Parere posesori Volkswagen Passat B6 1.9 TDI
Afla direct de la posesori tot ce ai nevoie sa stii. Mai jos, gasesti un chestionar in care am intrebat mai multi posesori de Volkswagen Passat 1.9 TDI PDE (105) cum este sa detina si sa conduca zi de zi acest model fabricat intre anii 2005 - 2018. Tot ei ne spun de ce au facut aceasta alegere, de unde au achizitionat masina, ce le place si mai ales ce le displace la autoturismul pe care il detin.
Gasesti informatii despre cat costa piesele, cat consuma, cat costa intretinerea, cat de confortabil si mai ales cat de fiabil este Volkswagen Passat 1.9 TDI PDE (105).
Posesorii ne spun ce probleme tehnice au intalnit, ne dau detalii despre motorizare si chiar si cateva sfaturi de achizitie, toate astea pentru a te ajuta pe tine sa aflii cat mai multe detalii despre masina pe care ti-o doresti. Nu trebuie sa detii acest model pentru a afla ce probleme pot aparea cu timpul si cat de des trebuie sa ii faci revizia.
DailyDriven ofera pareri reale despre masini, venite direct de la posesori reali, de la cei care le-au patit si testat pe toate cu adevarat si te ajuta pe tine intr-un final sa alegi masina potrivita pentru tine.
# Costuri Intretinere
Cat costa intretinerea pe an?
Depinde daca are sau nu probleme, minim 1000 ron.
3000-3500 de lei cu tot cu manopera.
3500-4500 ron.
Aproximativ 4000-5000 de lei.
In jur de 1500 RON.
Calculat la categoria din care face parte, este ok.
Eu anul trecut am platit aproximativ 800 de lei.
In exact un an am consumat cu ea in jur de 500 de lei (asigurare+rovinieta) si inca 230 de lei pe impozit.
Intretinerea este cam 500 lei cand fac schimburile de ulei si filtre.
Intretinerea costa undeva ( schimburi necesare ) la 700 RON.
300 lei, consumabilele si restu cu timpul.
3000 de lei cel puțin, cu mentiunea ca ii fac eu schimbul de ulei si placute frana.
Eu o am de un an si jumatate si sper sa nu investesc in fiecare an cam 2000 de euro :).
Deocamdata am cheltuit foarte multi bani.
Nu am calculat dar asta depinde si de numarul de km parcursi (parerea mea).
Nu mi-am facut o idee concreta inca, dar cred ca este decent.
Ti-ai facut o idee cat costa piesele? Este o masina mai scumpa decat competitia in materie de piese?
Nu este o masina scumpa.
Clar nu, deoarece piesele pentru modelele din competitie sunt putin mai premium, deci si mai scumpe. La acest capitol stau bine.
Cam egala, dar piesele nu mai sunt de calitate.
Unele piese sunt scumpe, dar in comparatie cu concurenta, sta destul de bine.
Da, am o idee. Este o masina prietenoasa cu buzunarul.
Piese ca pret acceptabile, depinde de piesa. Ca si consumabile, sunt decente.
Nu am calculat si nu m-am interesat de concurenta. Preturile sunt destul de accesibile.
Este o masina decenta la piese avand in vedere si anul de fabricatie al ei. Pana acum am schimbat un rulment, franele si planetara si toate astea fara manopera m-au ajuns la vreo 500 de lei.
Da, nu costa exagerat daca problemele nu sunt mari. Pentru ca e un brand cunoscut preturile sunt cam cele mai mici.
Este o masina ieftina la piese si la consumul de carburant. Sunt multumit!
Nu este o masina cu pretentii, piesele sunt destul de accesibile pentru omul de rand.
Nu cred, mai am un Opel si e cam tot pe acolo la intretinere.
Piesele sunt la fel de scumpe, depinde de unde le achizitionezi.
Piesele nu sunt asa scumpe, depinde de ce problema ai.
Parerea mea este ca piesele nu sunt scumpe avand in vedere ca nici nu se prea strica. Comparativ cu competitia piesele pentru acest model de masina sunt ieftine.
Din ce am observat, este undeva pe plan mediu ca si costuri ale materialelor. Kit volanta plus ambreiaj undeva la 2000 lei, plus/minus 2-300 lei (depinde de unde si ce piese comanzi)
Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.
Problema minora am schimbat bateria si majora am fost lovit in trafic.
