S-a oprit motorul in mers la Peugeot 3008

S-a oprit motorul in mers la Peugeot 3008

Cei mai multi soferi au experimentat situatia in care motorul masinii s-a oprit fara ca ei sa fi facut vreo manevra gresita. Oprirea motorului in mers sau cand masina stationeaza cu motorul pornit se poate intampla oricui.

care activeaza modul de siguranta al masinii, Limp Mode, poate iti opreasca instant motorul. Situatia devine mai grava, insa, cand intervin defecte mecanice costisitoare, de exemplu, blocarea unui piston sau a transmisiei. Toate situatiile in care motorul moare sunt frustrante, insa atunci cand masina nu mai porneste deloc dupa un astfel de episod este clar de nedorit.

In continuare, poti gasi tot ce trebuie sa stii despre oprirea brusca a motorului la Peugeot 3008. Este important sa afli cum sa previi aceasta situatie care nu este deloc confortabila pentru niciun sofer, dar si cum sa actionezi atunci cand esti pus in fata faptului si motorul masinii se opreste brusc in mers.

Poate te afli printre putinii norocosi care nu au trait la volan frustrarea de a nu le mai merge brusc motorul masinii. In acest caz, imagineaza-ti doar cum ar fi sa ramai de-a dreptul in mijlocul drumului si sa nu mai reusesti sa mai pornesti masina dupa un astfel de episod. Daca totul se petrece si pe un drum de mare viteza te asiguram ca experienta este una pe care nu vrei sa o mai repeti vreodata. Pentru ca noi stim cum este, iti impartasim din experienta noastra si te ajutam cu recomandari.

De ce se poate opri in mod neasteptat motorul la Peugeot 3008?

Motorul se opreste neasteptat din diverse cauze, precum: scurt-circuit, lipsa de combustibil, senzori, filtre, supape, turbina. Cand masina ramane fara combustibil, motorul se opreste in mers. Este una dintre cele mai penibile situatii, insa experienta ne confirma ca se poate intampla si la case mari. Cu adevarat perioculoase insa sunt defectele care pot bloca transmisia, de exemplu un piston blocat la o viteza de peste 100 de km pe ora poate fi un pericol de necontrolat.

Sa luam, pe rand, cele mai intalnite cauze confirmate pentru oprirea motorului in mers la Peugeot 3008:

  • mergi fara ulei. Cand motorul ramane fara ulei nu se mai lubrifiaza corespunzator, se supraincalzeste si se blocheaza. Un motor poate ramane fara ulei atunci cand pierde uleiul din cauza unei garnituri defecte, din cauza blocului motor spart sau a unei turbine care consuma mult.
  • nu mai este ulei de transmisie. Mecanismul de functionare este acelasi, lipsa uleiului de transmisie duce la blocarea acesteia sau la supraincalzire si activarea modului limp care opreste brusc masina.

  • supraincalzirea motorului. Una dintre cele mai intalnite situatii in care motorul la Peugeot 3008 se opreste este supraincalzirea. Supraincalzirea apare cand nu mai exista racire – lipseste lichidul de racire, un ventilator nu mai functioneaza – astfel internele se topesc si blocheaza motorul.
  • defecte electrice. Problemele electrice sunt anuntate de obicei de martorul Check-Engine care se aprinde in bord si care nu ar trebui ignorat. Dar motorul se poate opri si din cauze neanuntate si neasteptate - ECU defecta (Engine Control Unit sau unitatea de comanda a motorului). Si cand sistemul de aprindere este defect motorul se opreste.

Ce solutii ai cand motorul se opreste in mers la Peugeot 3008?

Pentru fiecare problema exista una sau mai multe solutii. Nu mai este combustibil. Daca ai ignorat indicatorul de combustibil si motorul masinii s-a oprit brusc, solutia este simpla. Realimentarea te poate salva si iti poti continua linistit drumul. Este bine de stiut, insa, ca daca masina nu porneste dupa realimentare, sunt sanse mari sa se fi defectat si pompa de combustibil si sa fie nevoie de service.

Fii atent la intensitatea luminii farurilor! Daca aceasta este din ce in ce mai slaba, este posibil ca alternatorul sa nu functioneze cum trebuie si sa consume foarte mult. Cand se strica alternatorul la Peugeot 3008, masina mai functioneaza doar pana se consuma toata bateria, apoi motorul se opreste instant.

Bateria s-a consumat. Verifica atat tensiunea bateriei, cat si puterea de incarcare a alternatorului pentru a te asigura ca acestea functioneaza in mod corect si nu vei ramane fara energie electrica.

Daca motorul se opreste la plecarea de pe loc, situatia este putin diferita. Cauza poate fi mecanica si anume defectarea ambreiajului. Pentru un sofer cu putina experienta, vine natural sa recunoasca diferenta dintre oprirea motorului la plecare cauzata de ambreiajul defect si alte situatii in care motorul se opreste instant.

Bonus – alte cauze care duc oprirea instanta a motorului in mers la Peugeot 3008:

  • presiune scazuta a carburantului, injectoare infundate, senzor de presiune defect, pompa de combustibil defecta, turbo defect, masina nu isi poate face regenerare la DPF, EGR blocat pe deschis, filtru de aer murdar, clapeta de admisie defecta.

Important! Orice masina al carei motor se opreste brusc ramane fara servo-frana si fara servodirectie. Acest lucru se intampla si la Peugeot 3008.

Recomandari in cazul in care motorul de la Peugeot 3008 s-a oprit brusc.

Cum spuneam, o masina al carei motor se opreste instant ramane fara frane asistate hidraulic/electric si fara directie controlata electric. Daca ai condus o masina veche, stii cum se simte. Totul functioneaza mecanic si hidraulic.

Prima recomandare este sa nu intri in panica. Siguranta este pe primul loc. Trebuie sa te concentrezi sa apesi foarte tare pe frana si sa controlezi volanul cu putere. Este important sa poti aduce masina intr-o pozitie sigura de unde sa poata fi preluata si verificata. Daca masina este automata, trebuie lasata pe liber. Orice fel de probleme care apar trebuie verificate in detaliu intr-un service auto si remediate la timp.

Cum sa procedezi ca sa nu ti se opreasca instant motorul la Peugeot 3008?

Pentru a functiona in siguranta, orice masina are nevoie nu doar de combustibil, ci si de verificari periodice. Este esential ca sofer sa fii atent cum functioneaza masina – este ca un organism inainte de a se imbolnavi si transmite semnele estul de clare daca ai deschidere si doresti sa le observi. In plus, este indicat sa optezi pentru servisare si mentenanta de calitate. Rezolva la timp problemele care apar pentru ca micile defectiuni atrag defectiuni mari si totodata cheltuieli costisitoare de reparatii.

Citeste si...
Cum iti dai seama ca motorul masinii este pe moarte?
Cum iti dai seama ca motorul masinii este pe moarte?

In termeni simpli putem considera ca motorul este inima oricarui autovehicul, iar ca si in cazul persoanelor, in momentul in care...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...