Supapa de control a rapelului de frana

Supapa de control a rapelului de frana

Sistemul de franare este conceput cu un sistem suplimentar numit rapel de frana de vid. Scopul rapelului de frana este de a crea mai multa presiune in sistemul de franare. De exemplu, cand apasati pedala de frana pentru a incetini vehiculul, rapelul de frana asigura ca cilindrul principal al franei primeste un flux constant de lichid de frana.

Acest lucru va face pedala de frana mai senzitiva, in acest fel nu veti fi nevoit sa calcati pedala de frana cu putere pentru a opri masina. Mult vehicule in ziua de azi au rapel de frana.

Functia de baza a supapei de control a rapelului de frana

O componenta a rapelului de frana este supapa de control. Cand rapelul de frana are aer in interior, supapa va aspira aerul din interiorul acestuia, astfel aerul va fi impiedicat sa ajunga la cilindrul principal al franei.

Daca aerul ar fi ajuns la cilindru, este posibil sa se formeze bule de aer in liniile de frana, in cazul acesta performanta de franare va fi diminuata. Aceasta supapa de control este legatura dintre rapelul de frana si furtunul de vid, practic se asigura ca sistemul de franare este in regula si va ofera o performanta mai buna a franarii.

Aceasta supapa a sistemului de franare ar trebui sa dureze foarte mult timp pana se va defecta, insa va veni un timp cand aceasta supapa se va uza in intregime, cand acest lucru se va intampla, aceasta nu va mai functiona.

De cele mai multe ori, cand verificati sistemul de franare, supapa de control este ignorata. In continuare va vom prezenta 3 simptome pentru a stii cand supapa de control este uzata.

1. Pedala de frana este tare

Cand apasati pedala de frana, nu ar trebui sa fie dificil sa impingeti pedala in jos, de fapt, ar trebui sa fie nevoie doar de putina presiune a piciorului pentru a o impinge usor. Asta se intampla cand supapa de control functioneaza corect.

Cand supapa de control este uzata si nu mai functioneaza atunci ar putea deveni mai dificil actionarea pedalei de frana. Pedala va fi mult mai tare si va necesita o apasare mult mai puternica decat in mod normal. Acest lucru se intampla deoarece cilindrul principal are o presiune mult mai mare in interiorul acestuia, supapa de control ar trebui sa regleze aceasta presiune.

2. Performanta slaba a franei

Daca cantitatea necesara de lichid de frana nu ajunge la cilindrul principal din cauza unei supape defecte, performanta de franare va avea de suferit. In afara de faptul ca pedala de frana va fi tare, oprirea vehiculului, cand actionati pedala de frana, se va face intr-un timp mai indelungat.

Nu lasati problema sa ajunga in acest punct deoarece sunteti predispusi la accidente, inlocuiti cat mai repede supapa pentru a restabili functionarea corecta a franei.

3. Pedala de frana moale, spongioasa

Daca aveti bule de aer in conductele de frana din cauza supapei de control, puteti simti ca pedala de frana este ca un burete. Acest lucru se intampla cand bulele de aer intra efectiv in frane si reduc presiunea.

De fiecare data cand aveti o presiune mai mica la franare, veti avea o pedala de frana moale si spongioasa. Poate fi usor sa apasati pedala de frana in acel moment, dar asta nu inseamna ca vehiculul va opri rapid, va dura mai mult timp pana cand masina se va opri.

Sursa foto: axleaddict.com, carnity.com, fortune.com

Citeste si...
„Frana de motor” sau modalitatea la indemana oricui de economisire a carburantului
„Frana de motor” sau modalitatea la indemana oricui de economisire a carburantului

In conditiile in care economia de carburant reprezinta unul dintre subiectele preferate ale conducatorilor auto, consideram de int...

Ferodou frana: ce este si cand trebuie schimbat?
Ferodou frana: ce este si cand trebuie schimbat?

Ce este un ferodou de frana? Ferodoul de frana este practic o garnitura de frana si la fel ca orice alta componenta din interiorul...

Comutator lumini frana: Ce este comutatorul si ce face?
Comutator lumini frana: Ce este comutatorul si ce face?

Comutatorul este practic un intrerupator montat in spatele pedalei ( nu la toate masinile este montat in spate ) de frana. Atunci...

Lichid de frana: cand trebuie schimbat?
Lichid de frana: cand trebuie schimbat?

Lichidul de frana este cel care pune tot sistemul de frana in miscare. El este un lichid hidraulic bazat pe un ameste de glicol-et...