Top 12 cele mai comune probleme auto
Efectuarea rutinei servisarilor si intretinerea este vitala pentru mentinerea vitalitatii masinii dumneavoastra. Cu toate acestea, problemele legate de masina sunt inevitabile, iar fiecare vehicul va da anumite semne de avertizare.
Pentru a reduce potentialul aparitiei unor defectiuni si reparatii costisitoare, am enumerat cele mai frecvente 12 probleme cu masina care tind sa apara.
Citeste si despre: mici probleme ce pot aparea la motoarele vechi
1. Check-engine
Aprinderea check-engine-ului este una dintre cele mai comune probleme. Aceste indicatoare se aprind cand unitatea de control al vehiculului (ECU) detecteaza un cod de eroare declansat de un senzor.
Deoarece exista mai mult de 200 de coduri de avertizare posibile, avand un mecanic profesionist care va fi capabile sa faca o investigatie completa martorului de bord aprins, este cel mai bun mod de a determina sursa si de a efectua reparatiile intr-adevar necesare.
2. Motorul pulverizeaza
Motorul functioneaza cel mai bine atunci cand aerul si combustibilul se amesteca bine si se ard in camera de combustie. Pentru a finaliza eficient acest proces, o serie de componente ale sistemului de combustibil si de aprindere trebuie sa functioneze impreuna. Desi multe piese aflate in miscare ajuta un motor sa functioneze corect, pulverizarea motorului sau lipsa scanteii este una dintre problemele principale.
Pentru a reduce problemele legate de functionarea necorespunzatoare a motorului sau de pulverizare, asigurati-va ca inlocuiti componentele sistemului de alimentare cu combustibil si ale sistemului de aprindere conform recomandarilor producatorului.
3. Creste consumul
Cand motorul functionează cum trebuie, arde combustibilul la o rata care contribuie la imbunatatirea consumului de combustibil. Totusi, mai multe componente ale sistemului de combustibil, cum ar fi filtrele de combustibil, filtrele de aer, senzorii de debit de masa si senzorii O2, se vor murdari sau se vor uza.
Daca se intampla acest lucru inainte ca acestea sa fie inlocuite, motorul va consuma mai mult combustibil decat de obicei. Din nou, daca sunteti organizat in ceea ce priveste servisarile efectuate la timp, nu mai aveti nevoie de alte solutii.
4. Bateria consumata
Majoritatea bateriilor auto ar trebui sa reziste aproximativ trei ani sau 80.000 de km. O baterie descarcata este de obicei din cauza numarului redus de amperi care, in mod natural, scade deoarece bateria isi pierde capacitatea de a mentine o incarcatura.
Alternatorul deteriorat, senzorul de temperatura a bateriei sau alte componente ale sistemului de incarcare pot accelera aceasta problema. Cel mai bine este sa inlocuiti bateria masinii la fiecare 80.000 km parcursi sau trei ani, chiar daca nu prezinta semne de uzare.
5. Explozia anvelopei
In timp ce majoritatea anvelopelor se desumfla dupa lovirea unui obiect sau dupa perforare, este posibil ca uzura simpla sa fie sursa principala a acestei probleme.
Extindeti durata de viata a anvelopei, mentinand rotirea corecta a acestora, conform recomandarilor producatorului vehiculului. In general, rotirea anvelopelor la fiecare 8.000 km (sau cand schimbati uleiul de motor) este cea mai buna modalitate de a prelungi viata anvelopelor.
Citeste si despre: probleme care cauzeaza vibratii la motor
6. Scartaitul franelor
Ca orice alta parte in miscare a masinii, sistemul de franare se uzeaza la un moment dat. Franele sunt vitale pentru oprirea in siguranta, astfel incat atunci cand acestea prezinta simptome de defectare, cum ar fi scartaitul sau o pedala de frana moale - ar trebui sa fie investigate de catre un mecanic calificat cat mai curand posibil.
In timp ce problemele minore pot provoca zgomote sau scartait, odata ce placutele si discurile incep sa se macine, este un semn clar ca trebuie inlocuite.
7. Defectiunea alternatorului
Alternatorul este partea din vehiculul dumneavoastra, care mentine toate sistemele electrice in functiune odata ce autovehiculul pleaca din loc. Este, de asemenea, responsabil pentru furnizarea unei incarcari a bateriei pentru a o mentine intr-o stare foarte buna.
Cand un alternator nu mai functioneaza in parametrii, in cele din urma, bateria se va uza prematur si alte alte probleme de pornire vor fi inevitabile. Verificati intervalele de efectuare a servisarilor recomandate de producator si inlocuiti alternatorul inainte de uzura completa a acestuia, pentru a evita aceasta problema.
8. Demarorul stricat
Demarorul este responsabil pentru pornirea motorului, care incepe procesul de pornire. Cand aceasta componenta nu functioneaza cum trebuie, de obicei, e din cauza solenoidul electric care a fost deteriorat, demarorul se sparge sau apare o alta defectiune electrica - de exemplu, un releu de pornire.
In timp ce un starter poate fi inlocuit inainte de a se strica, este dificil sa se prevada cand se va intampla acest lucru. Cel mai bine este sa investigati procesul de pornire a masinii pentru a determina problema inainte de a presupune ca este demarorul.
9. Volanul care are joc
Multe problemele pot fi cauzate de jocul volanului in timpul condusului. Daca se intampla imediat dupa ce ati pornit masina si ati inceput sa conduceti, rulmentii sau componentele de suspensie deteriorate sunt adesea sursa acestei probleme. Daca se intampla la viteze mai mari, este de obicei o problema de echilibrare a anvelopelor/rotilor.
10. Testarea emisiilor esuata
Majoritatea centrelor RAR va informeaza de ce vehiculul a picat testul ITP, astfel incat sa puteti contacta un mecanic pentru a efectua reparatiile necesare.
11. Supraincalzirea
S-ar putea sa banuiti ca supraincalzirea este una dintre cele mai evidente probleme din această lista, dar, in realitate, se intampla foare rar. In cazul masinilor moderne, sistemul de racire este destul de complex, care contine senzori multipli care monitorizeaza temperatura, fluxul si alte componente ale lichidului de racire.
12. Transmisia automata patineaza
Cand este intretinuta corect, o transmisie automata poate rezista mai mult de 320.000 km fara probleme. Transmisia automata moderna este un sistem hidraulic compus din mai multe garnituri de etansare, garniturile si liniile pot fi deteriorate, infundate cu resturi sau pot avea scurgeri.
Cand se intampla acest lucru, o transmisie va "aluneca" sau nu va schimba lin. Pentru a evita aceasta problema cu masina obisnuita, respectati programul de service inscris in cartea masinii.
Citeste si despre: 5 probleme majore ale autoturismelor
Sursa foto: moneymax.ph, gosilverauto.com, halfordsautocentres.com, openbay.com, oards.com, fmmotorparts.com, truckradiators.com,
- Ce baterie trebuie cumparata la Audi A5?
- Ce baterie trebuie cumparata la Audi A8?
- Ce baterie trebuie cumparata la Audi Q3?
- Ce baterie trebuie cumparata la Audi Q6?
- Ce baterie trebuie cumparata la Audi R8?
- Ce baterie trebuie cumparata la Audi RS4?
- Ce baterie trebuie cumparata la Audi RS7?
- Ce baterie trebuie cumparata la Audi RSQ8?
- Ce baterie trebuie cumparata la Audi S3?
- Ce baterie trebuie cumparata la Audi S6?
- Ce baterie trebuie cumparata la Audi SQ5?
- Ce baterie trebuie cumparata la Audi TT?