Un studiu efectuat de curand arata ca statiile pentru masini electrice, fast-charging, pot afecta viata bateriei dupa doar 25 de cicluri de incarcare. Studiul a fost facut pe mai multe modele populare de baterii.
Temperaturile ridicate aparute in urma ciclului de incarcare fast-charging de la unele centre comerciale au cauzat crapaturi si scurgeri, spun inginerii de la Universitatea din California, Riverside.
Cercetatorii au incarcat baterii descarcate litiu-ion folosind aceeasi tehnologie prezenta in statiile de pe autostrazi.
Cercetatorii au incarcat si folosind un algoritm nou de fast-charging bazat pe rezistenta interna a bateriei, care interfereaza cu fluxul de electroni. Rezistenta interna a bateriei variaza, ea este afectata de temperatura, statusul incarcarii, varsta bateriei si alti factori. O rezistenta mare interna poate cauza probleme la incarcare.
Citeste si despre: ghid complet despre statiile de incarcare pentru masini electrice
Algoritmul folosit este unul adaptiv, invatand de la baterie prin verificari constante ale rezistentei interne in timpul incarcarii. Procesul de incarcare se opreste atunci cand rezistenta creste, pentru a preveni eventuale daune.
Pentru primele 13 cicluri de incarcare, capacitatea bateriei pentru ambele tehnici de incarcare a ramas la fel. Dupa aceea, tehnica folosita in mod uzual de industrie a inceput sa aiba probleme - dupa 40 de cicluri bateria avea doar 60% din capacitatea de stocare.
Dupa 25 de incarcari prin metoda conventionala bateriile litium-ion pierd 20% din capacitate, iar cele care au fost incarcate folosind algoritmul de mai sus ajung in acest punt dupa 36 de incarcari.
Cercetatorii spun ca statiile fast-charging afecteaza viata bateriilor din cauza ca ajung sa creasca rezistenta interna care duce la temperaturi ridicate.
Dupa 60 de incarcari bateriile au fost extrem de afectate, in cazul in care electrozii ar fi ajuns in contact cu aerul, riscurile de foc sau explozie erau iminente. Temperaturi ale bateriei de peste 60 de grade accelereaza daunele.
Bateriile au pierdut din capacitate si au ajuns sa aiba daune mecanice, din cauza caldurii.
Cercetatorii au aratat ca algoritmul lor ajuta la scaderea temperaturilor de incarcare si per total prelungesc viata bateriilor.
Citeste si despre: statiile de incarcare pentru masinile electrice
Sursa foto: forbes.com, ngtnews.com
Durata medie de viata a unei astfel de baterii ar fi undeva la 320.000-350.000 km, ceea ce inseamna o durata de viata de aproximativ 10 ani la un condus mediu de 30.000 km pe an.
Capacitatea sau deplasarea motorului este volumul de miscare al pistoanelor din interiorul cilindrilor.
Incarcatoarele de baterii auto sunt de toate formele, dimensiunile, au diferite preturi si multe optiuni.
Daca bateria nu se reincarca sau se descarca complet, atunci vehiculul dumneavoastra nu va putea functiona.
Coroziunea poate interupe conexiunea dintre baterie si restul masinii, asadar este important sa remediati aceasta problema.
Pentru a obtine cea mai lunga durata de viata a bateriei, exista anumite lucruri pe care le puteti face. Sunt lucruri pe care le poate face orice sofer.
Daca exista putina umezeala pe parbriz, acestea se vor misca mai incet, in cele din urma se vor opri atunci cand nu va mai exista umezeala pe parbriz.
Bateria masinii tale ar putea continua sa moara dintr-o varietate de motive, cum ar fi varsta, un alternator care nu functioneaza corespunzator etc.
Astazi vom vorbi despre avantajele de a da cu ceara pe masina. De asemenea vom cuprinde si subiectele de protectie a vopselei masinii.
Nimanui nu ii place sa cheltuie bani pentru reparatii auto. Afla cum poti evita aceste lucruri.
Aici intervine redresorul cu impulsuri. Tehnica folosite de aceste redresoare este mult mai eficienta cand vine vorba de reinvierea bateriilor moarte.
Masinile vechi necesita atentie in cazul in care intampinam dificultati la pornire, cand avem de-a face cu o pierdere a puterii sau cu fenomenul de rateu.
O baterie moarta este mult mai usor de detectat. Atunci cand incerci sa pornesti masina ea nu va mai porni deloc.
Efectuarea unei revizii si vizita la un service din cand in cand, este vitala pentru a mentine vehiculul in stare de functionare.
Fiabilitatea se mentine printr-o exploatare corecta, intretinere planificata, controale preventive de fiecare data cand crezi ca masina are o problema.
In continuare va prezentam cateva metode sigure de a indeparta autocolantele fara a afecta luciul de la nivelul vopselei.
Ce poate duce la moartea bateriei masinii chiar si in momentul in care aceasta nu este activa si nu functioneaza?
De ceva timp masinile hibride si electrice castiga mai multa popularitate in showroom-urile din toata lumea, mai ales de cand pretul carburantului este din ce in ce mai mare.
In acest articol am dori sa va vorbim despre cum ati putea mentine masina dumneavoastra in conditii de top pentru a putea minimiza costurile cu reparatiile.
Vremea calda poate provoca evaporarea fluidului bateriei si va va face greu sa va porniti masina.
Probleme cu coroziunea bateriilor de masina apare cand masina sta in garaj fara sa fie pornita luni de zile.
Amortizoarele uzate pot afecta grav controlul asupra unei masini si franarea. Acestea afecteaza anvelopele si calitatea drumului pentru pasageri.
Exteriorul autoturismului este de asemenea important deoarece componentele de caroserie se pot degrada in timp sub actiunea prafului.
Ai probleme cu bateria masinii? Daca masina ta nu mai porneste ce faci? Baterie poate fi cauza, dar cum poti sa fi sigur ca doar bateria trebuie schimbata.
Geamurile masinii tale trebuie sa fie la fel de bine ingrijite ca orice alta parte a masinii tale. Curatatul lor este important, dar nu este indeajuns.
Cand este timpul sa schimbi stergatoarele masinii sau cum iti dai seama daca trebuie schimbate?
Ce este o masina hibrid? Cum functioneaza o masina hibrid? Cum economisesc combustibilul?
Economia de combustibil, manevrabilitatea, stabilitatea si cel mai important, puterea motorului.
Ca sa prelungesti viata anvelopelor tale este ideal sa le rotesti la fiecare 10.000 de kilometri parcursi.
Stiu ca e ciudat, dar bujiile se pot defecta datorita unui filtru de aer murdar. Atunci cand filtrul este murdar, motorul nu mai este oxigenat cat trebuie.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login