Topul motivelor pentru care motorul iti moare brusc

Topul motivelor pentru care motorul iti moare brusc

Nu este un secret faptul ca daca nu ai grija de masina ta, nici ea nu va avea grija de tine. Si se va strica net mai rapid. Nu degeaba suntem indemnati tot timpul sa apelam la

[[ad number=“1”]]

Insa uneori trecem peste aceste revizii deoarece nu credem ca ar putea fi ceva in neregula cu masina noastra. Insa una dintre problemele care pot aparea destul de brusc este atunci cand motorul incepe sa moara, din senin, fara vreun motiv anume de care sa ne dam seama.

Probabil credeam ca masina pe care o conducem este mult prea tanara pentru a intampina astfel de probleme la ea. Insa lucrurile nu stau ca in filme unde doar masinile de epoca pot sa te lase in mijlocul drumului din senin. Nu, si o masina noua poate sa iti faca aceleasi surprize.

Insa adevarata intrebare este care sunt cele mai populare motive care stau in spatele acestei opriri bruste din partea motorului. Astfel, am pregatit pentru tine o lista.

[[ad number=“2”]]

Citeste si despre:

Inainte sa vorbim efectiv despre motivele care stau in spatele acestei morti bruste ale motorului, trebuie sa realizezi ca nu este un semn pe care il poti lasa la voia sortii. Moartea rapida si brusca a motorului in general are o explicatie foarte logica in spate, care poate sa reflecte probleme grave, pe langa evidentul fapt ca daca motorul te lasa in plop in mijlocul drumului vei risca sa pierzi controlul masinii.

Iar in cazul in care experimentezi aceasta neplacere in timp ce conduci la o viteza mare, riscurile pot fi fatale. Astfel, in cazul in care acest lucru ti se intampla de mai multe ori, trebuie neaparat sa apelezi la un mecanic pentru a gasi cauzele cat mai rapid.

[[ad number=“3”]]

  1. Motorul este supraincalzit

Una dintre cele mai comune cauze care stau in spatele unui motor ce se opreste brusc este un

Insa in momentul in care aceasta caldura din cadrul motorului ajunge peste limitele normale, incepe sa topeasca incet pistonul. Chiar daca nu te pricepi neaparat la mecanica, este clar ca aceste cuvinte nu sunt o veste buna pentru masina ta.

In cazul in care temperatura creste in continuare, in cele din urma va opri de tot motorul. Pentru acest lucru poti sa stii ca sunt mai multe motive ce pot duce la supraincalzirea motorului (si cum sa le eviti).

[[ad number=“4”]]

  1. Probleme la convertorul catalitic

Convertorul catalitic joaca un rol extrem de important in functionarea corecta a sistemului de evacuare. Mai exact, are rolul de a mentine sistemul de evacuare cat mai curat. In cazul in care exista anumite impuritati in cadrul combustibilului, impuritati care pot trece neobservate prin convertor, motorul incepe sa se inece si sa nu mai functioneze corect.

Astfel, tot ce vei observa tu ca sofer este ca motorul moare brusc. Si care va fi rezultatul acestei miscari? Sistemul de evacuare nu va mai functiona corect si din acest motiv motorul va ajunge sa se supratureze. O data ce motorul se supratureaza, incepe sa se inece. Pe langa faptul ca motorul va muri brusc, poate vei observa si anumite trepidatii.

Citeste si despre: este sigur sa conduci daca motorul da rateuri

  1. Probleme la lichidul de transmisie


[[ad number=“5”]]

, te poti astepta ca acest lucru sa se reflecte in motorul masinii tale. Acest lucru insa depinde si de modelul masinii tale.

Trebuie sa verifici manualul masinii pentru a te asigura ca poate fi una dintre probleme si pentru a afla exact care este solutia. Trebuie sa verifici in manual care este nivelul recomandat de lichid pentru a stii daca este conform normelor.

  1. Probleme la partea electrica/de aprindere

Nu poti elimina posibilitatea sa existe probleme la partea electrica a masinii tale. Poate exista o problema la un anumit circuit si astfel nu se transmit corect comenzile si se poate ajunge chiar si la oprirea motorului. Insa in acest caz, cel mai probabil ti se va aprinde un martor de bord care sa iti indice ca ai probleme la motor.

[[ad number=“6”]]

In cazul in care ti se aprinde lumina la bord si continui sa conduci, se poate ajunge la probleme foarte grave. Astfel, trebuie sa verifici cat de curand care este problema inainte de a-ti pune viata in pericol.

  1. Probleme la piulite sau la suruburile de la motor

Chiar daca aceasta cauza nu este in topul motivelor care pot duce la moarta brusca a motorului, este un motiv ce merita luat in considerare. In cazul in care neglijezi acele revizii periodice la care trebuie sa participi, exista sansa sa se ajunga si la aceste dificultati tehnice.

[[ad number=“7”]]

In cazul in care cauza problemelor sta intr-adevar la suruburile de la motor, vei simti o usoara trepidatie inca de la inceput, inainte sa observi ca motorul moare complet. Avand in vedere miscarile ce se produc in timpul condusului, in cele din urma aceste suruburi pot cadea complet. In acest caz insa poti fi sigur ca nu vei recupera nimic din motor si poti duce masina la fier vechi.

Vestea buna insa este ca poti evita aceste probleme grave daca mergi regulat cu masina la control (la fel cum mergem la dentist la fiecare cateva luni). Astfel, du-te cu masina la service inainte sa apara cele mai mici semnale cum ca ceva nu ar fi in regula.

Astfel vei putea evita atat riscuri mari in timpul condusului cat si cheltuieli excesive care pot aparea. De asemenea, daca ajungi in stadiul in care motorul tau este afectat, poti renunta de tot la masina.

[[ad number=“8”]]

vibratii la masina, cum sa determini cauzele

Sursa foto: liveabout.com, gobdp.com, nwitimes.com, carmudi.com.ph, anythingautomotiveperformance.com, postmyhub.com

Citeste si...
Cum iti dai seama ca motorul masinii este pe moarte?
Cum iti dai seama ca motorul masinii este pe moarte?

In termeni simpli putem considera ca motorul este inima oricarui autovehicul, iar ca si in cazul persoanelor, in momentul in care...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...