La 9 zile de la achizitie Ambreiajul fara volant (s-a spart placa de presiune) Etrierii electrici de la frana de mana Axul cu came plus cilindrul 1 si 2 arse plus tacheti sparti la 1 an de la achizitie. La 15 zile de la scoaterea din service a masinii cu motorul segmentat mi-a luat-o turbina pe ulei. Apoi , acum 2 luni tot ce inseamna electrica farurilor.
In primii 4 ani, minore, consumabile. Acum, am schimbat ambreiaj, schimbat telescoape, bucse, arcuri spate, placute frana, reconditionat turbo si cand gata am spus ca am scapat, a cedat simeringul de palier. Alti bani, alta distractie.
O problema majora am avut atunci cand s-a oprit motorul in intersectie si nu a plecat de acolo decat “calare” pe platforma. Am schimbat multe piese la ea in speranta ca ele erau devina, dar si in ziua de azi o ia razna si patesc acelasi lucru. Inca schimb la ele. Cine stie, poate se face bine.
Acest motor, este unul foarte fiabil. Consider ca probleme unei masini apar in momentul in care aceasta nu este intretinuta. Pana in prezent am reconditionat turbosuflanta si am schimbat pompa de motorina.
La 70.000 km distributia pe curea e ok. Restul tine de cum o ingrijesti si in ce stare ai luat-o.
Eu in 5 ani am schimbat burdufurile de la planetare de pe fata, iar ca problema mai majora, am schimbat etrierul de pe spate, stanga, din cauza franei de mana electrice. Deci, zic eu, fiabila.
Cand am primit-o avea deja unele probleme precum planetara care am inteles ca avea aceasta problema de mult timp. Si rulmentul. In afara de asta nimic deosebit. Problema pe care eu am intalnit-o la aceasta masina si la alte Passat-uri ale prietenilor este frana de mana electrica. Aceasta se strica foarte usor, motoroasele de la etrier defectandu-se foarte usor.
E foarte ok, nu mi s-a stricat pana acum. Singura problema a fost cu butonul de la frana, nu mergea tot timpul cum trebuie si a trebuit schimbat. In rest nu am avut probleme.
Probleme majore nu am avut. Un etrier electric mi s-a defectat imediat dupa ce am luat-o. Timp de 4 ani de cand o am este ireprosabila.
Este foarte fiabila si nu te lasa pe drum, cel putin pe mine, pentru ca mi-am cumparat tester, in caz de pica ceva rezolv mai repede sa nu pierd timpul, in rest e ok.
Probleme ivite in doi ani de cand sunt proprietar: motorase frana de mana, consum ulei, garnitura pompa tandem, turbocompresor, discuri frana, consum.
Chit de ambreiaj, curea alternator, rola alternator, arcuri spate, ax cu came si tacheti, rulmenti fata si spate, electromotor, plus consumabile ( filtre ulei, bucse, placute de frama) etc.
Raman fara acceleratie, e senzatia aia ca si cum ai ramane fara motorina, motorul nu moare dar nu se accelereaza, am schimbat senzorul g28, pedala noua de acceleratie, bujii, EGR dar nimic, calculator verificat si multe altele.
Este foarte fiabila. In vreo 50000km am schimbat doar o bucsa la roata din fata dreapta, termostatul si suruburile de reglaj unghi cadere la rotile din spate. In rest am facut distributia, schimb de filtre, schimb de ulei si placute de frana (consumabile).
Cu exceptia volantei si ambreiajului (care sunt consumabile) nu am avut nici o problema.
Unde alegi sa mergi cu ea in service si de ce? Reprezentanta sau "la baieti"?
Uneori merg in service iar la ce ma pricep o repar eu.
Am fost intr-un service partener Bosch din orasul meu, dar s-au dovedit a fi niste tepari ce umflau preturile la tot. Enache Best Service Bosch Campina Prahova. Asa ca impreuna cu un prieten am deschis un garaj de tuning si acolo imi repar masina singur acum.
Un service autorizat, acelasi la care merg de cand am luat-o.
In service merg doar la cele autorizare deoarece primesc garantie. Reprezentanta este mult prea scumpa si nu mi-o pot permite.
Cat era in garantie preferam reprezentanta, insa acum “baietii” sunt cea mai buna solutie.
La alte service-uri datorita pretului, o diagnoza la reprezentanta e 100 de euro.
“la baieti”. :)) Am un prieten foarte bun, care a fost mecanic prin strainatate, iar acum are atelier in Baia Mare. Nu aleg reprezentanta din cauza preturilor enorme ai nu am garantia calitatii.
