Senzor de presiune in galerie, MAP: Simptome, rol si localizare

Senzor de presiune in galerie, MAP: Simptome, rol si localizare

Senzorul de presiune al colectorului, cunoscut si sub denumirea de senzor de presiune absoluta (MAP), este parte integranta a sistemului motorului vehiculului.

Se gaseste in vehiculele cu injectie de combustibil, deoarece sarcina principala a senzorului MAP este de a furniza modulului de comanda al sistemului de propulsie (PCM) informatii despre presiunea din interiorul canalului de admisie.

Ca orice senzor din vehicul, senzorul MAP poate fi deteriorat in timp si poate duce la transmiterea datelor incorecte catre unitatea de comanda a motorului. Aceste informatii incorecte pot duce la deteriorarea performantelor, cresterea consumului de combustibil si alte cateva consecinte. In acest articol, vom discuta despre unele dintre simptomele cheie pe care le veti experimenta atunci cand senzorul de presiune al distribuitorului (MAP) devine defect si incepe sa functioneze defectuos.

Citeste si despre: cum recunosti un senzor MAF defect

Ce este un senzor MAP?

Senzorul MAP sau senzorul de presiune absoluta a colectorului de admisie se numara printre principalii senzori prezenti in interiorul unitatii de control electronice a motorului cu combustie. In mod tipic, senzorii MAP sunt prezenti in motoarele cu injectie de carburant. Senzorul MAP este responsabil pentru generarea si transmiterea informatiilor detectate asupra presiunii colectoare instantanee catre sistemul electronic de comanda al motorului.

Unitatea de comanda utilizeaza apoi abordarea computerizata si aplicatiile stoichiometrice pentru a manipula si interpreta datele detectate pentru a determina densitatea aerului si debitul de masa a aerului din motor.

Acesti parametri sunt esentiali pentru performanta optima a motorului, deoarece pot ajuta sistemul motorului sa determine masurarea acuta a combustibilului pentru a realiza o ardere optima. Prin urmare, ajuta unitatea de control a motorului sa regleze automat momentul exact al aprinderii, ceea ce poate imbunatati performantele motorului si eficienta combustibilului.

Senzorii MAF sau fluxul de masa de aer pot fi, de asemenea, utilizati pentru a detecta si inregistra informatiile referitoare la fluxul de aer de admisie al motorului in motoarele cu injectie de combustibil in combinatie cu senzorii MAP.

Datele generate de senzorii MAP pot fi transformate in date de masa a aerului cu abordarea densitatii de viteza. Datele de la alti senzori sunt, de asemenea, folosite pentru a efectua aceste calcule. De exemplu, unitatea de control poate utiliza datele generate de alti senzori, cum ar fi temperatura aerului si RPM, pentru a calcula debitul de masa a aerului si densitatea aerului, deoarece acestia sunt factorii dependenti.

Simptomele senzorului defect de presiune al colectorului 

Orice problema cu senzorul de presiune al colectorului (MAP) are ca rezultat o combustie necorespunzatoare care poate provoca deteriorarea motorului si poate intrerupe functionarea. Iata cateva simptome comune pe care le veti experimenta daca aveti un senzor de presiune absoluta a presiunii (MAP) deteriorat.

Probleme ale unui senzor MAP defect pot fi: emisii crescute ( automat testul de emisii va fi picat), performanta slaba a motorului, batai si zgomote de la motor, scaderea RPM la ralanti, masina nu mai porneste.

1. Nivelul crescut al emisiilor

Cand senzorul de presiune absoluta (MAP) a galeriei este deteriorat, acesta poate trimite un semnal incorect catre modulul de comanda al sistemului de propulsie (PCM), care indica faptul ca exista o sarcina mare asupra motorului. Acest lucru va determina PCM sa elibereze combustibil suplimentar in cilindru si, de asemenea, sa elibereze emisiile de gaze, cum ar fi monoxidul de carbon.

2. Nu reusesc sa treaca testul de emisii

Una dintre cele mai simple moduri de a determina daca aveti un senzor MAP defect este sa efectuati un test de emisie. Un test de emisie a vehiculelor va determina daca autovehiculul produce o cantitate excesiva de monoxid de carbon si hidrocarbura, ceea ce va ajuta la determinarea faptului ca exista o problema cu senzorul MAP.

3. Performanta slaba a motorului

Un senzor de presiune al distribuitorului defect care masoara presiunea redusa a galeriei de admisie va transfera aceasta informatie cu sarcina scazuta a motorului catre PCM. Ca rezultat, PCM va reduce cantitatea de combustibil care urmeaza sa fie injectata in motor. In acest caz, veti observa o imbunatatire a eficientei consumului de combustibil, cu toate acestea, va exista o scadere semnificativa a performantei.

