Simptome ale unui rapel de frana defect

Simptome ale unui rapel de frana defect

Cand apasati pedala de frana, in mod normal, nu trebuie sa aplicati o presiune prea mare pentru ca vehiculul sa incetineasca.

Asta se datoreaza unei componenten a sistemului de franare, numite rapel de franare. Functia acestui rapel este de a amplifica presiunea in timp ce apasati pedala de frana, astfel nu trebuie sa apasati pedala de frana prea tare pentru a incetini vehiculul.

Citeste si despre: pedala de frana moale

Simptome ale unui rapel de frana defect

Desigur, s-ar putea sa existe situatii in care rapelul de franare se va defecta. Simptomele s-ar putea sa nu para destul de grave la inceput, dar cu timpul se vor agrava si cel mai bine ar fi sa nu conduceti vehiculul ci sa mergeti la un service auto. In continuare va vom prezenta cateva simptome ale unui rapel de frana defect.

Pedala de frana rigida

Din moment ce un bun rapel de frana faciliteaza apasarea pedalei de frana, un rapel defect va ingreuna aceasta actiune. Ar trebui sa simtiti ca pedala de frana va fi foarte rigida pe masura ce o apasati. Acesta va fi cel mai evident simptom al unui rapel de frana defect. Ar trebui ca rapelul sa fie imediat inlocuit.

Pedala de frana este prea sus

Pe langa pedala de frana rigida, veti observa ca pedala de frana este mult mai sus decat in mod normal. Acest lucru va forteaza sa ridicati piciorul mai sus doar pentru a ajunge la pedala de frana, ceea ce reprezinta o situatie periculoasa. Daca uitati de acest lucru si trebuie sa franati brusc, puteti avea probleme. Duceti masina la un service ori de cate ori vedeti ca pedala de frana este mai sus decat normal.

Citeste si despre: de ce ramane pedala de frana in podea

Dureaza mai mult pentru a opri

Chiar si atunci cand apasati pedala de frana foarte tare, poate dura mai mult timp pana cand masina se va opri.

Cu un rapel defect, pedala nu primeste puterea necesara pentru a face frana sa actioneze rapid. Evident, acest lucru poate fi extrem de periculos in momentul conducerii, in special pe o vreme neprielnica. Inlocuiti rapelul de frana cat mai curand posibil.

Costul de inlocuire

Exista o modalitate usoara de a verifica daca rapelul de frana este defect. In timp ce autovehiculul este oprit, apasati si ridicati piciorul de pe pedala de frana de 6 ori, astfel sistemul de franare va scapa de orice vid.

Dupa aceea porniti vehiculul si calcati usor pedala de frana, daca pedala se apasa usor si ferm, inseamna ca aveti un rapel functional. Daca pedala este rigida, atunci rapelul este defect.

Costul mediu al unui rapel de frana este cuprins intre 600-1000 lei, aici se mai adauga si pretul manoperei.

Citeste si despre: informatii utile despre distanta de franare

Sursa foto: m.roadkillcustoms.com 

Articole similare
Cod eroare OBD2 P0836

Cod eroare OBD2 P0836

Acest cod se refera la eroarea circuitului comutatorului tractiunii 4x4.

Asa arata prima Dacia electrica pe viu

Asa arata prima Dacia electrica pe viu

Dacia Spring va avea o autonomie de doar 200 km, fiind posibil gandita ca o masina folosita mai mult urban.

Cod eroare OBD2 P0408

Cod eroare OBD2 P0408

Acest cod se refera la eroarea senzorului supapei EGR - zona "B" - tensiune ridicata.

Bieleta antiruliu: Ce este bieleta antiruliu si ce face?

Bieleta antiruliu: Ce este bieleta antiruliu si ce face?

Nu este greu sa ne dam seama ca bieleta antiruliu este o parte a suspensiei masinii, ea face legatura dintre amortizorul masinii si bara stabilizatoare.