi unsul balamalelor etc.).
La baieti. Pentru ca la reprezentanta piesele sunt mult mai scumpe si manopera la fel. Aleg un service unde imi comanda piesele necesare masinii si le inlocuiesc sau eventual le repara, daca se poate.
Pana acum 5 ani am fost in reprezentanta iar in ultimii 5 ani am dus-o la niste mecanici dar niciodata “ la baieti“.
Toate reviziile/schimburile, absolut tot am facut la reprezentanta Skoda din orasul meu, am evitat service-urile de cartier si pe cele neautorizate.
Merg la service dar nu la reprezentanta, am un service in oras la care sunt client fidel, tata este prieten bun cu patronul si imi convine sa ma duc acolo.
Cat de des ii sfatuiesti pe ceilalti posesori sa faca revizia?
Eu o fac anual sau la fiecare maxim 9 mii de km, nu trag de masina.
La 10000 de km e mai mult decat perfect.
La 10000 de km obligatoriu, poate si mai repede.
De 2 ori pe an.
Sa o faca la jumatate de an sau la 10.000 km.
In functie de numarul de kilometri, dar cel putin o data pe an, si doar cu ulei si filtre de calitate, intrucat toate aceste aspecte te ajuta sa te bucuri de masina un timp indelungat si fara “dureri de cap”.
Anual! Mereu se pot schimba chestii, trebuie sa fii precaut.
15.000 de km. Se poate depasi cu 1000-20000 de km daca se folosesc materiale acceptabile ca pret.
Odata pe an, indiferent de km parcursi.
10000 km sau 2 ani maxim.
Ce consum are?
Motorizarea tdi este foarte fiabila atata timp cat nu se merge subturat cu ea. Schimb viteza la 2800-3500km si astfel nu apar probleme desi ii creste usor consumul. Asadar am scos 5.2 afara-8/9oras Bucuresti sau sub pe alt oras aglomerat. Evident ca se pot scoate consumuri mai mici insa termini masina( egr, turbina, injectoare).
Urban undeva la 6-6.5, extraurban 3.5-4, mixt 5-5.5.
7 urban/6 extraurban.
In functie de stilul de condus intre 7 si 9 %.
Are un consum foarte mic.
Intre 5 si 6.5 litri / 100 km, in functie de cat de tare apesi pedala de acceleratie.
Are un consum de 6% la drum lung si in oras 7%-8%.
5.8-6.7 in functie de stilul de condus.
Intre 3.5 si 5 depinde cum mergi.
5,7 extra urban, 6.5 urban.
Daca inca mai gasesti benzina sub 9 lei/litru, motorina a sarit de ceva timp aceasta limita. Preturile la carburanti au preturi ex...
Filtrul de aer al unei masini curata aerul atmosferic care intra in motor. Semnele unui filtru de aer infundat pot fi rateurile la...
Playtech.ro vorbeste despre o posibila modificare a conditiilor de sustinere a examenului auto, in conditiile in care un nou proie...
Recomandari legate de franarea autoturismului – actionezi intai ambreiajul sau frana? Multi proaspeti absolventi ai scolilor de so...
O conducătoare auto din Arad a apelat numărul de urgență 112 pentru a reclama un polițist de la circulație care a solicitat să i s...