4. Zgomot motor

Din cauza unui senzor MAP deteriorat, motorul functioneaza uneori slab, iar bujiile chiar se declanseaza mai repede decat ar trebui in mod normal. Acest lucru poate duce la detonare care produce un sunet de explozie sau bataie. Detonarea se poate dovedi fatala motorului si va necesita reconstruirea motorului.

5.Turatiile motorului fluctueaza

Un senzor map necorespunzator determina scaderea semnificativa a RPM, ceea ce face ca volumul sa creasca la viteza mica. Pornirea sistemului de aer conditionat va face situatia sa se inrautateasca si motorul se va opri brusc.

Citeste si despre: senzorii comuni ai autoturismelor

6. Masina nu reuseste sa porneasca

Un senzor MAP defect va cauza si probleme la pornirea autovehiculului. Calculatorul de bord al vehiculului utilizeaza senzorul MAP pentru a determina presiunea atmosferica inainte de pornirea motorului. O citire incorecta poate cauza o cantitate mica de combustibil care trebuie livrata la motor si, ca urmare, motorul poate sa nu porneasca deloc.

Unde se afla senzorul MAP?

De obicei, in majoritatea vehiculelor, senzorul MAP este instalat in interiorul galeriei de admisie. Poate fi amplasat sub ansamblul farurilor din partea pasagerului, in flansa de evacuare a intercoolerului. In principiu, locatia senzorului MAP depinde de designul vehiculului dvs. si este cel mai bine sa va uitati in manualul de service pentru gasirea locatiei senzorului MAP.

Curatarea senzorului MAP la domiciliu

Puteti vizita un specialist auto pentru service-ul senzorilor MAP sau puteti efectua aceeasi procedura acasa.

Instrumente necesare:

  • Manualul masinii
  • Surubelnita
  • Cleaner pentru componente electrice
  • Carpa 
  • Cheie tubulara

1. Localizarea senzorului

Pentru incepatori, localizarea senzorului MAP poate fi o sarcina grea, motiv pentru care este util daca aveti manualul masinii. Puteti gasi cu usurinta locatia fiecarui senzor, inclusiv senzorul MAP, din manualul de utilizare. In general, senzorul MAP poate fi gasit in apropierea galeriei de admisie si scoaterea cablajului din sarma poate oferi o vizibilitate mai buna.

2. Scoateti dopul senzorului

Asigurati-va ca autovehiculul este oprit si cheile nu sunt in contact, pentru a evita riscul de electrocutare. Odata ce senzorul este localizat, scoateti dopul, apoi strangeti usor urechea care tine senzorul in locul sau. Este posibil sa aveti nevoie de o surubelnita pentru a scoate niste suruburi care fixeaza senzorul.

3. Curatarea senzorului

Pasul urmator este curatarea usoara a senzorului cu un dispozitiv de curatare a pieselor electrice. Puteti gasi cu usurinta un dispozitiv de curatare a pieselor electrice la un magazin auto. Pulverizati solventul de curatare pe o carpa curata si frecati usor senzorul.

4. Lasati-l sa se usuce

Dupa terminarea curatarii, lasati senzorul sa se usuce si asigurati-va ca nu exista reziduuri lichide. Cand sunteti sigur ca senzorul MAP este complet uscat, instalati-l inapoi in loc si atasati suruburile si fisa. Inchideti capota si ati terminat.

Costul de inlocuire al senzorului MAP

Costul mediu pentru inlocuirea senzorului MAP este de aproximativ 100-200 de lei. Costul de manopera poate sa fie undeva la 50 de lei, 100 daca pozitia senzorului este greu de accesat. De asemenea, puteti efectua procedura de inlocuire la domiciliu, totusi, procesul este riscant si este posibil sa ajungeti la deteriorarea unei alte componente. Este recomandabil sa alegi cea mai buna oferta de la service-uri si sa o alegeti pe cea mai buna.

Inlocuirea senzorului MAP

Un senzor MAP defect va poate face sa nu treceti testul de emisie la ITP si sa pierdeti mai multi bani pe combustibilul suplimentar pe care il va consuma vehiculul pe termen lung.

Citeste si despre: cum sunt utilizati senzorii pentru a imbunatati performantele

Sursa foto: axleaddict.com, my.prostreetonline.com, youtube.com

Articole similare

Totul despre taxa Oxigen

In acest articol, vom trece in revista tot ce trebuie sa stii despre noua taxa: cine o plateste, cine nu o plateste, unde se poate achita, si multe alte detalii.

Cod eroare OBD2 P2057

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului injectorului reductor - bancul 2 - unitatea 2 - tensiune scazuta.

Ce sunt discurile de frana si ce rol au?

Afla in acest articol totul despre discurile de frana. Ce rol au, cand trebuie schimbate, de ce scartaie si mai ales de ce se ovalizeaza.

Care sunt cele mai comune cauze pentru care motorul da rateuri?

Asigura-te ca masina ta este verificata in mod corect, pentru a determina cauza unui rateu.

Cauti sa cumperi o masina? Iti garantam cel mai mic pret de piata.