Suzuki Swift II (2005 – 2010) pareri si probleme comune

Suzuki Swift II (2005 – 2010) pareri si probleme comune

Suzuki Swift este o masina subcompacta produsa de Suzuki. Suzuki Swift este clasificat ca un segment B pe piata unica europeana, un segment denumit Supermini in insulele britanice. Inainte de aceasta, placuta de identificare „Swift“ a fost aplicata pe Suzuki Cultus si a devenit propriul model din 2004.

Suzuki Swift a inceput in 1983 ca un rebranding de comercializare si fabricatie al Suzuki Cultus, un supermini fabricat si comercializat in intreaga lume in trei generatii si patru configuratii de caroserie - hatchback cu trei usi, sedan cu patru usi, hatchback cu cinci usi si decapotabil cu doua usi - si folosind familia de motoare Suzuki G.

Swift a fost comercializat pe piata interna japoneza (JDM) fiind Cultus si in alte parti ca Suzuki Swift, Suzuki Forsa, Chevrolet Swift, Chevrolet Sprint si Sprint Metro, Geo si Chevrolet Metro, Pontiac Firefly, Maruti 1000, Holden Barina si Subaru Justy. Versiunile celei de-a doua generatii Cultus au fost produse si pana in 2007 in India, iar masina ramane in productie pana in 2016 in Pakistan si China.

Dar sa lasam prezentarea generala a acestei masini si sa incercam sa privim mai in detaliu acest model. Noi, cei de la Dailydriven am decis sa cumulam parerile posesorilor de Suzuki Swift II care au lasat in review la noi pe site despre masina lor. In continuare va vom prezenta problemele pe care le are Suzuki Swift II, daca este o masina fiabila si cat costa intretinerea unei astfel de masini.

Unul dintre review-urile facute si singurul review pe care il avem despre acest model vine de la Ioan si la intrebarea: De ce a ales acest model?, Ioan raspunde: “Am ales acest model deoarece este tot ce am nevoie pentru momentul de fata cand sunt numai eu cu prietena mea. Pentru 2-3 persoane masina este mult mai mult decat incapatoare si cutia de viteze automata este tot ceea ce ai nevoie pentru a iti asigura confortul in traficul de zi cu zi.”

Cat costa piesele acestui model? Tot Ioan ne raspunde: “Piesele sunt la un pret foarte competitiv si spre fericirea mea sunt chiar mai ieftine decat la marca noastra autohtona (Dacia).”

Cat costa intretinerea pe an la Suzuki Swift II? Acelasi posesor raspunde: “Intretinerea este destul de ieftina avand in vedere ca eu vin la Suzuki de la o masina Alfa Romeo 156 care avea consumabilele si service-ul foarte scump. Eu consider ca preturile sunt mai mult decat rezonabile.”

Probleme comune Suzuki Swift II

Va ganditi sa investiti intr-unul astfel de model? Chiar daca se afla acolo sus pe graficele de fiabilitate, exista insa cateva probleme care sunt raportate pe scara larga si care ar putea avea impact asupra unei decizii de cumparare.

Exista o problema binecunoscuta cu acest Suzuki si anume patinarea ambreiajului. Poate fi adesea un simptom al unor probleme mai profunde din cadrul kit-ului de ambreiaj, care se pot manifesta atunci cand vremea este rece.

Daca problema este deosebit de grava, mai ales la schimbarea intr-o treapta inferioara, s-ar putea ca vehiculul sa necesite un nou ambreiaj. Evitati vehiculele second-hand care au o problema cu ambreiajul. O alta problema cu Swift este la cutia de viteze. Acordati o atentie deosebita in timp ce schimbati treptele de viteza deoarece costul unei cutii de viteze poate fi destul de mare.

Cum se conduce?

Directia este rapida si bine ponderata si are o aderenta suficienta, astfel incat partea din fata a masinii se intoarce rapid. Daca alegeti versiunea cu tractiune fata sau versiunea cu tractiune integrala: veti observa de fapt foarte putine diferente intre ele pe drum.

Acestea fiind spuse, nu este cea mai confortabila masina din lume. Lucrurile se imbunatatesc pe masura ce mergeti cu viteza mai mare, dar Swift-ul nu este inca asa de stabil ca multi rivali de pe autostrada.

