Skoda Superb I (2001 – 2008) pareri si probleme comune

Skoda Superb I (2001 – 2008) pareri si probleme comune

Skoda Superb este o masina mare, de familie, produsa de producatorul ceh de masini Skoda Auto din 2001.

Prima generatie a Superb-ului modern, produsa din 2001 pana in 2008, s-a bazat pe platforma VW B5 PL45 +. A doua generatie Superb a folosit B6 A6 / PQ46 si a fost introdusa in 2008. A treia generatie si actuala, care utilizeaza platforma MQB, a intrat in productie in 2015.

Prima generatie a modernului Skoda Superb a folosit platforma Volkswagen Group B5 PL45 +, care a fost folosita mai tarziu si pe 1999 Shanghai – Volkswagen Passat B5 LWB, al carei ampatament este cu 10 cm mai lung decat standardul Passat B5. In 2005, Shanghai Volkswagen a importat Superb B5, rebadandu-l ca Volkswagen Passat Lingyu.

In 2009, la un an dupa ce Skoda Superb B5 a fost intrerupta in Europa, SVW Passat Lingyu a fost dezvaluit in China. In 2011, SVW Passat Lingyu a fost intrerupt, urmat de SVW Passat NMS.

Mai multe motoare pe combustie interna pe benzina si diesel sunt partajate cu restul gamei Grupului Volkswagen; si la fel ca modelele B5 Passat si B6 / B7 Audi A4 care utilizeaza aceeasi platforma auto, acestea sunt montate in fata si orientate longitudinal.

Sa trecem peste prezentarea generala si sa descoperim impreuna mai multe detalii despre Skoda Superb direct de la posesorii acestei masini care au lasat un review la noi pe site.

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Skoda Superb 2.5 V6 TDI (163 Hp) Automatic?”:

Radu Goga a raspuns: “Am ales sa cumpar acest model deoarece tatal meu detine un model asemanator, dar cu motor 1.9tdi cumparata de noua si exceptand intretinerea motorului, aveam deja o idee despre costul pieselor in general.”

Denes Janos a raspuns: “Pentru ca e dotata foarte bine si e foarte spatioasa.”

Sa vorbim si despre alta motorizare, la intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Skoda Superb 1.9 TDI (131 Hp)?”:

Vali Bujor a raspuns: “Deoarece este o masina spatioasa si confortabila. Are un motor fiabil, are un design placut. O gama mare de motorizari.”

Pop Emilian a raspuns: “Totul a inceput la 19 ani. Primisem o Skoda Superb mk1, 2008, cam cheala de la ai mei, luata de noua. Am inceput in proiect cu ea, insa la putin timp am fost implicat intr-un accident.. masina a fost dauna totala. Am ramas fara masina, moment in care pot sa zic ca multe s-au schimbat in viata mea. Am devenit o persoana mai calculata, mai matura si mi-am propus sa imi strang bani sa imi iau alta masina. Tot Skoda Superb, ca sa continui proiectul pe care il aveam in cap. Asa ca la un an de la angajare, am cumparat masina ce o detin si in ziua de azi. Este o Skoda Superb 1.9 TDI 130 cp. Masina o am de 4 ani si inca lucrez la ea. A ajuns sa fie o masina cu care particip la expozitii auto din tara si afara si sa fie si premiata la multe din ele. Are multiple modificari la toate capitolele (motor, suspensie, trunk setup, interior). Pe plan de motor s-a ajuns la puterea de 301 cp si 587 nm (1.9 TDI). In proiect am investit foarte mult timp, bani, nervi, dar a meritat si merita in continuare.”

Probleme comune Skoda Superb I (2001 – 2008)

Am cautat in review-urile lasate de catre posesorii de Superb pentru a vedea care sunt cele mai intalnite probleme la aceasta masina. Pare destul de fiabila, dar multi posesori s-au plans de problemele aparute la:

Motorizari disponibile

Skoda Superb are o gama destul de larga de motorizari, fie ca sunt pe benzina sau ca sunt diesel. In continuare va prezentam cateva motorizari disponibile pentru a va face o idee:

  • 1.8 T, AWT - acest motor are o putere de 150 CP si accelereaza pana la 100 km/h in 9.5 secunde;
  • 2.0, AZM (EA827) - acest motor are o putere de 115 CP si accelereaza pana la 100 km/h in 11.6 secunde;
  • 2.8 V6, ACK/APR - acest motor are o putere de 190 CP si accelereaza pana la 100 km/h in 8.0 secunde;
  • 1.9 TDI-PD, AWX (EA188) - acest motor are o putere de 128 CP si accelereaza pana la 100 de km/h in 10.4 secunde;
  • 2.5 V6 TDI, AYM/BDG - acest motor are o putere 161 CP si accelereaza pana la 100 km/h in 9.2 secunde.

Cum se conduce Skoda Superb si ce consum are?

Am intrebat posesorii despre experienta lor de condus cu o Skoda Superb. Este destul de mare si e cam greu de condus in oras, dar la drum lung este o placere de a fi condusa. Va prezentam in continuare raspunsurile posesorilor despre cum se conduce o Skoda Superb in oras si in afara orasului:

Vali Bujor a raspuns: “In oras se conduce foarte ok, dezavantajul este atunci cand ai nevoie de parcari. La drum lung se conduce foarte bine. Mergi linistit si relaxat.”

