Statiile fast-charging pot afecta capacitatea bateriei masinii

Statiile fast-charging pot afecta capacitatea bateriei masinii

Un studiu efectuat de curand arata ca statiile pentru masini electrice, fast-charging, pot afecta viata bateriei dupa doar 25 de cicluri de incarcare. Studiul a fost facut pe mai multe modele populare de baterii.

 

Temperaturile ridicate aparute in urma ciclului de incarcare fast-charging de la unele centre comerciale au cauzat crapaturi si scurgeri, spun inginerii de la Universitatea din California, Riverside.

 

Cum s-a desfasurat testul? Cercetatorii au incarcat baterii descarcate litiu-ion folosind aceeasi tehnologie prezenta in statiile de pe autostrazi. 

 

 Cercetatorii au incarcat si folosind un algoritm nou de fast-charging bazat pe rezistenta interna a bateriei, care interfereaza cu fluxul de electroni. Rezistenta interna a bateriei variaza, ea este afectata de temperatura, statusul incarcarii, varsta bateriei si alti factori. O rezistenta mare interna poate cauza probleme la incarcare.

 

Citeste si despre: ghid complet despre statiile de incarcare pentru masini electrice

 

 

Algoritmul folosit este unul adaptiv, invatand de la baterie prin verificari constante ale rezistentei interne in timpul incarcarii. Procesul de incarcare se opreste atunci cand rezistenta creste, pentru a preveni eventuale daune.

 

Pentru primele 13 cicluri de incarcare, capacitatea bateriei pentru ambele tehnici de incarcare a ramas la fel. Dupa aceea, tehnica folosita in mod uzual de industrie a inceput sa aiba probleme - dupa 40 de cicluri bateria avea doar 60% din capacitatea de stocare.

 

Dupa 25 de incarcari prin metoda conventionala bateriile litium-ion pierd 20% din capacitate, iar cele care au fost incarcate folosind algoritmul de mai sus ajung in acest punt dupa 36 de incarcari.

 

Cercetatorii spun ca statiile fast-charging afecteaza viata bateriilor din cauza ca ajung sa creasca rezistenta interna care duce la temperaturi ridicate.

Dupa 60 de incarcari bateriile au fost extrem de afectate, in cazul in care electrozii ar fi ajuns in contact cu aerul, riscurile de foc sau explozie erau iminente. Temperaturi ale bateriei de peste 60 de grade accelereaza daunele.

 

Bateriile au pierdut din capacitate si au ajuns sa aiba daune mecanice, din cauza caldurii.

 

Cercetatorii au aratat ca algoritmul lor ajuta la scaderea temperaturilor de incarcare si per total prelungesc viata bateriilor.

 

Citeste si despre: statiile de incarcare pentru masinile electrice

 

Sursa foto: forbes.com, ngtnews.com

Articole similare

Cod eroare OBD2 P0225

P 0225 - Defectiune Senzor de Pozitie / Regulator / Comutator Circuit C

Lubrifierea motorului de catre ulei

Uleiul este un lichid esential in motorul masinii dumneavoastra. Uleiul de motor lubrifiaza piesele motorului si impiedica supraincalzirea.

Tot ce trebuie sa stii despre cauciucurile uzate

Multi considera ca o data ce masina e achizitionata s-a terminat partea de cheltuieli. Insa adevaratele cheltuieli incep abia dupa.

De ce se uzeaza anvelopele neuniform ?

Asta e problema legata de uzura neuniforma a cauciucurilor. Poate nu observati cand se intampla, dar anvelopele se uzeaza constant.

Cauti sa cumperi o masina? Iti garantam cel mai mic pret de piata.