SsangYong XLV 1.6 2018 parere si probleme

Esti in cautarea unui autoturism SsangYong XLV 1.6 (115 Hp) AWD Automatic?

Afla direct de la posesori tot ce ai nevoie sa stii. Mai jos, gasesti un chestionar in care am intrebat un posesor de SsangYong cum este sa detina si sa conduca zi de zi acest model. Tot el ne spune de ce a facut aceasta alegere, de unde a achizitionat, ce ii place si mai ales ce ii displace la autoturism. Gasesti informatii despre cat costa piesele, cat consuma, cat costa intretinerea, cat de confortabil si mai ales cat de fiabil este modelul SsangYong XLV 1.6 (115 Hp) AWD Automatic.

Posesorul ne spune ce probleme tehnice a intalnit, ne da detalii despre motorizare si chiar si cateva sfaturi de achizitie, toate astea pentru a te ajuta pe tine sa aflii cat mai multe detalii despre masina pe care si tu ti-o doresti. Nu trebuie sa detii acest model pentru a afla ce probleme pot aparea cu timpul si cat de des trebuie sa ii faci revizia. Scopul DailyDriven este sa ofere pareri reale despre masini, venite direct de la posesori, de la cei care le-au patit si testat pe toate cu adevarat si sa te ajute pe tine intr-un final sa alegi masina potrivita pentru tine.

Toate review-urile de pe site-ul nostru sunt de la posesori verificati.

Fiabilitate

Cat de fiabila ti se pare SsangYong XLV 1.6 (115 Hp) AWD Automatic ?

Fara probleme, o masina impecabila

Este in realitate ceea ce te asteptai sa fie inainte de a o cumpara?

Da, este fix ce am citit despre ea, ba chiar mai mult

Ai recomanda-o cuiva?

Da, as recomanda-o

Ce parere generala ai despre ea?

As recomanda-o oricui! Este cea mai buna masina pe care o poti detine

Parerea detinatorului

De ce ai ales sa cumperi SsangYong XLV 1.6 (115 Hp) AWD Automatic ?

Am dorit o masina noua 4x4 la pret accesibil! M-a surprins calitatea superioara la finisaje si dinamica motorului! Cutia automata merge impecabil.

Spune-ne cateva lucruri generale despre ea. Cum ti se pare sa o conduci zi de zi? Ce iti place si/sau ce iti displace cel mai mult la ea?

E confortabila, scaunele sunt foarte comode, imi place cutia automata ca nu are buton de siguranta ( din pacate la Facelift deja s-a schimbat maneta pe una mult mai frumoasa dar in schimb cu buton la schimbare de trepte) . Foarte incapatoare (familie cu 3 copii). Astept motorizare de peste 140 cp dar asta e un mic moft!

Cat costa intretinerea pe an la SsangYong XLV 1.6 (115 Hp) AWD Automatic ?

Inca nu am facut primul service! Ma astept sa fie sub 1000 RON.

Ti-ai facut o idee cat costa piesele la SsangYong XLV 1.6 (115 Hp) AWD Automatic ? Este o masina mai scumpa decat competitia in materie de piese?

Am intrebat de set stergatoare este la 160 RON, placute fata 290 RON . Foarte multumit de preturi pentru o masina noua.

Cat de fiabil este SsangYong XLV 1.6 (115 Hp) AWD Automatic ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.

Mi s-a blocat media playerul pe pornit, am sunat la reprezentanta si ei prin telefon mi-au zis sa scot o siguranta si sa o pun la loc si s-a rezolvat:)

Unde alegi sa mergi cu ea in service si de ce? Reprezentanta sau "la baieti"?

Reprezentanta! Pret normal, foarte mica diferenta dintre un service bun si reprezentanta.

Ce ii sfatuiti pe cei care isi doresc o astfel de masina?

Recomand cu toata inima! E mult peste Duster la acelasi pret !

La ce ar trebui sa fii atent cand iti cumperi un SsangYong XLV 1.6 (115 Hp) AWD Automatic ?