Motorizari disponibile

De la lansarea sa globala in 2005, care a fost lansata cu o campanie de marketing condusa de fotbalistul Cristiano Ronaldo in multe tari europene, Swift a inregistrat vanzari peste asteptari pe majoritatea pietelor. In Japonia, cifrele de vanzari au fost de doua ori mai mari decat cele asteptate, iar pe multe piete europene modelul a fost un real succes.

Swift-ul a fost disponibil cu motoare pe benzina de 1,3 si 1,5 litri, cu o putere de 91 CP (67 kW; 90 CP) si, respectiv, 102-110 CP (75-81 kW; 101-108 CP). A fost produs in Ungaria, India, Indonezia, Japonia, Pakistan si de catre Chang’an Motors in China. In China si Japonia, doar caroseria cu cinci usi este disponibila, iar tractiunea integrala este o optiune pentru motoarele pe benzina de 1,3 si 1,5 litri.

Un motor de 1,2 litri de 91 cai putere (67 kW; 90 CP) echipat cu o transmisie automata variabila continua (CVT) a fost oferit doar cu tractiunea fata. In Europa, modelul Swift a fost lansat cu trei sau cinci usi hatchback, cu motoare pe benzina de 1,3 si 1,5 litri si un motor DDiS de 1,3 litri furnizat de Fiat. Benzina 1.3 este disponibila si cu transmisie manuala, automata sau cu tractiune integrala. Atat modelele pe benzina de 1,3 litri, cat si cele de 1,5 litri sunt disponibile cu tractiune integrala si detin numerele de sasiu, ZD11S si ZD21S.

In Indonezia, au existat mai multe editii speciale bazate pe Swift de 1,5 litri cu caroseria Swift Sport, cunoscute sub numele de GT, GT2 si GT3. A existat, de asemenea, un model GTS cu bodykit diferit.

Swift Sport (RS416; 2005-2012)

In octombrie 2005, Suzuki a lansat versiunea Sport a noului Swift in Japonia numita Swift RS, iar in septembrie 2006 modelul a fost introdus pe majoritatea pietelor europene. Numit „Swift Sport“, este alimentat de o unitate M16A imbunatatita, un motor cu patru cilindri DOHC VVT aspirat in mod natural de 1,6 litri, cu un raport de compresie 11,1: 1. Motorul de 1,6 litri produce 125 de cai putere (92 kW; 123 CP) si un cuplu de 148 newton metri (109 lb⋅ft). La 3.765 mm (148,2 in), masina este cu 70 mm mai lunga decat Swift-ul standard. Swift Sport are bare de protectie si spoilere mai sportive, o suspensie mai rigida, doua tevi de esapament, scaune sport rosii (cu scaune Recaro optionale) si frane cu disc pe rotile de 16 inci. Swift-ul european dispune de transmisie manuala cu cinci trepte, varianta de caroserie cu trei usi, jante de 17 inci si control electronic al stabilitatii (ESC).

Fiabilitate

Motoarele pe benzina de 1.3 si 1.5 au distributie pe lant, derivate de la Toyota Yaris. Avem 1.5 in Vios-ul nostru din Thailanda, unde dezvolta un pic mai multa putere si un cuplu suficient.

Au existat cateva „probleme“ cu acest model de care din ce in ce mai multi soferi au inceput sa se planga. Unul era un zgomot in spatele bordului, care parea sa afecteze doar modelele 2005/2006.

Cealalta a fost uzura excesiva a anvelopelor din spate. Se pare ca suspensia din spate a masinii nu a fost sudata cum trebuie corect si singurul remediu a fost o noua bara de torsiune spate. Dar acest lucru se poate intampla si daca a fost ridicatamsuspensia din spate. Per ansamblu este un model fiabil.

Cat costa un Suzuki Swift II la mana a doua?

Am aruncat o privire la colegii nostri de la Autovit pentru a ne face o idee despre pretul unui Suzuki Swift. O medie ar acestor modele din anii 2005-2010 ar fi undeva in jurul a 2000-3500 de euro. De exemplu un Suzuki Swift din anul 2007, 1.3 cmc, benzina 4x4, 90 CP, are un pret de 3390 euro.

In timp ce acelasi model din acelasi an il puteti gasi si la un pret de 2700 de euro. Cel mai important lucru este numarul de kilometrii pe care vehiculul i-a parcurs. Daca va doriti o masina cu motorizare mica si cu un consum pe placul tuturor atunci ar fi alegerea perfecta indiferent de problemele pe care le-am evidentiat mai sus.

Sursa foto: honestjohn.co.uk, drive.com.au

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...