Masina a fost dusa in mare parte la reprezentanta dar cand a ajuns la mine din cauza deficientei monetare am ales sa o duc la un service local.
Am o ruda ce are service de masini si merg la el. Pana acum nu a fost nevoie si sper sa nu fie.
Consumabilele si toate cele le-am facut eu tot timpul la 10.000 km. Imi face placere!
O fac singur ca ma pricep la mecanica usoara si la mecanica profesionala nu am avut momentan probleme majore sa o duc la specialisti.
Bosch car service, de obicei, daca nu la un alt service sub franchiza ad garaj si cu recomandari de pe la diversi masinisti care au mai trecut pe acolo.
Dupa ce am luat “ teapa“ cu ambreiajul am ales sa imi schimb eu toate piesele mai greu dar de calitate, inclusiv axul cu came si distributia eu mi-am schimbat-o si nu am nici o problema ( aproximativ 15000 de km de cand le am inlocuit).
Am mers la aproape toate service-urile din Botosani dar degeaba toti au spus cate ceva dar nimic, am ajuns in momentul in care ma gandesc sa o dau la dezmembrari.
Nu ma duc la reprezentata, dar nici la “baietii” din coltul strazii care repara orice la 20 de lei. De obicei aleg service-uri cunoscute de bine de prin zona mea.
Merg “la baieti”. Am prieteni cu service-uri, care se pricep in ceea ce fac. Am mai multa incredere in ei si de asemenea, costurile sunt considerent mai mici.
Cat de des ii sfatuiesti pe ceilalti posesori sa faca revizia?
La timp.
Sfat 9000km Eu 8000km Normal 10000 km
O data pe an minim.
O data la 3 4 luni. Este o masina cu mici probleme, dar dese.
La 10.000 de km.
ITP e de ajuns.
Cel putin de doua ori pe an.
Avand in vedere anul ei, destul de des. Eu l-as face o data la 6 luni sau cel tarziu un an.
Le recomand sa o faca in fiecare an.
Revizia la 10.000 km, consumabile de calitate.
Sa o faca o data la 6 luni.
15.000 sau ori de cate ori simt nevoia.
Uleiu si filtrele le schimb la 9 mii de km. Si unele piese le schimb la cel mai mic sunet :).
O data pe an cred ca e suficient.
Aici chiar nu pot sa raspund. Fiecare face cum considera.
Eu revizia o fac la 10.000 km. Acelasi sfat il pot da.
Ce consum are?
6 exterior si 9 interior este motor de 1,6 tdi 105 hp.
4/4,5 Extraurban Urban 7 sa zicem dar stilul de condus mai sportiv.
5l-6l afara pana in 110h, 7l-8l pe autostrada la 130h, minim 8l.
Oras 8-13% Exterior 4-5%
6-7-8 la suta.
6,5/ 100.
Oras cam 7,8, extern cam 5,5 si mixt cam 6,3.
7.4 la suta in oras cand nu este aglomeratie si 5.4 la suta in afara orasului.
Are un consum de 5 la suta mediu si in oras de 7 la suta.
Media este undeva la 6.6 l /100 km.
Consuma 5.5 maxim 6 oras.
5,5 extraurban si 7,5 in oras, mixt 6,5, la capitolul asta sta bine.
Depinde de starea in care ma aflu, in extern am un consum de aproximativ 5.2 la % dar in oras nu imi place sa ma incurc mult in trafic si calc un pic cam tare pedala deci prin urmare un consum un pic cam mare de 11- 12 % .
Cam 8 la suta cred.
Un mers normal la drum lung consuma undeva 4.5%. Mixt 5.5% iar in oras undeva la 6-7%
Intre 6 si 10%, in functie de stilul de mers.
Fiecare sofer are de-a face cu zgomote ciudate la volan. Uneori sunt doar enervante, insa un unele cazuri sunetele pot anunta prob...
Aproximativ 70% dintre masinile din Romania au asigurare RCA valabila, restul nu. De ce nu sunt notificati soferii privind expirar...
Un topic surprinzator pentru cei mai multi care au luat amenzi doar cand au depasit viteza legala. Totusi, faptul ca nu ai auzit d...
Scopul butonului de avarie este de ai anunta pe ceilalti participanti la trafic atunci cand masina ta are anumite probleme, precum...
Masinile de acest gen necesita atentie in cazul in care intampinam dificultati la pornire, cand avem de-a face cu o pierdere a put...