4x4 merita toti banii! Merita un efort sa iei DlX ca si echipare ! Sistemul de avertizare accident iminent deja si-a scos banii!

Cat de des ii sfatuiesti sa ii faca revizia?

In Romania daca o folosesti mai mult pe oras, la maxim 15000km.

Ce consum are SsangYong XLV 1.6 (115 Hp) AWD Automatic ?

Consum de la plin la plin nu dupa ceas: 4.8-6L extraurban , 7-8L oras.

Spune-ne ceva despre motorizare. De ce ai ales-o pe cea actuala? Daca ar fi sa dai timpul inapoi ai alege alta varianta?

Pentru ca este motor diesel cu cuplu de 300nm, nu as alege alta din trecut , ci pe cel din viitor 1.6turbo benzina va fi peste 2-3 ani alegerea mea.

Este o masina incapatoare? Va descurcati cu ea in treburile de zi cu zi?

Da! 3 copii din care 1 sta in mijloc, unu pe inaltator , si una mica in scoica, biciclete, patine cu rotile, sanii prin portbagaj tot timpul:)

Cum se conduce in oras?

Cu butonul de reglaj al servodirecției pe confort (. Echipare standard) merge foarte usor , dar prefer pe sport ca e mai tare directia.

Cum se conduce la drum lung?

Viteza mea de croaziera este la 120km/h, silentios fara zgomot de motor.

Spune-ne despre interiorul masinii. Ti-ai dori ceva in plus sau chiar in minus?

Mi-as dori cotiera cu racire . Cei de la Ssangyong au ales o taietura ca sa incapa o tableta de pana la 9” in cotiera, as fi preferat cola rece si tableta in ghiozdan:)

Ce dotare a masinii iti place cel mai mult?

Stropire si stergerea a stergatoarelor la apasarea unui buton , priza 220v in portbagaj. Senzor ploaie, lumina, avertizare accident iminente.

Cum se comporta in situatii de urgenta? (franare brusca / evitarea de obstacole)

Foarte bine! Am avut cateva franari de urgenta, nu am avut nici o emotie .

Ai alege un model de la competitie daca ai putea da timpul inapoi? Daca da, argumenteaza.

Nu! Sunt foarte multumit de ce masina am ales .

Parere DailyDriven SsangYong XLV

 

SsangYong este un producator coreean de automobile cu o istorie de 60 de ani, care a cunoscut suisuri si coborasuri. Daca la inceput producea sub licenta vehicule pentru armata SUA, in anii ‘90 SsangYong semneaza un parteneriat tehnologic cu Daimler Benz si produce mai multe vehicule destinate publicului larg, care beneficiaza de tehnologia Mercedes. In 2009, compania este puternic afectata de criza si ajunge in pragul falimentului, insa, in 2011 este cumparata de compania indiana Mahindra & Mahindra, iar in 2017 SsangYong reuseste sa vanda aproape 140 de mii de unitati, un numar record pentru aceasta companie. Dintre acestea, Tivoli, fratele mai mic al lui Tivoli XLV, reprezinta mai bine de o treime din vanzari.

 

Dar ce este acest XLV? Denumirea vine de la Exciting Lifestyle Vehicle si se vrea a fi o noua nisa a masinilor de acest gen. Practic, este un SUV mai mic, insa mai mare decat un hatchback si mai inalt, dar nu e nici crossover. Este acea masina care isi indreapta atentia catre tineri si ajunge sa fie cumparata de familisti si condusa prin oras de mamici care isi duc copii la scoala. Avand in vedere cererea din ce in ce mai mare de astfel de masini in Europa, este posibil ca Tivoli si Tivoli XLV sa faca marca SsangYong mult mai cunoscuta. Si sunt de parere ca cei mai multi oameni prefera sa vada o astfel de struto-camila pe strazi in locul dubitelor cu 5 sau 7 locuri pe care pana nu de mult le vedeai destul de des prin orase. 

