Supapa de control a rapelului de frana

Supapa de control a rapelului de frana

Sistemul de franare este conceput cu un sistem suplimentar numit rapel de frana de vid. Scopul rapelului de frana este de a crea mai multa presiune in sistemul de franare. De exemplu, cand apasati pedala de frana pentru a incetini vehiculul, rapelul de frana asigura ca cilindrul principal al franei primeste un flux constant de lichid de frana.

Acest lucru va face pedala de frana mai senzitiva, in acest fel nu veti fi nevoit sa calcati pedala de frana cu putere pentru a opri masina. Mult vehicule in ziua de azi au rapel de frana.

Citeste si despre: simptome ale unui rapel de frana defect

Functia de baza a supapei de control a rapelului de frana

O componenta a rapelului de frana este supapa de control. Cand rapelul de frana are aer in interior, supapa va aspira aerul din interiorul acestuia, astfel aerul va fi impiedicat sa ajunga la cilindrul principal al franei.

Daca aerul ar fi ajuns la cilindru, este posibil sa se formeze bule de aer in liniile de frana, in cazul acesta performanta de franare va fi diminuata. Aceasta supapa de control este legatura dintre rapelul de frana si furtunul de vid, practic se asigura ca sistemul de franare este in regula si va ofera o performanta mai buna a franarii.

3 simptome ale unei supape de control defecte

Aceasta supapa a sistemului de franare ar trebui sa dureze foarte mult timp pana se va defecta, insa va veni un timp cand aceasta supapa se va uza in intregime, cand acest lucru se va intampla, aceasta nu va mai functiona.

De cele mai multe ori, cand verificati sistemul de franare, supapa de control este ignorata. In continuare va vom prezenta 3 simptome pentru a stii cand supapa de control este uzata.

Pedala de frana este tare

Cand apasati pedala de frana, nu ar trebui sa fie dificil sa impingeti pedala in jos, de fapt, ar trebui sa fie nevoie doar de putina presiune a piciorului pentru a o impinge usor. Asta se intampla cand supapa de control functioneaza corect. 

Cand supapa de control este uzata si nu mai functioneaza atunci ar putea deveni mai dificil actionarea pedalei de frana. Pedala va fi mult mai tare si va necesita o apasare mult mai puternica decat in mod normal. Acest lucru se intampla deoarece cilindrul principal are o presiune mult mai mare in interiorul acestuia, supapa de control ar trebui sa regleze aceasta presiune.

 

Performanta slaba a franei

Daca cantitatea necesara de lichid de frana nu ajunge la cilindrul principal din cauza unei supape defecte, performanta de franare va avea de suferit. In afara de faptul ca pedala de frana va fi tare, oprirea vehiculului, cand actionati pedala de frana, se va face intr-un timp mai indelungat.

Nu lasati problema sa ajunga in acest punct deoarece sunteti predispusi la accidente, inlocuiti cat mai repede supapa pentru a restabili functionarea corecta a franei.

Pedala de frana moale, spongioasa

Daca aveti bule de aer in conductele de frana din cauza supapei de control, puteti simti ca pedala de frana este ca un burete. Acest lucru se intampla cand bulele de aer intra efectiv in frane si reduc presiunea.

De fiecare data cand aveti o presiune mai mica la franare, veti avea o pedala de frana moale si spongioasa. Poate fi usor sa apasati pedala de frana in acel moment, dar asta nu inseamna ca vehiculul va opri rapid, va dura mai mult timp pana cand masina se va opri.

Citeste si despre: de ce ramane pedala de frana in podea

Sursa foto: axleaddict.com, carnity.com, fortune.com

Articole similare
Cost mediu de inlocuire a placutelor si discurilor de frana

Cost mediu de inlocuire a placutelor si discurilor de frana

Odata ce observati aceste simptome, ar trebui sa inlocuiti discurile si/sau placutele de frana.

Placute de frana sau saboti de frana?

Placute de frana sau saboti de frana?

Ei bine, ambele componente au un scop similar, dar sunt proiectate diferit. In continuare vom discuta despre fiecare in parte pentru a observa diferenta.

Sistem de control pentru croaziera adaptabil (ACC)

Sistem de control pentru croaziera adaptabil (ACC)

Sistemul de control pentru croaziera adaptabil – tempomat – contribuie la evitarea accidentelor, mentinand permanent autovehiculul la o distanta sigura.

Care este grosimea recomandata a placutelor de frana?

Care este grosimea recomandata a placutelor de frana?

Discurile de frana reprezinta echivalentul modern al sabotilor de frana utilizati in sistemul de franare cu tambur.

Modulul de control ABS: Simptome, rol si localizare

Modulul de control ABS: Simptome, rol si localizare

Sistemul de franare antiblocare sau ABS este o caracteristica avansata de siguranta gasita in aproape toate vehiculele din zilele noastre.

Pedala de frana moale?

Pedala de frana moale?

Atunci cand functioneaza corespunzator, pedala de frana va fi resimtita ca opunand o anumita rezistenta in momentul in care este apasata.

Frana electronica de mana

Frana electronica de mana

Frana electronica de mana este actionata prin doua motoare electrice in capatul discurilor de frana. Cand sunt actionate asigura parcarea sigura a masinii.

Etrier de frana blocat?