Pop Emilian a raspuns: “Este o masina destul de lunga si pot aparea dificultati prin oras din aceasta cauza. Dar personal, nu am avut probleme. Drumul in afara orasului e punctul forte al masinii. Ea se simte cel mai bine la drum lung. Este foarte confortabila si silentioasa (vorbind de cea stock).”

Mirita Andrei a raspuns: “In oras destul de usor dupa ce te obisnuiesti cu ea, consumul este mai ridicat, in jur de 8/9l. La drum lung excelent, fara probleme. Desigur, pe pilot automat, daca ai asa ceva in dotare.”

Sa trecem peste experienta de condus si sa atingem un subiect care este mult mai important, sa vorbim despre consumul acestei masini. La intrebarea “Ce consum are Skoda Superb 1.9 TDI (131 Hp)?”:

Pop Emilian a raspuns: “5.5 afara, 8-9 in oras. La mine, in ciuda faptului ca este dusa in 301 cp, consumul la mers normal nu s-a schimbat. Dimpotriva, a scazut putin.”

Vali Bujor a raspuns: “8l/100km mediu, mixt, oras si extern.”

Sa analizam consumul si altei motorizari, la intrebarea “Ce consum are Skoda Superb 2.5 V6 TDI (163 Hp) Automatic?”:

Radu Goga a raspuns: “Oras 13-14%. Exterior 8-9%.”

Denes Janos a raspuns: “7,5-8,5 afara, 11 l mixt.”

Fiabilitate

Skoda Superb este o masina practica, de familie care ne ofera o placere de a conduce. La prima vedere numele este echivalent cu fiabilitatea. Dar oare asa sa fie? Am intrebat posesorii despre fiabilitatea masinii pentru a sti la ce probleme sa ne asteptam in caz ca vrem sa cumparam o Skoda Superb. La intrebarea “Cat de fiabil este Skoda Superb 1.9 TDI (131 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Vali Bujor a raspuns: “Singura problema mai majora ce a necesitat investitie au fost bucsele cu arcuri, amortizoarele si tot ce tine de partea aceasta. In rest, in afara de consumabile nu a necesitat investitii mari.”

Pop Emilian a raspuns: “Aici depinde de masina. Daca facem referie la o masina stock, cu primul Superb in 100 000 km, in afara de revizii masina nu a cerut absolut nimic. Daca facem referire la Superbul actual, mai apare una alta, dar e si normal avand in vedere ca motorul este dus in 300 cp, de la 130. Cea mai frecventa problema a fost cutia de viteze care ceda usor si niste probleme cu garnitura de chiulasa care ceda (schimbata de 2 ori). Dar s-au rezolvat toate.”

Sa vorbim si despre alta motorizare, intrebat “Cat de fiabil este Skoda Superb 2.5 V6 TDI (163 Hp) Automatic?”:

Radu Goga a raspuns: “Pot spune ca este destul de fiabila, la 2 luni dupa cumparare a inceput sa porneasca o idee mai greu, urmand mai apoi sa mi se opreasca din senin si sa nu mai porneasca, problema era de la pompa de injectie, a fost inlocuita, tot atunci a fost inlocuita distributia, kit-ul de transmisie, suporti motor, bujii, ulei, filtre, iar de atunci nici cea mai mica problema.”

Cat costa Skoda Superb I (2001 – 2008) la mana a doua?

Am intrat pe un site care se ocupa cu vanzari auto pentru a ne face o idee despre pretul acestui model. De exemplu o Skoda Superb 1.9, diesel, din 2004 cu 240.000 de km la bord are un pret de 3450 euro.

Sfaturi achizitie

Am intrebat posesorii de Skoda Superb ce ne-ar sfatui si la ce trebuie sa fim atenti daca vrem sa cumparam o astfel de masina:

Pop Emilian a raspuns: “Consider ca este o alegere foarte buna. Cum spuneam mai sus, raport calitate-pret este cel mai bun. Iar dotarile pe care le ofera masina sunt foarte multe. In general, Skoda Superb MK1 si Passat B5.5 au un sistem de brate foarte complicat (4 brate pe o parte) si kit-ul este destul de scump, deci mare atentie la verificarea lor. Si daca necesita schimbare, doar kit Lemforder - EGR-ul de obicei cedeaza, se observa asta prin urme de ulei la el - Verificat daca masina are probleme cu lichidul de racire, sa nu il piarda pe la supapa de supraplin la accelerari, sa nu creasca apa.. aceste semme pot duce la o alta garnitura de chiulasa, iar cheltuielile sunt destul de mari - sa verifice cum lucreaza turbina, un log in mers - sa verifice ambreiajul, sa nu patineze - daca axa cu came cere sa fie schimbata, sa cumpere doar originala (OEM) sau daca se ia pe producator, doar Kolbenschmidt. Ca sfat, merge si cea de 2.0 SDI.”

Vali Bujor a raspuns: “In primul rand ar trebui sa fii atent la optiuni. Luminile interioare, modulul confort, senzorii de parcare, inchiderea centralizata, bratele, discuri, etrieri, rugina din aripi, capota.”

Sursa foto: wallpapersplanet.net, bestcarmag.com