Exista anumite greseli frecvente pe care majoritatea posesorilor de autoturisme le fac atunci cand schimba uleiul. Aceste greseli pot fi facute chiar si de unii mecanici auto sau de personalul din cadrul service-urilor.
Pentru a mentine masina in stare buna de functionare pentru o perioada cat mai lunga de timp, este necesar sa schimbi uleiul la un anumit interval recomandat de producator. Manopera nu este una complicata daca cunosti pasii pe care trebuie sa ii urmezi.
1. Folosirea unui ulei nepotrivit
In cazul in care producatorul recomanda folosirea unui ulei sintetic este bine sa respecti aceasta recomandare. In caz contrar vei irosi bani fara a vedea o imbunatatire in modalitatea in care autoturismul tau functioneaza. In plus, este indicat sa eviti cu totul uleiurile sintetice in cazul anumitor modele de masini datorita faptului ca pot sa deterioreze garniturile.
Manualul producatorului iti va oferi informatii cu privire la cantitatea de ulei de care vei avea nevoie. Autovehiculele moderne folosesc tipul de ulei 5W30 sau versiuni ca 5W20 sau 0w20. Folosirea unor versiuni cu densitate mai mare va afecta consumul masinii si va favoriza uzura motorului, ducand in final la aparitia unor defectiuni tehnice.
2. Garnitura de la filtru nu este unsa cu ulei
Reprezinta una dintre cele mai frecvente greseli care pot fi facute atunci cand se schimba uleiul de motor. Dupa ce ai schimbat uleiul trebuie sa aplici un pic din uleiul proaspat la nivelul garniturilor inainte de a le pozitiona.
In cazul in care nu faci acest lucru s-ar putea sa te confrunti cu situatia in care filtrul se desface sau scapa. In situatii extreme, acesta se poate desuruba complet si poti avea pierderi de ulei.
Daca vehiculul este prevazut cu un cartus de filtru de ulei va fi necesar sa schimbi garnitura de fiecare data cand schimbi uleiul pentru ca aceasta se uzeaza si se poate rupe. Este important sa aplici un pic de ulei la nivelul acestei garnituri astfel incat aceasta sa nu fie distrusa in momentul in care strangi filtrul.
3. Ai uitat sa schimbi garnitura busonului baii de ulei
Autoturismele fabricate in Uniunea Europeana sunt prevazute cu o garnitura metalica care este aplicata la nivelul busonului baii de ulei. Acesta se comprima in momentul in care strangi busonul astfel incat, de cele mai multe ori, nu mai poate fi folosita si a doua oara. Din aceasta cauza este necesar sa o schimbi cu una noua de fiecare data cand schimbi uleiul. In caz contrar, exista sansa sa ai pierderi de ulei.
Din 3 in 3 schimburi, ar fi bine sa schimbi si busonul baii de ulei cu unul nou.
4. Ai ignorat procedurile de mentenanta de rutina ale autovehiculului
In cazul in care ai schimbat uleiul de motor este necesar sa faci si alte cateva verificari. Desi cei mai multi dintre noi aleg sa schimbe uleiul si sa nu mai verifice nimic dupa aceea este recomandat sa efectuezi diferite manopere de intretinere de fiecare data cand schimbi uleiul. Verifica situatia filtrului de aer, lichidului de transmisie, antigelului si lichidului de frana.
Chiar daca ai facut anumite greseli in momentul in care ai schimbat uleiul este necesar ca pe viitor sa inveti din acestea si sa eviti sa le repeti. Respecta pasii pentru fiecare procedura in parte pentru a te bucura de o masina care functioneaza in parametri optimi pentru o perioada cat mai lunga de timp.
Sursa foto: andymohrtoyota.com, youtube.com, hondacarland.com, motorist.sg