Etrier de frana blocat?

Atunci cand etrierul este blocat consumul va fi unul mai ridicat, puterea masinii nu va mai fi aceeasi mai ales daca aceasta functioneaza cu o roata blocata.

Totul despre testerele de lichid de frana

Totul despre testerele de lichid de frana

Lichidul de frana vechi este foarte periculos pentru sistemul de franare, acesta este cunoscut sub numele de "ucigasul tacut" prin randul mecanicilor.

Masina pierde lichid de frana?

Masina pierde lichid de frana?

In cazul in care sistemul dumneavoastra de franare ar avea defectiuni, acestea ar putea fi probabil din cauza unor scurgeri de lichid de frana.

Discurile de frana: informatii utile

Discurile de frana: informatii utile

In acest articol o sa gasesti informatii folositoare despre discurile de frana, cum faci sa verifici daca acestea trebuie schimbate.

Ce este praful de frana?

Ce este praful de frana?

Suntem convinsi ca ai observat de multe ori ca pe jantele masinii se depune un praf gri. Acesta este praful de frana.

Cum functioneaza frana de motor?

Cum functioneaza frana de motor?

A schimba treapta de viteza din superioara in inferioara ajuta enorm masina la decelerare.

Totul despre supapa EGR

Totul despre supapa EGR

Ce face supapa EGR? Care sunt simptomele unei supape infundate, cum trebuie curatata si cate tipuri de EGR exista?

Martorul de bord al sistemului de control al tractiunii

Martorul de bord al sistemului de control al tractiunii

Daca apare vreo problema la sistemul de tractiune, atunci masina nu va putea sa ramana stabila pe sosea.

De ce ramane pedala de frana in podea?

De ce ramane pedala de frana in podea?

Exista 2 motive principale pentru care pedala de frana se afunda in podea. Unul dintre motive este ca sistemul de franare pierde presiune.

Placute de frana ceramice versus metalice

Placute de frana ceramice versus metalice

In caz ca nu stiati, exista mai multe tipuri de placute de frana pe piata auto. Cele doua tipuri mai comune de placute de frana sunt metalice si ceramice.

Cand trebuie schimbat lichidul de frana?

Cand trebuie schimbat lichidul de frana?

Este important sa scoateti periodic lichidul afara de tot si sa il inlocuiti cu altul nou, pentru a asigura functionarea propice a acestuia.

Cand trebuie schimbat lichidul de frana?

Cand trebuie schimbat lichidul de frana?

Prin urmare, trebuie sa schimbati lichidul de frana cand este contaminat. Cum veti sti cand trebuie schimbat lichidul de frana?

Lichid de frana: cand trebuie schimbat?

Lichid de frana: cand trebuie schimbat?

Daca trebuie sa completati lichidul de frana, completati-l cu acelasi tip de lichid, niciodata sa nu amestecati tipurile de lichid de frana.

Cum sa inlocuiesti placutele de frana?

Cum sa inlocuiesti placutele de frana?

Manopera de inlocuire a placutelor de frana este una dintre acele proceduri pe care orice conducator auto este bine sa o cunoasca.

Defectiuni la cruise control, cauze posibile

Defectiuni la cruise control, cauze posibile

Daca pilotul automat prezinta defectiuni sau nu mai functioneaza, este cazul sa va ingrijorati si nu sa credeti ca este afectat doar pilotul automat.

Martor de control al tractiunii aprins in bord

Martor de control al tractiunii aprins in bord

Daca martorul de control al tractiunii se va aprinde in bordul masinii, acest lucru se va intampla de obicei in momentul accelerarii.

Totul despre supapa PCV

Totul despre supapa PCV

In sistemul de ventilare interna, cea mai importanta piesa este supapa PCV, nu furtunurile sau alte piese adiacente.

Simptome ale unui cilindru de frana defect

Simptome ale unui cilindru de frana defect

Cand cilindrul de frana va incepe sa se uzeze, cu siguranta vor aparea simptome. In continuare va vom prezenta 5 simptome ale unui cilindru de frana defect.

Simptome ale unui rapel de frana defect

Simptome ale unui rapel de frana defect

Desigur, s-ar putea sa existe situatii in care rapelul de franare se va defecta. Simptomele s-ar putea sa nu para destul de grave la inceput.

Cum sa alegeti placutele de frana potrivite?

Cum sa alegeti placutele de frana potrivite?

Alegerea placutelor de frana potrivite pentru masina dumneavoastra depinde de momentul inlocuirii acestora si de materialul din care sunt fabricate.

Despre lichidul de frana: DOT3 versus DOT4

Despre lichidul de frana: DOT3 versus DOT4

S-ar putea sa va intrebati de ce lichidul de frana Dot 3 nu a fost inlocuit in totalitate cu lichidul de frana Dot 4, daca cel din urma este mult mai bun

Cum sa schimbi un cilindru de frana

Cum sa schimbi un cilindru de frana

Pentru a evita aparitia fenomenului de frane moi, lasa suficient spatiu pentru placutele de frana.

Cateva informatii utile despre lichidul de frana

Cateva informatii utile despre lichidul de frana

De unde stiu ce DOT are lichidul de frana pe care trebuie sa il pun in masina mea? Cum sa completezi lichidul de frana?