Acum ca stim cine si ce este acest Tivoli XLV, haideti sa vedem si ce stie sa faca. Pentru inceput, este practica, spatioasa, consuma putin si este destul de fiabila. Ai foarte mult loc in masina, atat in portbagajul de peste 500 de litri in varianta cu roata de rezerva de dimensiuni normale, cat si in partea din fata, unde pot incapea lejer 5 oameni. Beneficiezi de multe spatii de depozitare mari, atat in fetele de usi, torpedou, cat si in cotiera, unde putem remarca o ciudatenie: coreenii au facut o gaura in acest spatiu de depozitare, astfel incat in cotiera sa incapa si o tableta de 9 inchi. Vizibilitatea este foarte buna pe toate geamurile, poti adauga si o trapa acestei masini (care este disponibila doar pe variantele cu motor pe benzina si cutie manuala, apropo) si ai si o camera in spate, care te va ajuta la parcari. 

In ceea ce priveste dotarile masinii, ai la dispozitie 7 airbag-uri, tot felul de sisteme de siguranta, sistem start&stop, scaune incalzite in fata, pilot automat si multe altele, toate in echiparea de baza. Si pentru ca masina aceasta vine deja cu destula tehnologie pe ea, lista optionalelor este destul de scurta, in ea gasind keyless-entry, clima pe doua zone, volan incalzit, scaune ventilate, insa cele din urma nu se pot pune pe varianta diesel cu cutie manuala, poti sa adaugi si bancheta spate cu incalzire, faruri cu xenon si, cam atat. Si daca cel mai ieftin XLV este putin peste 13 mii de euro, varianta cea mai bine echipata se opreste si ea pe la 24 de mii de euro, ceea ce il face mai ieftin decat Renault Kadjar si cam la aceleasi preturi cu Dacia Duster, care din pacate este echipata mai sumar, chiar si in varianta de top. Design-ul interior este unul armonios, dar nu te va da pe spate, bordul este din plastic tare, insa imbinarile sunt solide, iar daca alegi una din cele trei variante de tapiterie din piele- bej, maro si neagra- masina va capata un aer ceva mai stilat.

La drum lung se conduce ok, ai trei moduri de asistenta a directiei, care abia in modul sport ofera un feedback ok, motorul este silentios, suspensia confortabila, insa masina are un ruliu destul de mare din cauza arcurilor moi, asa ca pe curbe este bine sa fii atent. Atat cutia automata cat si cea manuala schimba vitezele foarte bine, insa daca doresti si tehnologia 4x4, va trebui sa alegi varianta cu cutie automata.

Se potriveste si in oras, avand 4.4 metri lungime, 1.8 latime si un ampatament de 2.6 metri, camera de marsarier este foarte buna, iar garda la sol de 167 de milimetri te va ajuta sa urci orice bordura.

Siguranta este un punct forte al acestei masini, mai ales avand in vedere pretul, XLV a obtinut 4 stele EuroNcap, datorita sasiului ranforsat la nivelul botului si al stalpilor, dar si datorita listei lungi de sisteme de siguranta oferite standard.

Gama de motorizari este destul de saraca, doua motoare de 1.6 litri, din care unul pe benzina, de 128 de cai dar doar 160 Nm, obtinuti abia la 4000 de rotatii, cu un consum mixt intre 7,9 si 8,4. A doua varianta este pe motorina, care ofera 115 cai putere si un cuplu de 300 Nm, intre 1500 si 2500 de rotatii si un consum intre 6,3 si 7,1. Cu aceste date in minte, ai putea sa te orientezi catre motorul pe benzina daca vei folosi masina in oras si pe autostrada, unde vei folosi mai mult caii in plus si reactia instanta a motorului aspirat, insa daca vei merge mult la drumuri lungi care necesita depasiri vei avea nevoie de un cuplu mai bun si deci, motorul diesel euro 6 este ceea ce ai nevoie. 

Lasa un comentariu

Pentru a lasa un comentariu trebuie sa fii autentificat(a).

Autentificare
Review trimis de Szabolcs sebestyen
Producator SsangYong
Model XLV
Motorizare 1.6 (115 Hp) AWD Automatic
An fabricatie 2018
Tip achizitie Noua
Km achizitie 0
Km actuali 4000

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!